borisovich Posted July 17, 2023 Report Share Posted July 17, 2023 Колеги имам питане относно скъсан пистов ремък на 55к пробег. Може ли причината да е в една шайба която е отпред на двигателя ( вижте снимките ). Миналата есен сменях водна помпа която бе разбита. В сервиза ми казаха, че тази шайба е за смяна понеже има луфт и вероятно тя е разбила водната помпа. След смяната на въпросната шайба пак имаше леко отклонение от оста, леко замяташе. Питах ма две места, казаха, че това е ок. Оттогава насам минах петнайсетина хиляди километра и днес скъсах ремък. Възможно ли е въпросната шайба да го е съсипала, както и водната помпа преди време. При тези от вас които карат тройка бензин, тази шайба има ли отклонение от оста по време на работа, замята ли? Поне според мен не трябва да има грам отклонение. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ma3xa Posted July 18, 2023 Report Share Posted July 18, 2023 Това е шайбата на водната помпа. Как така леко замята, след като е сменена? Да, възможно е да е разбила и водната помпа преди това. Проверете и фрайлайуфа на алтернатора. Демпферната шайба гледана ли е? Link to comment Share on other sites More sharing options...
borisovich Posted July 18, 2023 Author Report Share Posted July 18, 2023 В сервиза и свалили цялата предница, понеже оказа се, че демпферната шайба се е счупила и ще сменят нея с комплект ремък + ролки. Остава отворен въпроса за тази шайба на водната помпа. Но поне в случая разбрах, че не тя е причината, но все пак, не мисля, че е редно да замята. Link to comment Share on other sites More sharing options...
P_PETKOV Posted July 19, 2023 Report Share Posted July 19, 2023 Да не трябва да замята и да има отклонение от оста, най-вероятно старата шайба е разбила водната помпа ... имаш ли идея какви части са вложени ОЕМ или афтърмаркет ? За протокола на какви км е колата има ли тунек ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
borisovich Posted July 19, 2023 Author Report Share Posted July 19, 2023 Да, старата шайба разби помпата. Колата е внесена на 170 000 км от щатите, аз я купих на 200 000 км преди година, сега е на 230 000 км. Мощността е вдигната на към 400 к.с., Предишния собственик не е сменял водна помпа, не е сменял и демпферна шайба на колянов вал. Предполагам са оригинални, нямам данни в щатите как е обслужвана. В карфакса са отбелязани посещенията в сервиз, но информацията е доста обща без детайли. Конкретно за демпферната шайба на вала, гуменият пръстен бе скъсан на две, и понеже две от ролките виеха, смених скъсания пистов ремък + нови ролки + демпфера с афтърмаркет. Ролки и ремък не знам какви са, шайбата е Corteco (някъде към 600 лв.) с останалите неща 1034 лв. Всичко случило се от гореописаното по-скоро мога да го тълкувам на ненавременно обслужване. Това са консумативи, но колата е минавала сервиз с диагностика + цялостен оглед веднъж при покупката, после на шестия месец и на година след това в реномиран сервиз който работи само VAG. И всеки път ми казват всичко е наред, нямаш нищо за смяна и ми дават график какво предстои. Не съм се циганил да пестя пари умишлено като забавям обслужването. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zhelyazA6 Posted July 19, 2023 Report Share Posted July 19, 2023 Ееее, че оригиналната демпферна шайба много е изкарала…. Ако си чел за тоя мотор това не би трябвало да те изненадва. Link to comment Share on other sites More sharing options...
borisovich Posted July 20, 2023 Author Report Share Posted July 20, 2023 Уж бях чел, но това съм го пропуснал. Чудя се какво още да предвидя на този пробег за да не чакам пътна помощ и да се моля на майстори. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BECKO Posted July 20, 2023 Report Share Posted July 20, 2023 Бобините също са консуматив (освен свещи на всеки 60к км), компресора на климатроника също се предава в един момент Link to comment Share on other sites More sharing options...
borisovich Posted July 20, 2023 Author Report Share Posted July 20, 2023 След 2000 км стават 60 хил.от последната смяна на свещи. Имам записан час за началото на септември за смяна на дискове с накладки и pcv (но не този във V-то на двигателя, някакъв външен). Мисля тогава да сменя и свещите. Бобините на колко се сменят? Знам, че предишния собственик не ги е сменял. Друго което ми препоръчаха е смяна на масло на компресора и термостат на 250 хил. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BECKO Posted July 20, 2023 Report Share Posted July 20, 2023 Аз когато карах тоя мотор сменях бобините на 120к и после на 240к… заедно с тях термостат и водна помпа. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CVT Posted July 21, 2023 Report Share Posted July 21, 2023 (edited) Бобините не се сменят на определени километри, а когато се развалят, което може да се случи по всяко време. Разбира се много лесно, защото започват мисфайъри на едни и същи цилиндри при максимална газ когато мотора загрее. При мен 2 от 4-те оригинални заминаха още на 54 хил. км. когато колата беше на 7 години. Смених и 4-те, защото новите бяха от ревизираните с металния корпус. Запазих си обаче 2-те стари които бяха изправни. Преди 2 месеца (17 години, 235 хил. км) заминаха и 2 от новите. Смених ги с 2-те оригинални които си бях запазил. Вчера поръчах още 2, тъй като тези 17-годишните едва ли ще изкарат дълго. Това което е важно е винаги да имаш резервни за да ги смениш веднага, а не да чакаш поръчка, защото карането с мисфайъри не е добре за мотора. Наличието на резервни също много помага при идентифицирането на проблема. Edited July 21, 2023 by CVT Link to comment Share on other sites More sharing options...
BECKO Posted July 21, 2023 Report Share Posted July 21, 2023 Старите бобини и без да са изгорели / прекъснали може да не правят добро напрежение и да пречат на работата на колата… то и термостата е така - може да не се сменя докато не прегрееш / измръзнеш някъде, но превенцията винаги е по-добрия избор от това да чакаш пътната помощ (или да носиш подвижен сервиз в багажника). Link to comment Share on other sites More sharing options...
CVT Posted July 21, 2023 Report Share Posted July 21, 2023 Няма такова нещо. Или имаш мисфайъри, или нямаш. Междинно положение не съществува. Link to comment Share on other sites More sharing options...
borisovich Posted July 23, 2023 Author Report Share Posted July 23, 2023 Мисфайъри нямам, но предвид това, че свещите са евтини, ще ги сменя, бобините ще почакат, но няма да сменям на парче а всички заедно. Минал съм през Голф 3, Ауди 90, Ауди 100, А4 B5, A6 4F и настоящия A6 4G, 4F-ката си беше най-корава и надеждна, за следващата генерация на Ауди дори и не мисля. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drone Posted July 25, 2023 Report Share Posted July 25, 2023 Аз по спомен сложих бриск. Цецо от Бургас кара с такива и каза, че няма проблем. Link to comment Share on other sites More sharing options...
borisovich Posted July 27, 2023 Author Report Share Posted July 27, 2023 Сега съм с NJK които работят чудесно в последните почти 60к, ще сложа отново такива, но може би ще оставя този въпрос да решат в сервиза. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ma3xa Posted July 28, 2023 Report Share Posted July 28, 2023 Сложи си пак NGK. Тези предписани за мотора. Всякакви други съчинения не са ок. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now