Jump to content

Масло в антифриза 2.0TDI


Даниел Д.

Recommended Posts

Здравейте колеги, колата е а4 2.0тди 140кс. Миналата година по същото време сменях глава точно поради същия проблем, който не се отстрани. Старата глава след надуване се оказа, че наистина е пукната и то на много места и я сменихме с нова AMC глава и нова гарнитура. Белите пушеците спряха, всичко изглеждаше наред докато след няма и седмица не качи масло пак във водата... От тогава през 2-3 седмици чистя казанчето и правя промивки на системата с надеждата, че е просто останало масло в системата, но то се губеше и от двигателя - доливах около 200мл/1000км.

Та свалихме пак главата, надухме я - перфектна е. Майстора каза, че гарнитурата изглежда добре, мерил челото на блока, не е криво и единствения друг вариант е блока да е спукан..

Някой виждал ли е 2.0тди със спукан блок с единствения признак, че вкарва масло в антифриза? В маслото няма вода, няма пушеци, няма загуба на мощност, нивото на антифриза седи на максимум, само че след седмица 80% от казанчето е пълно с масло, не с антифриз. Маслото във водата е черно, всеедно съм налял отработено масло директно в казанчето, не е емулсия. Маркучите не се надуват, колата загрява нормално, парното духа топло, правили сме тест за изгорели газове в казанчето, нищо няма..

Топлообменника и егр-а са изолирани на 100%...

Възможно ли е майстора да не си е свършил окей работата при затягането на главата или нещо друго което може да е объркал за да се стигне до това...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Направен е кръг, не минава вода през него..

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти винаги причината да има моторно масло в охлаждащата течност, а да няма охлаждаща течност в маслото се дължи на неизправен маслен охладител. Не се и сещам за друга причина, така че пиша това  "почти" по-скоро профилактично, защото не е изключено и да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Топлообменник, маслен радиатор, маслен охладител, все тая.. Изолиран е от 1 година, двата му маркуча са свързани един в друг и през него не минава вода. Сменях го 2 пъти, маслото продължаваше да се качва и затова го изолирах тотално докато не реша проблема, поне да съм сигурен, че не попадам на дефектни части.. След него е чистена системата стотици пъти, но казанчето се пълни с масло догоре в рамките на 2-3 седмици, ако не го чистя.

Под "егр" имам предвид охладителя му, тръбата и самата клапа. Tотално са махнати от колата и е ремапната да не си ги търси, защото в началото съмненията бяха, че не е масло а сажди тъй като до сега масло в антифриз бях виждал само под формата на емулсия.

 

Редактирано от Даниел Д.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@veselin velchev Същото го попитах днес, отговори ми, че блока не се шлайфал. Вмомента съм му казал да я затваря с нова гарнитура, и ще се моля старата "нова" да е родила преждевременно, че хич не ми се иска да я хвърлям тая кола..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена, AMC главата дойде с различен вид болтове тип шпилки.. Майстора беше доста озадачен, но пък и отказа оригиналните болтове, тези били по-добри.. та трябваше и да прави някви шайби при стругар.. Да взема ли оригинални болтове или още по-добре - APR шпилки или да оставя тези които си дойдоха с главата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Даниел Д. написа:

Същото го попитах днес, отговори ми, че блока не се шлайфал.

@Даниел Д. И защо не се шлайфа?Аз също смених главата с нова,както и разпределителен вал,повдигачи,лагери ,болтове и т.н.Купих нова турбина,не рациклирана,а нова както и нов кулер.Също и нова тандам помпа и пълен комплект съединител.Исках всичко да е ново.Шлайфистите дойдоха да измерят цилиндрите за елипса както и челото на блока.Всичко изглеждаше нормално,но ми подхвърлиха,че не е лошо да се шлайфа и блока.Все пак слагаме нова глава.Аз обаче реших да не разглобявам мотора надолу.Наредих всичко и колата заработи прекрасно.Радоста ми трая около 20 000км.Започна да губи по малко антифриз.Аз доливам,тя си губи,пак си доливам и си губи.Течове нямаме никъде.В един прекрасем момент в разширителният съд се появиха сажди по стените по стените му.Като му пуснах един тест за изгорели газове в антифриза и нещата лъснаха.Мотора на земята,отваряне и се оказа духнала гарнитура малко на първи и повече на четвътни цилиндър.Последва шлайф на блока и главата,хонинг на цилиндрите,нови сегменти и лагери и колата е ОК.Като качихме блока на шлайфа и пуснаха нулева стружка колкото да го близне се оказа,че блока е на вълни,а при меренето всичко изглеждаше наред.Грешка направих,че не извадих още първият път мотора за шлайф и на блока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@veselin velchev Благодаря, утре ще говоря пак с него, но честно казано извадя ли блока и окаже ли се спукан, работата ще стане много дебела, а не мисля, че чак толкова държа на колата.

Ще сменим гарнитурата, лек шлайф на главата, нови болтове, затваряме, яко чистене на антифриза и се молим. Ако не стане, ще може да я видите в мегапартс 😄

 

Ако може да ми препоръчате читави болтове/шпилки и гарнитура. Предишния път сложих victor reinz гарнитура, да слагам ли същата?

Редактирано от Даниел Д.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.10.2022 г. at 20:08, veselin velchev написа:

блока е на вълни,а при меренето всичко изглеждаше наред

Начи толкоз могат да мерят равнинност твойте мастери, сменяй ги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@NIKO Е аз нали написах,че ме посъветваха да се мине и блока заради новата глава,ама аз се направих на леко разсеян и после съжалявах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.10.2022 г. at 21:08, veselin velchev написа:

Като качихме блока на шлайфа и пуснаха нулева стружка колкото да го близне се оказа,че блока е на вълни,а при меренето всичко изглеждаше наред.

Допуските за неравности по цил. блок не са малки. Това "на вълни" звучи някак страшно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея, как се пропуска "вълнообразност" на цилиндров блок, но лауреати всякакви. Блок не се шлайфа ей така за спорта само, трябва си причина, доказана разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@МММ1 @NIKO Колата имаше някакъв измислен чип от една Русенска фирма.Според мен е прегрявана,защото като свалих първият път скоростната кутия зараду буксуващ съединител притискателния диск беше изметнат и феродовия е опирал само по периферията му.Съответно беше и износен до нитовете.Вероятно и блока от там е кривнал малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Envo Поръчал съм victor reinz болтове и гарнитура. AMC главата беше дошла с шпилки, но майстора предния път претупа нещата там, правеше някви шайби при стругар и за да изключа това като причина за случващото се взех болтове. Другия вариант беше ARP шпилки, но не намерих в бг, а и не са евтини

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, двигателя е сглобен, охл. система е изчистена и след 300км има само петънца от масло, най-вероятно останало по радиаторите (все пак карах 2 години с масло в антифриза)..

Старата гарнитура изглежда като нова, няма скъсвания между магистралите, главата е напълно здрава и единственото за което мога да се хвана са шпилките с които дойде AMC главата или майстора, ако не е завил нещо като хората.. Нямам идея

Друго нещо, което забелязахме е ,че някои от кобилиците не се пълнят с масло и остават меки дори след като двигателя работи на място 1 час, а всичко по главата е ново

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...