Jump to content

Високи обороти на празен ход и Невъзможножност за регулиране 2.6 ABC


BENNET

Recommended Posts

Здравейте! 

От известно време се блъскам със следния проблем. 
Преди около 3 седмици докато пътувах двигателя просто започна да губи мощност все едно няма гориво. 
Закачих го на VAG-COM - излезе грешка на датчика на температурата на смукателния колектор и нищо друго. 
Направих следното:
- Извадих и прегледах бензиновата помпа и букси - не намерих проблеми
- Прегледах резервоара за натрупвания на боклуци - няма
- Свалих и почистих дросела
- Свалих и почистих ТПСа
- Почистих всички букси и бушони на компютъра, таблото и в двигателния кош 
- Почистих комутатура 

- Отворих компютъра за да проверя за проникване на вода/влага и видими щети - Не установих - поичстих с контактен срей. 
- Стъпков мотор - На съществуващото в моемнта в който го извадих ми останаха в ръцете буталото и пружината. Сглобих го и го инсталирах. (Поръчах ново)

- Откачих дефектния датчик за въздуха на смукателния колектор понеже съществуващия твърдо показваше само 77 градуса дори и в движение закачена на VAG-COM ( Поръчах нов)
Проблема със загуба на мощност изчезна!
Появи се проблем с високи обороти! Когато сглобявах стъпковото моторче не знаех колко трябва да е навито в резбата буталото, навих го 5 оборота и сглобих. Оборотите паднаха на 1000. 

Карах така окло 400 километра - Колата извънградско гори 8/100. Градско окло 10-11/100, което е нормално. 


Пристигнаха новите Датчик и стъпков мотор
Смених. 
Нов проблем: Високи обороти на празен ход 1500 
Направих следното: 
-VAG-COM - опит за адаптация. Не се адаптира. 
- Успяхме да възтановим една настройка към "фабрична", след което оборотите паднаха на 1250-1270 и до тук. 
- Поръчах друг компютър (втора употреба)

- След смяна с "новия компютър" адаптация към имобилайзер и т.н. 20 минути радост - Обороти 750-800 пее. 
- След 25 минути - 1250 оборота и до тук. 

Какво смятам да направя: Да сложа старото стъпково моторче за да изолираме потенциално дефектно ново. 

МОЛЯ ако някой знае решение и се е сблъсквал с проблема да сподели или ме насочи защото почвам да се чудя какво може да е. 
 320547037_916768276161329_6662403758129066970_n.thumb.jpg.81a335df2911dd05b34083fdd08f56b3.jpg324159819_934568994392313_1812975829765227_n.thumb.jpg.2f42f0dcd465a14f19856270910fcdf8.jpg

320547037_916768276161329_6662403758129066970_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери за течове смукателния колектор. Обикновено пластмасата се измята и се губи херметичност. Може да го разглобиш, почистиш и уплътниш с авто силикон. Другото са скъсани/напукани маркучи за вакуум или най-лошия вариант - проблем с потенциометъра на дросел клапата. При мен имаше проблем при студено палене - след като загрее не сваляше оборотите, докато не угася мотора и не стартирам пак. Смених компютъра с последната ревизия (от 97-а) и потенциометъра на дросела и нещата се оправиха. Във всеки случай първо провери вакуума с VAG COM, при загрял мотор трябва да е под 30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, 

Благодаря за отговора. 
Може ли да споделиш кой е компютъра за да търся такъв. 
Намирам само HELLA, до сега съм купил два. 

След задълбочена диагностика, това, което установявам, е че сигнала от Потенциометъра на дросела (ТПС), който подава един микро суич няма ефект. Мерих го с осцилоскоп, ТПСа работи, но нищо не се случва. С всичките компютри е така. 
Отделно дросела вече го чистих, имаш предвид гумения маншон, който влиза в него предполагам ? 

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те всички компютри са HELLA. Когато търсих информация по моя проблем, прочетох, че от един момент нататък има ревизия на фърмуеъра в частта за управление на празния ход, затова и търсих компютър с възможно най-късна дата. Ето една примерна снимка на по-старата версия:

DSCF7963.thumb.JPG.cf7daf6a9d523bbad65dc494f999b725.JPG

Отдясно е датата на производство, а отляво по мое мнение с римска цифра е отбелязана версията на фърмуеъра. При по-новите е II, а на този е I.

 

Колекторът на 2.6 се състои от 3 части, 2 от които са пластмасови и една алуминиева по средата.K4.thumb.JPG.acbc1901d0466f9e796916f4e3f6b29a.JPGK5.thumb.JPG.4b220e8ff6edd27cadc5b0200d04d591.JPG

 

С времето пластмасата се измята и се губи хереметичност между 3-те части. Разглобява се с развиване на малките винтчета, което си е доста досадна работа. След това се почиства, намазват се повърхностите със силикон (примерно на Victor Reinz) и се сглобяват, като се внимава да не се пренатегнат винтчетата. Преди това проверете налягането на въздуха в колектора с VCDS (intake manifold pressure). Нормалното е да бъде между 25 до 30% от атмосферното. Ако е над тази стойност значи смуче въздух, което със сигурност влияе на оборотите на празен ход.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Може да си решил проблема, колега, но ако не си, погледни на загрял двигател с VCDS температурния датчик на антифриза какви показания дава. Ако показва твърде ниска температура, това е решението на проблема ти. Не се заблуждавай, ако на таблото показва нормални 90 градуса, датчиците за температурата на антифриза са различни - един е за сигнала към компютъра, а за сигнала към прибора на таблото е друг. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...