Jump to content

Може ли да се деактивира дистроника и да се активира нормален автопилот.


bugster

Recommended Posts

Колеги,
имам малко странен въпрос - възможно ли е на А4-ка B8-ца 2011-та да се спре дистроника и да остане на обикновен темпомат.
Може да ви се стори странен въпроса но имам и странно обяснение :D:D
Колата дойде от чужбина с 19-ки и нерегулиран дистроник. Дадох 250 кинта за настройка и 400 за укрепване .... дотук добре. Работи.
Реших да взема и 18ки за зимни джанти и гуми и след като ги монтирах се оказа че дистроника пак му трябва настройка ... демек пак 250 кинта на зезон при смяна на гумите с джантите. А аз вече съм купил джанти 18ки и идеята ми да въртя лятото 19ки и зимата 18ки става тотално неприложима щото нали на всеки 6 месеца по 250 кинта за регулация на дистроник ... ъхъм ... не мерси :)
Опциите ми са или да си деактивирам дистроника и да работи колата само на обикновен темпомат, или отново да съм само на един цолаж джанти .... ама вече съм  купил вторите да му се невиди.
Затова проверявам какви са ми опциите да знам какво да правя. Може би е по-удачно да продавам eдните и да си пазя дистроника, ама проверявам и другите опции какви са.
Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, че не ти е точно по въпроса, но нали дистроника има степени за дистанция, оттам не можеш ли да си нагласиш нужното, което да работи без да бърка комфортното шофиране? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Да - от ръчката може да се наглася на 4 степени на каква дистанция от предния автомобил да бъде. Но това работи когато изобщо ми работи дистроника, а той изобщо не се включва. Когато дръпна лостчето към мен да го активирам ми изписва ACC not available. На ВАГ-кома ми дава следната грешка за дистроника:

Address 13: Auto Dist. Reg (J428)       Labels: None

   Part No SW: 8K0 907 561 A    HW: 8K0 907 561 A

   Component: ACC3          H09 0090  

   Serial number: 00000000000000

   Coding: 002B99

   Shop #: WSC 06335 000 00000

   VCID: 306FA5C763235A0B73-8064

 

1 Fault Found:

00234 - Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjusted 

            000 - -

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 01100000

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 215

                    Mileage: 183169 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2022.10.04

                    Time: 22:53:03

 

             Freeze Frame:

                    Temperature: 19.0°C

                    Voltage: 14.34 V

                    Hex Value: 0x0031

                    Speed: 79.2 km/h

                    Lateral Accel.: 0.01 m/s^2


И тук при смяната на гуми не говорим за дистанция отпред а за височината на колата. Доколкото съм гледал клипчета на регулиране на дистроник, става с лазер и всеки милиметър има значение.
Иначе ако някой се чуди  колко пък толкова се променя височината на колата ... еми направих едни груби сметки и ето за различните съвместими гуми какви са височините на гумите:

с 19ки 255/35 гумата е 89 мм висока

с 18ки 245/40 е 98 мм

и със 225/45-18 е 102 мм

Така че в един случай има разлика някъде към 13 мм които ако логиката ми е правилна може би оказват значение на реглажа на дистроника.....

Обаче от друга страна разликата във височината от 19ки към 18ки е половин инч, щото нали се смята от центъра на джантата. 1 инч е 25,4 мм, съответно половин инч е 12,7 мм.
Което като се сметне сумарно отклонението във височината е почти нулево ....
Хмм ... май промяна във височината на колата няма ....

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук - https://dasautoservice.com/

Като цяло в Сф има още няколко места където го правят освен в Ауди.
Към момента навсякъде струва около 250 лв реглажа.

Аз отидох в Дас Ауто защото там правеха заедно и укрепване и реглаж на дистроника. Примерно в Ауди не правят укрепване ами само реглаж.
Укрепването в Дас Ауто е 450 лв.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм компетентен по проблема ти , но и не намирам проблем да го деактивират хора които разбират и да си караш колата без него / ако е възможно / моята e  същата година S4 и няма дисктроник , имам само круиз контрол и на нашите "дълги" магистрали да съм го пускал 2-3 пъти :) но всеки си знае , че наистина не е опция да се дават такива пари 2-пъти в годината . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ха де - и аз ги търся тея специалисти които да могат евентуално да ми направят тая врътка ако се стигне дотам :)
Иначе аз пътувам често извънградско, особенно лятото и автопилот или дистроник са ми доста приятна екстра която прави пътят доста по-лек извънградско, та затова и толкова си държа да я има и да работи.
Иначе другата ми опция както съм писал е да съм на 1 чифт джанти с гуми. По интересното обаче е след по-задълбочени сметки които правих е че всъщност със смяната на цолажа на джантите не се променя почти височината на колата.
Още по странното е че дистроника ми проработи и то нейзнайно как.... И така вече няколко пъти го тествам ... работи пущиняка...
Направо незнам  .....

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с дистроник, но на 4Ф за сега съм с 19ки,скоро ще сменям симните ще видим дали ще работи или не. Иначе сменях радара и настройките ми правиха в Друмник, определено съм много доволен от тях. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, bugster написа:

 Всеки сам преценя.

Ми ти си го синтезирал в 3 кратки думи. Евала...

За какво да се обясняваме повече?

Ама едно не разбрах (не ти изчетох писаниците, че дълги ми се сториха) - ако нещо не работи, що не идеш при майсторите дето са ти го "оправили"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, zhelyazA6 написа:

Ми ти си го синтезирал в 3 кратки думи. Евала...

За какво да се обясняваме повече?

Ама едно не разбрах (не ти изчетох писаниците, че дълги ми се сториха) - ако нещо не работи, що не идеш при майсторите дето са ти го "оправили"?

 

Има няколко питанки на  които няма отговор и евентуално се опитвам да дам колкото мога повече инфо от моя страна за да получа адекватен отговор.
То като изпляскаш въпрос с 3-4 думи в изречението - бъди по-конкретен. Като дадеш инфото което имаш ... TLDR... 
За сметка на това обаче  ще се намери все някой който да е недоволен и да спами вместо да се опита да помогне ....
Уви засега случвам на няколко "колеги" с хиляди мнения които само спамят и дребнавичат.
Ако прочетеш ще разбереш какво има за дискусия. Ако не ти се чете ми ..нема сми да пишеш - въпросът ти що не отида при майсторите е невалиден в случая .... ама чети и ще разбереш що...


 

Преди 3 часа, alexander alexandrov написа:

И аз съм с дистроник, но на 4Ф за сега съм с 19ки,скоро ще сменям симните ще видим дали ще работи или не. Иначе сменях радара и настройките ми правиха в Друмник, определено съм много доволен от тях. 


Проверих ги и тях, казаха ми че настройват дистроници, но не ги укрепват доколкото си спомням, че на доста места звънях.
Иначе доста разнопосочни мнения има за тях в нета ... от доста позитивни до доста негативни. Хубаво е да чуя от първа ръка от колега с Ауди че има положително мнение за тях.
Ти освен за дистроник реглаж друго ползвал ли си ги?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, само за дистроника ходих и съм доста доволен от работата им и отношението им. Но не са ми споменавали нищо, че от смяна на джанти може да спре да работи. 

Редактирано от alexander alexandrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


За да съм максимално точен с инфото, това за смяната на цолажа е изцяло мое съмнение базирано на проучване в нета и съвсем не се ангажирам, че е миродавно :)
Ето тук има инфо за това кога евентуално е необходима рекалибрация - последната точка за моя случай.
Не пише обаче точно колко промяна във височината би оказало влияние, така че всичко е въпрос на догадки към момента. Предполагам ако смяната на цолажа и размера на гумите не промени много височината сигурно няма да се налага настройка. Все пак ако натовариш колата на багажника то ще промени малко височината и се надявам да има механизми за компенсация. Четох някъде че допустимото отклонение е 0,8 градуса

"The misalignment angle should be between –0.8° to +0.8°, when value is outside this range you get the error and ACC/Audi braking guard is unavailable."
Тук по тая тема ако му се чете на някой има инфо как някакъв маняк сам си го калибрира :) - https://www.audiworld.com/forums/a6-c7-platform-discussion-194/acc-sensor-adjustment-2930719/

 

image.png.17acd6097e581838e869cf25c72976f4.png

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

При мен няма разлика в поведението на дистроника от 18ка (245 40) и 19ка. Като се има предвид, че карам с 19ки които не са по спецификация (235/40/19). Иначе аз също се интрересувам дали може да се спре софтуерно. Изключително много ме дразни когато ми набива излишни спирачки. Случвало се е да карам лява лента на магистрала и да хване кола в дясната и да ми набие спирачка(възможно е и моя да е за калибриране).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, направо ми се струва невероятно да няма начин или никой във форума да не знае как или поне да ни насочи към някой който може да деактивира дистроника и да активира обикновен автопилот.
При мен последно дистроника работи на супер случаен принцип. Може да се налага да ходя да правя рекламация на настройката която правих..... няма никаква логика в това кога работи и кога се изключва да не функционира изобщо....

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
  • 10 months later...

Аз лично не успах да открия как да минеш на обикновен автопилот а и тук по форума не се намери отговор на тоя въпрос.
За мой късмет всичко по дистроника работи и след 1 неуспешен, на втория път в Дас Ауто Сервиз успяха да го настроят и вече година и половина си работи без грижи.
Лятото съм на 19-ки 255/35 а зимата на 225/45 - 18 и няма грижи, работи си безпроблемно при смяна на гуми с джанти барабар различните сезони.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...