Jump to content

Смяна на ангренаж - да или не


kyoshinn

Recommended Posts

Накратко, ангренажа е сменян на 139200 км (разбира се "реални"), в момента колата е на 184900 км, до следващата смяна на маслото има грубо 5000-6000 км или иначе колата ще чукне 190000 км, което е 50000 от последната смяна. Тъй като ще сменям всичко ангренаж, пистов, водна помпа и т.н. и си идва цифра, а по колата идват и други неща за обслужване като дискове, накладки, биалетки, тампони, за капак и гуми на пролет, то всичко си идва една стабилна цифра и все от някъде трябва да отложа. Мога ли да допутам още 10000 км с този ангренаж, за да мога да оправя останалите неща ? Или ритам дявола стабилно. Втория въпрос е, какви марки да избера, тези готовите комплекти окей ли са ? И колко реално ролки ми трябват ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си споменал каква е колата, под името ти пише а3 1.9, на нафтите обикновено им дават 80-90 000км за смяна, но освен по километри ремъка се сменя и по време - 5 години.

Като марки бих препоръчал ремък конти или ина, ролки ина или нтн, помпа хепу.

Готовите комплекти са добре, но трябва да се гледа добре, за да се избере правилния комплект. Готов комплект на конти почти винаги е по-скъп от този на ина, но пък вторите произвеждат и ремък и ролки и помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да затвърдя част от вече написано и да добавя някои неща: Афтърмаркет комплект се сменя на 60000км или 5г, което настъпи първо. Някои сменят на 50000, за да им е мирна главата. Оригиналните ангренажни комплекти се сменят на 90000км.

Ролки INA, водна помпа HEPU, ремъци GATES или CONTI са най-добрите варианти. Като отидеш в сервиз да ти сменят маслото, помоли да проверят ангренажа дали му е дошло времето. Тампоните на А3 са смешна сума, освен ако не купуваш най-лошите марки и не сменяш всяка година. А за капаци, биалети, дискове и накладки, ще даваш единствено, ако състоянието им налага смяна, а не като консуматив за периодична подмяна.

Аз виждам нещата така - ако нямаш възможност да покриеш всичките ремонти, гумите и спирачките са приоритет номер едно, ако имат нужда от смяна. По-добре скъсан ангренаж и двигател за боклука, отколкото ти и/или някой друг да се пребие на пътя.

 

Хубаво е да се погледне хидравличният обтегач на ангренажа, защото струва 150-180лв само той. Това ако си с късен AGR. По-ранните мисля имат друга, по-евтина, система за обтягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, Tipsy написа:

Не си споменал каква е колата, под името ти пише а3 1.9, на нафтите обикновено им дават 80-90 000км за смяна, но освен по километри ремъка се сменя и по време - 5 години.

Като марки бих препоръчал ремък конти или ина, ролки ина или нтн, помпа хепу.

Готовите комплекти са добре, но трябва да се гледа добре, за да се избере правилния комплект. Готов комплект на конти почти винаги е по-скъп от този на ина, но пък вторите произвеждат и ремък и ролки и помпа.

Именно колата е 1.9 tdi ротор ALH мотор. За това питам, гледам едни казват на 80-90 000 сменят, а други на 50-60 000 и затова се чудя дали мога да го отложа реално за 2024 г. (тъй като трябва иначе тази пролет). Последно е сменено 2018 или 2019 беше (трябва да видя записката). Лошото е, че не помня с каква марка, то май и майстора си избираше, а и не съм записал. Иначе ясно, ремък Gates/Continental, ролки INA, помпа  HEPU. Колко и какви ролки трябват ? Ремък как се познава дали е за смяна ? Колкото до консумативите, гумите са задължителни, това е ясно. Иначе предните дискове и накладки са ми почти чисто нови, но задните в момента за смяна, диска има солиден ръб. До колкото майстора ми ми каза, то имам за смяна 2 билетки и тампони на заден мост

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах, 90 000 е за оригиналният комплект. Иначе 5 години, независимо оригинал или афтърмаркет.

По спомен - ролките са 3 паразитни и 1 обтегач за ангренажа. За пистовият комплект е 1 паразитна ролка, 1 обтегач и шайба за генератора/алтернатора по преценка на сервиза ако старата шайба и обтегача са износени. Тоя обтегач малко хора го сменят, а прави страшни поразии, ако е повреден амортисьора/успокоителя му.

 

Ако мислиш да сменяш капака на клапаните, защото тече - недей. Няма да постигнеш желаният резултат. Силиконира се и спи града 1-2 години. Тампоните на задният мост са около 50лв на Lemforder. Смяната е трудна и скъпа, но се прави веднъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно износването на ангренажа - не можеш ли да свалиш капака отстрани и сам да хвълиш едно око ? Ясно че не е фактор и че не можеш да видиш водни помпи ролки ама все пак можеш да придобиеш представа по външния вид на ремъка дали има цепнатини , наранявания т тн

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Външния вид на ремъка не е определящ.

Наистина ако по него има наранявания той трябва да се смени веднага, но много по-често се налага смяната му, когато изглежда перфектно. Достатъчно е да е достигнал определени километри или време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да да , безспорно , мисълта ми е че може да отвори капачето за 2 мин , да види че е напукан примерно и даже и да не се чуди кое да отложи, да го кара за смяна :)

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не го мисли,сменяй ремъка и ролките,всичко друго ще изкара още.Лично аз сега смених агренажа и ролките.До година са амортисьори и тампони.Спирачките ще почакат.Тоест си държат все още,а и не летим с тези Аудита :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Моето мнение е да смениш ЗАДЪЛЖИТЕЛН ангренажен комплект ,всички ролки , пистов ремък и ролки . Виж и лагера на шайбата на компресора смени и нея ако трябва . Не слушай приказките на майстори тип бай иван -щом не скърца не пипай....

Това вече са страшно дърти двигатели на над 500 к км. Нека ти пише на таблото 190к .... Не прави компромис с поддръжката на двигател , даже смени и маслото на скоростите ! Скоро правих една шкода от тези години изтече вода и ръжда от скоростите ... 

Редактирано от Teletabis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...