Jump to content

Избор на акумулатор B7/TFSI


martin76

Recommended Posts

Преди да купя колата, ми направи впечатление, че на огледите почти всички Б7, ТФСИ бяха с акумулатори-95AH. Да, обаче моето закупих със 74-75, нещо такова ми е в момента на BOSH.Та смятам да снабдя колта с нов, в началото на зимата. Въпроса ми е да закупя ли 95 AH, като при повечето, понеже има едно колебание(пауза) за част от секундата при палене, и то сега, когато сутрините все още са не толкова студении, предполагам при нулеви градуси да имам проблеми. Допускам да му изтича чивота вече, а и ампеража си е малък. Вашето мнение ако може?!преди и след закупуването ще замеря тока от генератора, а и гаранцията няма да ми бъде зачетена ако в генератора има проблем.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Аз вече две години карам с 64Аh и засега нямам проблеми. Старият акумулатор беше 74Аh. Тази година вече два пъти го разреждам заради неработещ зумер.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем да се слага акумулатор с по-малък капацитет, просто няма да изкара толкова дълго. При нормално ползване капацитета пада наполовина на всеки 3.5 години, така че чисто нов 100 Ah акумулатор след 2 години ще падне на 67 Ah. 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@martin76 На А4-ката (1.8Т) акумулатора  ми е 65Ач, сменял съм го няколко пъти (колата е 10 години при мен) и никога не съм имал проблем. Мисля, че и оригиналния го дават такъв. Можеш да сложиш и по-голям акумулатор, но няма особен смисъл според мен, освен че ще му трябва по-дълго време за заряд след разреждане. Ако в колата имаш афтермаркет музика, която иска повечко ток или колата стои дълго време без да се кара - тогава има смисъл да се сложи по-голям акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като настоящия акумулатор работи безпроблемно, няма смисъл да се мисли за нов независимо от приближаващата зима.

Ако все пак по някое време започне да проявява проблеми, правилното е да се закупи нов с ампеража, предписан от производителя или малко по-голям, стига вторият да се побира в гнездото на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено карам малко. По 2-3 дена не се пали, но ми направи впечатление, че всички които гледах преди покупката (а те не бяха малко за повече от година), си бяха с акумулатори 95А

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, CVT написа:

Не е проблем да се слага акумулатор с по-малък капацитет, просто няма да изкара толкова дълго. При нормално ползване капацитета пада наполовина на всеки 3.5 години, така че чисто нов 100 Ah акумулатор след 2 години ще падне на 67 Ah. 

 

Значи е възможно този който в момента е на колата, с него е внесена, и при моето малко каране и тези 74Ah вече да се задъхва. Гледам че за 2-3 дена НЕкаране, при тези температури(направо си е топло), малко намаляват оборотите на въртене при палене! Колата си пали, но има разлика от това  след 100 км каране въртенето, и само след 24 или 48 часа седене в покой. Въпроса е да купя ли 95Аh?? Когато ми го докараха, март, нямаше нулеви и за един период от 3 дни се наложи да ми подадат ток, въртеше бавно но недостатъчно да запаля и си рекох, "абе то може и в швейцария да е стояло некарано....". А и март все пак си беше със студени нощи и  възможно да се е разредил. Лятото не е имало проблеми, но като че ли сега пак почна да намалява оборотите, представям си при нулеви или под нулата. Ще видя сервизната история на колко години е този Бош и ще ми стане ясно, ако е отбелязана подмяната на акумулатора в Швейцария.

 

Значи сегашния, по това което казваш означава, че ако е на 3 години сега си е 45- 50Аh. И бас ловя че това е реалността! Едва ли някой го е сменял преди да  продаде колата, твоята с колко амперов е!???....😌

Редактирано от martin76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@martin76  След 2-3 дена не каране ако всичко е наред по колата няма как да се "задъхва" стартера. Въпроса е, че ако караш само на къси разстояния, колкото и голям акумулатор да сложиш в един момент ще му падне капацитета (ще остава недозареден) и ще почне да върти по-мудно стартера. Ако обаче всичко е наред по колата и когато караш успяваш да го дозаредиш - тогава няма никакво значение дали ще е 55/65/75/95Ач акумулатора. Дори и с 45Ач ще палиш без проблем на 3-тия ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пали си, но има разлика в оборотите на въртене и си представям при по-ниски температури как ще е. Имам готовност да го купя, ще почакам още малко да паднат да видя как е и ще взимам

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, martin76 написа:

...

Едва ли някой го е сменял преди да  продаде колата, твоята с колко амперов е!???....

 

Ако е падал до нула през периода на покупко-продажбата най-вероятно се е прецакал. Иначе моя е точно този. Взех го в началото на март 2018 г. и до сега се държи идеално. Тогава ми излезе малко под 200 лв. с връщането на стария.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом караш поне още 2 години ще ти служи безпроблемно! Въпроса е защо в мартенските температури, да падне така, че да се налага подаване на ток. Е, да колата не беше обслужена, избягвах дълги разстояния, възможно е да съм го разредил , но пък падаха до към 4-5 градуса... Значи и аз ще взема там някъде 85-90 Аh. Предполагам този капацитет, не тормози генератора??

Редактирано от martin76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търсачката им 5 пари не струва. Една от опциите които ми даде е AGM, което изобщо не е опция за кола без BMS и акумулатор отпред при мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да съобразя ли за нещо при откачване на стария акумулатор, предвиждат ли се ядове при тази манипулация или  освобождавам стария и слагам новия смело. нещо с клюовете, медията? Имам в предвид правилата за закачване на клемите, да закача първо плюса после минуса и в обрятния ред изваждам стария...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз така помислих!

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво ви е мнението за този акумулатор, че на него съм се спрял в контекста на това, че се кара малко?!https://www.emag.bg/akumulator-varta-black-90ah-590122072-f6-4016987119457/pd/DJYV0CBBM/?ref=fam#90

Редактирано от martin76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мнението колега, четох и добри отзиви, да споделят и др колеги мнение. Иначе като ампераж, дали ще е много на генератора?!

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, plamen7905 написа:

Аз съм със син Бош 64Ah.

 

 

A с какво Ауди си? Днес в един магазин ми гледаха уж какво се дава на колата, и излезе минимум 77Аh и според мен не е заради натоварването на двигателя,(кубатура там и т.н), а заради оборудването, поне според мен ....та ще избера нещо м/у 77 и 90 Аh и толкова по темата. Да не създаваме от мухата слон, но предполагам ще е полезна за избиращите си акумулатор😉

На 17.10.2022 г. at 23:14, skorvod написа:

Няма да е много.

и аз така мисля, но да питам!😊

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...