stan7315 Публикувано 3 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2022 Здравейте, след два месеца каране предимно градско, ми светна DPF-a, което е нормално. Първо пробвах да вдигна оборотите и да го изчистя с регенерация, после сложих XADO Cleaner на половин резервоар. Прибрах се вкъщи и може би тук ми е грешката, оставих колата да работи 40 мин. за пасивна регенерация, тъй като DPF-a продължаваше да свети. На сутринта DPF-a не светеше, но лампата за подгряващите свещи мигаше в жълто и колата беше в авариен режим. След като покарах малко светна и ЕСU. Възможно ли е нещо да се е прецакало след добавката? Колата върви много мудно няма мощност. Отделно забелязах, че напоследък като спря и включа на паркинг и пусна спирачката, скоростната кутия щрака. Сигурно няма връзка с другите неща. Някакви идеи какво може да се бъгнало? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 3 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2022 (Редактирано) първото е да се видят всички грешки и повечето ще се изясни. Няма смисъл да се гадае преди това. Тия 40мин да беше покарал извън града на 3000 оборота. Редактирано 3 Декември 2022 от mshbul Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plamen 73 Публикувано 3 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2022 (Редактирано) чистиш грешките с вага загряваш колата и си пускаш регенерацията Редактирано 3 Декември 2022 от plamen 73 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 4 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2022 по-добре като ги изчисти, ако върви нормално да кара извън града. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stan7315 Публикувано 6 Декември 2022 Автор Доклад Share Публикувано 6 Декември 2022 Днес се опитах да изчистя грешките, но това остава, не мога да я изкарам от авариен режим. Светят лампата за свещите мига и engine - emission control system Ако някой знае как да ресетна или изтрия тези грешки, за да я изкарам от авариен режим и да отпуша DPF, днес за първи път влязох VCDS програмата, още не са ми ясни нещата. 01. Engine - sttus Malfunction 0010 18. Aux. Heat - Status Malfunction 0010 2 Faults Found: 009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1) P242F - 001 - Restricted/Clogged - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 194715 km Time Indication: 0 Date: 2022.12.04 Time: 13:47:55 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h (no units): 40.5 (no units): 51.5 Mileage: 300 km (no units): 0.0 (no units): 8.0 008194 - Particulate Trap Bank 1 P2002 - 008 - Efficiency Below Threshold Freeze Frame: Fault Status: 01101000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 194715 km Time Indication: 0 Date: 2022.12.04 Time: 13:47:55 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h (no units): 40.5 (no units): 51.5 Mileage: 300 km (no units): 0.0 (no units): 8.0 Readiness: 1 1 0 0 0 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 6 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2022 Ако няма мощност единственият вариант е принудителна регенерация и ако помогне после отиваш извън града да я продухаш. Обаче оттук нататък градско не може да я караш тая кола, ако искаш да има филтър. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OvivO Публикувано 6 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2022 @stan7315: колата със спрян egr ли е? Ако не е, спри го софтуерно, той много цапа дпф-а. На колеги им регенерираше градско на 100км и след спиране регенерациите се разредиха на над 500 км Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stan7315 Публикувано 6 Декември 2022 Автор Доклад Share Публикувано 6 Декември 2022 Не, нищо не е спряно, не знам как се спира ЕGR, имам VCDS. Къде се влиза? Значи мога да направя принудителна регенерация на място, докато е в авариен режим, дано не се запали, ако е много задръстена, някъде четох, че можело да се запали, ако е запушена много. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stan7315 Публикувано 6 Декември 2022 Автор Доклад Share Публикувано 6 Декември 2022 Опитах да направя регенерация, но я прекъсна, направих проверка и particle filter mass calculated беше 60 g. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stan7315 Публикувано 7 Декември 2022 Автор Доклад Share Публикувано 7 Декември 2022 Address 01: Engine (4L1 910 401 D) 12:39:12 51.3°C Coolant Temperature (G62) 51.3°C Coolant Temperature (G62) 51.3°C Coolant Temperature (G62) 51.3°C Coolant Temperature (G62) 224.2°C Temperature prior Particle Filter 224.2°C Temperature after Particle Filter 94.4°C Temperature Particle Filter 13 mbar Particle Filter Different. Pressure 0 mbar Particle Filter Offset Different. Pressure 0.05 Particle Filter Oil Ash Volume 60.5 Particle Filter Carbon Mass (calc.) 7.0 Particle Filter Carbon Mass (act.) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 7 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2022 тия стойности на работеща кола ли са? 13мбар на работеща кола не е толкова много, но изчисленото запълване е много и по него го брои за пълен. Ако мине една пълна регенерация ще се оправи, ако датчика за налягане дава вярно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stan7315 Публикувано 7 Декември 2022 Автор Доклад Share Публикувано 7 Декември 2022 Пробвах няколко пъти регенерация, но я спира. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 7 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2022 На 50 гр няма как да има регенерация. Провери на загряла кола ,какви стойности показва т датчик,да не се окаже че е на табло имаш 90 а на мотор 50,трябва да имаш гориво поне половин резервоар. Сервизната регенерация я стартирай с кариста ако можеш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sabroe Публикувано 9 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2022 На 3.12.2022 г. at 19:15, stan7315 написа: Здравейте, след два месеца каране предимно градско, ми светна DPF-a, което е нормално. Първо пробвах да вдигна оборотите и да го изчистя с регенерация, после сложих XADO Cleaner на половин резервоар. Прибрах се вкъщи и може би тук ми е грешката, оставих колата да работи 40 мин. за пасивна регенерация, тъй като DPF-a продължаваше да свети. На сутринта DPF-a не светеше, но лампата за подгряващите свещи мигаше в жълто и колата беше в авариен режим. След като покарах малко светна и ЕСU. Възможно ли е нещо да се е прецакало след добавката? Колата върви много мудно няма мощност. Отделно забелязах, че напоследък като спря и включа на паркинг и пусна спирачката, скоростната кутия щрака. Сигурно няма връзка с другите неща. Някакви идеи какво може да се бъгнало? Здравей Колега. За да запуснеш пасивна регенерация на DPF-a трябва да са ти изпълнени следните условия: - Температурите на охлаждащата течност и на маслото да са над 70 градуса - Капакът на двигателя затворен - Атмосферното налягане на въздуха в норми - Резервоар пълен над 50% при температура на горивото под 70 градуса - Волтаж на акумулатора в норми - Обороти на двигателя на празен ход в норми - Автомата на позиция "Parking" - Препоръчително включени потребители (фарове, подгреви, киматик и т.н.) - Липса на грешки свързани с DPF в контролера на двигателя - DPF Carbon Mass не трябва да е повече от 68 гр. за да се активира регенерация и не повече от 56 гр. за да продължи регенерацията успешно (при Аctual Carbon Mass тази стойност даже расте в началния стадий на регенерацията). При теб последните две условия не са изпълнени и затова се получава прекъсване на регенерацията малко след като започне. Грешките при прекъсната регенерация може да ги видиш на живи данни в група 101 на контролера на двигателя (предполагам си с двигател BUG или CASA). Ако всички условия са ти изпълнени, при запускане на регенерацията на 101-ви канал в първите два прозореца ще имаш само единици, в третия прозорец само нули, в четвъртия прозорец 010. При теб предполагам във втори прозорец индикацията е 10111111. Стойностите на Particle Filter Actual Carbon Mass (канал 104, прозорец 3) и Particle Filter Differential Pressure (канал 102, прозорец 3) не са ти високи, което означава че в DPF-a има още живот, но тези стойности може да се дължат и на неизправен датчик за диференциална разлика G450 (предполагам при теб номера му е 03G 906 051A). Към настоящия момент проблемът който имаш е че стойността на теоретично изчисления Particle Filter Carbon Mass (канал 104, прозорец 2) е много висока. Това ти държи двигателя в авариен режим и не ти позволява да направиш нито пасивна, нито активна регенерация на DPF. Това което може да пробваш като начало е да влезеш в адаптациите на двигателя и в канали 81, 82 и 83 запаметяваш стойности 1 вместо 0. След което пробвай да изчистиш всички грешки от контролера на двигателя и да опиташ отново да запуснеш регенерация на DPF. Би трябвало този път да мине успешно ако нямаш и някакъв друг проблем. Щтракането на скоростната кутия (предполагам си с автомат на Aisin 09D TR60-SN) няма нищо общо с проблема с DPF. Не се притеснявай...нищо не ти се е бъгнало по кутията. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 9 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2022 Сега видях, че ойл аш му е 0.05. Това няма как да е толкова. Допускам, че са ресетвали филтъра софтуерно. SABROE, адаптацията на 81, 82, 83 към 1 какво прави? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelyazA6 Публикувано 9 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2022 Кабела и софт без дпф и други шитни, да видиш малко живота с тоя автобус. И няма страшно - в следващите няколко години никой няма да посмее да повдига теми за екологията. Видя се докъде я докарахме Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stan7315 Публикувано 9 Декември 2022 Автор Доклад Share Публикувано 9 Декември 2022 Ще го махам със сигурност, но искам да запазя катализатора, но май са на едно DPF и катализатор и между тях ставало мазало като се запуши DPF. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stan7315 Публикувано 10 Декември 2022 Автор Доклад Share Публикувано 10 Декември 2022 Да ви питам каква е разликата между 63.5 Particle Filter Carbon Mass (calc.) 21 Particle Filter Carbon Mass (act.) Като запаля първоначално е на 50 Particle Filter Carbon Mass (act), но после спада на 18, но Particle Filter Carbon Mass (calc) се вдига, като поработи но място беше 60.5. Кое от двете стойности е реалното запълване? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 10 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2022 То е относително реално, защото зависи датчика за налягане дали дава вярно, но това, което мери през този датчик e actual. Малко е съмнително да е вярно. Не можеш да разбереш със сигурност. Изчисленото си го смята компютъра по заложени критерии. Актуалното, за да го измери трябва да поработи и то най-добре в движение, а не на място. Ако върви нормално колата пробвай да караш над 3000 оборота извън града. Може да успее да го поизчисти и да смени стойностите. Обаче в града не карай, защото по-зле ще става. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OvivO Публикувано 10 Декември 2022 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2022 смени този датчик на дпф-а, изключи егр софтуерно и карай извънградско дълго. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване