Jump to content

[SOLVED] - грешка - P2002 DPF Efficiency below threshold


stelmism

Recommended Posts

Здравейте,

 

Регистрирах се само за да отворя тази тема и сбито да обясня преживяването ми след появата на тази грешка. 

AUDI A6 C7 2.0 TDI 

1 Fault Found:
19226 - Particulate Trap Bank 1 
          P2002 00 [237] - Efficiency Below Threshold
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 28
                    Mileage: 194304 km
                    Date: 2022.12.11
                    Time: 13:44:17

                    Engine RPM: 1672.00 /min
                    Normed load value: 49.4 %
                    Vehicle speed: 46 km/h
                    Coolant temperature: 59 °C
                    Intake air temperature: 51 °C
                    Ambient air pressure: 980 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.480 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exhaust mass flow of low-pressure EGR: calculated: 3.025
                    Differential pressure ratio: low-pressure EGR: 34.8 kg/h
                    Exh.recircul. 2: differential pres.sensor 1 bank 1: adap. value: 47.1 hPa
                    Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 47.3 hPa
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Actual value: 92.21 %
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Actual value: 64.59 %
                    Exh. gas recirc. 2: diff. press. sensor 1 bank 1: dyn. value: 45.8 hPa

Видях, че има няколко отворени теми по този въпрос, но нито един не посочва правилния път за решаване на проблема. 

Карам направо:

Ако измереното налягане е високо и не се понижава след регенерация на DPF-a (форсирана или при определените от ECU изисквания), то бъдете сигурни, че проблема Ви идва от EGR клапана или EGR cooler/охладителя. 

 

В моя случай беше EGR Cooler/охладителя, който се беше задръстил и дори след свалянето му и почистване с химия, мазните катранени налепи остават в питата.

Охладителя става неизползваем и изгорелите газове, които трябва да преминават през него, просто остават на DPF-a, който се задръства още повече.

EGR охладителя се сменя, прави се машино промиване на DPF-a и проблема изчезва. (позитиви - двигателя започва да "диша", загрява до 90 градуса по-бързо и ускорението се подобрява) 

 

Часта е - 04L 131 513B. 

Съветвам Ви да си го поръчвате оригинален от VW, защото аfterMarket-ите са боклуци. Цената му е около 800лв (Януари 2023), с труда и DPF прочистването всичко излезе около 1500лв. 

За хората около Варна - аз използвах услугите на BM Auto Варнаhttps://goo.gl/maps/SSz63y4uK1a8WgxdA, понеже нямам възможноста да се справя с такъв ремонт вкъщи. 
Отидох при тях с резултати от диагностика през VCDS и с доста изчетена информация за проблема в чуждите форуми. 

Те правят допълнителна диагностика от тяхна страна, като откриват точния проблемен елемент. 

 

Прилагам снимки на стария вече EGR охладител, за да имате представа какво е и как изглежда след промивките.

Надявам се съм що-годе изчерпателен в описанието, но пишете ако има нещо. Ще се опитам да помогна.

 

EDIT: Клипа обяснява защо се получава проблема и до някъде се вижда ремонтния процес. 

 

 

2.JPG

3.JPG

Редактирано от stelmism
link to YT for explanation
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дърпаш буксата на ЕГР клапата и забравяш за проблема със задръстения охладител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте, благодаря ви за доброто обяснение на вашия проблем. 

Аз имам Ауди А6, 2.00тди 190 коня, 2016г. и ми светна лампата - чек ин енджин. 

Страното е, че няма никаква промяна в поведението на колата- мощност, работа на мотора, всичко е нормално.

Сега съм в Германия и отидох до Ауди, направиха ми компютърна диагностика и това излезе като резултат: " P200200, Partikelfilter Bank 1 Fehlfunktion ( 11101000 passiv/sporadisch) 

Казаха ми, че ще ми струва 7 часа работа по 200 евро плюс частта за смяна.

Моля ви за съвет, дали има опция да си спестя поне част от средствата като например софтуерно се направи нещо или дали би имало ефект, ако се изтрие грешката и "може би  колата да забрави за проблема "
Също ми казаха, че трябва преди да започнат ремонта да направят детайлен оглед за да са сигурни какво точно трябва да се направи- нужен ли е той?
Ще съм ви благодарен ако ми дадете съвет. 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...