Jump to content

Съвет за покупка а5 фейслифт 2013+


Recommended Posts

Колеги здравейте,
Предстои ми покупка на нова стара кола.
Спрях се на А5 фейс, колата ще я докарвам на ход от Германия, тъй като нямам вяра на нашите търговци, както и да е.
Въпроса ми е дали 1,8 и 2 бензин продължават да харчат масло и да имат прословутия проблем или вече няма проблем след 2013?
Щеше ми се да избягам от дизела, но чета из нета колеги с фейсови а5 продължават да имат същия проблем, а не ми се ще да правя такъв ремонт. Освен това немците не крият за проблеми , за сега с всички които съм говорил 80% казват, че няма разход на масло и много се чудя как да постъпя.

Моля за мнения, не за спорове, благодаря предварително!

Редактирано от Georgi929222
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

И аз така четох също и бричката твърди, че проблемите са отстранени след фейса, но из нета срещам хора които казват, че проблема си остава и след фейса 2013, затова писах ако някой колега е карал или кара 1.8 или 2 тфси след 2013  да даде реално мнение. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, нищо чудно това да е, има доста фейсови А5 с 2ка 211 коня. Ами при 1.8 tfsi някой има ли наблюдение, защото в доста от запазените са с този мотор точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е вярно, моята е 211кс. и има изминати 80 000км след основен ремонт на двг в Порше и за 10 000км маслото спада от макс до среда. Съответно не доливам нищо между смените. Ремонтът е правен 2016 някъде. След него е карана със смяна на масло на всеки 10 000км. 

Респективно ако фейслифтът е с ревизираните бутала, каквито са сложени при ремонта на моята, както и ако е сменяно масло на приличен интервал, не би трябвало да гори :)

Нещо много ако-та се събраха май :) 

Редактирано от pampo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за изчерпателния отговор! Поддръжката е причината да ходя до Германия за немски автомобил, една идея  по-сигурно е, че там са се грижили за автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Georgi929222 Те точно там си карат по 30к км от смяна до смяна и й ебават мамата.Иначе за харчене на масло,справка-Артеон 2022 на 50к км 2,0тди,жули към кило и нещо за 25к км,Голф 8 2023год,тфси нещо си,вчера му налях втория литър на 26к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно, без редовно попълвана книжка автомобил без редовно попълвана книжка е трън в гащите. Благодаря за съдействието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, pampo написа:

Ами в такъв случай е най-добре да се търси с ясна история за редовна смяна на масло на 10-15к км, независимо от къде. 

В такъв случай забравяш за кола от Немско ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега , търси си А5 с еа888 - gen3. Понеже ще я търсиш от mobile.de , ориентирай се по това , че мотора е  Euro 6 . Ще си позволя да споделя и цитирам мнението за този мотор на един от адинистраторите на Шкода форума. Човекът не е никак случаен , маса хора си подържат ВАГ колите при него във Варненско :

„Смяна на водна помпа TSI gen3 -целия модул с всички уплътнения и ремъчето.

Това им е общо взето единствения проблем на тези двигатели - еа888-gen3. От Фолксваген нещо се объркаха и създадоха един ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ЗДРАВ,НАДЕЖДЕН И МОДЕРЕН двигател, който въпреки че е много сложен като технологии,не създава никакви проблеми!

Ще споделя няколко думи за него,тъй като изминаха 8години от излизането му и имаме впечатления,както и автомобили с голям пробег с този двигател.

За разлика от предишното поколение,не гори масло. Не разтяга веригата,не задира балансиращ вал. Също има суич за редуциране налягането на маслото,но не създава проблеми,снабден е с 3 датчика за следене на налягането. Има и на двата вала клапани за промяна на фазите на газоразпределение, като на изпускателниявал освен променливото газоразпределение има и ел.соленоиди,чрез които се измества газоразпределнието да работи с втоти ред гърбици за отваряне на клапаните. Всичко това е за по-голяма ефективност при извеждане на газовете и постигане на по-висока мощност. Изпускателните колектори са вградени в главата и са обгърнати в охлаждащ агент. По този начин газовете се охлаждат и двигателя може да работи с бедни смеси дори и при голямо натоварване без да стопи турбинното колело. За това са икономични новите тси-та. Термостата е електрически (загрява мигновено и парното идва ) ,дюзите са 8 .

4 мпи във всмукателния колектор и 4 фси впръскващи директно в цилиндъра. Така чрез първите дюзи не се трупат нагари при всмукателните клапани и портовете в главата. Има вихрови клапи в колектора и дросел и няма дебитомер. Работи чрез 2 мап сензора за налягането преди и след дросела,ламбда сонда и положението на дросела-(педала на газта) и оборототе. Ако е заводски софтуера на пълна газ изисква ламбда стойност0,99 - 1ца,тоест съотношение 14,7към едно,което е оптималното за изгаряне на гориво въздушната смес. И като го ремапнеш да изисква като дтугите турбо бензини 0,85 сонда,става ХЕМ МНОГО КОНЕ,ХЕМ МУ Е ПО ХЛАДНО НА СМЕСТА И РЕСУРСА НЕ СТРАДА,ДОРИ НАПРОТИВ Много издържлив на тунинг двигател. Ако е с турбо is20 става до 350 коня,ако е с is38 е 420 коня,а с ETR турбо is38 до 500коня. И това без никакви промени по двигателя (освен периферия като генерация,интейк и турбо).с оригинални дюзи,помпа,биели,бутала и т.н.

Има ги и с по 600 коня,но с други бутала и биели вече.

Не износва гърбици на вала и помпа за високо налягане на горивото като предишното поколение. (фси дюзите работят на 200 бара и не създеват проблеми)

Променливите фази на валовете също са бетон. Бетон са и всички останали системи и агрегати. Няма EVAP система,няма и EGR ,a е евро 6

Уникален мотор са сътворили от ваг“.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега СЪРДЕЧНО благодаря за отделеното време и информяцията, наистина изключително ми помогна с избора, от тук насетне ще гледам за запазена бензинова кола евро 6! Благодаря

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0 TFSI CNCD 165 kw./225 к.с./ е с два реда дюзи-MPI и FSI.Колегата е прав.Та търси си 2.0T с Евро 6 мотор.Зависи дали въпросния автомобил е каран на лонг лайф интервал за смяна на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/16/2023 at 11:09 AM, МИТАКА1654 said:

@Georgi929222 Те точно там си карат по 30к км от смяна до смяна и й ебават мамата.Иначе за харчене на масло,справка-Артеон 2022 на 50к км 2,0тди,жули към кило и нещо за 25к км,Голф 8 2023год,тфси нещо си,вчера му налях втория литър на 26к км.

Напълно нормално за този интервал да гори масло. То на 25к км това масло е станало на пълна чорба. Сменяй на 10к км и нищо няма да гори. Моя за 10к км не е пипнал нищо. На 150к км беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...