katsi86 Публикувано 5 Май 2023 Доклад Share Публикувано 5 Май 2023 Здравейте! От миналата година съм собственик на Q7 с бензинов 4.2 FSI. Проблемите при мен започнаха от както монтирах газова Landy Renzo. На бензин колата работи сравнително добре. На газ обаче при започване на ускорение на висока предавка колата започва да прекъсва и светва чека. Ако върна веднага газта и изчакам няколко секунди, в повечето случаи се оправя без да спирам. Ако обаче изпусна момента, или поради движение по наклон на горе, не ми и възможно да връщам газта, колата започва да прекъсва и да тресе мотора и тогава се налага да отбия в страни от пътя и да загася автомобила, като след стартиране прекъсва за около секунда, след което се оправя и пак върви добре. Връщах колата в сервиза на Landy и след като в продължение на близо 2 дни техниците се опитваха да отстранят този проблем, ми се обадиха и казаха че има масло в отворите за свещите и бобините. Взех колата от там и я закарах в мой доверен сервиз, където ми смениха гарнитурите на капаците на главите и монтираха нови иридиеви свещи. При тази процедура, момчетата много старателно почистиха маслото което се бе събрало в отворите. След месец време обаче и при продължаващ харч на масло, се оказа че бобините отново плуват в масло и колата продължава да прекъсва. Оказа се че е протекла гарнитурата между горната и долната част на главите. За да се смени обаче е необходимо да се демонтира целия двигател, което разбира се е скъпо начинание, а и в моя град никой майстор не се навива да го направи. Разрових се в нета за да видя дали има други варианти за отстраняване на този проблем и попаднах да следната тема в един от чуждестранните форуми: https://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d3-platform-discussion-60/new-gasket-doesnt-fix-oil-spark-plug-wells-3021069/page2/ В това видео: човека твърди, че с тези втулки, които монтира проблема бива отстранен. Въпроса ми е: Някой пробвал ли е тази процедура и дали наистина работи. Намерих в нета такива втулки за по 50 $ парчето, но за 8 цилиндъра, са необходими съответно 8 втулки, което са 400 $. Така че мисля да посетя някой местен стругар и да видим дали няма да можем да измислим нещо. Моля да споделите вашето мнение и за материала от който би трябвало да се изработят, тъй, като температурните разширения там не са малки и малко ме притеснява да не си навлека по голяма беля с тях. Благодаря предварително за изказаните мнения. Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
katsi86 Публикувано 26 Юни 2023 Автор Доклад Share Публикувано 26 Юни 2023 (Редактирано) Здравейте. След като никой не посмя да бутне темата малко, за месец и половина време, ще продължа аз. За това време успях да сваля приблизителни размери на отворите и направих чертеж за втулки, като мисля, че дори биха вършили по-добра работа от тези показани в клипа. Най голямото усилие ми костваше да намеря фирма в моя град, която да се навие да изпълни детайла, тъй като се оказа че стената на въпросната втулка, излиза доста тънка. Днес човека който се нае да го направи, ме зарадва неимоверно с първата втулка (разбрахме се да ми направи 1 - за проба) и ето я най-накрая: Ще гледам днес или утре да направя възможното да я тествам и ако влиза нормално в отвора, направо я залепвам със силикон и поръчвам още 7. Преди това обаче ще трябва много хубаво да почистя повърхността и да обезмасля, възможно най-добре. Ако някой има предложения как е най-добре да се направи, ще се радвам да помагате. За сега толкова, от мен. Когато има развитие, ще "докладвам" отново. Поздрави! Редактирано 26 Юни 2023 от katsi86 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
katsi86 Публикувано 27 Юни 2023 Автор Доклад Share Публикувано 27 Юни 2023 (Редактирано) Здравейте. Снощи не се стърпях и се заех с въпросната втулка. Разглобих и почистих повърхностите, както на главата, така и на самата втулка. Уверих се че втулката пасва както в отвора на главата, така и на бубината. На бибината беше малко по-пътно, но не прекалено. Накрайника за отвиване на свещите минава свободно. След като се уверих, че повърхностите са идеално чисти, приготвих самоделен тампон с който да почистя силикона който би излезнал от долната стана, на втулката. И разбира се силикона Стиснах с клещи върха на накрайника, за да нанася тънък и същевременно широк слой силикон. Голямо чакане беше, докато се охлади двигателя (3 часа 🥵). Най накрая нанесох тънък слой, (за съжаление не успях да снимам) и напъхах втуклата в отвора. Макар че без силикон я пробвах и влизаше доста свободно, с нанесен силикон се запъна малко и ми костваше известно количество нерви, докато успея да я позиционирам. Това обаче ме кара да мисля, че най-вероятно ще бъде добре уплътнена и ме успокоява до някъде. След това почистих старателно излишния силикон и - воала. Ето го и резултата: Лично аз съм доволен от резултата. Изглежда мидоста фабрично, макар да знам, че не е, и не се набива на очи като някаква мацаница със силикон. В долния край не се показа силикон и при монтажа на следващите, ще опитам да нанеса силикон по вътрешността на отвора, макар че според мен и сега няма да изпусне. Освен това ще си подготвя по удобен инструмент за захващане на втулката докато нанасям силикона и за позиционирането и после. Днес съм при човека който ми изработи втулката, да поръчам още 7. След месец ще проверя за наличие на масло и ще ви кажа резултата. За сега толкова от мен. Поздрави! Редактирано 27 Юни 2023 от katsi86 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
katsi86 Публикувано 28 Юли 2023 Автор Доклад Share Публикувано 28 Юли 2023 И така, мина месец време и днес отново свалих бобините. Вече смело мога да кажа, че проблема с теча на масло е перманентно отстранен. Свещите и бобините сухи, а проблема с прекъсване на газ, за съжаление не изчезна с отстраняването на теча, но пък техниците от сервиза на Ланди Ренцо го отстраниха след 3 дни тестове и мъки. Сега колата се движи много по плавно и приятно. В случай че има и други колеги с подобен проблем, съм на среща да помагам с каквото мога. Поздрави на всички! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 29 Юли 2023 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2023 На 26.06.2023 г. at 14:16, katsi86 написа: Ако някой има предложения как е най-добре да се направи, ще се радвам да помагате. Най-добре е да се ползват РАР-втулки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
katsi86 Публикувано 31 Юли 2023 Автор Доклад Share Публикувано 31 Юли 2023 (Редактирано) Благодаря за отговора, колега. При мен е късно вече, но ще е от полза за другите колеги, ако споделиш малко повече. Лично аз за първи път чувам за PAP-втулки и ми е интересно какво представляват и защо е най добре да се ползват такива? Поздрави! Редактирано 7 Август 2023 от VBI Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 31 Юли 2023 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2023 След като за първи път чуваш за РАР-втулка, ще започна с това, че се чете "пап втулка" - от латиница, а не "рар-втулка", както може би някой би го прочел, виждайки го за първи път. Ето например тук се вижда за какво става въпрос: http://www.pnevmotechnica.com/pap.php. Ще добавя и това, че ако се ползват рар-втулки в случая, освен другите им предимства, не е необходим силикон за фиксирането им, както и каквото и да било друго. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
katsi86 Публикувано 31 Юли 2023 Автор Доклад Share Публикувано 31 Юли 2023 преди 22 минути, nikrga написа: ако се ползват рар-втулки в случая, освен другите им предимства, не е необходим силикон за фиксирането им, както и каквото и да било друго. Това е добре, но лично моята идея беше силикона да свърши основната работа, т.е. да уплътни и не допусне сълзене на масло между двете повърхности. Единствената функция на втулката е да предпазва силикона от обелване, нараняване и просто да го държи плътно прилепнали към стените на отвора. Освен това придава правилна форма на отвора и не се получава запъване при изваждане и поставяне на бобината или свещите. Предполагам че визираш срязани PAP-втулки, което лично за мен е предпоставка за слабо място и възможност за сълзене на масло, като се има предвид, че не е известно точно от коя част на окръжността се получава сълзенето. Освен това материала от който са изработени, виждам че е бронз, и наръждаема стомана, което като линейно разширение би било доста различно от алуминия от който е изработена главата. Също така размера е доста специфичен и понеже за мен тези втулки са нещо ново, не зная дали ще се намери подходящ размер, който да удовлетвори както вътрешния размер, така и външния. Хлабината която остава е доста малка. Та в тази връзка въпроса ми е, правил ли си такъв ремонт с такива втулки и какъв размер използва? Ако имаш и снимки, би било полезно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 31 Юли 2023 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2023 Не, не съм правил такъв ремонт. От горните съображения основателно виждам само ако няма точно такъв размер pap-втулка, но така или иначе ги даваш на стругар да ти ги прави. Във всеки случай pap-втулките се изработват във всевъзможни размери, така че най-вероятно такъв има, може да провериш. При срязаните pap-втулки прореза е изработен така, че от една страна да улесни набиването на втулката, а от друга след това той на практика изчезва (втулката се свива). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване