Jump to content

"ново" А3 8Р и нови проблеми


hudson

Recommended Posts

Привет на всички ауди фенове.

Взехме за сина въпросното ауди и се вкарах във филм с километража му.

Малко предистория - колата е внесена от дупнишките джамбази в края на 2019, а на човека от който я взехме ние, са му разтягали локуми от сорта на "таблото беше изгорено от цигара и го сменихме". Разбира се, бяха сложили най-елементарното табло - без FIS. Според мен са го прецакали като са му връщали километрите, но това е друга тема.

Продавача ми даде и друго табло което си е купил от ибей, като ме предупреди че трябва човек с компютър, защото имото било вътре.

Разбира се, мерака голям, свалянето се оказа елементарно иии.... слагам другото, дисплея си светва, изписва си ESP fault, след това си показа бордовия комп, сменя си различните функци, показва на коя предавка е колата и най-важното - горивомера РАБОТИ, въобще кеф. Даже бях гоотов да се примиря с факта че е в мили.

Въртя ключа, паля, двигателя заработва за 3 секунди и гасне. С въздишка разкачам таблото и връщам старото, обаче греда - ESP, ABS и кормилото светят. Айде, волана се оправи след едно кръгче, но другите не.

Пускам диагностика и излезе това:

 

Chassis Type: 8P (1K0)
Scan: 03 08 17 19 37 42 56 62 72 77 7D
Mileage: 177960km-110579miles


03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
7D-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
17-Instruments -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
37-Navigation -- Status: Malfunction 0010
56-Radio -- Status: Malfunction 0010
77-Telephone -- Status: Not registered 0001
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: Malfunction 0010
72-Door, Rear Right -- Status: Malfunction 0010

 


-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
   Part No SW: 1K0 907 379 AA    HW: 1K0 907 379 AA
   Component: ESP FRONT MK60      0102  
   Revision: 00H13001    
   Coding: 0023170
   Shop #: WSC 06314 000 00000
   VCID: 71EFA9C16C684C0542-8024

4 Faults Found:
01486 - System Function Test Activated
            000 - -
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 8P0-820-043.lbl
   Part No SW: 8P0 820 043 Q    HW: 8P0 820 043 Q
   Component: KlimavollautomatH18 0260  
   Revision: 025438      Serial number: 8P0820043Q    
   Shop #: WSC 06314 000 00000
   VCID: 3AB41F2C305F86840A-806E

3 Faults Found:
00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater
            013 - Check DTC Memory
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101101
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 16
                    Mileage: 177162 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2021.06.01
                    Time: 13:13:00


01855 - Temperature Sensor for Heated Seat; Left Front (G344)
            010 - Open or Short to Plus
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101010
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 161
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.11.10
                    Time: 00:00:25

             Freeze Frame:
                    Temperature: 34.0°C

01856 - Temperature Sensor for Heated Seat; Front Right (G345)
            010 - Open or Short to Plus
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101010
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 161
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.11.10
                    Time: 00:00:25

             Freeze Frame:
                    Temperature: 34.0°C

-------------------------------------------------------------------------------
Address 7D: Aux. Heat        Labels: 1K0-963-235.lbl
   Part No SW: 1K0 963 235 E    HW: 1K0 963 235 E
   Component: PTC-Element         0404  
   Revision: 00800000    Serial number:               
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 2DA321F57C9CD439A2-8078

1 Fault Found:
00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
            014 - Defective

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 8P0-920-xxx-17-MY7.lbl
   Part No SW: 8P0 920 900 L    HW: 8P0 920 900 L
   Component: KOMBIINSTR. VDO H80 0420  
   Revision: D06         Serial number: 1242FD06025325
   Coding: 0005113
   Shop #: WSC 00999 444 64523
   VCID: 38B61B2A08559A8A7A-806C

1 Fault Found:
00438 - Fuel Supply Sensor 2 (G169)
            010 - Open or Short to Plus
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000011
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 31
                    Mileage: 177960 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2021.06.18
                    Time: 17:25:26


-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels:. 1K0-907-530-V2.clb
   Part No SW: 1K0 907 530 G    HW: 1K0 907 951
   Component: J533__Gateway   H10 0140  
   Revision:   H10       Serial number: 3000105C228633
   Coding: 7F3F0F4A07002102
   Shop #: WSC 06314 000 00000
   VCID: 2BA53DF3748A282F92-807E

1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
            000 - -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 31
                    Mileage: 177960 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2021.06.18
                    Time: 17:25:32


-------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation        Labels: 8E0-035-192-RNSE.clb
   Part No SW: 8P0 035 192 A    HW: 8P0 035 192 A
   Component: RNS-E HIGH EU   H72 X---  
   Revision:      03S    Serial number: AUZBZ7E0911096
   Coding: 0205713
   Shop #: WSC 06314 000 00000
   VCID: 2DA321F57C9CD439A2-8078

1 Fault Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
            008 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 31
                    Mileage: 177960 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2021.06.18
                    Time: 17:25:59

             Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 10110011
                    Bin. Bits:       00


-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio        Labels: 8E0-035-192-RNSE.clb
   Part No SW: 8P0 035 192 A    HW: 8P0 035 192 A
   Component: RNS-E HIGH EU   H72 X---  
   Revision:      03S    Serial number: AUZBZ7E0911096
   Coding: 0205713
   Shop #: WSC 06314 000 00000
   VCID: 2DA321F57C9CD439A2-8078

1 Fault Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
            008 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 31
                    Mileage: 177960 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2021.06.18
                    Time: 17:25:59

             Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 10110011
                    Bin. Bits:       00

-------------------------------------------------------------------------------
Address 77: Telephone        Labels: RETROFIT77.lbl
   Part No SW: KTC 364 31P     HW: KTC 364 31P
   Component: SWP:3.31.6      H24 0218  
   Revision: 00000000    Serial number: 00000000000000
   Shop #: WSC 21977 142 74100
   VCID: 33AD2D1B14B2F85752-8066

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver        Labels: 8P0-959-801-MAX2.lbl
   Part No: 8P0 959 801 G
   Component: Tuer-SG         020 0100  
   Coding: 0000248
   Shop #: WSC 06314 000 00000
   VCID: 3FB1053F2476A0BB32-806A

1 Fault Found:
00120 - Outside Warning Light/Door exit Light Driver Side
            012 - Electrical Fault in Circuit


-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left        Labels: 8P4-959-801.lbl
   Part No: 8P4 959 801 D
   Component: Tuer-SG         020 0070  
   Coding: 0000216
   Shop #: WSC 06314 000 00000
   VCID: 40BE0B32287DAAB23A-8014

1 Fault Found:
00122 - Outside Warning Light/Door Exit Light; Rear Left
            012 - Electrical Fault in Circuit

-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right        Labels: 8P4-959-802.lbl
   Part No: 8P4 959 802 D
   Component: Tuer-SG         020 0070  
   Coding: 0000216
   Shop #: WSC 06314 000 00000
   VCID: 41BF09312C78ACB5C2-8014

1 Fault Found:
00123 - Outside Warning Light/Door Exit Light; Rear Right
            012 - Electrical Fault in Circuit

 

Преди малко направихме със съседа (VCDS е негов) адаптациите на:

Brake Pressure Sensor 1 (G201)

Steering Angle Sensor (G85)

Lateral Acceleration Sensor (G200)

и съответно техните грешки изчезнаха, остана само първата - 01486 - System Function Test Activated, като лампата на ABS остана да свети, но самата система си работи - проверено. Уточнявам го защото преди адаптациите не работеше.

 

Грешките за отоплението - за калориферчето се ориентирах че трябва да разглобявам и да препоявам транзисторите.

Въпроса ми е за седалките - тези температурни сензори къде се намират и подлежат ли на ремонт или нови седалки ще трябва да търся?

Следните грешки:

00438 - Fuel Supply Sensor 2 (G169)

01044 - Control Module Incorrectly Coded

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

Според мен са от несъвместимост с километража който е сложен от джамбазите. Имаше ги и от преди моята врътка.

Последните три за лампите във вратите - помислих че са изгорели крушки, но се оказа че плафоните ги няма. Не знам кой си е играл да измъква плафончетата и да слага само червената пластмаса на отвора, но е липсата име факт. Буксите си стоят във вратите.

Озадачава ме съобщението за телефона - първо е: 77-Telephone -- Status: Not registered 0001, после: No fault code found. Иначе телефона се връзва с колата, достъпва телефония указател, може да набира и приема обаждане, аз чувам добре, но мен не ме чуват. Някакви идеи тук?

Тук в Пазарджик ми поискаха 150лв за да "оженят" английския километраж за колата. Примирих се и оставих колата, но ми звъннаха след два часа с въпроса: нямам ли ключ за таблото? Щом съм нямал, трябвало да се извади ключ за това табло и чак тогава да се обучава към колата. Да ама за ключ ми искат още 250лв отделно, така че се отказах от услугите му.

Ако наистина е така, предпочитам за стотина лева да си взема друг километраж, дори и ключа ще си изпрося, било и само за адаптациите, ще им го върна после със старото табло подарък даже.

Предварително благодаря на всички отдовали се.

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълнение - преборих се с 01486 - System Function Test Activated.

Изпълних тъпия тест и вече нямам светеща лампа освен тази за горивото.

Другите грешки си стоят, така че всякакви съвети са добре дошли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре са се опитали да те хлъзнат. 400лв за нещо което може да мине и за 100. Не вярвам да не знаят че работата може да стане и без работещ ключ за новото табло, добре че не си се вързал. Иначе не разбрах за какво изобщо искаш да го сменяш. Грешките повечето си ги разбрал за какво са, другите са въпрос на кодиране/адаптация  с vcds. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото таблото в момента е това:


1668404A-951B-4148-9403-31E88C432464.thumb.jpeg.b585b1af3aef6e0a9a840351b6177ba9.jpeg
 

Горивомера не работи - стрелката не мърда от начална позиция и свети резервата постоянно. 
А колата определено е била с фул фис - бутоните за управление на бордовия компютър ги има и работят на таблото което е в мили. Пък и не съм виждал комбинация от DSG със сегашното табло. 
Естествено, много се изкушавам да взема фейсова табло със светещите в бяло дисплеи, но тук попаднах на мнения че операцията не е plug&play, така че не мисля да си го причинявам. 
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи колко пари ти се дават - в бяло изглеждат по-добре.

Моят съвет е да потърсиш от червените - изпадат на прилични цени и повече хора могат да ги обучават.

Табло фул фис до 100лв и още толкова за обучение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Табло взех вече, сега ми трябват от хората които ги обучават.

Някой да ми препоръчате? Пловдив ми е наблизо, но и до София мога да отскоча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помисли първо дали наистина искаш такъв в мили преди да влагаш пари в него. Понеже и фейсови от десен волан има на тънки пари 70-80лв. Иначе както са ти казали префейс в километри (например 8P0 920 931E) изпадат доста евтино. имаше наскоро един в olx за 40лв. Не е вярно обаче че "червените" са по-лесни за обучаване. От 2006-та нагоре риска си го има с китайските кабели каквито масово се използват. Имах наскоро такова табло същата година за спасяване на информация, "уморено" едва при опит за прочитане при това с работещ ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сме се разбрали - взех друго табло вече, в километри, от кола със същия мотор, дори и ключа ми дадоха. Цената с пазарлъка обаче е 130 лв, какво да се прави - инфлация.
Таблото в мили остава за резервни части - я дисплей, я моторче потрябва…
Цената за смяна обаче също е пораснала - вече ми казват за 150-200лв.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

След сваляне на корите на вратите, разбрах защо ги няма лампите. Всичките кори са сменени. Колата е януари 2006, а етикетите на корите са от март 2009. Инсталацията на вратата е разделена на две - едната част е закрепена за металната част, а другата е закрепена за кората. Съответно оригиналната инсталация е прехвърлена само в предна дясна врата, останалите са от кола без лампи във вратите. Измъкнах инсталация от корите на ауди А4 б8, но разбира се, въпреки че буксите са еднакви (поне тези към бутоните във вратата), най-вероятно са разменени пиновете в голямата букса.

Има ли някой ел. схеми на А3 8Р, и по-точно тези във вратите? Пинаута на буксата или поне кои са за осветлението?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Оправих се без схеми, по старомодния начин, на принципа тука има-тука нема.
Все още нямам развитие по въпроса с километража обаче.
Сменихме маслото на DSG. Беше много зле - но това е нормално, защото на предишния собственик, майстора му бил казал: на един автомат маслото не се пипа, ако работи безпроблемно.
Почнахме и ъпгрейдите.
Като начало, отидохме при Пепино за оптимизация на софтуера на двигателя и кутията или по нашенски “чипосване”.
Главната причина за това е, че съм направил същото на пасата и разликата е огромна. Особено в работата на кутията.
Сега след като и двете коли са с еднаква мощност, разликата в килограмите си личи. 300 кила са си доста.
Днес слагаме лед крушки.
Ето разликата:
58000b6118144aa9651f6df0245ef831.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Какви са крушките колега?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не набиват грешки - търсих да са canbus error free. Мярнах ги и тук в олх, ама 35кинта за две крушки + доставка ми се видя много. За сега - около 800км, светят без проблем. За разлика от тази която сложих във плафона на багажника [emoji53]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Сагата със смяната на таблото, най-после приключи.
И започна нова с LED крушките. Не знам къде се намира модула който следи крушките и каква му е връзката с таблото, но е факт, че веднага на дисплея излезе съобщение за грешка. Изписва ги като parking lights, a не като DRL, но ме принуди да върна старите крушки. На старото табло имаше лампа за изгоряла крушка и съм я виждал да свети заради лампа на стопа. Но за LED крушките отпред не е светила.
Чух че можело да се прекодира чека за по-малката консумация на ледовете. Така ли е и ако да, кой може да го направи?
Освен това откривам и разлика в показанията спрямо Фолксваген - при аудито няма разход в литри на час, когато работи на място или скоростта е под 10км/ч. Така е при Ауди или при мен не е кодирано коректно?
Във чек менюто, освен км до смяна на маслото има и VIN, който съответно е от колата донор - възможно ли е да се промени?
Когато се опитах да сверя часовника от врътката в километража (вместо от менюто на FIS), предполагам го вкарах в тестови режим, защото вместо дръпна врътката, аз я натиснах. Изредиха се всички икони които може да изобрази - за накладки, ниско налягане на масло, ниско ниво на масло, антифриз, течност за чистачки и т.н.
Последните две обаче не ми стана ясно за какво са. Ето ги:
b77238951843fcbf654a45315ea2e3af.jpg

64705de7510a34c049e50016570367be.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За лед крушките едва ли ще успееш да залъжеш само с прекодиране.

Литри на час не съм виждал при никое Ауди. Вин-а в менюто на фиса не ти е коректен защото таблото не е обучено реално, вероятно просто са ти изключили имобилайзера. Дано поне пробега ти е на по стария. Тези лампи които си снимал са за задаване на ограничение на скоростта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имото работи - имам ключ от колата донор - с него не пали.
Пробега ме питаха какъв искам да е, защото по компа на мотора е около 140к, новото табло беше на 160к, а аз избрах да е като старото на 180к, за да не се разправям с онези на прегледа.
А VIN може ли да се коригира във FIS?
Лимита на скоростта как се задава? През менюто ли е или с вагком?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, hudson написа:

А VIN може ли да се коригира във FIS?

 

Да, и за мен е нелогично при нормални обстоятелства как палиш с различен VIN, при положение, че той е част от имобилайзер данните, твоя го има в моторния компютър и съответно той търси същия и от таблото, можеш да питаш човека който го е правил защо така.

По другия въпрос написаното тук важи и за теб.

 

Редактирано от evg_eni
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ограничителя на скоростта - благодаря.
Имам друго питане - колата е с DSG и пера на волана. Сега купихме от ибей друг волан, който е с пера плюс бутони за управление на аудио системата. Сегашния лентов кабел ще върши ли работа или ми трябва друг?
И след заигравката с лед крушките за дневни, с ужас установих, че се рони изолацията на кабелите вътре във фара. Чух че било масов проблем на VW груп от тези години. Пасата ми е 2009 и нямам такъв проблем.
Ще свалям бронята, защото сина си е купил бадж S-line, и няма как да се бръкне за да се защрака за решетката. Та ще съчетая това разглобяване, за да сваля фаровете и да им подменя проводниците.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

За бутона "AirBag off". Заготовка в ел. инсталацията е. Не се ползва. Такъв бутон има, само ако колата е излязла фабрично с "Isofix".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ако ми попадне бутонче - ще го монтирам.
Още с купуването на колата не работеше говоренето по телефона през навигацията - и по-точно, не ме чуваха. След бърза проверка, причината се оказа липса на микрофон. Явно навигацията е добавена в последствие - има преходна букса.
В последствие, на навигацията /192/ спря да работи дисплея и я заменихме с 193.
Взех и плафон с микрофон, закачих го към буксата на пинове mic in /не ми е ясно за какво е mic out/ и положението е същото.
Единствената разлика е, че изчезна грешката за прекъсната връзка с микрофона.
На новата навигация още със слагането се появиха следните грешки:

Fault code: 01044
Control module incorrectly coded

Fault code: 02005
Coding pin
No signal/communication

Fault code: 03157
Function restriction due to communication interruption

Записва ги и в навигацията и радиото.
Някаква идея?

Опитах се да активирам и парктроника да визуализира на дисплея, но пак ударих на камък. Приема кодировката, но няма нищо на екрана. Сигнала по CAN ли е или има проводник който не е опроводен?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, hudson написа:

Благодаря, ако ми попадне бутонче - ще го монтирам.

Недей. AirBag модула ще разпознае бутона и ще види липсата на другите компоненти. Като резултат, ще ти светне AirBag лампата на таблото и ще запесва модула грешка.

 

Преди 5 часа, hudson написа:

На новата навигация още със слагането се появиха следните грешки:

Fault code: 01044
Control module incorrectly coded

Fault code: 02005
Coding pin
No signal/communication

Махни от кодировката, че си с BOSE. Видно, нямаш. Тези две грешки са за това.

 

Преди 6 часа, hudson написа:

Fault code: 03157
Function restriction due to communication interruption

Тази грешка според мен е от свалянето и слагането.

 

Преди 6 часа, hudson написа:

Опитах се да активирам и парктроника да визуализира на дисплея, но пак ударих на камък. Приема кодировката, но няма нищо на екрана. Сигнала по CAN ли е или има проводник който не е опроводен?

Не се мъчи, няма да успееш. За да подкараш визуализацията, трябва да подмениш CAN Gateway-я с трето поколение, да подмениш парктроника с фейслифтов, комбиниран преден и заден и едва тогава ще получиш визуализация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно - визуализацията ще е на следващата кола ;)
Промених кодировката и едната грешка изчезна.
Останаха 01044 и 03157.
Като 01044 не може да се изтрие.
03157 се изтрива, при повторно сканиране не се появява, но при връщане на контакта и ново сканиране се появява отново.
Микрофона пак не работи. :(
Оказа се че на плафона който взех допълнително, има микрофон от босе система. Ще ми върши ли работа след като не съм босе?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 2 часа, hudson написа:

Оказа се че на плафона който взех допълнително, има микрофон от босе система. Ще ми върши ли работа след като не съм босе?

Не. Микрофона за BOSE не работи като микрофон. Той просто следи шумовия фон в купето и регулира силата на музиката според него. Трябва си ти стандартния микрофон за телефонен модул.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...