Jump to content

Audi A7 3.0 TFSI или TDI


Recommended Posts

Здравейте колеги, планувам да си купя А7, около 2012 2013 година и ме тормози въпроса дизел или бензин? 

 

Понеже всички коли на пазара ще са около 200 и малко хиляди км, предполага се, ще подлежи на скорошен ремонт за смяна на вериги и доколкото разбирам при дизелите ремонта варира между 3-5 Хил. 

 

Имайте предвид, че не разбирам много и ме извинете ако не задавам въпроса си правилно.

 

Същият ремонт при бензина по-евтин ли е? 

 

Има ли някакви сериозни причини да избереш едното пред другото, защото виждам някои прилични бензинови оферти, но до момента главата ми е пълнена с информация, че дизела е по-здрав и по-добър мотор. 

 

Изключвам разхода на гориво около 15, до колкото се запознах наскоро, подръжката на бензина е по-евтина и колата е еквивалентно здрава или съответно чуплива. 

 

Ще се радвам на някои друг съвет, благодаря! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веригите са еднакви на всички V6 мотори на Ауди от това поколение, така че това не е фактор при избора.

 

Горивната и изпускателната система на 3.0ТДИ са много по-чупливи (стружки от помпата за високо налягане, дюзи, DPF, АдБлу), редовно има маслени течове.

 

3.0 ТФСИ няма горните проблеми, гори повече, може да се направи да върви много повече (престъпление е да се кара сток).

 

Интересен е въпроса със скоростите - дали искаш да караш DSG или хидротрансформатор... там може да потънат повече пари, отколкото в едни вериги на мотора. Все пак това ще е кола на 10+ години и реално изненади може да има всякакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Благодаря за отговора.

Честно казано, не ми е проблема, че ще се дават пари за ремонти - естествено не е яко, но просто се опитвам да избера колата която теоритично ще е по-здрава.

Не разбирам много и нямам никакъв тип превързване към дизел или бензин като някои хора, просто се опитвам да направя най-рационалният избор за кола на 200 хил. км.

До сега имах някакво много закоравяло мнение, че дизела е по-здравата и сигурна опция, но силно се разклаща последно време.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнително "здрав" дизел е 2.0 ТДИ Common Rail от последните поколения, но ти търсиш V6 от 2012-2013...

 

И пак да кажа - почети за автоматиците, там всеки проблем свързан със сваляне на кутията генерира разход в хиляди левове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да да 10+ годишен дизел на поне 200хил км чакай ти да е здрав. 

 

Ако сакаш класически автоматик с хидро търсиш бензин от америка.

 

Ся от друга страна зависи колко км ще навърташ на годишна база... Понеже бензина под 11-12/100 среден разход трудно ще му докараш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не, ясно е че глупостите качваш се и караш са митологични 😄

Очаквам да имат неща да се правят по кола на 10 години, просто предпочитам да не е всичко и да се правят безумни ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От мен ЗА бензинова :) И бензина и дизела имат приблизителна подръжка , едно - по скъпо , друго - по евтино ........ кат дръпнеш чертата при "идентични " проблеми дали си дал 2000 или 2200 не е голяма разликата . Само сега по "черния петък" да не набараш промоция от 250к км на 120к км :D това е от голямото значение за повечето предстоящи ремонти :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.11.2022 г. at 10:34, riwa написа:

Честно казано, не ми е проблема, че ще се дават пари за ремонти

Само това като прочетох и разбрах, че искаш дизел ама те е срам да си признаеш.

Що питаш тогава, да губиш времето на хората да ти обясняват неща писани десетки пъти?...

Освен това нямам каво да добавя по питането ти.

С най-добри чувства, разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълно щастие няма :) Ако ще се кара по интензивно в градски условия по добре е бензина задари регенерациите при дизела , което си е едно перо в което може да се наливат доста средства , още повече че колата ще е 10-на годишна . Но както се казва всеки сам си преценя . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземай нЕк'ва седмИца с тракторна технология под капака. 245 коня CDUC - ще се возиш магистрално за 7.5-8.00 / 100 нафталИн и толкоз. Вървеж няма в тези 2 тОна. 

Калкулатора казва - 120 коня на тон :verweis: Къде е този вървеж, освен в гъзомера на нЕкой вече собственик?

От друга страна като вземеш 3.0Т, за да не теглиш бързи кредити преди всяко пълнене на резервоара с 100 октана, пак ще го караш лежерно. Т'ва 11-12 среден разход само ако караш междуселско и тук-там магистрално, ама до 140. Почнеш' ли да Й даваш 'сичката газ и да гледаш лошо на светофара :steinigung: 

На печката ше се молиш да няма вече стружки в горивната система , а на бензина: да доливаш поне до към 3 килА маслО за 10К км. 

Всичкия обяснителен режим за т'ва, как като смениш PCV системата и/или като започнеш да наливаш масло рИванол rcs ш'сЕ опрА'й - е за форума. Нема 'се опрА'й.

За кутиите - и в двата случая ще се прА'ят. И 8-степенния ZF и S-tronic-a. Ама в първия едни хора в едни лъскави сервизи ще сменят с някакви неща, а в другия случай един тип в малък сервиз в шопия например, ще сменя всичко по кутията само с оригинални готови пакети и части. Аз избирам второто. 

И търси седмИца с LED фарове. И не сАмо седмИца де. Че с BiXenon-a и малкия мигач вътре във фара :eusa_naughty: - ми грозно е. Или пА на D4-ка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай да има повече екстри колата. Всичко друго е божа работа.  Аз лично взех тди .... бензинки почти нямаше на пазара. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, scc said:

Вземай нЕк'ва седмИца с тракторна технология под капака. 245 коня CDUC - ще се возиш магистрално за 7.5-8.00 / 100 нафталИн и толкоз. Вървеж няма в тези 2 тОна. 

Калкулатора казва - 120 коня на тон :verweis: Къде е този вървеж, освен в гъзомера на нЕкой вече собственик?

От друга страна като вземеш 3.0Т, за да не теглиш бързи кредити преди всяко пълнене на резервоара с 100 октана, пак ще го караш лежерно. Т'ва 11-12 среден разход само ако караш междуселско и тук-там магистрално, ама до 140. Почнеш' ли да Й даваш 'сичката газ и да гледаш лошо на светофара :steinigung: 

На печката ше се молиш да няма вече стружки в горивната система , а на бензина: да доливаш поне до към 3 килА маслО за 10К км. 

Всичкия обяснителен режим за т'ва, как като смениш PCV системата и/или като започнеш да наливаш масло рИванол rcs ш'сЕ опрА'й - е за форума. Нема 'се опрА'й.

За кутиите - и в двата случая ще се прА'ят. И 8-степенния ZF и S-tronic-a. Ама в първия едни хора в едни лъскави сервизи ще сменят с някакви неща, а в другия случай един тип в малък сервиз в шопия например, ще сменя всичко по кутията само с оригинални готови пакети и части. Аз избирам второто. 

И търси седмИца с LED фарове. И не сАмо седмИца де. Че с BiXenon-a и малкия мигач вътре във фара :eusa_naughty: - ми грозно е. Или пА на D4-ка. 

Ако искаш кола с около 300кс според мен разхода на гориво ти е най малкия проблем :) погледнато от моя гледна точка - 10г правя дизелови мотори и проблеми с регенерации и предпочитам бензина - споделям личното си мнение . Да колкото повече екстри -работещи е по добре и по - голяма предпоставка за повече проблеми в бъдеще . Както казах по-горе колата ще е около 10г така че всякакви изненади може да се очакват . Ако бюджета е цената на колата не съветвам покупката и , задължителна проверка на колата - собстеници , км , състояние - и пак няма 100% гаранция . Ако е смляна от каране и собственици "състезатели" и нон стоп е виждала червеното на оборотомера може и да гори масло . Имам приятели с S65amg V12 bi turbo и със B7 alpin-a , М3 и М4 , R8+ 911RS2  и всеки казва че като я кара на "гръм" долива - така че тва с маслото не е "проблем" ако колата се кара нормално а не като на състезание , но като я купиш гас до ламарината :) . Имал съм сивик SI и акорд 3.0  купета  и TL-3.2  и MDX -3.7 акюри масло не са пипали никога . Колкото по "намазана е колата " толкова повече проблеми може да очаква човек . Аз със моята S4  B8-ца съм споделил всичките проблеми които съм имал с колата . Аз лично от 3.0 TFSI мотора съм повече от доволен , друго нямам какво да кажа 4+ години я имам колата и съм 2-ри собственик . 

Новия собственик да си напише домашното бензин или дизел му е повече на сърце и да е жив и здрав да си я кара :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 hours ago, scc said:

Вземай нЕк'ва седмИца с тракторна технология под капака. 245 коня CDUC - ще се возиш магистрално за 7.5-8.00 / 100 нафталИн и толкоз. Вървеж няма в тези 2 тОна. 

Калкулатора казва - 120 коня на тон :verweis: Къде е този вървеж, освен в гъзомера на нЕкой вече собственик?

От друга страна като вземеш 3.0Т, за да не теглиш бързи кредити преди всяко пълнене на резервоара с 100 октана, пак ще го караш лежерно. Т'ва 11-12 среден разход само ако караш междуселско и тук-там магистрално, ама до 140. Почнеш' ли да Й даваш 'сичката газ и да гледаш лошо на светофара :steinigung: 

На печката ше се молиш да няма вече стружки в горивната система , а на бензина: да доливаш поне до към 3 килА маслО за 10К км. 

Всичкия обяснителен режим за т'ва, как като смениш PCV системата и/или като започнеш да наливаш масло рИванол rcs ш'сЕ опрА'й - е за форума. Нема 'се опрА'й.

За кутиите - и в двата случая ще се прА'ят. И 8-степенния ZF и S-tronic-a. Ама в първия едни хора в едни лъскави сервизи ще сменят с някакви неща, а в другия случай един тип в малък сервиз в шопия например, ще сменя всичко по кутията само с оригинални готови пакети и части. Аз избирам второто. 

И търси седмИца с LED фарове. И не сАмо седмИца де. Че с BiXenon-a и малкия мигач вътре във фара :eusa_naughty: - ми грозно е. Или пА на D4-ка. 

Това за маслото не е баш тъй ;) Моята с проблем в PCV-то гори кило и половина на 10к км :) Като си я настъпвам. За Кутията(ZF8), ако се обслужва няма да има проблем. Иначе си прав за гаражния сервиз, защото съм минал през един такъв и смениха всички пакети и торк-а :) 
 

Това за 100 октана го бяхме коментирали в една друга тема и доста колеги си карат с 95, както и аз. 

И двата мотора си имат плюсове и Минуси. 3.0 TFSI е по-лесен за тунинговане, но пък влезне ли се в тоя филм става интересно, ако ти умрат катализаторите :) 

 

Положението е малко руси или черни :lol:

 

@BECKO   ебаси ся се чувствам outlaw като карам стоково 3.0 tfsi haha 

Редактирано от Drone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Drone Факт :) И аз карах предишното сток почти 7 години, но вече не повтарям грешката ...

 

Дори със Stage1 + кутия усещането е много по-различно и приятно ... изобщо не говорим за някакви сериозни надувания, само отключване на потенциали на стоковия хардуер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@riwa С тия параметри, които си задал, директно стартираш с -5к лв за ремонт на кутия, освен ако вече не е правен такъв ремонт. Ама, в тоя случай колата няма се продава за парите дето ти се искат.

За тия 5к 3.0Т-то ще стане кукла, че и за засилка ще има.

Ти си преценяш. Пък ако искаш 5к ги разнеси и като разлика в цената бензин/дизел. Пак сметката е проста...

Айде успех и да кажеш какво си решил, че да поспамим още малко.

Иначе е бати скуката в тоя форум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@scc Колко точно 3.0тфси-та прави, че си така категоричен... Даже по литър два може да гори на 1000км Обаче драмата става от каране по малоумния long life и те така. Въпросния равенол RCS не е единственото масло което е читаво ама все тая. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да беше нафтата на цената на бензина - избора е ясен - 3.0BiTdi - върви добре, гори 5 литра по-малко от бензина и има хубава кутия.

В момента с тази разлика в цените на горивата вече е все едно като разход дали ще караш тди или тфси.  Като здравина и надеждност също са все тая (зле).   Важното е да вземеш 8 степенната кутия, а да не се преебеш със с-троник, другото е "квото дойде".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела е вярната опция в случая,вървежа е сравним,и двете нямат звук,и двете са скъпи за поддръжка и ненадеждни,но поне дизела гори 5 кила надолу,както каза колегата и няма да те е яд на бензиностанцията.Лично аз взех дизел на 300к,карах го 100к без абсолютно никакви проблеми и го продадох по-скъпо отколко го взех,но уловката е,че я купих с чисто нова кутия,дюзи,дпф и т.н.Пример за черен петък-моята кола я дадох в известна автокъща на почти 400к км,те я продадоха с 5к печалба на 172к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да то всяка втора кола дизел на пазара е със сменени тия части :D Първоначалното обслужване на тия Навеси си е цифра.

Не се знае в какво състояние са веригите, разбира се и при бензина има лек проблем с тях, изпускат маслените обтегачи и изтракват при студен старт.  

 

Long Term Бензина според мен е по-добрия вариант. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензин дизел се си тракат... Имам познат с кола на 100к км 3.0тфси и тракат понякога...  Моя котор тди също претракват на 230к реални е.. Но аз мисля че при тфси е по скъпо да се сменят вериги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже като части може и по-евтино да излизат ланците с обтегачите за 3.0тфси. Миналата година купувах горни обтегачи за 4F и 4G като тези за 3.0TFSI в 4G бяха на два пъти по ниска цена. В крайна сметка е все тая понеже А7 с V6 мотор дори и на 10 години си иска пари за поддръжка. 

 

От друга страна бензиново на по малко км ще се намери по-лесно. Дизеловите ще са твърдо над 200-300хил км. Аз лично бих търсил американско А7 с 3.0TFSI. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Де ги видяхте тея 3 кила нафта ве?

Ако ми говорите за извънградско, по-добре не ми говорете. Караш само извънградско и като влезеш в града, паркираш и скачаш на друга кола? или аз нещо не стоплям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...