Jump to content

Ауди A4 B8 2.0, 2009-2010 г


Recommended Posts

Здравейте,

Търся си нова семейна кола и съм се спрял на Ауди A4 B8 2.0, 2009-2010 г. Колебаех се между бензин и дизел, но след четене на форума, разбрирам, че най-безпроблемният мотор е 2.0 TDI с ръчни скорости. Имам няколко въпроса, като уточнявам, че не разбирам много от коли:

1. Така ли е за двигателя? Нарочно споменвам само 2.0, защото не съм от бързо каращите и мисля, че 2.0 ще ми бъде напълно достатъчен да си возя детето до детската градина и чат пат да излизаме по магистралата извън София.

2. Бюджета е около 14 000 лв. Дали за тези пари ще мога да намеря читав екземпляр 2009-2010 г., или трябва да увелича малко?

3. За какво трябва да внимавам когато купувам? Да речем, има ли "подводен камък", който може да ми струва много пари ако не се хване? Предполагам съединител и дюзи са най-скъпите неща които могат да изскочат в последствие? Може ли да се хване в сервиз и колко би струвал ремонтът? Има ли нещо друго, което може да ме разори образно казано? :)

4. Набелязал съм няколко обяви

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11677531618131473&slink=sgby4k - Тази ми е съмнително евтина. Прекалено добре изглежда всичко  

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11681059033581592&slink=sgby4k - Тази е автомат, но изглежда добре

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11680208905908442&slink=sgby4k- Тази е от автокъща. По принцип ми се иска да е от човек, но за тази пише, че има пълна сервизна история

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11665937782386279&slink=sgby4k - Автомат, но изглежда добре

 

Благодаря

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя само първата е ръчка. Автоматът е мултитроник, не знам каква му е славата в тази кола, предполагам евентуална реставрация няма да е евтина. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-евтиният и безпроблемен вариант е ръчка 143 коня, напълно достатъчни за спокойно каране с възможност за изпреварване, 170-ките имат по-често проблеми с турбото. Цената дали е адекватна на първата зависи от техническото състояние. Липсват ѝ лед фарове, което сваля цената. Можеш и 136 и 120 коньови да погледнеш, с лек чип стават прилични за каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във всеки случай това ще е 13-14 годишен дизел, който е обиколил Екватора десетина пъти ... няма как да е "перфектна", просто се надяваш да не попаднеш на предишни собственици мърлячи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Споделям ти моя опит с А4 B8, Avant, 2.0 TDI, 143к, ръчка, quattro,  2008-a .... дано  ти е от полза.
Колата я купих от Швейцария с "уж" минат техния технически преглед за 11 000лв.
Много точно каза колегата преди мен, че все пак купуваш 13-14 годишен дизел. Всичко и беше окей и при огледа и при прегледа в сервиз и първите 20 дена от карането.
При обслужването за масла, филтри и тем подобни човекът чак похвали колко добре работил и звучал двигателят имайки предвид, че е дизел.
Точно на 20тия ден обаче докато карах колата блокира. Оказа се, че има метални стружи в горивната система. За който знае за какво става въпрос да пие една бира за мое здраве и изборът ми на автомобил.
Та цялата горивна система трябваше да сменям и рециклаж на дюзите направих. Това заедно с ангренажа който реших да сменя ми стъпи на малко над 3000лв.
Това бяха моите премеждия с автомобилът и до тук се изчерпаха негативите .... не че бяха малко.
НО от както съм направил всичко това вече я карам 17 месеца и не е направила абсолютно никакъв проблем. Нито двигателят, нито ходовата част, нито скоростната кутия, нито съединител/маховик (това също е доста скъп ремонт ако се наложи).
Щом нямаш намерение да се гониш с нея, ще ти свърши отлична работа. Има конете да изпревари съвсем надеждно, стои добре на пътя, харчи прилично.
Та дизелак на такива години по възможност го карай да му замерят дюзите заедно с всички останали проверки които ще му правиш.

Добавям и по-малко важни неща които ми направиха впечатление в автомобила от както го купих.
Има вариант да вържеш телефонът с bluetooth, но е само за разговори. За музика до колкото знам трябва мултимедията да е по-нов модел. Там вече ако ти е от значение влез да провериш какъв модел мултимедия трябва да е .... най-лесно се разбират по цвета на interface-a. При мен имаше вече прекаран aux изход под подлакътника и само трябваше да отключат функцията в мултимедията за да се ползва.
Колата ми е със спортно окачване и вози по-твърдо от колкото очаквах. До колкото съм чел тук из темите и други са останали изненадани от тази по-твърда возия.
Много хора тук във форума се оплакват от скърцане при завои или при спиране. При мен го имаше и по завоите и при спиране. Когато смених накладките всичко това изчезна.
Имат странен проблем, че с времето централното отключване всъщнсот спира да отключва вратите или част от тях. Изглежда машинките нещо клеясват вътре.
Някои хора тук пишат, че като се разглоби и почисти това се оправя. Имало хора които го правят за по 30-40лв. на врата .... аз лично не съм им ползвал услугите.
При мен предна дясна и задна лява никога не се отключват с централното, а шофьорксата е според това дали е в настроение ... понякога да, понякога не. Та понякога се налага и с централното и с ключа да я отварям.

Надявам се да ти помогне това и успех с избора!

Редактирано от A4 B8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...