Jump to content

Как да различа 2.0 TDI с 8 клапана от този с 16 клапана?


Recommended Posts

Здравейте! Насочил съм се към закупуването на Ауди А4 Б7 140 к.с. от 2006 г. От приятели чувам, че тези с 8 клапана са доста по-читави, евтини за поддръжка и не толкова взискателни в сравнение с този с 16 клапана. Понеже не съм много в час с нещата, по какво да ги различавам на външен вид? До колкото разбирам тези с 8 клапана са по-компактни и малки като размер, но има ли нещо друго за което да гледам? Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 клапана има  при  1.9 тди  , при него инжекторите са едностранно закрепени  и разбиват леглата в главите .  При  2.0  16 клапановия този проблем е отстранен  ,  но има проблем с  доброто смазване . Има доста теми изписани.

Редактирано от audi+
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако помня правилно голямата разлика е в задвижването на маслената помпа - 8 клапановия няма "прочутия" баланс шафт модул с разбиващия се шестостен ... съответно едно скъпо голямо желязо в картера по-малко (и проблем по-малко).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички двигатели 2.0TDi влагани в B7 са със шестостен на маслената помпа - няма значениe 8 клапана или 16.

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е, че баланс шафта задвижва маслената помпа с верига (мека връзка), има много вибрации от въртенето на тежестите на баланс шафта и за това се разбива много по-бързо шестостена. Поради тази причина ревизираната версия на баланс шафта е със зъбни колелета, но струва майка си и татко си (защото се продава целия баланс шафт със задвижването).

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това второто като капак е 1:1 с моето BRE в А6. Мога само да кажа, че не знам какво ми е задвижването и колко ми е дебел или дълъг шестограма, дали е подобрена версия или не, но го покарахме вече 90к за за 4 г и разходите ми по него са смешни. Преди това след доста четене спрях да го мисля и честно казано се радвам и ме болИ. Досега нямам ядове няма грам масло по двигателя, никави прблеми. Има едно едни леки вибрации на празен ход от самото закупуване, които не са се променили. Жена ми докара до разход леко под 8 в момента. При мен в София е 8.4, извънградско при средно 140 е 7,4. Факт е че е спряло, но е икономично. Така че за мен въпросът е на какво ще попаднеш. Успех :)

Редактирано от hellix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...