Jump to content

4.2 FSI теч на масло при бубините и свещите


katsi86

Recommended Posts

Здравейте!

От миналата година съм собственик на Q7 с бензинов 4.2 FSI. Проблемите при мен започнаха от както монтирах газова Landy Renzo. На бензин колата работи сравнително добре. На газ обаче при започване на ускорение на висока предавка колата започва да прекъсва и светва чека. Ако върна веднага газта и изчакам няколко секунди, в повечето случаи се оправя без да спирам. Ако обаче изпусна момента, или поради движение по наклон на горе, не ми и възможно да връщам газта, колата започва да прекъсва и да тресе мотора и тогава се налага да отбия в страни от пътя и да загася автомобила, като след стартиране прекъсва за около секунда, след което се оправя и пак върви добре. Връщах колата в сервиза на Landy и след като в продължение на близо 2 дни техниците се опитваха да отстранят този проблем, ми се обадиха и казаха че има масло в отворите за свещите и бобините. Взех колата от там и я закарах в мой доверен сервиз, където ми смениха гарнитурите на капаците на главите и монтираха нови иридиеви свещи. При тази процедура, момчетата много старателно почистиха маслото което се бе събрало в отворите. След месец време обаче и при продължаващ харч на масло, се оказа че бобините отново плуват в масло и колата продължава да прекъсва. Оказа се че е протекла гарнитурата между горната и долната част на главите. За да се смени обаче е необходимо да се демонтира целия двигател, което разбира се е скъпо начинание, а и в моя град никой майстор не се навива да го направи. Разрових се в нета за да видя дали има други варианти за отстраняване на този проблем и попаднах да следната тема в един от чуждестранните форуми:

 

https://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d3-platform-discussion-60/new-gasket-doesnt-fix-oil-spark-plug-wells-3021069/page2/

 

В това видео:

 

 

 

човека твърди, че с тези втулки, които монтира проблема бива отстранен. Въпроса ми е: Някой пробвал ли е тази процедура и дали наистина работи. Намерих в нета такива втулки за по 50 $ парчето, но за 8 цилиндъра, са необходими съответно 8 втулки, което са 400 $. Така че мисля да посетя някой местен стругар и да видим дали няма да можем да измислим нещо. Моля да споделите вашето мнение и за материала от който би трябвало да се изработят, тъй, като температурните разширения там не са малки и малко ме притеснява да не си навлека по голяма беля с тях. Благодаря предварително за изказаните мнения. 

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

Здравейте. След като никой не посмя да бутне темата малко, за месец и половина време, ще продължа аз. За това време успях да сваля приблизителни размери на отворите и направих чертеж за втулки, като мисля, че дори биха вършили по-добра работа от тези показани в клипа. Най голямото усилие ми костваше да намеря фирма в моя град, която да се навие да изпълни детайла, тъй като се оказа че стената на въпросната втулка, излиза доста тънка. Днес човека който се нае да го направи, ме зарадва неимоверно с първата втулка (разбрахме се да ми направи 1 - за проба) и ето я най-накрая:

582561823_42-V8BARSpargPlugFlangeAl.thumb.JPG.a449d136e263e1ce53d316a8e55c67ab.JPG

 

Ще гледам днес или утре да направя възможното да я тествам и ако влиза нормално в отвора, направо я залепвам със силикон и поръчвам още 7. Преди това обаче ще трябва много хубаво да почистя повърхността и да обезмасля, възможно най-добре. Ако някой има предложения как е най-добре да се направи, ще се радвам да помагате. 

За сега толкова, от мен. Когато има развитие, ще "докладвам" отново.

 

Поздрави!

Редактирано от katsi86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравейте. Снощи не се стърпях и се заех с въпросната втулка. Разглобих и почистих повърхностите, както на главата, така и на самата втулка.623234368_Flange5.thumb.jpg.134a22de985e845b95486a7cdfc77a97.jpg913734427_flange8.thumb.jpg.e045ebf901d1073f8b15586eb22c7309.jpg

Уверих се че втулката пасва както в отвора на главата, така и на бубината. На бибината беше малко по-пътно, но не прекалено. Накрайника за отвиване на свещите минава свободно.

115746286_flange7.thumb.jpg.67527d6167147162e8e68c64e9310d4e.jpg

След като се уверих, че повърхностите са идеално чисти, приготвих самоделен тампон с който да почистя силикона който би излезнал от долната стана, на втулката.

1321275586_Flange4.thumb.jpg.5d5aaaf224910e0ceb4f6354aef7a474.jpg

И разбира се силикона

1819040348_flange6.thumb.jpg.592fd121ecc452196043dfad952eaf51.jpg

Стиснах с клещи върха на накрайника, за да нанася тънък и същевременно широк слой силикон. Голямо чакане беше, докато се охлади двигателя (3 часа 🥵). Най накрая нанесох тънък слой, (за съжаление не успях да снимам) и напъхах втуклата в отвора. Макар че без силикон я пробвах и влизаше доста свободно, с нанесен силикон се запъна малко и ми костваше известно количество нерви, докато успея да я позиционирам. Това обаче ме кара да мисля, че най-вероятно ще бъде добре уплътнена и ме успокоява до някъде. След това почистих старателно излишния силикон и - воала. Ето го и резултата:

1733764644_flange11.thumb.jpg.14dd6781d2dd05732afcb6e4647a5d49.jpg1464984832_flange9.thumb.jpg.8d8227feabea9425c18a209e13ceab62.jpg

1046693897_flange12.thumb.jpg.b842c39333abe17532ea4ee489dda3dd.jpg

422539847_flange13.thumb.jpg.7f39dc47ceecf84a37e208abd806c6d7.jpg

Лично аз съм доволен от резултата. Изглежда мидоста фабрично, макар да знам, че не е, и не се набива на очи като някаква мацаница със силикон. В долния край не се показа силикон и при монтажа на следващите, ще опитам да нанеса силикон по вътрешността на отвора, макар че според мен и сега няма да изпусне. Освен това ще си подготвя по удобен инструмент за захващане на втулката докато нанасям силикона и за позиционирането и после.  Днес съм при човека който ми изработи втулката, да поръчам още 7.

След месец ще проверя за наличие на масло и ще ви кажа резултата. За сега толкова от мен.

Поздрави!

 

 

Flange 1.jpg

Flange 2.jpg

flange 11.jpg

Редактирано от katsi86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

И така, мина месец време и днес отново свалих бобините. Вече смело мога да кажа, че проблема с теча на масло е перманентно отстранен. Свещите и бобините сухи, а проблема с прекъсване на газ, за съжаление не изчезна с отстраняването на теча, но пък техниците от сервиза на Ланди Ренцо го отстраниха след 3 дни тестове и мъки. Сега колата се движи много по плавно и приятно. В случай че има и други колеги с подобен проблем, съм на среща да помагам с каквото мога. Поздрави на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.06.2023 г. at 14:16, katsi86 написа:

Ако някой има предложения как е най-добре да се направи, ще се радвам да помагате. 

Най-добре е да се ползват РАР-втулки.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря за отговора, колега. При мен е късно вече, но ще е от полза за другите колеги, ако споделиш малко повече. Лично аз за първи път чувам за PAP-втулки и ми е интересно какво представляват и защо е най добре да се ползват такива? Поздрави!

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като за първи път чуваш за РАР-втулка, ще започна с това, че се чете "пап втулка" - от латиница, а не  "рар-втулка", както може би някой би го прочел, виждайки го за първи път.

Ето например тук се вижда за какво става въпрос: http://www.pnevmotechnica.com/pap.php.

Ще добавя и това, че ако се ползват рар-втулки в случая, освен другите им предимства, не е необходим силикон за фиксирането им, както и каквото и да било друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, nikrga написа:

ако се ползват рар-втулки в случая, освен другите им предимства, не е необходим силикон за фиксирането им, както и каквото и да било друго.

Това е добре, но лично моята идея беше силикона да свърши основната работа, т.е. да уплътни и не допусне сълзене на масло между двете повърхности. Единствената функция на втулката е да предпазва силикона от обелване, нараняване и просто да го държи плътно прилепнали към стените на отвора. Освен това придава правилна форма на отвора и не се получава запъване при изваждане и поставяне на бобината или свещите. Предполагам че визираш срязани PAP-втулки, което лично за мен е предпоставка за слабо място и възможност за сълзене на масло, като се има предвид, че не е известно точно от коя част на окръжността се получава сълзенето. Освен това материала от който са изработени, виждам че е бронз, и наръждаема стомана, което като линейно разширение би било доста различно от алуминия от който е изработена главата. Също така размера е доста специфичен и понеже за мен тези втулки са нещо ново, не зная дали ще се намери подходящ размер, който да удовлетвори както вътрешния размер, така и външния. Хлабината която остава е доста малка. 

Та в тази връзка въпроса ми е, правил ли си такъв ремонт с такива втулки и какъв размер използва? Ако имаш и снимки, би било полезно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не съм правил такъв ремонт.

От горните съображения основателно виждам само ако няма точно такъв размер pap-втулка, но така или иначе ги даваш на стругар да ти ги прави. Във всеки случай pap-втулките се изработват във всевъзможни размери, така че най-вероятно такъв има, може да провериш. При срязаните pap-втулки прореза е изработен така, че от една страна да улесни набиването на втулката, а от друга след това той на практика изчезва (втулката се свива).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...