Jump to content

Много бавно превключване 8HP ZF


Nomakbg

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

8HP ZF при ниски скорости,спиране-тръгване, до 1400 оборота смяната на предавките е мноого нескопосана и твърда на моменти. На висока скорост и обороти колата сменя без грешка.

 

Ходих до два сервиза при които казаха че нямало никакъв проблем и да си карам (но това ми звучи като, няма проблеми нека се счупи и ела пак да го оправим) но определено за мен не е много нормално това държание на скоростите.

 

Забравих да спомена че сега при ниските температури превключва осезаемо по-твърдо отколкото когато поработи и загрее. Винати при палене първото включване на D е последвано се леко до умерено подритване.

Моля дайте мнения и предложения или поне сервиз в който като отидат могат да видят и направят всичко възможно за диагностициране и даване на компетентно мнение без "тънки сметки"? 

Редактирано от Nomakbg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

На колко километри е маслото на кутията ? Ако си и врътнал над 100К е добра идея да го смениш.

 

Иначе това с по-твърдото превключване и клатене на студено го имам и аз, така се държи от чисто нова кутията. Малко като поработи, да загрее леко маслото и се оправя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колата е на 172к

 

Не съм сменял масло тъй като и от Ауди ми казваха че не се сменяло, сега чак почнаха да ми говорят че било хубаво да се смени филтъра и самото масло. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според ауди не се сменя маслото, защото те предпочитат да сменят цялата кутия.
ZF си препоръчва смяна, дават точна процедура за това, която трябва да се спазва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменят се всички масла - двигател, скоростна, двата диференциала и раздатка. Повечето сервизи не може да направят диагностика на кутиите, ако нямат софтуерите пред тях и да гледат времената на превключване. Смучат си от пръстите заключенията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек къде може да се извърши тази процедура за да е максимално точно направено? 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 и 2-ра е при мен и усещането е все едно се отпуска рязко съединителя при сваляне на предавките или все едно не се отпуска газта при ускорение и превключва бавно ( ако мога да дам сравнението с ръчна скоростна кутия)

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така беше и предното поколение с 6- те предавки. Не знам как може някой да ги харесва но то и безстепенните кутии се харесват от някои. Хора всякакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 12/7/2022 at 1:14 PM, Drone said:

Това предполагам е с много малко газ, ако дадеш примерно една идея повече превключва нормално нали ? 

при ниска скорост с ниска газ е така.

 

При висока скорост и повече газ превключва мазно и бързо .

 

При ниска на моменти имам чувството че се чуди дали да смени.

 

Ако това е нормалното държание на тази кутия, дали обслужване и мапване ще помогнат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В audizine има поне 2-3 такива теми в момента. При хора с ремапнати кутии поведението е същото като е студена кутията и се кара с малко газ. Аз ресетнах адаптациите преди 2-3 седмици и сега превключва доста по-добре, но пак го имам това от 2ра на 3та с малко газ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с намаляне на времената на превключване може да се реши, но по-бързо ще се захабява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек няма решение и така си действа скоростната кутия,

 

изненадан съм честно казано, очаквах да е по-мазна и бърза. Поне такива индикации съм слушал от всяко едно място. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията става много по-бърза и адекватна, ако сложиш някакъв афтърмаркет софтуер .... заводския на Ауди винаги е бил малко (даже много) лагав. Въпроса е, на кой имаш доверие за подобен тунинг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.12.2022 г. at 11:55, Nomakbg написа:

При ниска на моменти имам чувството че се чуди дали да смени.

 

Еми, ако не ѝ даваш газ тя колата не знае какво искаш да правиш - ще спираш ли, ще караш ли??? Много ясно, че ще се чуди.....

Даваш газ, ускорявааш и после спираш. Карай я малко по-ентусиаризирано и ще забравиш за тези оплаквания. Тая кола без газ/по инерция няма ка да върви.

А с тунек колата става друга. Гледам, че си на западния "бряг", ама ако идваш насам се обади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Днес моята A6 4G със 8ZF кутия на два пъти ме изненада с притрисане преди спиране, все едно съм ръчка и съм намалил почти до нула без да сваля от 3-та или четвърта на по-ниска предавка.

Пълна смяна на масло е извършена преди 45 хиляди км. Не искам да се паникьосвам, но един софтуерен ъпдейт или адаптация дали ще свършат работа?

Забелязал съм, че не е много умна и не се адаптира бързо към настроението на водача. На моменти ме дразни, очаквах 8ZF да сменя неусетно, но не би. 

А като я карам на S ми се струва малко груба смяната на предавките, пък може и да е нормално.

Или аз съм за психиатър или колата е за майстор. Жена ми мисли, че е първото :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчети я с кабела да видим с коя версия си и ще знаем има ли по-нова.

Нашите кутии по принцип нямат нови версии като с-трониците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има мнения, че Радефф гараж прави софтуерен ремап на тези кутии. 

Аз лично не съм се обаждал да питам и не знам точно какво се прави.

Иначе е нормално на 'S' колата да сменя по-твърдо.

Нарочно е направено така.

И моята сменя твърдо на спортен режим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремапват се ZF8-ците много успешно вече, няма драма... въпроса "мапера" колко е в час.

 

Ето тук пример на 034 Motorsport, разликата със стоковия софтуер в огромна.. на спорт рита като ДСГ, в нормален режим изобщо не е заспала:

 

https://www.034motorsport.com/dynamic-stage-2-tcu-software-upgrade-for-al552-zf8-transmission-audi-b9-s4-s5-sq5.html

 

От както го пуснаха карам с тоя софтуер на кутията, никога не бих се върнал на сток варианта 

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намалят се времената на превключване и се премахва защитата като превключва да не връща горивото и така пада ускорението с 1-2 секунди...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, BECKO said:

Ремапват се ZF8-ците много успешно вече, няма драма... въпроса "мапера" колко е в час.

 

Ето тук пример на 034 Motorsport, разликата със стоковия софтуер в огромна.. на спорт рита като ДСГ, в нормален режим изобщо не е заспала:

 

https://www.034motorsport.com/dynamic-stage-2-tcu-software-upgrade-for-al552-zf8-transmission-audi-b9-s4-s5-sq5.html

 

От както го пуснаха карам с тоя софтуер на кутията, никога не бих се върнал на сток варианта 

Преди 2-3 месеца имаше нова версия на този ремап и имаше много добри отзиви :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...