Jump to content

Теч от датчика за охладителната течност


icaka09

Recommended Posts

Здравейте колеги,

От доста време се боря с датчика за охладителната течност, който все избива и почва да тече вода. Като закупих колата и се появи проблема забелязох, че е бил намазан със силикон, за това и аз почнах така да го монтирам, но е временно решение и постоянно избива. Колата е ауди а6 с5, 2.0, 130коня.

 

Моля, ако някой има същия проблем или някакво решение да помогне!

Хубав ден ! 

Messenger_creation_f8bfd106-abd6-490a-922e-71292782a504.png

Messenger_creation_f7646c41-2c8d-4c65-97aa-90d581dfc377.png

Link to comment
Share on other sites

Очевидно вътрешната резба, в която се завива датчика, е почнала да сдава багажа. Ако положението не е много зле, с навита 7-8 пъти около резбата на датчика тефлонова лента би следвало да стане. Ако и тогава тече, също има решение, при това кардинално - монтира се неръждаема резбова втулка (по скромното ми мнение най-подходяща е тази от типа 302) и всичко е като ново.

Link to comment
Share on other sites

Значи априори си е била малко афиф работата. В такъв случай, мисля си, би могъл да се ползва принципа на резбовата втулка, като вътрешния й отвор е гладък, а не резбови. Естествено, диаметъра му трябва да е същия като фабричния. За разлика от резбовите втулки обаче такава втулка ми идва на ум в момента и едва ли се продава някъде, но пък е лесна за изработка от всеки стругар.

Link to comment
Share on other sites

Най вероятно се е втвърдил О-пръстена. Смени го или подмени датчика комплект.

Link to comment
Share on other sites

Такива датчици вървят задължително с О-пръстен, без него охладителната течност би шурнала като гейзер.

Така че навярно е сложен новия О-пръстен. Съвсем отделен въпрос е, ако комплекта с новия датчик не е бил съхраняван правилно - в специална опаковка с ултравиолетова защита или на тъмно.

Link to comment
Share on other sites

Здравейте, 

Пръстена е сменен заедно с датчика, но не решава проблема. Възможно ли е нещо да създава голямо налягане и да "избива" датчика ? 

Link to comment
Share on other sites

Ице, ский сега, демонтирай таа пластмасова уйня, в която се монтирВа датчика, купи си нова, ръгни си новия датчик с новия О-пръстен вътре и си пей. Да "избие" датчик оттам, или не ти бачка клапата в капачката, или е повреден захвата/леглото на датчика, или има СветА Сила намесена.

И ти трябва Водосвет, или Екзорсизъм.

Link to comment
Share on other sites

Чичо NIKO е прав в случая. Всъщност 

Преди 11 часа, NIKO написа:

таа пластмасова уйня, в която се монтирВа датчика,

играе ролята на предложената по-горе резбова втулка с гладък вътрешен отвор. Действително при нова такава "пластмасова уйня", нов датчик и нов О-пръстен проблем не би следвало да има.

Link to comment
Share on other sites

Ш, аути, бърже бЕги въф фънннната тема, барабар с фтулките.

Link to comment
Share on other sites

А скобата която държи датчика слагаш ли я?
Иначе най-вероятно е заминало това на което слагаш датчика както каза НИКО.

Link to comment
Share on other sites

Някой има ли предположение защо този датчик не е на резба? Когато съм виждал датчици по охладителната уредба, винаги са били на резба, включително на модели преди повече от половин век и ми се струва оптималното решение от конструктивна гледна точка.  А в случая "пластмасова уйня", О-пръстен, силикон, скоба за закрепване на датчика и пак проблем.

 

Link to comment
Share on other sites

Тук е имало намеса на мърляч. Не е проблема в конструкцията. На 80ката ми бяха същата конструкция. Беше изкарала почти 30години. Преполагам, че още държи.

Link to comment
Share on other sites

Добре, но това все още не обяснява защо този датчик не е на резба. Дори да е сполучливо решение, от конструктивна гледна точка едва ли е оптималното.

Датчика на резба просто го завиваш и толкова. А тук, нека повторя, освен самия датчик имаме "пластмасова уйня", О-пръстен, скоба за закрепване, понякога силикон и т.н.

Link to comment
Share on other sites

Притежател съм на Audi 80 и не толкова удачната им или оптимална конструкция не е правила проблем колко вече - >35 години? :)

Досега не е измислена достатъчно добра конструкция, която да е попречила на... "поразяващата ръка". При мен имаше други наследени от миналото проблеми, също толкова "забавни" като въпросния.

Off Topic

И това, без да броим че съм възстановявал цялата вакуумна система, включително за двете такива функции на карбуратора, управлението на входящия въздух в зависимост от температурата, даже кабелите на  електроклапаните бяха махнати. В някакъв сервиз в миналото са решили че просто всичко това е излишно.

Година откачах докато разбера защо въпросните датчици работиха некоректно (и доста смених такива, продължаващи зумер аларми за ниско налягане на маслото на 2200об/мин, периодична индикация за прегряване - сигурно още пазя видеото), докато не разглобих всичко и не започнах по ел. схемата да проверявам целият път на кабел по кабел от уредите та чак до датчиците през релетата (ако има - примерно релето с проста аналогова логика за индикация на основа на оборотите на двигателя и данните от двата датчика за налягане на маслото ниско и високо - и да, и там имаше повреда, която нямаше как да се обясни да се е получила от само себе си) и открих че просто кабелите им са разменени и не просто разменени, но и разбъркани с такива на други датчици - в случая поне на датчика за високо налягане на маслото и единия датчик за температурата. Отделно кабелните връзки бяха... просто няма да коментирам.  И дори не съм проверявал за повече грешки и просто смених целия кабелен кърпен ужас с изцяло нови кабели и тогава всичко естествено работи перфектно.

Запис от 2018г. - периодично появяващата се индикация за прегряване...

 

Edited by TStanim
Link to comment
Share on other sites

Колеги, поръчах и смених датчика, пръстена и "фибата", но пак го избива.  Някаква идея от какво може да е ? 

Link to comment
Share on other sites

Така, за кой точно "фланец" говорим, на снимката на датчика дето си я постнал по-горе, кое е фланец?

Link to comment
Share on other sites

И това ли смени? Защото фланеца на твоята снимки изгледжда много смачкан.
Снимката е примерна
%D1%84%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%86-%D0

Edited by Chitatelia
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Колеги извинявам се, че разводнявам темата, но незнам къде и как да питам...

Та дайте съвет, как да разбера кой от двата маркуча е моя:

Колата е ауди А4 Б5 АЕВ 1995г.

Винаги съм се ориентирал в частите, но сега ми е Индия коя от двете е

IMG_20240716_091707.jpg

IMG_20240716_091116.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...