novvkluba Posted August 7, 2023 Report Share Posted August 7, 2023 Здравейте, колеги. Имам един проблем, който се появи тези дни. Проблема се изразява в това, че като изключа econ режима (пусна компресора на климатика) започва едно стържене все едно не може да зацепи компресора и докато не изгася колата и не я запаля отново не спира. Пробвах да включа econ режима докато е запалена, обаче пак продължава да стърже. Ще съм ви благодарен ако някой сподели мнение какво да правя, нов компресор ли да търся или е нещо дребно. Колата е а3 8л 1.9 131 2001г. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s7r3l0k Posted August 8, 2023 Report Share Posted August 8, 2023 Според мен, магнитният съединител се е споминал. Продават се като отделна част, иначе цял компресор идва скъпо. Отиди на сервиз за климатици или на място, където ремонтират компресори. Ще ти кажат дали е съединителя или целият компресор е за смяна. Сам не можеш да го смениш, ако не разполагаш с климатична техника. Не е и редно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
novvkluba Posted August 8, 2023 Author Report Share Posted August 8, 2023 Разбирам те. Мисля днес да отида под колата и да накарам някой да пусне компресора и да гледам дали зацепва шайбата. Пък за майстор ако остане време ще се отиде, все пак прозорците все още работят хахаха Link to comment Share on other sites More sharing options...
novvkluba Posted August 8, 2023 Author Report Share Posted August 8, 2023 (edited) Днес погледнах шайбата на компресора и установих, че магнитния съединител го няма... Явно проблема е бил в него, разхлабил се е и е паднал... Някой ако има такъв магнит, евентуално и гайката с която се закрепя (ще приложа и снимка) и му е излишен, може да пише и евентуално да го купя. Номера на компресора е SD7V16 1J0 820 803 F. Edited August 8, 2023 by novvkluba Link to comment Share on other sites More sharing options...
s7r3l0k Posted August 9, 2023 Report Share Posted August 9, 2023 Матнитният съединител е цялото нещо, състоящо се от 3 елемента - бобина, ролка и шайба, заедно с крепежите. Това, за което говориш е шайбата. Ако беше изпаднало всичко, щеше да разбереш по доста по-неприятен начин. Щом бобината и ролката са си на място, и само шайбата е изпаднала, можеш да провериш за нова шайба, неоригинална. Не е скъпа, върти ми се нещо от сорта на 20-30лв за Thermotec. Беше се случило на познат с бус VW, колега от форума с А3 мисля че сменя цял комплект, заради проблем с целият съединител на компресора. Пак ти казвам, нека някой свали и провери компресора, да не се окаже накрая, че се нуждаеш от целият комплект съединител, а вече да си имаш купена шайба. Целият комплект си има и гайка, но само при един от производителите, при другите се продава без нея. Там цената е 150-200лв обаче. Гайката я вземи от някоя автоморга, че не се продава под никаква форма, доколкото помня. Как ме е яд, че изхвърлих цял компресор от А3 наскоро. Link to comment Share on other sites More sharing options...
novvkluba Posted August 12, 2023 Author Report Share Posted August 12, 2023 Проблема е решен със смяна на шайбата, вече всичко е точно и се разминах със 25лв ремонт. Мислех си, че гайката ще ме спъне, но се оказа обикновенна резба, просто въртенето от ремъка е обратно на часовниковата стрелка. Благодаря на колегата че сподели информация Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now