Jump to content

Проблем с кутия S- Tronic. Gearbox Overheating


EddieCh

Recommended Posts

Здравейте колеги. От близо седмица колата започна да ми изкарва грешка “Gearbox Overheating. Please adapt driving style”. Колата е C7, 3.0 tdi 245hp S- Tronic. Закупена преди 3 месеца, внос от Холандия с реални, проверени в Ауди 250к км. Последната смяна на маслото е на 225, но аз при обслужването го смених отново. 
 

Попринцип си карам нормално, не съм раздавал газ и в примерна ситуация: карайки градско във Варна, спирайки на светофара колата изписва грешка на таблото( горепосочената) и стои 2-3 секунди и изчезва. Няма проблеми със смяна, тръгване. Веднъж ми се случи да се задържи малко повече с ограничена сила. При подаване на газ колата реагираше много мудно за 10тина секунди, след което отново грешката изчезна и колата продължи да си функционира нормално.

 

Четох в интернет, но не можах да открия 1:1 такъв проблем. Спрямо това което изчетох, има някакъв клапан за охлаждане, който май трябва да се смяна и някакъв датчик. Вдигнах колата вчера огледах за антифриз по кабели, букси- не видях, но не съм професионалист. От 2 дни не карам колата и сега започват мъките с търсене на правилния сервиз и диагностициране на проблема. 
 

Някой да е страдал от нещо подобно и /или предложения ако има, ще се радвам да ги видя! 

A6C49EAF-F95A-428A-AF4A-7CA7CB4C0CE8.jpeg

Редактирано от VBI
Правописна грешка в заглавието
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колега. Не променя обороти, нито пуска вентилатори. Случвало се е при по- голям трафик при спирането в гаража перките да работят, но скоро не се е случвало. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах абсолютно същия проблем. 

Оказа се температурен сензор на мехатроника. Оправи се със смяна на самия мехатроник.

Без значение как караш, дори и на студен мотор ако го прави е от него. Уж можел да се сменя само сензора ,но той е запоен за платката така че аз смених всичко за да ми е мирна главата.

Може да се хване с диагностика като се сравнят данните от сензора с тези на температурния датчик на антифриза.

Редактирано от Nikolay Tanchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От както написах темата, не се появявало нищо като грешка и за момента всичко е окей да чукам на дърво, както се казва. Отидох до МидАуто Варна, погледнаха колата като казаха, че е за момента няма проблеми и да карам до изкарването на грешка отново, за да могат да прочетат грешките, понеже предишните ги изтрихме на диагностика. Като пари колко ти излезе ? Благодаря за включването.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1900 в Порше Варна. Това беше 2019та. Сега цената може би е друга. В тази цена не беше включена смяна на маслото на кутията защото беше сменяно преди 5000 км.

И при мен се е случвало да не се показва грешка няколко дни и след това пак излизаше.

При мен лошото беше, че ако съм спрял и излезе тази грешка, колата не искаше дори да тръгне докато не се "охлади".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, EddieCh said:

Отидох до МидАуто Варна, погледнаха колата като казаха, че е за момента няма проблеми и да карам до изкарването на грешка отново, за да могат да прочетат грешките, понеже предишните ги изтрихме на диагностика. Като пари колко ти излезе ? Благодаря за включването.

Щом е светнало пак ще светне . От Мидауто съм чувал 50/50 мнения ....... сам си преценяваш . Писахти на лично преди седмица , така и не писа нищо :)  Голяма грешка е да се трият кодове докато не се реши проблема , поне кода казаха ли ти какъв е да се позаинтересуваш по сериозно . Минах през тази процедура в началото на седмицата - писах ти , аз не съм майстор - и ти споделих мнението си - ти си знаеш :) . $-те нямат значение :) ако не ти се реши проблема . Всияки масла - кутия-мехатроник , съединители , раздатка и диф с необходимите части за цялостното обслужване и почистване на дросел  - 2450лв. Ти си прави сметка ... имам и оферта от ауди , но всеки случай си е индивидуален за труд . 

Редактирано от vle4ugoto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парите не са проблем в това отношение. Когато има проблем, при положение, че караме такива коли е нужно да се отнесем сериозно към тях. Момчетата от мид авто ми казаха да карам и да чакам да светне пак. За момента е това 😟

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 8/8/2022 at 2:04 PM, Nikolay Tanchev said:

 Уж можел да се сменя само сензора ,но той е запоен за платката така че аз смених всичко за да ми е мирна главата.

Може да се хване с диагностика като се сравнят данните от сензора с тези на температурния датчик на антифриза.

Ти говориш за ремонт за 5к приблизително/или поне аз така си мисля /  :) Защо не го закара във Софт-електроникс , познавам собственика лично от 20г щом е такава финна работа можеше и да ти помогнат . Не им правя реклама :) Тва не са малко $ 

1 minute ago, EddieCh said:

Парите не са проблем в това отношение. Когато има проблем, при положение, че караме такива коли е нужно да се отнесем сериозно към тях. Момчетата от мид авто ми казаха да карам и да чакам да светне пак. За момента е това 😟

И при мен светна при 5км/ч с температура на маслото 68 градуса. 3 дни карах без драми после пак светна ама вече знаех за какво иде реч и знаех какво трябва да се смени и търсих компетентно мнение от хора тук във форума да ми препоръчат къде да ида най-добре , за това ти писах като видях темата , и че си и ти от Варна  . Дано е бъг в софтуера и не се появи повече , ама имай 1 на ум ако плануваш дълги пътувания с колата . Дано ти се размине и успех :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@vle4ugoto под 2к беше целия ремонт. Ремонтен комплект и труд.

Цената ми се стори доста приемлива след като проверих и колко струваше само комплекта. Другия фактор е, че имаше гаранция от 10к км което за мен е голям +

Този проблем излезе на 180к км реални. Можеше да се направи само сензора вероятно, но съм сигурен че и друго щеше да каталяса скоро така че вместо да я разглобявам 5 пъти реших да е един.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не говорете подвеждащи неща за проблема. Първо температурният сензор се намира на платката на компютъра в кутията и второ няма нищо общо с мехатроника. Има 2 варианта или в Порше са ви сменили самия компютър на кутията или са сменили 1 клапан който е 150 лева. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е компютъра на кутията защото термостата който е отвън (ако него клапан визира @sers) не беше дефектирал поне при мен.

Това което пишеше в офертата бе ремонтен комплект мехатроник( което включва платката на която стои температурния сензор, или поне аз като гледах диаграмата там го видях че стои, на голямата платка).

Редактирано от Nikolay Tanchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сензора (G509) е на малката платка която е включена в ремонтния комплект.

Но да, другия вариант да прегрява е от затворен термостат. Или помпата да не върти нещо, но тогава щеше да излезе предполагам като грешка като и се направи диагностика на колата.

07044109eb59aca1023192b78471890f23a65fce.jpeg.jpg

Screenshot_20220817-171319_Samsung Internet.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих ремонтен комплект с клапаните на мехатроника , нови болчета и зелени гумички и 2-те платки за около 900лв другия комплект беше около 750 без клапаните , но смених само 2-те платки - малката в коща голямата я прибрах да седи докато притежавам колата или се наложи подмяна на нещо друго . Доволен съм от механика който ми оправи колата / днес минах да вдигнем колата и да я огледаме за всеки случай за течове по нещата които правихме и всичко беше ОК / . Успех с ремонтите на колегите с подобни проблеми :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което показваш колега, е температурният сензор за температурата на съединителя. Отделно има още 2 темп.сензора в компютъра на кутията. Както и да е радвам се че сте си оправили колите. Тези кутии не са толкова скъпи за ремонт колкото си мислят повечето хора. И аз имах проблем с моята кутия и след доста четене сам си я ремонтирах. Истината е обаче как за нещо 200-300 лв. ти взимат 2000-3000 лева. в реномиран сервиз. Клапана който охлажда маслото на кутията не е термостат а клапан с двойно действие един път загрява маслото, следващият път го охлажда. При q5 примерно липсва. 

Редактирано от sers
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...