Jump to content

Проблем с въздушно окачване 3.0 BiTDI 2014г.


Creative89

Recommended Posts

 

Здравейте колеги, имам нужда от помощ и акъл.

(Извинявам се за романа, който съм написал, но гледам да обясня най-подробно)

 

Ходих при 3 различни майстора и никой не знае какво се случва и от къде идва проблема.

 

Нека разкажа:

Преди около 3 седмици както си карах на магистралата изведнъж излезна грешка с червения символ за проблем с окачването и ограничение макс 60км/ч.

Позачетох се малко и стигнах до извода, че може да е изгорял бушона на компресора. Това чудесно, бушона беше изгорял (40А) и го смених. Четох, че може да гори понякога, без да има проблем.

Да, ама не.

След смяната, всичко тръгна нормално, колата се вдигна. Минах през всички режими, колата се сваля, вдига, няма проблем.

Тръгнах и всичко изглеждаше нормално и след около 5 минути излезна жълта грешка за окачването "Air suspension fault". Колата си седеше на ниво въпреки това.

 

На другия ден гледам увиснала от дясно отпред и отзад. Запалих я и се вдигна. Тръгвам, показа пак Air suspension fault но продължих и след около 1-2 часа пак червената грешка. Гледам в багажника, пак изгорял бушон. Забелязах, че и колата пак е легнала, но този път само отпред (двете страни)

През тази седмица това се повтори няколко пъти, като различни страни не се вдигаха.

Имаше случай в които тръгвам, грешката си излиза, и колата не се вдига отпред. След 10 минути изведнъж се оправя, вдига се и всичко работи нормално.

 

Сега, тук е момента да кажа каква грешка излиза при прочитане - "Pressure accumulator for level control - leak detected"

Това излиза за жълтата грешка, която излиза на 5-тата минута.

Червената грешка не дава никаква смислена информация, защото тя цялата система отказва заради бушона и дава 10 безмислени реда проблеми, които след смяна на бушона и изчистване на грешките изчезва.

Единствената грешка, която не се маха е тази на снимката.

Карах я при 3 различни майстора (живея в Германия) и тримата гледаха всички маркучи, връзките на възглавниците, самите възглавници и централния клапан в багажника - нищо не се вижда да изпуска. Няма балончета, нищо. Пръскаха всичко навсякъде.

Колата, като седи на едно място се вижда че кляка, но много бавно. Трябват 2-3 дни колата да не се кара за да клекне (не докрай).

Също така, не виждам някоя страна да спада повече от другите. Цялата кола слиза надолу от всички ъгли поравно.

 

Сега въпроса е - от къде по дяволите излиза въздух.

За да дава грешка, че има теч, според мен той трябва да е голям и да се забелязва и дори чува. Като вдигна колата на макс нищо съска, нищо не прави балони никъде. Гледахме 1 час с всички майстори.

 

Доста се рових по чуждестранните форуми и няма конкретен отговор.

Може да е централния клапан в багажника, компресора, клапана за изпускане на излишното налягане (който не знам къде се намира), самите възглавници с много малка дупка или датчиците за нивото. Въпросните датчици са сменени и 4-те миналата година, тоест те отпадат.

 

Моля някой да даде съвет какво да гледам или къде да търся проблема.

Планът ми беше да сменя главния разпределителен клапан в багажника и да купя ремонтен комплект за компресора, че сигурно му се е е*ала майката последните 2-3 седмици.

 

Да добавя и един интересен момент от преди 3 дни, който стана точно пред сервиза. Колата не искаше да се вдигне отпред грам. Седеше почти на нула. Отзад беше на нормално ниво. Пробвах да я вдигна на най-горното ниво и колата започна да се вдига само отзад. Отпред не мърдаше. След около 3 минути изведнъж изпусна някъде клапан, изсъска и задницата падна на нормално средно ниво отзад и изгоря бушона. Смених го, запалих и всичко се изравни нормално отпред и отзад.

Абсолютна идиотщина.

Майстора седеше, гледаше и се чешаше по главата и се чудеше. Той също беше на мнение, че може да е клапана в багажника.

 

Ако до края на тая седмица не разбера от къде идва проблема ще я карам в Ауди за диагностика.

Въпроса е преди да дам €350 за диагностика, дали има някой компетентен колега, който да ме посъветва какво да търся и какво да проверя.

Някой да е минавал през тая тиня?

 

Много ще съм ви благодарен.

Поздравиf7c47925d4b0dbcb299d90d41a1f76bb.jpg

 

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

 

 

 

Редактирано от Creative89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой ли няма идея къде да търся проблема?

Нещата започват да стават доста странни.

Започвам все повече да се уверявам, че проблема идва от основния разпределителен клапан в багажника.

Вчера трябваше да излезна за малко и като спрях забелязах, че левите предни и задни гуми са вдигнати до край. От дясно предни и задни бяха на средно ниво, че даже и под средното ниво. След като изгасих и пак запалих системата сякаш се рестартира и изведнъж свали колата само от ляво и застана равно. Днес отново само отзад не искаше да се вдига и след гасене и палене се оправи. Отпред беше ок.

Някой поне може ли да каже от къде се изпуска излишното налягане? Четох за някакъв клапан, който заяждал, но не знам къде е?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не съм механик, но от това което казваш аз си мисля че е някакво централно управление на системата , което се държи неадекватно. Виж в прикачената снимка, номер 13 е някакво управление с клапани. Ако то е прецакано колата би трябвало да се държи хаотично както при теб. 

Снимката както и всички елементи са от този сайт - https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6+s6+avant+quattro/a6q/2015-798/6/616-616030/

 

Под това управление изглежда е компресора. Ако не издиша никъде може проблема да е в самото управление. 

Пак казвам, че може и да не съм прав, но а бих търсил проблема там като начало.

 

От това което чета в нета, с VCDS може да се изтества системата за да се определи къде най-вероятно е проблема. Виж тук - https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/20278/

711616300.png

Редактирано от Nikolay Tanchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е въпросния централен клапан в който и аз се съмнявам. Той се намира в отделението за резервна гума заедно със резервоара за въздушно налягане. Компресора е под колата и се намира между диференциала и дъното на багажника.
Аз също съм на мнение, че зад хаотичното поведение на системата стои точно този клапан.
Сега пак излезнах, отначало всичко беше наред, след което изгоря бушона отново и сега не иска да се вдигне отпред. Отзад е на ниво.
Ако изчистя грешката, всичко ще тръгне нормално.

Ще взема да започна с нр.13 другата седмица, пък да видим.
Ако междувременно някой има други идеи - отворен съм за предложения.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега а въпросния бушон който изгаря за кой модул е? Виждам че този модул 13 явно получава сигнал от борд компютъра. Въпроса е откъде изпуска системата въздух за да свали колата надолу ако и е зададена такава команда. Може и сигнала да е грешен и да изпуска според него.

Закачана ли е на диагностика и пускана ли и е програма за да се види нормално ли вдига и сваля всяка гума?

Редактирано от Nikolay Tanchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този бушон е за релето на компресора. Компресора прегрява защото трябва да работи много често.
Има и грешка, за прегряване на компресора и изключване.

Както казах, явно от някъде излиза въздух, но от къде?
Възглавниците изглежда, че държат налягане и не се чува да съска.
Когато я гледахме беше на подемна рампа с напомпани до горе възглавници. Тоест макс налягане и натоварване и нито се чуваше, нито виждаше нещо.

Аз затова реших да пиша тук, ако на някой му се с случвало нещо подобно, защото е доста объркващо поведението.

Този пост от форума на ross-tech и аз го гледах се зачудих да не са заминали задните възглавници, но не би ли трябвало да изпускат тогава доста и да се виждат балони като се напръска обилно със сапун и вода?

Едит: Задните възглавници са другия заподозрян в случая.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk



Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервизите тука всички работят с тези универсалните таблети (че даже и с телефони), които единствено могат да четат и трият грешки. Питах ги и тримата дали може да видим налягането което прави компресора, както и това на възглавниците. И тримата казаха, че не могат. Могат само базови неща.
Знам, че VCDS има тази функция, но не съм го правил и не съм сигурен как става.
Знаеш ли кое да гледам?
Ще слезна утре с лаптопа до колата да видя каквото трябва.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко време отнема да вдигне колата при теб? При мен, когато работи нормално, я вдига за около 15-20 секунди.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, днес по-късно ще ходя да сменя главния клапан в багажника.

Преди това реших малко да се заиграя с VCDS.
Има ли някой с който да сравним стойности?

Говоря за налягането във възглавниците, температура, и т.н. Забелязах, че задна дясна е винаги с около 1-2 бара по-ниско, но въпреки това, работи нормално и седи на същата височина, като другите.
И при спуснато състояние и при вдигнато състояние, все седи по-ниско, но за 30-те минути тестове, нищо не показва спад в налягането, което би обозначило теч.
Нито резервоара, нито възглавниците.
Седи си на еднакви стойности. Ето малко снимки.

Има и нещо странно при замерването - когато свалям колата всичко се допускат едновременно и когато стигне около 6.4 бара отзад, изведнъж задна дясна спада на 4.4-4.3 бара и си седи така. Не спада повече.

Другото което забелязвам е, че налягането на резервоара не мърда. Нито нагоре, нито надолу. Когато правя тестове за пълнене качва до 12.9 бара без проблем. Не виждам реалните стойности докато го помпам и не го пробвам повече от това.

Системата все едно иска да работи само на компресор и почти не използва резервоара. Одеве напомпах до 11.8 бара, вдигнах и свалих колата 2 пъти и спадна до 9.8 и повече не мръдна. На третия опит не пожела да се вдигне повече колата отпред, само отзад се вдигна. Налягането обаче не помръдна от 9.8 бара.
Сега ще видим, като сменим клапана дали ще се промени нещо. Имам чувството, че клапана не иска на отваря към и от резервоара при нормална функция. 75d4ad5233dc7aaae869ec5d0a7cf101.jpgbae5d31510adaf331d6c497c37e53031.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лек едит. Реших да направя 1-2 кръгчета и се измениха стойностите малко . Сега задна лява е с 1 бар по ниско от другите. Резервоар се качи от 11.8 на 12.4 и не мърда. Няма и грешки.
Какъвто и да е проблема, явно се изменя и е непостоянен.
После ще го закача пак докато отивам до сервиза да видя дали някъде налягането спада, но по всичко изглежда, че май не е теч. По-скоро електроника/сензори.
Ако е теч не мисля, че ще държи налягането постоянно същото навсякъде в продължение на над 1 час замерване. Все някъде щеше да спадне малко.091b5c2081d987049a99d4b1f394aca2.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми, време е за заключение (до момента)
1. Не е управляващия клапан.
2. Заминала е задна дясна възглавница.

Докато колата седи на място няма проблем. Налягането не спада.
Дори като карам по-леко поддържа едно и също налягане, макар и по-ниско от задна лява възглавница. Винаги има разлика от около 1-1.5 бара.

Днес си направих експеримент и реших да и дам малко зор и карах през доста неравен терен. Минах пред една вдлъбнатина с висока скорост и зведнъж задна дясна падна от 6.1 бара на 4.4 бара. Резервоара се изпразни и я върна до 7.1 (колкото лявата).
След около 5 минути каране отново спадна на 5.1 бара.
Направи ми впечатление, че спадна точно когато набих рязко спирачки и задницата се надигна.
Явно когато отвори повече изпуска от някъде, но не и когато колата седи на едно място. Доста трудно за хващане.

Много шантава работа.

Е сега поръчвам нова и ще пиша пак, за да потвърдя, че това е бил проблема.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

За. Да гори бушона най вероятно реллето е прецакано. Всеки компресор има датчик температурен като загрее да спре за да не изгори.  А тов че ти дава грешка leek може да е samiq компресор.  Трябва да прави около 13  14 бара налягане

Редактирано от billysezgo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поради различни драми с децата в последните няколко седмици нямаше как да направя нищо по колата и си седи така. Почти не съм я карал.

Междувременно намерих нов сервиз който е на един българин и заедно с него може би най-накрая открихме разковничето.
Според него (и според мен) проблема идва от магнитния клапан на компресора, който изпуска излишното налягане.
Понякога явно заяжда в полу-отворено положение и издиша. На няколко пъти ми се чу, че съска нещо отдолу, докато работи колата, но тука канали няма. Няма как да видя.
Обиколих 2 сервиза за да опитам да намеря подемна платформа, но никой нямаше свободна. Колата трябва да работи и да има тежест на окачването за да се провери.

Миналата седмица 2 пъти ми направи много интересен номер - тръгнах и колата не искаше да се вдигне отпред въобще. Беше спаднала от всички страни. Но отзад се вдигна.
Карах 2-3 километра и изведнъж се "самопопрвави" и се вдигна нормално. Всичко отново работеше, както трябва.

2 дни по-късно, точно когато отивах към сервиза, отново стана същата работа, но този път отзад. Спрях пред сервиза, изгасих колата и влезнах да говоря с него.
Като запалих да я вкарам отново се "самопопрвави" и се вдигна напълно нормално и всичко работеше както трябва в следващите 2 дни.

Компресора прави 15 бара без проблем, стига да не е заял клапана.

Един от пътите, когато колата не искаше да се вдигне я бях закачил на VCDS и забелязах, че компресора помпа, но налягането в резервоара не мърда, че даже и спадаше

Вчера поръчах компресор и ако няма още неочаквани изненади с децата в следващите дни ще го сменя, заедно с релето.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше нещо подобно.Спукана възглавница отпред .Спука се в Чехия или поне там разбрах, че има проблем.Карах така до България, забиваше грешки от време на време,с рестарт се оправяме.Върнах се,смених възглавницата и карах около месец .Започна да бие грешки веднъж в седмицата,докато накрая предницата изведнъж легна долу до степен да не можеш да завиеш колелата. Оказа се,че компресора не винаги успява да вдигне необходимото налягане и изключва.Смених го и се оправи.От два месеца всичко е ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Време е да сложа край на тая тема и да предоставя решението.

Проблема беше не от компресора, ами от магнитният клапан, който е на компресора. Той изпуска въздуха от цялата система. Заяждал е в полу-отворено положение (но не всеки път) и от там идва и странното поведение, където един ден работи нормално, един ден не.

Смених целия компресор заедно с нов клапан и вече повече от една седмица няма проблеми.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...