Jump to content

Обслужване на автоматична скоростна кутия


Selskiq

Recommended Posts

Привет банда. От лятото има Q5, 2.0Т, 2020 година. Вече му наближи интервала за смяна на маслто на скоростната кутия. И тука идва въпроса, някой има ли ръководство как се сменя на тази АСК ? Тя е 7 скоростна с два съединителя. Дават, че има три филтъра и два вида масло (явно и това на раздатката включват). Ще съм благодарен ако някой успее да ми даде малко стъпки къде се намират и сменят тези филтри.

 

Поздрави Влади

Link to comment
Share on other sites

Здравей,

 

щом имаш 3, единият е вътре. Като се развие и махне картера. Другият се намира в една пластмасова кутийка до филтъра и третият мисля че беше отгоре. Този отгоре е доста скъп. Препоръчително е този дето в пластмасовата кутийка да го вземеш оригинален, защото върви с пластмасата, неоригинален е само пълнителят.. проблема там е че ако се счупи в движение пластмасата, ще ти изтече маслото за отрицателно време.

 

Желателно е маслото да се смени в сервиз, които се занимава с ремонт и обслужване на такива кутии, че нещата се специфични. Ремонтите са скъпи.

 

ПС: сега видях че е 2020 година, там може да са поразлични работите с филтрите.

Edited by Papunov
Link to comment
Share on other sites

Вчера говорих с Автохит-а в Стара Загора, тъй като съм от там, и те казаха, че се сменя само маслото на тази скоростна кутия. Филтри и гранитури на капака се сменят само при ремот. 

Link to comment
Share on other sites

Така казват и в Ауди. Но задължително е мен да се смени вътрешният и външен филтър. Този скъпият дето е отгоре може да се спести. Трябва да се махне картера освен за филтъра и за да се изчистят магнитите от стружките насъбрани от съединителите.

Sent from my M2101K9G using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

А някой има ли представа за какво разглобяване иде реч да се сменят тези филтри? Картери, мехатроници, инсталации, тръби и за какво? За да се сменят филтри, които се сменят само когато се прави ремонт и то не винаги. Риска от повреда при това "ТОП" обслужване е огромен за течове, счупване на букси и т.н. АУДИ не предписва смяна на тези филтри при обслужване на тази кутия.

A34-11450.png

Edited by boichopavlov
Link to comment
Share on other sites

Точно и аз имам тази диаграма и бях много стресиран, като им казаха, че за смяна на филтрите се сваля скоростна кутия. Но от ауди ми дадоха лъч надежда. 

BTW. Знаете ли колко литра е маслото, за да поръчам точно количество ?

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Привет на всички,заиграх се с моята 0B5 кутия и да споделя какво се случи.

Колата е Q5 2013 177мъртвеца.

s tronic.

Напълно случайно попаднах при мен и напълно случайно реших да стане кола от това троолейче,бкакто му казва жената.

 Взех всички масла за автомата 6 литра за механичната час 5 л и 1 литър за задния диференциал. Външен маслен филтър с конзола ОЕ ,някакви тръбички и о пръстени. От Порше човек ми каза че понякога се пукали и реших да се подсигуря.

Отделно взех комплект на майле външен и вътрешен филтър, гарнитура и  болтове .

Имах едно забавяне при смяна от задна на директна и понеже обичам да знам къде съм в конкретната ситуация реших да събирам маслото което източвам.

От автомата източих малко на 5 литра,събрах и това от вътрешния филтър. От механичната част 3.5 литра. Заден диференциал 1 литър .

Налях, след спазване на на изискването от 30 и малко градуса на маслото и работещ двигател  на  кутията 5.9 литра точно ,да съм загубил 20 грама. На механичната част 4 литра. На задния диференциал 1 литър.

Направи ми впечатление потракването на автомата, преди да допълня до максимум.

Постарах се много колата да е. напълно хоризонтална .

Излишно е да споменавам за моментите на затягане на болтовете .

Разходих малко това недуразумение и се върнах да поровя с софтуера . 

Намерих процедура по адаптация  и я направих.

И тролейчето тръгна .

Колата стана по чувствителна при подаване на газ. На auto от drive select режима, реагира различно спрямо натискането на газта.  Замислянето от R на D намаля наполовина.Вероятно искам твърде много .

Да спомена ,маслото е било сменяни от предишния  собственик преди 20 000 км

Не открих особено замърсяване по магнитите и филтрите..

Външните филтри ОЕ и мейле са буквално еднакви,с изключение на надписите.

Днес ваксинирахме двигателя и вече се движим като тролей по нанадолнище.

Мн приятно и динамично. Тръгването се промени драстично.

Да питам ,остарях и не виждам вече ,някой да е слагал auto hold ? Имам бутон но трябва да се пуснат 3 кабела . Схема или нещо по прегледно ако е попаднало на някой ще съм благодарен.

Забравих да напиша всички масла са ОЕ.

А това линка за адаптацията 

https://youtu.be/1e_AClLX3pI?si=NvkUoWCrSsK75F8r

 

Edited by buzzi
Link to comment
Share on other sites

Замислянето от задна към директна може да е от софтуера. При новите версии умишлено е сложено забавяне. Но не е кой знае колко голямо и се свиква с него. Моята си има това забавяне но това е за предпазване на синхронизаторите и съединителят.

Sent from my M2101K9G using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Вероятно,на съм карал никога автомат повече време. С последна версия на софтуера съм за кутията.

Link to comment
Share on other sites

За Auto hold виж Папазофф. Той кара 8R 2ка бензин. И е правил доста неща. На мен ми каза 100тина лв. Аутохолд-а си е глезотия, която като се стопли времето мисля да направя. Няма го това държане на педала на спирачката като се стои на светофара, а и ако се пусне старт-стоп-а пак не държиш спирачка. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Монтирах днес auto hold ,големите майсторища искаха цял ден да им оставя колата,освен че съм дърт и не видим ми отне 3 часа .

Бах тоя ден.....

Не е лошо,сега умувам как да го направя да е перманентно включен,без колан .

Май няма да ми се получи.

Link to comment
Share on other sites

Преди 9 часа, buzzi написа:

Монтирах днес auto hold ,големите майсторища искаха цял ден да им оставя колата,освен че съм дърт и не видим ми отне 3 часа .

Бах тоя ден.....

Не е лошо,сега умувам как да го направя да е перманентно включен,без колан .

Май няма да ми се получи.

Колега, би ли споделил малко повече инфо: от къде си взе бутона, какви манипулации са нужни за монтажа.

Аз нямам тази функция и имам интерес за такъв ретрофит.

Link to comment
Share on other sites

Ровиш в нета ,схеми картинки видео и монтираш,врътка си е.

Първо трябва да се провери дали модула ти поддържа тази функция.

Три кабела са един + към произволно празно гнездо,обувките са специфични и към АБС и към бутона.

 

Link to comment
Share on other sites

Auto hold е най-безмислената екстра на автомата, ма карай, който иска, да слага, въпрос на свикване е, аз никога не я ползвам. Поддържа се само от АБС с код 1AT. Ако ABS-a e 1AS, не става. 

Link to comment
Share on other sites

За София си е екстра, особено за човек със стаж на ръчна кутия над 35 год.. Доста често ми се случваше да изпускам леко колата напред. А сега си там ,където съм спрял. 

Само че, това работи при скорост 0 и сработила стоп машинка на педала на спирачката.

И 1 км да има спирайки,не сработва.

Отчитам че  да се изключва само ,при изваждане на колана или спиране на мотора е предимство.По горе писаха че маневрите не са особено комфортни с активиран бутон.

Link to comment
Share on other sites

Хич не е безсмислена като седиш в трафика.  Каня се от доста време да си поръчам копче от китайците и да я оставя при някой да ми го монтира. На Светофар вместо да седя на спирачката ще си почивам :) 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Добре, че моята е американка и нямам такова нещо....

Всъщност имам, ама действа само на баир...

Edited by zhelyazA6
Link to comment
Share on other sites

Винаги можеш да си сложиш :) Трябва ти друг бутон и окабеляването май е по-голямата играчка :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
На 2.12.2023 г. at 17:54, buzzi написа:

Привет на всички,заиграх се с моята 0B5 кутия и да споделя какво се случи.

Колата е Q5 2013 177мъртвеца.

s tronic.

Напълно случайно попаднах при мен и напълно случайно реших да стане кола от това троолейче,бкакто му казва жената.

 Взех всички масла за автомата 6 литра за механичната час 5 л и 1 литър за задния диференциал. Външен маслен филтър с конзола ОЕ ,някакви тръбички и о пръстени. От Порше човек ми каза че понякога се пукали и реших да се подсигуря.

Отделно взех комплект на майле външен и вътрешен филтър, гарнитура и  болтове .

Имах едно забавяне при смяна от задна на директна и понеже обичам да знам къде съм в конкретната ситуация реших да събирам маслото което източвам.

От автомата източих малко на 5 литра,събрах и това от вътрешния филтър. От механичната част 3.5 литра. Заден диференциал 1 литър .

Налях, след спазване на на изискването от 30 и малко градуса на маслото и работещ двигател  на  кутията 5.9 литра точно ,да съм загубил 20 грама. На механичната част 4 литра. На задния диференциал 1 литър.

Направи ми впечатление потракването на автомата, преди да допълня до максимум.

Постарах се много колата да е. напълно хоризонтална .

Излишно е да споменавам за моментите на затягане на болтовете .

Разходих малко това недуразумение и се върнах да поровя с софтуера . 

Намерих процедура по адаптация  и я направих.

И тролейчето тръгна .

Колата стана по чувствителна при подаване на газ. На auto от drive select режима, реагира различно спрямо натискането на газта.  Замислянето от R на D намаля наполовина.Вероятно искам твърде много .

Да спомена ,маслото е било сменяни от предишния  собственик преди 20 000 км

Не открих особено замърсяване по магнитите и филтрите..

Външните филтри ОЕ и мейле са буквално еднакви,с изключение на надписите.

Днес ваксинирахме двигателя и вече се движим като тролей по нанадолнище.

Мн приятно и динамично. Тръгването се промени драстично.

Да питам ,остарях и не виждам вече ,някой да е слагал auto hold ? Имам бутон но трябва да се пуснат 3 кабела . Схема или нещо по прегледно ако е попаднало на някой ще съм благодарен.

Забравих да напиша всички масла са ОЕ.

А това линка за адаптацията 

https://youtu.be/1e_AClLX3pI?si=NvkUoWCrSsK75F8r

 

Здрасти колега колко пари ти струва всичко.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...