Jump to content

Ниско ниво на маслото - необходимо ли е доливане или е ел. грешка??


Thabossss

Recommended Posts

Привет на всички, колеги!!!

Вече горд собственик на Ауди А4 Б8 2.0 тфси куатро, пиша и първата си тема във форума. 
 

Купих колата средата на Декември и сменихме малко и всички филтри. Сложихме Ликуи Моли 5В30 пълна синтетика. 
 

Минах 1700-1800 километра и като погледнах на мултимедията (колата е с ауди хорус, 2Г) 2/3 от маслото ги няма. Само 1/3 е пълна. 
 

Оттогава обаче, не ми показва абсолютно нищо. Пише, че в момента не е възможно показване на нивото на маслото. 
 

Въпрос - да доливам ли? Ако да как и колко? Щека за съжаление нямам. 
 

Четох, че има някаква "врътка" с някакво модулче, под предния капак? Но не разбрах, точно каква. 
 

ПС. Колата я купих от собственик в Германия, предостави ми фактура за ремонт за птстраняване на проблема с маслото... (1500-2000€)....

 

Благодаря предварително на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това с липсата на щека не го разбирам... Колко ще икономиса Ауди от една обикновена щека още повече при положение, че електрониката е толкова ненадеждна. Иначе единственото, за което се сещам е да източите цялото масло, да го измерите и да го налеете отново. Така ще стане ясно колко наистина е отишло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, че все пак са предвидили възможност да се постави щека. Другото, което е важно, че нивото трябва да се гледа след като колата е стояла поне няколко часа, без двигаеля да е стартиран. Интересно мултимедията дали ги знае тези неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електронната щека е калибрирана да се мери на загрял мотор след като се изключи и се изчака 1 - 2 минути. Тук е дадена цялата процедура:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е отварян капак си губи данните, на топъл мотор оставяш на контакт за 2 - 3 мин и ще покаже текущото ниво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колата трябва да е на равно място… да кажем паркинг на МОЛ или голям магазин: като отидеш на пазар просто изчакай 2-3 минути, дай контакт без да палиш и ще ти покаже ниво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Thabossss написа:

Минах 1700-1800 километра и като погледнах на мултимедията (колата е с ауди хорус, 2Г) 2/3 от маслото ги няма. Само 1/3 е пълна. 

2/3  от  1 литър си е  660 милилитра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, Agent Smith said:

Е това с липсата на щека не го разбирам... Колко ще икономиса Ауди от една обикновена щека още повече при положение, че електрониката е толкова ненадеждна. Иначе единственото, за което се сещам е да източите цялото масло, да го измерите и да го налеете отново. Така ще стане ясно колко наистина е отишло.

Ами една щека е към 30лв / аз толкиова платих за моята /  :) сметни колко коли произвеждат и ти стане лошо от сумата която пестят . Няма как да източиш всичкото масло че да  сметнеш колко трябва да се долее :) доливаш и караш 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На нас ни струва толкова а на тях - центове - Made in China! А за източването съм го правил вече на друг автомобил по друга причина и може да се сметне сравнително точно. Е, трябва да се отчете, че във филтъра остават около 300-400 мл. Да нее съвсем точно и е неприятна работа, но ако алтернативата е а) блокиране на двигателя б) препълване с масло, което после потича отвсякъде и/или поврежда катализатора избора е ясен.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста наивно ми се струва обяснението, че от Ауди ще тръгнат да икономисват от една щека за масло. Още повече, че едва ли електронното отчитане им излиза по-евтино. Колкото и прозаично да е, причината е по-скоро грижата за клиента -  да не отваря капака, да не внимава да не се изцапа, да не забърсва отчитащата част на щеката и т н. Колкото до това, че електрониката е ненадеждна, това не е съвсем вярно. Иначе да ни беше страх всеки път като си отворим лаптопите например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В края на краищта можело е да включат цената на щеката в цената на автомобила. Едва ли някой, който дава 40к+ евро за ново Ауди ще иска да икономиса жълти стотинки от такова важно нещо. Взех темата присърце, защото наскоро имах следната случка - на закусвалнята пред мястото, където работя спря Б8-ца и една възрастна жена излезе и взе разтревожено да ме пита "Можете ли да ми помогнете? Показва ми, че нямам масло, какво да правя? Да доливам ли? И т.н. И там нямаше щека за маслото. Не можах да и дам много адекватен съвет, понеже не бях сигурен наистина ли няма масло или е проблем с датчика. Та мисълта ми е - хубаво е, че са направили система за отчитане, но не е пречело да оставят и щеката като резервен/авариен вариант за проверка, за да спестят на хората излишни неприятности.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика си работи много адекватно... освен това, при достигане на долното ниво на маслото и изписването на съобщенито за ниско ниво ситуацията изобщо не е критична - има още около 250 мл. масло до достигане на реално ниското ниво, т.е, има около 1 литър и 250 мл. между критичното ниво и максимума на електронната щека. Това е направено, за да можете да долеете цяла опаковка 1 л. при показване  на съобщенито (то и това казва - долейте 1 л. масло).

Датчика също показва и високо ниво, съответно ще ви предупреди ако сте препълнили поради някаква причина... общо взето системата е доста надеждна и информативна.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално при тези модели 2.0 тфси и 1.8 тфси при положение че имат проблеми с горенето на масло....истината си е щеката....на клипа се вижда как е отрязана 2/3 от дръжката на щеката за да може да бъде постоянно на мястото си а не да се държи в  багажника....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капакът се затваря съвсем нормално без рязане при наличие на ватирана изолация, мнение от 1во лице. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1:30 на първото клипче човека обяснява точно защо го е отрязал, въпреки че капака се затваря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

22 hours ago, vle4ugoto said:

Ами една щека е към 30лв / аз толкиова платих за моята /  :) сметни колко коли произвеждат и ти стане лошо от сумата която пестят . Няма как да източиш всичкото масло че да  сметнеш колко трябва да се долее :) доливаш и караш 

От къде я поръча ?  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, CVT said:

От 1:30 на първото клипче човека обяснява точно защо го е отрязал, въпреки че капака се затваря.

А аз се чудя 6 години от какво ми е тази издутина на капака отдясно долу...  Аре стига глупости... 

4 hours ago, pampo said:

Различни ли са показанията на пръчка и на мултимедията?

Щеката показва доста имагинерно, но все пак физически, датчика ако е изправен е доста по-детайлен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ти казах човека на клипчето защо го е направил, защото ясно се вижда че не беше разбрал. Дали е добра идея или не е друг въпрос, но и аз като него мисля че е. След като има следа че опира, може да се счупи. И няма да е през средата на пръстена, а в основата. Тази пластмаса става по-чуплива с годините.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички!!!!! 
Благодаря за включванията и много се радвам, че стана дискусия. 
Поръчах щеката, днес ще я взема, масло също има. 
При загрят мотор, не ми дава ел. показания на масло, но на контакт пак при загрят мотор, ми показва значително по-високо ниво от това което показваше Уикенда. 
Прикачвам и снимков материал. 
Следва измерване с щека и доливане.

Мисля, че със сигурност ще трябва, но не знам колко. 
 

https://files.fm/f/y4qur89ae

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както вече казах по-горе: не се мери на запален мотор както ти го правиш. Изгасяш го, изчакваш 1 - 2 минути и тогава го мериш на контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...