Jump to content

А6 3.0Т 310 hp - къса пистов ремък, крива шайба


borisovich

Recommended Posts

Колеги имам питане относно скъсан пистов ремък на 55к пробег. Може ли причината да е в една шайба която е отпред на двигателя ( вижте снимките ).

Миналата есен сменях водна помпа която бе разбита. В сервиза ми казаха, че тази шайба е за смяна понеже има луфт и вероятно тя е разбила водната помпа. След смяната на въпросната шайба пак имаше леко отклонение от оста, леко замяташе. Питах ма две места, казаха, че това е ок.  Оттогава насам минах петнайсетина хиляди километра и днес скъсах ремък. Възможно ли е въпросната шайба да го е съсипала, както и водната помпа преди време. При тези от вас които карат тройка бензин, тази шайба има ли отклонение от оста по време на работа, замята ли?

Поне според мен не трябва да има грам отклонение.

IMG_20230717_193003.jpg

IMG_20230717_192915.jpg

Link to comment
Share on other sites

Това е шайбата на водната помпа. Как така леко замята, след като е сменена? Да, възможно е да е разбила и водната помпа преди това. Проверете и фрайлайуфа на алтернатора. Демпферната шайба гледана ли е?

Link to comment
Share on other sites

В сервиза и свалили цялата предница, понеже оказа се, че демпферната шайба се е счупила и ще сменят нея с комплект ремък + ролки. Остава отворен въпроса за тази шайба на водната помпа. Но поне в случая разбрах, че не тя е причината, но все пак, не мисля, че е редно да замята.

 

Link to comment
Share on other sites

Да не трябва да замята и да има отклонение от оста, най-вероятно старата шайба е разбила водната помпа ... имаш ли идея какви части са вложени ОЕМ или афтърмаркет ?

 

За протокола на какви км е колата има ли тунек ?

Link to comment
Share on other sites

Да, старата шайба разби помпата.

Колата е внесена на 170 000 км от щатите, аз я купих на 200 000 км преди година, сега е на 230 000 км. Мощността е вдигната на към 400 к.с.,

Предишния собственик не е сменял водна помпа, не е сменял и демпферна шайба на колянов вал. Предполагам са оригинални, нямам данни в щатите как е обслужвана. В карфакса са отбелязани посещенията в сервиз, но информацията е доста обща без детайли.

 

Конкретно за демпферната шайба на вала, гуменият пръстен бе скъсан на две, и понеже две от ролките виеха, смених скъсания пистов ремък + нови ролки + демпфера с афтърмаркет. Ролки и ремък не знам какви са, шайбата е Corteco (някъде към 600 лв.) с останалите неща 1034 лв.

 

Всичко случило се от гореописаното по-скоро мога да го тълкувам на ненавременно обслужване. Това са консумативи, но колата е минавала сервиз с диагностика + цялостен оглед веднъж при покупката, после на шестия месец и на година след това в реномиран сервиз който работи само VAG. И всеки път ми казват всичко е наред, нямаш нищо за смяна и ми дават график какво предстои. Не съм се циганил да пестя пари умишлено като забавям обслужването. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ееее, че оригиналната демпферна шайба много е изкарала….

Ако си чел за тоя мотор това не би трябвало да те изненадва.

Link to comment
Share on other sites

Уж бях чел, но това съм го пропуснал. Чудя се какво още да предвидя на този пробег за да не чакам пътна помощ и да се моля на майстори.

Link to comment
Share on other sites

Бобините също са консуматив (освен свещи на всеки 60к км), компресора на климатроника също се предава в един момент

Link to comment
Share on other sites

След 2000 км стават 60 хил.от последната смяна на свещи. Имам записан час за началото на септември за смяна на дискове с накладки и pcv (но не този във V-то на двигателя, някакъв външен). Мисля тогава да сменя и свещите. Бобините на колко се сменят?  Знам, че предишния собственик не ги е сменял.

Друго което ми препоръчаха е смяна на масло на компресора и термостат на 250 хил.

Link to comment
Share on other sites

Аз когато карах тоя мотор сменях бобините на 120к и после на 240к… заедно с тях термостат и водна помпа.

Link to comment
Share on other sites

Бобините не се сменят на определени километри, а когато се развалят, което може да се случи по всяко време. Разбира се много лесно, защото започват мисфайъри на едни и същи цилиндри при максимална газ когато мотора загрее.

 

При мен 2 от 4-те оригинални заминаха още на 54 хил. км. когато колата беше на 7 години. Смених и 4-те, защото новите бяха от ревизираните с металния корпус. Запазих си обаче 2-те стари които бяха изправни. Преди 2 месеца (17 години, 235 хил. км) заминаха и 2 от новите. Смених ги с 2-те оригинални които си бях запазил. Вчера поръчах още 2, тъй като тези 17-годишните едва ли ще изкарат дълго.

 

Това което е важно е винаги да имаш резервни за да ги смениш веднага, а не да чакаш поръчка, защото карането с мисфайъри не е добре за мотора. Наличието на резервни също много помага при идентифицирането на проблема.

 

Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

Старите бобини и без да са изгорели / прекъснали може да не правят добро напрежение и да пречат на работата на колата… то и термостата е така - може да не се сменя докато не прегрееш / измръзнеш някъде, но превенцията винаги е по-добрия избор от това да чакаш пътната помощ (или да носиш подвижен сервиз в багажника).

Link to comment
Share on other sites

Няма такова нещо. Или имаш мисфайъри, или нямаш. Междинно положение не съществува.

Link to comment
Share on other sites

Мисфайъри нямам, но предвид това, че свещите са евтини, ще ги сменя, бобините ще почакат, но няма да сменям на парче а всички заедно. 

Минал съм през Голф 3, Ауди 90, Ауди 100, А4 B5, A6 4F и настоящия A6 4G, 4F-ката си беше най-корава и надеждна, за следващата генерация на Ауди дори и не мисля.

Link to comment
Share on other sites

Сега съм с NJK които работят чудесно в последните почти 60к, ще сложа отново такива, но може би ще оставя този въпрос да решат в сервиза.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...