Jump to content

Консумация на масло


Nikolay Arhipov

Recommended Posts

Здравейте, имам А4 комби 2022г. 2.0TDI 204кс. За скромните 11000км съм долял към 2л масло. Ходих да я замервам но след 1000км градско не даде отклонения. Прави ми впечатление че маслото намалява само когато де кара на дълги разстояния. Искам да подчертая че не съм агресивен шофьор.

Някакви съвети???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно  така  ги конструират вече , масла с по нисък вискозитет , по малко съпротивление при триенето на частите , нисък разход на гориво , но по висок на масло.Възможно е с времето да намалее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналното VAG масло е ТОП баркоч.(не става). Препоръчвам Ravenol 5W30 VMP ,след като ти изтече гаранцията и все още притежаваш колата .

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се вижда доста този разход на масло на нов двигател. От представителството на Ауди при вас какво казват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@moto_fan @Nikolay Arhipov колата е чисто нова

@Airfan здравей, направиха разни замервания, казаха да мина около 1000км и да отида пак. За жалост тези км бяха 99% градско. След вторите замервания, казаха че всичко е наред и да си карам колата. За мен проблема се появява само при извънградско. И искам да отбележа че с повече от 150 на магистралата не карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не помня точно но не повече от 10-20км.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай проблем е конкретно в твоя мотор , макар че е доста рядко срещано. Докато не стане над 500мл на 1000км няма да направят нищо ....тва по спомен 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам, благодаря за инфото. А каква беше другата възможност, понеже пита на точно колко е била колата? Понеже вече съм на 11000км. Планирам следващият път като светне лампата за маслото да отида направо да го сменя. Смятам че няма да се след повече от 2000-3000км. Какво смяташ?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога колите се карат на ход до съответните търговци и реално я взимаш на 50-60-100км...лошото е че некой сяда в тоо навес на 0000003км иу раздава цялата газ за следващите няколко десетки км , което не е оке. Оттам би била единствената причина за която се сещам.  Иначе ги натискай за ремонт по гаранция 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви козове мога да ползвам за да ги натискам. Някакви съвети????

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам ....в България ли си? 

Обикновено приемчиците в чужбина са доста отговорни и биха направили всичко за да остане колата в сервиза щот тва са кинти за тях...съответно хората се борят за лев . Ако обаче от Ауди кажат,  нямате основание те (приемчиците) също са безсилни.  

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да в България съм :) а каква може да е причината и има ли по принцип безболезнено решение или единственият вариант е подмяна на мотора?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Nikolay Arhipov ти каза, че са ти правили процедурата за измерване на разхода на масло и си влязъл в границите …

Вариант ти е да отидеш след някой и друг месец пак, да ги накараш да я повторят (доливат догоре и те пускат да караш). Взимаш си един ден отпуска и правиш един тигел София - Бургас - Варна - София  и отиваш да премерят нивото.

Може да се окаже проблем със системата за картерните газове, не е задължително мотора да е за в коша

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра идея, благодаря и аз мислех нещо подобно и ще го направя. Какво е това с картерните газове, какво означава това и до какво води?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Nikolay Arhipov said:

Добра идея, благодаря и аз мислех нещо подобно и ще го направя. Какво е това с картерните газове, какво означава това и до какво води?

Напиши PCV system in combustion engines и прочети за какво служи. Ако PCV клапана не работи добре, един от възможните странични ефекти е повишен разход на масло. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като отворя ръководството и напиша в търсачката pcv,  не излиза нищо

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то ясно, че в ръководството за крайния потребител не пише нищо за PCV...

 

Ето тук виж какво е и каква му е ролята:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_ventilation_system

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това си е за връзване на гащите, някой адвокат е измислил да го сложат там :)

 

А и колегата вече е минал 2х на тоя пробег…

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-интересното е че в българското ръководство пише само това, че е нормално да има завишен разход на масло до 0.5л на 1000км. Когато обаче отвориш английската версия има още една цяла страница с обяснения по този въпрос и че няма как да се зададе каквато и да е норма. Много ми е интересно дали някой се е сблъсквал със същият проблем като моя. Много ми е странно всичко, и най-вече отношението на хората в сервиза. Вместо да се опитат да те успокоят и помогнат, те ти казват че няма нищо и да доливаш едва ли не.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм, че ако повишиш вискозитета на маслото с 20% , ще гори много по малко, но ще се влоши динамиката на автомобила и ще нарасне разхода на гориво. От там произтича всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо време още не се напрягай по въпроса, защото не си заслужава. На колко км/време ти е интервалът за смяна на масло?

Аз моята кола я купих на 16 000 км и сега съм на 45 000 км. Първата смяна я направих в независим сервиз с масло Тотал и имах висок разход на масло над половин литър за около 10 000 км. Следващите две смени ги направих в Порше с VW масло. Първата от тях ми даде под половин литър за 12 000 км, а сега на втората при тях съм на около 6 000 км и не е мръднало от максимума. 

Според мен като направиш 12-13 000 км иди и смени маслото като уточните какво масло ще ти сложат, защото имаше вариант и наливен Кастрол от тях, който аз отказах и съм с масло VW от тубички по 1 л, като последната отворена ми я връщат.

Аз все пак съм с бившия маслояд на Ауди - 2.0 бензнин, но изглежда този проблем при бензиновите е разрешен и бих се учудил да са го въвели като проблем при дизелите, където нямаха проблеми. Двигателят ми е с код CYMC и се обслужва с 5W40 по "книжка".

Редактирано от Airfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...