Jump to content

Залюляване надясно при пускане на газта


Infoto

Recommended Posts

Здравейте, преди месец си купих Audi A3 2.0 TDI Quattro, код на мотора CBBB, 10.2009г. Много ми харесва, всичко и е отлично, върви доста (най-вероятно има чип).

 

Направих пълно обслужване (ангренажен комплект + водна помпа, пистов комплект, масло двигател, скорости, диференциал, филтри, спирачна течност и антифриз) + преден ляв лагер и тампони (тези които са с алуминиевите триъгълници). Минах и стенд след това.

 

Проблемите които имам са:

1. При рязко пускане на газта, цялата кола се залюлява надясно. Това се усеща от 60-70 км/ч и се засилва с покачване на скоростта.

2. При подаване на пълна газ колата тръгва надясно, при нормално каране е пренебрежимо отиването надясно.

3. Над 60-70 км/ч, когато не се подава газ, се усеща вибрация в купето (която май идва отдясно). Вибрацията е еднаква независимо от скоростта. При подаване на газ не се усеща.

4. При движение на магистрала с по-висока скорост от нищото започва да се клати цялата кола за 1-2 секунди (все едно изпреварваш тир с висока скорост с много лека кола)

 

Какво съм пробвал до момента:

1. Минах стенд 2 пъти, всичко е наред по предницата (така казват майсторите).

2. Десните джанти и двете бяха криви, изправени са и всички джанти са минали баланс, гумите също са хубави.

3. Откачих  кабела за електрониката на халдекса, пробвах е само на предно, но проблемите са същите.

 

Вибрация във волана няма.

 

При движение със 140 км/ч залюляването е толкова силно, че ако не внимаваш, може да те изхвърли извън пътя.

 

 

Приемам всякакъв съвет, моля споделете за вашите проблеми, дори да не са точно същите, как сте ги решили. 🙏

 

Благодаря!

 

 

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Майстора, който е обслужи, каза че нямат проблем. Сега погледнах в ютуб как да ги проверя сам и утре ще ги тествам. При завиване иначе не се чува щракане.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щракане/пукане се чува при разбито външно каре. Ако е разбито вътрешно, шумове няма(поне при мен нямаше), за сметка на това има вибрации и дърпане на една страна.


Иначе като казваш, че и двете десни джанти са били криви, ми идва на ум, че явно е имало някакъв инцидент от тази страна, примерно минаване с висока скорост през голяма неравност(дупка, бордюр...). Огледай за разлика в частите отляво и отдясно. Примерно ако е имало скъсана пружина или разбит амортисьор и са сложили различни, или просто са сложили нови от едната страна и са оставили старите от другата, е много вероятно да се е получил някакъв дисбаланс. Оригиналните пружини имат цветови кодове под формата на точки боя, които трябва да са еднакви от двете страни на колата. Амортисьорите имат стикери, на които пише марка, парт-номер и т.н.

Иначе ако абсолютно всичко по предницата е здраво, май остава само да има проблем вътре в самата скоростна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас, че това е каре (карета). Все още в начална фаза, но скоро ще стане осезаемо.

Лично съм го изпитвал и точно това бяха симптомите. И при мен в началната фаза (както при теб) нямаше характерното за каре щракане и пукане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Днес ги разгледахме за луфтове, но не се усещат. Майстора твърди, че няма как да върви вдясно заради каре, трябвало да усещам вибрация във волана при ускорение, а такава няма. Амортисьорите и пружините са си оригиналните навсякъде. Забелязах, че гуменото каре на кардана в задната част е доста напукано, но предполагам няма как да е от това? Утре ще пробвам 3ти сервиз да видя там какво ще кажат. 

 

При теб имаше ли дърпане на някоя страна и оправи ли се със смяна на вътрешни карета?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при мен дърпаше наляво при ускорение, но съвсем леко. Основният симптом бяха силни вибрации, както ти е казал и майстора. Аз не намерих само вътрешно каре, защото при моята кола тези карета са триподи и се продават само оригинални по 650лв(поне преди 2 години беше така). В крайна сметка взех цяла полуоска SKF(лява) с каретата за 200лв и до момента нямам проблеми. Иначе и на мен различни майстори ми казваха или че нямам луфт в каретата, или че е пренебрежимо малък и не може да идва проблем от него. Също така има значение дали се гледа за луфтове когато колата е студена или когато е карана и ск. кутия, карета и т.н. са загрели.

Не ми се струва логично проблеми със залюляване и дърпане на една страна да идват от карето на кардана. 

Никога обаче не съм имал такова залюляване при отпускане на газта, каквото ти описваш. Такова нещо ми се е случвало с друга кола, при която проблема се оказа разбит кормилен накрайник. Ти обаче казваш, че си минавал реглаж вече 2-3 пъти, така че щяха да са видяли ако имаш разбит накрайник. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-накрая след 3ти стенд проблемите са решени. 

 

Залюляването и клатенето на колата при висока скорост се оказа нерегулиран заден мост (наистина на предишните два стенда никой нищо не пипа отзад, казаха че е перфектна). Проблема с биенето вдясно се оказа леко разбита селенова втулка от лявата страна. Сега колата е перфектна. Благодаря ви за съветите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, да си я караш с кеф!

Похвално Infoto, че върна обратна информация за причините. Не всички го правят. Питат, получават съпричастност, оправят проблема и после никой не разбира каква е била причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То наистина вече е трудно да уцелиш сервиз където правят качествен реглаж. Въпреки че на много места са накупили модерни и скъпи стендове, пак не им се получава. Важното е, че вече всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...