Jump to content

1.8T BFB - Не надува Турбото


a4b7

Recommended Posts

Здравейте , от доста време следя форума и от скоро карам A4/B7 1.8T BFB , който впрочем закупих от форума. 😀

Колата много ме радва, но се сблъсках с невървеж края на миналия месец , когато установих , че турбото не надува и колата естествено не върви.

До момента са проверени турбо пътищата и вакумите , n75 , и турбото е проверено на стенд - всичко е напълно изрядно , но проблема си остава.

Колата има катализатор , който като се натисне колата рязко започва да мирише на познатата миризма на развалени яйца , махнахме отвора от към втората ламбда сонда , колата се реже доста по-приятно и смея да твърдя, че се отпуши , но дотам.

Колата е на газ , проблема е тестван и на 2те горива , не набива грешки на диагностиката , бууст няма дори на 0.1 бар.

Доколкото съм чел хората са със смесено мнение за премахване на катализатора заради втората ламбда сонда - има ли как да се махне без да набива грешки?

Турбото не би трябвало да бъде повлияно от запушен катализатор ,  затова пускам темата да събера малко повече мнения и насоки.

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив турбото ще се повлияе негативно от запушен катализатор,факта че ти мирише на развалени яйца е красноречив катализатора е за вторични (барем и някой лев ще изкараш)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навсякъде където правят чип тунинг ще ти "изолират" софтуерно втората ламбда сонда. Катализаторът на тези години отдавна е спрял да изпълнява основната си функция. Не ти препоръчвам така наречения "Down pipe". Просто премахни пълнежа , като го избиеш или рязане махане и пак заваряване. Гърнето е достатъчно дебелостенно и шума (свистенето) е даже приятно.

Премахването на катализатора се отразява положително на динамиката на автомобила. Миризмата на бензин от изгорелите газове първоначално е шокираща .. Но щом караш на газ това ще го избегнеш.

Редактирано от МММ1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря , явно ще се премахва катализатора , но остава проблема със надуването на турбото.

 

Утре ще го сложим отново турбото на колата, но дори като отворихме от втората ламбда пак не надуваше, имаше ефект от към динамика и колата се реже доста приятно преди това нямаше отчетливост дори със газ до ламарината.

 

Някаква идея как да изолираме от къде идва проблема с бууста?

 

Благодаря отново на всички включили се в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата е на газ от ауспуха мирише по-скоро на амоняк ако е изправен. Така че ако не си сигурен на какво мирише не бързай да махаш катализатора. Така навремето смених моя катализатор на А4-ката с нов залудо защото уж беше запушен, а се оказа че беше изправен и стария катализатор, съответно миризмата отзад си остана същата и с новия. Да не говорим, че трябва да запише и грешка ако има проблем с катализатора.

 

Относно надуването на турбото виж в контролера на двигателя какво налягане иска и какво получава от турбото. Това го виж и на двете горива. След това мини само на бензин, изтрий грешките (дори и да няма) за да излезе от limp mode двигателя и виж дали ще почне да надува както трябва - пак през VCDS на същия канал виж какво налягане иска и какво получава. Понякога ако са запушени филтрите на газта се променят trim-овете и на бензин и един от ефектите е ниско налягане от турбото. Първо оправи нещата на бензин, после гледай газта.

 

Това се прави с VCDS в движение, под различно натоварване (един кара друг гледа) на:

01 Engine -> 08 Measuring Blocks -> group 115 -> натискаш бутона "GO" и гледаш в 4-те прозорчета както следва:

Engine speed (RPM)

Engine Load %

Requested boost (mbar) - това е какво налягане иска двигателя от турбото

Measured boost (mbar) - това е актуалното налягане от турбото

 

Последните 2 прозореца са най-важни

 

Съответно всички измервания се правят само в движение, на място турбото НЕ надува.

 

Обикновено проблема е в пропуск на някой от маркучите, щом  се е получило отведнъж. Огледай и гофрирания маркуч между дебитомера и самото турбо - може да се е извадил, скъсал, на някои има сложена тапа, която да е е паднала и т.н. Другото е да огледаш отново турбо пътищата за сцепване или хлабава скоба. Случвало ми се е хлабава скоба на кулера долу от която да се е извадил леко маркуча към дросела, не се вижда, но и не надува. Турбо пътищата се проверяват най-лесно с пушек машина и помпа - веднага показва от къде е пропуска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте на диагностика в движение дебитомера искано/дадено и турбото искано/дадено прави се лог в движение на дълъг път прав участък на четвърта скорост на 1600 оборота набиваш газта до долу и ускоряваш до 4000 оборота и после гледаш записа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.06.2023 г. at 10:21, a4b7 написа:

 

 

 но дори като отворихме от втората ламбда пак не надуваше

Втората ламбда е след катализатора. Ако той е запушен какъв ефект би могло да има при махането й....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/7/2023 at 10:50 AM, VBI said:

Ако колата е на газ от ауспуха мирише по-скоро на амоняк ако е изправен. Така че ако не си сигурен на какво мирише не бързай да махаш катализатора. Така навремето смених моя катализатор на А4-ката с нов залудо защото уж беше запушен, а се оказа че беше изправен и стария катализатор, съответно миризмата отзад си остана същата и с новия. Да не говорим, че трябва да запише и грешка ако има проблем с катализатора.

 

Относно надуването на турбото виж в контролера на двигателя какво налягане иска и какво получава от турбото. Това го виж и на двете горива. След това мини само на бензин, изтрий грешките (дори и да няма) за да излезе от limp mode двигателя и виж дали ще почне да надува както трябва - пак през VCDS на същия канал виж какво налягане иска и какво получава. Понякога ако са запушени филтрите на газта се променят trim-овете и на бензин и един от ефектите е ниско налягане от турбото. Първо оправи нещата на бензин, после гледай газта.

 

Това се прави с VCDS в движение, под различно натоварване (един кара друг гледа) на:

01 Engine -> 08 Measuring Blocks -> group 115 -> натискаш бутона "GO" и гледаш в 4-те прозорчета както следва:

Engine speed (RPM)

Engine Load %

Requested boost (mbar) - това е какво налягане иска двигателя от турбото

Measured boost (mbar) - това е актуалното налягане от турбото

 

Последните 2 прозореца са най-важни

 

Съответно всички измервания се правят само в движение, на място турбото НЕ надува.

 

Обикновено проблема е в пропуск на някой от маркучите, щом  се е получило отведнъж. Огледай и гофрирания маркуч между дебитомера и самото турбо - може да се е извадил, скъсал, на някои има сложена тапа, която да е е паднала и т.н. Другото е да огледаш отново турбо пътищата за сцепване или хлабава скоба. Случвало ми се е хлабава скоба на кулера долу от която да се е извадил леко маркуча към дросела, не се вижда, но и не надува. Турбо пътищата се проверяват най-лесно с пушек машина и помпа - веднага показва от къде е пропуска.


Колата я карах и на бензин известно време , разлика в миризмата няма - дали катализатора е към края на живота си ще разберем при евентуална смяна/премахване.

Нямам логове да ги кача в момента, но направихме проверка на тези параметри , двигателя си иска едни стойности, но те не стигат до турбото , няма свистене и дори след щателно преглеждане на всички скоби, тръби , пътища  трябва май да се провери наново и този път както каза пушек машина за по-сигурно.

Гледахме и другите неща всичко изглежда да е ОК.


 

On 6/8/2023 at 5:12 PM, Chitatelia said:

Втората ламбда е след катализатора. Ако той е запушен какъв ефект би могло да има при махането й....


Прав си , моя грешка в бързината съм написал втората.

 

 

On 6/9/2023 at 7:01 AM, anto1 said:

Бов клапана проверен ли е ,ако е оригиналния се къса много бързо и няма налягане.


Проверен и там е ОК

Благодаря за насоките, ще ъдпейтна темата като се острани проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , 

Малко се затлачиха нещата за жалост , колата след като качихме турбото всякаш се оправи , но нищо общо с това което трябва да бъде.

Не надува гледахме я на диагностика, сервиза който провери турбото казаха, че е възможно акутатора да не функционира правилно, но гарантираха след проверката на стенд, че е напълно изрядно.

Може ли да ме насочите към някой който ги разбира тези коли в София , понеже вече на 2 места си правят едни диагностики гледат струват и казват, че нищо немогат да направят понеже нищо не им излиза на диагностика...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замерихте ли при пълно натоварване (на 3-та скорост, на максимални обороти и педала на газта натиснат докрай , без да се връща) колко единици дава дебитомера - да не би да е зацапан? Другото е пушек машина за да е на 100% сигурно, че не изпуска въздух отнякъде, почти винаги проблема е в пропуск на въздух в турбо пътищата. Горивните филтри и на бензин и на газ сменяни ли са? Ангренажния ремък сменян ли е - да не е прескочила зъб или пък ако е сменян да е неправилно зацепен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Правихме ги тези тестове, като дебитомера е изправен и доколкото знам са го почистили, той беше набеден още като я вкарах първия път, но си работи в нормални стойности малко над 130 единици по спомен.

Горивния филтър не е сменен , но газовия е подменен преди по малко от 1000 км в Ланди.

Възможно ли е от запушен горивен филтър да повлияе така?

Ангренажа и ремъците са нещата който са следващи в списъка с ремонта, визуално са наред няма шумове от тях или видими причини за повреда , но първо искам да се намери проблема с неправилната работа на турбото преди да сервизирам напълно колата.

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомера е наред щом показва над 130 единици. От горивния филтър ако е много запушен може да минава в limp mode при натоварване на двигателя, когато почва да надува максимум до 0.2-0.3атм и да се оправя само след изтриване на грешки до следващия недостиг на гориво. Въпроса с ангренажа е да се провери дали е на белези двигателя - не се разглобява нищо, само се маха капака на ангренажа горе и се слага колата на белези долу на коляновия вал и се гледа горе на колелото на ангренажа на разпределителния вал дали е на белег. Как я гледаш на колко надува в движение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...