Jump to content

Проверка на EGR клапан + претрисане в определени обороти


tgod

Recommended Posts

Здравейте приятели,

 

става дума за 2.0TDI (BRE) двигател. Извинявам се за дългия пост, но просто не знам как да опиша цялата ситуация по кратко.

 

1. Имали как да се провери дали EGR клапана е изключен софтуерно?

 

Имах съмнения, че моя не работи и го свалих за чистене, оказа се, че някой преди мен го е затапил на входа преди самия клапан.

Сега като съм изключил буксите на дросела и EGR клапана, не се набиват никви грешки в компютъра.

 

2. По това може ли да се съди, че е премахнат софтуерно и защо не дава грешка и за самия дросел (клапа за меко гасене или както там му се вика)?

 

Цялата идея за самото чистене на самия клапан е породено от това, че мотора започва да работи по странно в определени обороти и претриса. Като е студена и е запаля на празен ход работи примерно 2-3 минути нормално и след това започва едно лашкане на мотора (звука също се променя) което се усеща доста и вътре в купето. След като загрее на празен ход тези вибрации почти са недоловими, но в движение и на място при ~1400-1650 RPM почва да работи по грубо и в купето отново се усещат вибрации . Друго което съм забелязал е, че като е място и задържа оборотите ~2200-2300 RPM се усеща пак ситна вибрация и почва да пуши доста светло синьо като мирише на неизгоряла нафта. След 2500 оборота изчиства и няма никакви вибрации и пушилки. Като е студена може би една идея тези вибрации не са толкова изразени в описаните обороти по-горе.

 

3. Възможно ли е цялото това нещо да се случва заради некадърно премахнат EGR клапан или проблема е някъде другаде?

 

Благодаря предварително на всички отзова ли се :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ЕГР-а ти е бил затапен и не изключен софтуерно, мисля че щеше да набие грешка, че MAF-а мери повече от колкото трябва, или да те вкара в авариен.

 

При извадена букса на самия клапан колата набива грешка и светва чека.

 

Клапата за меко гасене при мен не хвърля грешка с извадена букса, а си работи нормално.

 

Проблемите ти според мен са по-скоро свързани с дюзите или зацепването на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Даниел Д.  Благодаря за инфото. Интересно ми стана как клапана за меко гасене работи като е изключен електрически или имаш предвид, че колата си работи нормално?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@tgod Имах предвид, че при извадена букса самата клапа не набива грешка, а като си е включена си работи нормално, тоест не е като да е изключена софтуерно, ако изобщо има карти за нея. Все пак е възможно да е изтрита самата грешка и затова да не набива, затова и казах, че при мен работи така. Нямам идея дали и при другите коли е така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...