Jump to content

Нов собственик и начало на проблемите


7rueman1

Recommended Posts

Здравейте на всички. Сдобих се с A3 1.9 tdi 90 коня с код на мотора ALH. Малко след покупката започнаха и проблемите, които трябва да се отстранят и търся съвет какво да правя. Първо за колата -  Накратко А3, 1.9 tdi 90 коня ALH, премахнат ЕГР, катализатор, Еко1 и изобщо бангия, но за тези пари (1500) толкова. Нека преминем към проблемите:

1. Стъклата, пасажерското е изключено от тока и подпряно с летва, за да не пада, иначе предния собственик (с който се познаваме, една компания сме) обясни, че механизма сваля стъклото, но при вдигане само прищраква и не се вдига. А шофьорското стъкло както се вдига и изведнъж спира и се сваля надолу. До колкото разбрах някакви водачи трябва да се сменят, но нито разбрах откъде, какви, колко броя и т.н.

2. На диагностиката я тествахме само на 3-та (тъй като тази позволяваше пътя), надува си без проблем, но мен ме притеснява това, че пика е до 1.3, а не както го дават до 1.1, иначе по графиката пика е на 2200-2300 оборота до 1.3, след което явно геометрията се отваря и налягането пада на 1.13, 1.05 и 0.968 си го държи плътно до към 3800 оборота (до толкова позволи пътя).

3. На диагностиката показанията на дюзите не ги помня много добре, но cylinder 1,2,3,4 стойностите бяха +0.12, -0.11, -0.13 и +0.52/4, това което ме притеснява е 4-ти цилиндър, макар, че пишеше от -2 до +2.

 

Общо взето е това.

 

Другия ми въпрос е, тъй като колата ми се струва една идея бавна извънградско, има ли смисъл да я чипосвам и това ще промени ли доста динамиката ? Аз на това се чудех още преди да я взема, но така и не се решавам, особено като сега видях показанията на турбината и дюзите. Иначе онзи ден особено с 4 човека и климатик, мале тя душа няма.. Едвам крета, изпреварванията са мит, то набирането, освен на 3-та до към 3-3 и нещо оборота, ако не я изрязвам всеки път (завой, извънградско), то не мога да отлепя..

 

Като допълнение искам да спомена една странна случка. Прибирам се по магистралата и за хората, които знаят тунела преди Ихтимин (посока София). Преди тунела съм със 130-140 и гледам камиони, решавам да ги задмина преди тунела, мигача, газ до ламарината и колата вдигна до 155, с мъки 160, реших, че нещо си въобразявам или пък е лек наклон нещо. Намалявам на тунела до 80, излизам от тунела газ до ламарината и колата си набира без проблем 130-140-150-160-170-180 (като вече към 180 беше на издихания, но все пак ги вдигна, че даже и задмина с 1-2 км). Та, не знам как да си го обясня това, чак на моменти се чудя дали правилно съм видял и 160 не е било 180, но съм сигурен, че беше 160

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. 

По т.1 водачите са общо 4, по 2 за двете врати. Типичен проблем на двувратите е, въпросните да се чупят. Номера на оригиналните е 4B0 837 463 B. Отвън са пластмасови, отвътре имат метална планка. Купуваш точно такива, а не китайски или неоригинални варианти, за да не съжаляваш после. Ето как изглеждат: Цък Смяната става, като се извади рамката на вратата. Сваляш кората, и оглеждаш за едни големи болтове с клинове. С един маркер очертаваш позицията на болта на клина, защото по този начин се регулира рамката и ако не се справиш вратите няма да се затварят добре.

По т.2 не мога да помогна. Имаш освен турбината, клапан N75, актуатор на турбото и още дреболии, които могат да причиняват проблем. По-добре качи лог за да се види и да се даде по-конкретно мнение. Може да се направи тест на VCDS как се движи рамото на актуатора, дали заяжда и т.н. Актуатора е проблем в А3, заради разположението му.

По т.3, обикновено показанията на дюзите са равни на 0 когато се съберат. Затова имаш +/- за компенсация. Аз лично не бих се притеснявал при такива стойности. Провери пак стойностите, за да си сигурен.

 

Не очаквай чудеса от този мотор или който и да е дизел в А3. Това не са бързи коли, а просто превоз от т.А до т.Б. И с чип, динамиката на ALH не е впечатляваща и няма да има огромна промяна в движението ѝ. С климатик е сигурно, че ще е трудно, след като е натоварена. Не съм съгласен обаче, че изпреварванията са мит. През ръцете ми са минали A3 ASV, а в последствие и A3 ALH. И двете си имаха достатъчно мощност без чипове и подобрения, за да носят собствената си маса и товара и да се изпреварва без проблеми. И аз се интересувах от чипове, но седнах да покарам такава със и не бях впечатлен. Така и останаха докато бяха мое притежание - без чип.

Тунелите в посока София имат прилично изкачване, не е лек наклон. След тунела ясно си личи, че е голямо спускането. Съвсем очаквани резултати имаш. По каталог, максималната скорост на А3 ALH е около 180км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От водачите намирам само тези - цък, те стават ли ? 4 броя на врата евентуално да взема ?

Клапан, маркучи, лостче всичко е наред по турбината, но ето и лога, в жълто съм оцветил където почва с газ до долу на 3-таimage.thumb.png.b72db4db75b9f77dbfea1b7f9b6a11ff.png

За дюзите няма да ги мисля, явно разликата от 0 не е толкова голяма, може някоя добавка за прочистване да шибна. Забравих да кажа, че съм ги гледал на загрят двигател, на празен ход, без консумативи.

 

Колкото до чипа, парите не са много, искат ми 200-220 лева и уж да стигне 120 коня някъде, което според мен си е окей, преди това съм карал Авенсис 2-ка дизел 124 коня мисля и бях доволен, затова си мислех, че на това малко купе 120 коня г/д ще литне направо, особено като четох по форумите.

Колкото за тунела, може би си прав, явно е внушение просто

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези водачи не! Брах много ядове точно с тях. Едва паснаха, стояха изключително стегнати, прозореца блокираше, защото машинката нямаше сила да ги раздвижи, а бях ги смазал обилно. Отидоха в коша.

Авенсиса, особено ако става въпрос за 2009-2011, е съвсем друга кола, спрямо архаичното А3. Дори предходият Авенсис е безкрайно по-добър от А3 8L. Най-малко, говорим за много по-добра горивна система. С чип няма да изкараш нито мощността, нито нютоните на Тойотата. Особено за 200лв.

Лога не мога да го коментирам, дано останалите се включат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно за водачите, някакви идеи от къде да купя тези розовите ? А за Авенсиса, объркал съм се, 116 коня 2003 или 4 година. Гледам в интернет е 280 нютона, а тази А3-ка отива към 300 след тунинга, макар и по-стара технология, то и теглото е по-малко от авенсиса, затова чисто по логика си мислех, че ще литне. А за останалото дано и други колеги се включат. Реално остана въпроса дали е окей турбината да прави такъв пик до 1.3, макар и след това да го сваля до 0.95/1.05. Мен друго ме наведе мисълта. Щом колата пийка й е на 1.3, вместо проблем да търся, да не би актуатора да не е настроен както трябва от ония паткан, предния собственик. Ако е правена нещо турбината и след това актуатора не е настроен добре и отваря късно и реално какво трябва, да се скъси хода 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водачите ги потърси по магазините за авточасти, просто като им даваш номера, поискай цена за оригинална част, а не заместител. Друга опция е да провериш в раздела Продава/Купува, Авточасти и консумативи, при някой от нашите колеги. За съжаление, явно вече се намират трудно и цената е тръгнала нагоре, от това, което видях. Очакваш цена от около 15лв/бр.

Лично аз като потърсих, ги намерих в 2-3 онлайн магазина, които имат и физически обекти. Не знам откъде си, не мога да те насоча по-добре.

 

За 220лв няма начин да стигнеш 300 нютона, особено при някой квартален "тунер". Ако Адлер (централата в Годеч) са ти наблизо, обади се и попитай. При тях беше около 300лв чипа и докарваше близо до 300 нютона. Не очаквай да изкараш точно по каталозите мощност и въртящ момент, всеки автомобил е индивидуален, заради състоянието в което е. Адлер имат и партньорски сервизи, не знам как е положението при тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм в Пловдив. Адлер освен в Пазарджик са ми далеч. Тунинга мислех при "Христо Бяндов" може би не е известен, може да погледнеш във фейсбук групите, но е от Пловдив и като гледам какви коли мапва, а и неговата лична кола погледни, може би има един от най-добрите любителски проекти. А и лично мнение, Адлер, Маднес и другите известни като се разрастнат и почват през просото (лично мнение). Тук в Пловдив мислех да отида при Жоро "Касапина" FT Motorsports, но като питах за цените за диагностика мап и като всичко, не се учудих на прякора "Касапина". Ако имаш някакви предложения ? Проблема в момента ми е пиковете, които прави турбото, тъй като в момента вместо до 1.1, прави до 1.3, и по логика, ако след мап турбото се направи да държи 1.3 примерно, то пиковете ще отидат на 1.7 и ще му разкажа играта предполагам

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Имах такова ауди със същият двигател ,продадох го точно за 1200 лв . Умрял кон беше ,после имах 110 кс с чип вървеше някак . Минах на 2 HDi 170 ( с чип) ще ти строши врата такака върви , а разхода е колкото на 90 кс тди . 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...