Selskiq Posted November 9, 2023 Report Share Posted November 9, 2023 Привет банда. От лятото има Q5, 2.0Т, 2020 година. Вече му наближи интервала за смяна на маслто на скоростната кутия. И тука идва въпроса, някой има ли ръководство как се сменя на тази АСК ? Тя е 7 скоростна с два съединителя. Дават, че има три филтъра и два вида масло (явно и това на раздатката включват). Ще съм благодарен ако някой успее да ми даде малко стъпки къде се намират и сменят тези филтри. Поздрави Влади Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papunov Posted November 9, 2023 Report Share Posted November 9, 2023 (edited) Здравей, щом имаш 3, единият е вътре. Като се развие и махне картера. Другият се намира в една пластмасова кутийка до филтъра и третият мисля че беше отгоре. Този отгоре е доста скъп. Препоръчително е този дето в пластмасовата кутийка да го вземеш оригинален, защото върви с пластмасата, неоригинален е само пълнителят.. проблема там е че ако се счупи в движение пластмасата, ще ти изтече маслото за отрицателно време. Желателно е маслото да се смени в сервиз, които се занимава с ремонт и обслужване на такива кутии, че нещата се специфични. Ремонтите са скъпи. ПС: сега видях че е 2020 година, там може да са поразлични работите с филтрите. Edited November 9, 2023 by Papunov Link to comment Share on other sites More sharing options...
Selskiq Posted November 10, 2023 Author Report Share Posted November 10, 2023 Вчера говорих с Автохит-а в Стара Загора, тъй като съм от там, и те казаха, че се сменя само маслото на тази скоростна кутия. Филтри и гранитури на капака се сменят само при ремот. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papunov Posted November 11, 2023 Report Share Posted November 11, 2023 Така казват и в Ауди. Но задължително е мен да се смени вътрешният и външен филтър. Този скъпият дето е отгоре може да се спести. Трябва да се махне картера освен за филтъра и за да се изчистят магнитите от стружките насъбрани от съединителите.Sent from my M2101K9G using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
boichopavlov Posted November 12, 2023 Report Share Posted November 12, 2023 (edited) А някой има ли представа за какво разглобяване иде реч да се сменят тези филтри? Картери, мехатроници, инсталации, тръби и за какво? За да се сменят филтри, които се сменят само когато се прави ремонт и то не винаги. Риска от повреда при това "ТОП" обслужване е огромен за течове, счупване на букси и т.н. АУДИ не предписва смяна на тези филтри при обслужване на тази кутия. Edited November 12, 2023 by boichopavlov Link to comment Share on other sites More sharing options...
Selskiq Posted November 13, 2023 Author Report Share Posted November 13, 2023 (edited) Точно и аз имам тази диаграма и бях много стресиран, като им казаха, че за смяна на филтрите се сваля скоростна кутия. Но от ауди ми дадоха лъч надежда. BTW. Знаете ли колко литра е маслото, за да поръчам точно количество ? Edited November 13, 2023 by VBI Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@" Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted December 2, 2023 Report Share Posted December 2, 2023 (edited) Привет на всички,заиграх се с моята 0B5 кутия и да споделя какво се случи. Колата е Q5 2013 177мъртвеца. s tronic. Напълно случайно попаднах при мен и напълно случайно реших да стане кола от това троолейче,бкакто му казва жената. Взех всички масла за автомата 6 литра за механичната час 5 л и 1 литър за задния диференциал. Външен маслен филтър с конзола ОЕ ,някакви тръбички и о пръстени. От Порше човек ми каза че понякога се пукали и реших да се подсигуря. Отделно взех комплект на майле външен и вътрешен филтър, гарнитура и болтове . Имах едно забавяне при смяна от задна на директна и понеже обичам да знам къде съм в конкретната ситуация реших да събирам маслото което източвам. От автомата източих малко на 5 литра,събрах и това от вътрешния филтър. От механичната част 3.5 литра. Заден диференциал 1 литър . Налях, след спазване на на изискването от 30 и малко градуса на маслото и работещ двигател на кутията 5.9 литра точно ,да съм загубил 20 грама. На механичната част 4 литра. На задния диференциал 1 литър. Направи ми впечатление потракването на автомата, преди да допълня до максимум. Постарах се много колата да е. напълно хоризонтална . Излишно е да споменавам за моментите на затягане на болтовете . Разходих малко това недуразумение и се върнах да поровя с софтуера . Намерих процедура по адаптация и я направих. И тролейчето тръгна . Колата стана по чувствителна при подаване на газ. На auto от drive select режима, реагира различно спрямо натискането на газта. Замислянето от R на D намаля наполовина.Вероятно искам твърде много . Да спомена ,маслото е било сменяни от предишния собственик преди 20 000 км Не открих особено замърсяване по магнитите и филтрите.. Външните филтри ОЕ и мейле са буквално еднакви,с изключение на надписите. Днес ваксинирахме двигателя и вече се движим като тролей по нанадолнище. Мн приятно и динамично. Тръгването се промени драстично. Да питам ,остарях и не виждам вече ,някой да е слагал auto hold ? Имам бутон но трябва да се пуснат 3 кабела . Схема или нещо по прегледно ако е попаднало на някой ще съм благодарен. Забравих да напиша всички масла са ОЕ. А това линка за адаптацията https://youtu.be/1e_AClLX3pI?si=NvkUoWCrSsK75F8r Edited December 2, 2023 by buzzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papunov Posted December 2, 2023 Report Share Posted December 2, 2023 Замислянето от задна към директна може да е от софтуера. При новите версии умишлено е сложено забавяне. Но не е кой знае колко голямо и се свиква с него. Моята си има това забавяне но това е за предпазване на синхронизаторите и съединителят.Sent from my M2101K9G using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted December 2, 2023 Report Share Posted December 2, 2023 Вероятно,на съм карал никога автомат повече време. С последна версия на софтуера съм за кутията. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drone Posted December 3, 2023 Report Share Posted December 3, 2023 За Auto hold виж Папазофф. Той кара 8R 2ка бензин. И е правил доста неща. На мен ми каза 100тина лв. Аутохолд-а си е глезотия, която като се стопли времето мисля да направя. Няма го това държане на педала на спирачката като се стои на светофара, а и ако се пусне старт-стоп-а пак не държиш спирачка. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted February 1 Report Share Posted February 1 Монтирах днес auto hold ,големите майсторища искаха цял ден да им оставя колата,освен че съм дърт и не видим ми отне 3 часа . Бах тоя ден..... Не е лошо,сега умувам как да го направя да е перманентно включен,без колан . Май няма да ми се получи. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Envo Posted February 2 Report Share Posted February 2 Преди 9 часа, buzzi написа: Монтирах днес auto hold ,големите майсторища искаха цял ден да им оставя колата,освен че съм дърт и не видим ми отне 3 часа . Бах тоя ден..... Не е лошо,сега умувам как да го направя да е перманентно включен,без колан . Май няма да ми се получи. Колега, би ли споделил малко повече инфо: от къде си взе бутона, какви манипулации са нужни за монтажа. Аз нямам тази функция и имам интерес за такъв ретрофит. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted February 2 Report Share Posted February 2 Ровиш в нета ,схеми картинки видео и монтираш,врътка си е. Първо трябва да се провери дали модула ти поддържа тази функция. Три кабела са един + към произволно празно гнездо,обувките са специфични и към АБС и към бутона. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhi406vt Posted February 2 Report Share Posted February 2 Auto hold е най-безмислената екстра на автомата, ма карай, който иска, да слага, въпрос на свикване е, аз никога не я ползвам. Поддържа се само от АБС с код 1AT. Ако ABS-a e 1AS, не става. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted February 2 Report Share Posted February 2 За София си е екстра, особено за човек със стаж на ръчна кутия над 35 год.. Доста често ми се случваше да изпускам леко колата напред. А сега си там ,където съм спрял. Само че, това работи при скорост 0 и сработила стоп машинка на педала на спирачката. И 1 км да има спирайки,не сработва. Отчитам че да се изключва само ,при изваждане на колана или спиране на мотора е предимство.По горе писаха че маневрите не са особено комфортни с активиран бутон. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drone Posted February 2 Report Share Posted February 2 Хич не е безсмислена като седиш в трафика. Каня се от доста време да си поръчам копче от китайците и да я оставя при някой да ми го монтира. На Светофар вместо да седя на спирачката ще си почивам Link to comment Share on other sites More sharing options...
zhelyazA6 Posted February 7 Report Share Posted February 7 (edited) Добре, че моята е американка и нямам такова нещо.... Всъщност имам, ама действа само на баир... Edited February 7 by zhelyazA6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drone Posted February 11 Report Share Posted February 11 Винаги можеш да си сложиш Трябва ти друг бутон и окабеляването май е по-голямата играчка Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blagoi2 Posted August 19 Report Share Posted August 19 На 2.12.2023 г. at 17:54, buzzi написа: Привет на всички,заиграх се с моята 0B5 кутия и да споделя какво се случи. Колата е Q5 2013 177мъртвеца. s tronic. Напълно случайно попаднах при мен и напълно случайно реших да стане кола от това троолейче,бкакто му казва жената. Взех всички масла за автомата 6 литра за механичната час 5 л и 1 литър за задния диференциал. Външен маслен филтър с конзола ОЕ ,някакви тръбички и о пръстени. От Порше човек ми каза че понякога се пукали и реших да се подсигуря. Отделно взех комплект на майле външен и вътрешен филтър, гарнитура и болтове . Имах едно забавяне при смяна от задна на директна и понеже обичам да знам къде съм в конкретната ситуация реших да събирам маслото което източвам. От автомата източих малко на 5 литра,събрах и това от вътрешния филтър. От механичната част 3.5 литра. Заден диференциал 1 литър . Налях, след спазване на на изискването от 30 и малко градуса на маслото и работещ двигател на кутията 5.9 литра точно ,да съм загубил 20 грама. На механичната част 4 литра. На задния диференциал 1 литър. Направи ми впечатление потракването на автомата, преди да допълня до максимум. Постарах се много колата да е. напълно хоризонтална . Излишно е да споменавам за моментите на затягане на болтовете . Разходих малко това недуразумение и се върнах да поровя с софтуера . Намерих процедура по адаптация и я направих. И тролейчето тръгна . Колата стана по чувствителна при подаване на газ. На auto от drive select режима, реагира различно спрямо натискането на газта. Замислянето от R на D намаля наполовина.Вероятно искам твърде много . Да спомена ,маслото е било сменяни от предишния собственик преди 20 000 км Не открих особено замърсяване по магнитите и филтрите.. Външните филтри ОЕ и мейле са буквално еднакви,с изключение на надписите. Днес ваксинирахме двигателя и вече се движим като тролей по нанадолнище. Мн приятно и динамично. Тръгването се промени драстично. Да питам ,остарях и не виждам вече ,някой да е слагал auto hold ? Имам бутон но трябва да се пуснат 3 кабела . Схема или нещо по прегледно ако е попаднало на някой ще съм благодарен. Забравих да напиша всички масла са ОЕ. А това линка за адаптацията https://youtu.be/1e_AClLX3pI?si=NvkUoWCrSsK75F8r Здрасти колега колко пари ти струва всичко. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted August 19 Report Share Posted August 19 Няма как да помня това. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now