Jump to content

Вибрация в купето на А6 3.0Т 310 hp. Тампони на двигател или меки връзки ауспух


borisovich

Recommended Posts

Писал съм някъде по темата, но сега отварям своя тема.

А6 3.0Т щатска 310 коня.

Вибрация в купето и странен шум който не мога да опиша, нещо като дан-дан при запалване с леко поклащане на купето.

Смених в сервиз на Ауди тампоните на двигателя надявам се са поставили оригинали, поне за такива платих.

Вибрацията отслабна, но не изчезна. Усеща се като неритмично тресене под седалката при работа на място. Меките връзки бяха скъсани, смених ги с нови в сервиз за гърнета. Не видях промяна.

 

Питал съм в няколко сервиза, майсторите подозират меките връзки. Ходих в сервиз за гърнета, чийто собственик има същото Ауди А6 3.0Т, той каза, че са ми поставени евтини китайски връзки с много къса част отпред и зад връзката.

Може да ги смени, но не ми гарантира, че вибрацията и това дан-дан при запалване ще изчезнат.

Кофти тампони или все пак меки връзки, как да съм сигурен къде е проблема?

Филма с проба-грешка съм го играл с предишни коли. Не ми се правят излишни разходи в търсене на проблем, като сменям наред едно по едно.

Някаква идея?!

В сервиза на ауди където смениха тампоните на двигателя ми казаха, да сменя целият сет в предната част включващ меките връзки с оригинален за 1200 лв.и, че ако не го направя, все ще имам неприятни вибрации, знаели го от опит. 

Дали е така не знам.

Но не мога да повярвам, че някакви меки връзки не могат да бъдат сменени с други в нормален сервиз за гърнета. 

Някой имал ли е подобен проблем и как да го реша?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, вибрациите в купето могат да са от много неща. Доколкото разбрах ги има при работа на място. Провери си дюзите, свещите, чиста ли е дроселовата клапа заедно с всмукателните колектори, дебитомер, ламбда сонда. Наистина са много възможните причини и трябва някой добър диагностицик да я види, за да не сменяш наред.

Изпратено от моят ONEPLUS A6013 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета, но вибрацията не се усеща като да е предизвикана от нещо подобно.

Извън неприятното усещане при работа на място, колата работи прекрасно в последните почти 15 хил.км.от както е в мои ръце.

Харчи нормално, ускорява динамично, оборотите не играят, няма трудно запалване, не тракат вериги, за близо 5 хил.км от смяната на маслото с Равенол 5w-40, датчика показва, че още е на макс.

Ако бе нещо от това за което пишеш със сигурност вече щяха да имам сериозен и задълбочаващ се проблем. Иначе колата е минала диагностика в сервиз на Ауди, не е открит проблем от подобно естество.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи ми впечатление, че си сменил маслото с 5w40. От миналата година Ауди смениха стандарта на 0w30 или 0w40, защото са установили че с 5w30/40 създава с времето проблем с нормалната работа на двигателя, нищо че по книжка ти го дава с 5w. Според мен е добре да отидеш в специализиран сервиз за Ауди. В София бих ти препоръчал D bros, S Car Service, Drumnik. Момчетата там наистина разбират и получаваш нормално отношение.

Изпратено от моят ONEPLUS A6013 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за препоръката, при следващо пътуване до София мога да запиша час в някой от изброените. Основната част от ремонта се състои в правилната диагностика :)

Аз купих колата в края на месец май, предишният собственик току що бе сменил маслото с Кастрол 5w-30, за 10 000 км пробег и долях 1,5 литра масло, но при загрят двигател в жегите когато постои над 15 мин., при последващо стартиране имаше изтракване на верига.

Обяснявах си го с това, че е това масло е твърде тънко. Тук във форума доста колеги се застъпиха за 5w-40, реших да пробвам и сега съм доволен. 

Но не отричам, може би си прав за 0w-30/40

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, jkolev0305 написа:

Направи ми впечатление, че си сменил маслото с 5w40. От миналата година Ауди смениха стандарта на 0w30 или 0w40, защото са установили че с 5w30/40 създава с времето проблем с нормалната работа на двигателя, нищо че по книжка ти го дава с 5w. Според мен е добре да отидеш в специализиран сервиз за Ауди. В София бих ти препоръчал D bros, S Car Service, Drumnik. Момчетата там наистина разбират и получаваш нормално отношение. 
 

 

Нищо лично ама айде първо по прочети малко за маслата и тогава пиши така уверенно. Туй, че ауди са решили да сменят 5w30 с 0w30 за всички масови двигатели не означава, че е правилно. Там нещата се случват образно казано на база екселски таблици. Отделно ауди "маслата" са далеко от пълна синтетика. Специално за 3.0тфси 5w40 е правилното масло за нашия климат.

 

А това, че ауди били установили нз си какво са приказки от 1000 и една нощ. 

 

П.с. Те ауди дават и смяна през 30хил км ама я ги питай защо за САЩ/Канада интервала е до 15хил? 

 

@borisovich Aко добре помня има TSB за горните оптегачи, разрови се по чуждестранните форуми 😉 

 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то има ама народа си кара така. Коли на по 200к мили си го имат това. А също така имаше хора след като са им сменили оптегачите и след 50к км пак почнали да потракват :) Та божа работа е това. 

 

Да няма нещо с катализаторите ? Ама сигурно щеше да светне чека. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оптегачите могат ли да имат отношение към вибрацията?

Казах, че тракане на вериги няма откакто минах на 5w-40.

 

За катализатори нямам никакви грешки, средните гърнета звучат различно при почукване с твърд предмет по тях, едното е плътно другото дрънчи леко на кухо :) но да е от това не вярвам.

Допитах се до трима ауспухаджии (единият от тях кара 3.0т 310к.с) казаха, че не свързват това с тях.

 

Проблемите на 4Ф-ката ми ги разреших с помощта на мобиле.бг, започвам да се замислям дали да не потърся помощ пак от тях :)

За чисто нова Киа или Хюндай с малък лизинг ще се класирам, но пусто его.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно ме съмнява да е от обтегачите проблема. Двигателя си работи равномерно нали ? 

Киа и Хюндай са готини, ама вътре са супер пластмасови. А и обезшумяването на тия коли клони към 0. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя работи нормално, при студен старт заковава на 1400 оборота, след минута падат на 700 и от там не помръдват. Никакви прекъсвания, виене, тракане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще добавя едно сравнение. При студен старт си заковава оборотите, след минута когато започнат да падат и достигнат някъде около 1000 оборота се усеща тази вибрация в купето, седалката, таблото, която утихва когато оборотите стигнат 700 и след това си остава едно ситно вибриране. Същото е като пералня която върти на центрофуга с недобре нивелирани крачета, на които можем да гледаме като на тампоните на двигателя. Когато оборотите са високи вибрацията се изглажда, когато започнат да спадат пералнята се разтриса. 

За мен това се дължи на поставени неоригинални тампони на двигателя. 

В сервиза казват, че е от меки връзки, казват каквито и да заваряваш, не е ли оригинален цял сет за 1200 лв.закупен от нас, вибрация ще има. Няма начин да се съглася с това. Но не мога да ги убедя да си взимат тампоните и да ми сложат нови за тяхна сметка.

Все пак 1000 лв.са тези тампони като добавим труд и ддс. сметката става солена а насреща нямаме качество.

 

Без да съм специалист отхвърлям каквито и да е оптегачикато възможна причина.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По това което описваш оптегачите е слабо вероятно да са причината (просто споменах, че за тях има TSB). За тампоните трудно да се каже... всъщност преди смяната им имал ли си такива проблеми? 

 

Иначе това с меките връзки може да се окаже вярно, понеже на мой познат 4F с 3.0тфси имаше подобни вибрации, провериха му всичко, шайби майби, свещи, инжектори, бобини путки майни... и накрая след смяна на меките връзки с афтърмаркет всичко заспа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още когато купих колата имаше разтрисане при стартиране на двигателя. В сервиз на Ауди ми казаха, че са тампони на двигателя, смених ги при тях, грубото разтрисане се оправи,но остана тази лека вибрация, която обясниха със скъсани меки връзки които ми показаха на място. Препоръчаха смяна с оригинални които вървят с тръбите за 1200 лв., предупредиха, че ако сменям само меки връзки с афтърмаркет мога да очаквам вибрации. Смених ги за 200 лв. но вибрациите останаха.

Имам оферта за 200 лв.от човек със сервиз за гърнета който на същата цена, ще ги смени с други (не китайски), според него са ми сложили китайски които са по 8-9 лв.

Освен да пробвам това, момчето изглежда свестен тип и е колега с 3.0Т 

 

Не съм за 200 кинта, но преди да пробвам отново със смяна на меки връзки или друго исках да се допитам до колеги, че не ми се влиза във филма със старата ми 4ф-ка. Две зими без парно ... смени, това, смени онова, хиляда сервиза и 2500 лв на вятъра докато ме светнат, че антифриза се газира заради изгорели газове в него и клапите на парното не сработват. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Може би ще сменя меките връзки, но ето едно кратко видео показващо вибрацията на бутилка поставена върху двигателя. Респективно го има и вътре в купето, но по-малко. Не мисля, че един V6 с читави тампони би имал такава вибрация. И не си представям как едни кофти меки връзки биха го предизвикали. Всеки сам с може да постави такава бутилка върху своя двигател и да сравни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.0TFIS с чарджъра отгоре никога не е бил супер спокоен мотор - винаги има вибрация. Имаш двата ротора на чарджъра, те са разположени високо, тежат, въртят се ...

 

Когато карах тоя мотор и аз в началото се бях филмирал, но повечето такива мотори се поклащат стабилно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Меките връзки създават вибрации около 1800-1900 об без газ. Не мисля, че там ти е проблема. Обикновено това тресене/прекъсване е от свещи, бобини, много нагар, течащи топлообменници в чардъра (създават missfires). Тампони, също не - там се тества с газ на място - мотора направо иска да излиза от коша ...  😂😂

Може да направиш подобен клип само за сравнение. Не съм в къщи да пробвам метода с бутилката... 😂

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 8.11.2022 г. at 12:02, BECKO написа:

3.0TFIS с чарджъра отгоре никога не е бил супер спокоен мотор - винаги има вибрация. Имаш двата ротора на чарджъра, те са разположени високо, тежат, въртят се ...

 

Когато карах тоя мотор и аз в началото се бях филмирал, но повечето такива мотори се поклащат стабилно :)

Благодаря за отговора, но виж на колегата ZhelyazA6, Там дори монетата стои изправена върху двигателя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, zhelyazA6 написа:

Меките връзки създават вибрации около 1800-1900 об без газ. Не мисля, че там ти е проблема. Обикновено това тресене/прекъсване е от свещи, бобини, много нагар, течащи топлообменници в чардъра (създават missfires). Тампони, също не - там се тества с газ на място - мотора направо иска да излиза от коша ...  😂😂

Може да направиш подобен клип само за сравнение. Не съм в къщи да пробвам метода с бутилката... 😂

 

 

Усеща се както писах само на място на "D" и малко по отчетливо при поставяне на лоста на "Р". При студен старт пали нормално, без никаква драма и разтрисания, при спокойно шофиране можеш да заспиш, при газ до дупка няма прекъсвания. На място държи 700 оборота, но вибрацията я има но не с постоянна честота а е леко неритмична като на някой V8 на стар muscle car.

Правена е диагностика в Ауди, нямаше записани missfire и грешки, няма течове.

Понякога, но рядко при рязък старт или при кикдаун, в някакъв момент се усеща нещо като "трррр", за миг, все едно колата забива за част от секундата, но това го усещам под краката а не от към двигателя, питал съм се дали не е от скоростна кутия при смяна на някоя от предавките, изпускателна система, кардан раздатки но не мога да си отговоря еднозначно. Не ми звучи като missfire ефек от свещи или бобини. Писал съм и в други теми ползвам 95, при 100 октана е без разлика.

Редактирано от borisovich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравей колега,

 

някакво развитие?

 

Аз имам сходен проблем но на дизелов 3.0BiTDI.

 

Колата има тънка вибрация вътре която също според мен не е нормална за такъв клас автомобил и при други не съм виждал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото което направих е да посетя още два сервиза за преглед и диагностика. 

Разбира се беше излишно, нямам проблем със свещи, бобини, нагар, тампони, вериги и каквото и да било друго.

Ще сменя меките връзките, когато ми остане някакво свободно време на своя глава в един от сервизите за гърнета който се съгласи да опита без да ми мънкат и застраховат с "не обещавам". За сега карам така.

И за мен не е нормално предвид класа, при положение, че съм тръгнал от Москвич в средата на 90'те ама такъв вибратор до сега не съм карал.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно защото са здрави не позволяват нужният свободен ход, така поставят под напрежение връзката с двигателя и се получавала тази вибрация. Поне така ми го обясниха на мен. Не претендирам, че това вярно, но има логика, както навярно има логика и във всичко писано по-горе по темата. 

След нова година ще ги сменя и ще споделя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На твое място не бих се консултирал повече с тоя "майстор".

По тая логика новите коли от завода трябва да са най-зле, а при скъсани връзки - мотора спи.... 😂

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да сменя меките връзки беше по-зле, сега е по-добре но незадоволително. Едната бе скъсана, другата частично. Не съм я карал с изцяло отделена изпускателна система че да видя как е :)

 

Накрая ще ми писне от немски "премиум" на старо и ще използвам парите от тази за първа вноска на нова Alfa Romeo Stelvio

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...