icaka09 Posted June 27 Report Share Posted June 27 Здравейте колеги, От доста време се боря с датчика за охладителната течност, който все избива и почва да тече вода. Като закупих колата и се появи проблема забелязох, че е бил намазан със силикон, за това и аз почнах така да го монтирам, но е временно решение и постоянно избива. Колата е ауди а6 с5, 2.0, 130коня. Моля, ако някой има същия проблем или някакво решение да помогне! Хубав ден ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted June 28 Report Share Posted June 28 Очевидно вътрешната резба, в която се завива датчика, е почнала да сдава багажа. Ако положението не е много зле, с навита 7-8 пъти около резбата на датчика тефлонова лента би следвало да стане. Ако и тогава тече, също има решение, при това кардинално - монтира се неръждаема резбова втулка (по скромното ми мнение най-подходяща е тази от типа 302) и всичко е като ново. Link to comment Share on other sites More sharing options...
icaka09 Posted June 28 Author Report Share Posted June 28 Благодаря за отговора, но проблема е че няма резба. Прикачвам снимка на датчика. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted June 28 Report Share Posted June 28 Значи априори си е била малко афиф работата. В такъв случай, мисля си, би могъл да се ползва принципа на резбовата втулка, като вътрешния й отвор е гладък, а не резбови. Естествено, диаметъра му трябва да е същия като фабричния. За разлика от резбовите втулки обаче такава втулка ми идва на ум в момента и едва ли се продава някъде, но пък е лесна за изработка от всеки стругар. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audi+ Posted June 28 Report Share Posted June 28 Най вероятно се е втвърдил О-пръстена. Смени го или подмени датчика комплект. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted July 1 Report Share Posted July 1 Такива датчици вървят задължително с О-пръстен, без него охладителната течност би шурнала като гейзер. Така че навярно е сложен новия О-пръстен. Съвсем отделен въпрос е, ако комплекта с новия датчик не е бил съхраняван правилно - в специална опаковка с ултравиолетова защита или на тъмно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
icaka09 Posted July 1 Author Report Share Posted July 1 Здравейте, Пръстена е сменен заедно с датчика, но не решава проблема. Възможно ли е нещо да създава голямо налягане и да "избива" датчика ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted July 1 Report Share Posted July 1 Ице, ский сега, демонтирай таа пластмасова уйня, в която се монтирВа датчика, купи си нова, ръгни си новия датчик с новия О-пръстен вътре и си пей. Да "избие" датчик оттам, или не ти бачка клапата в капачката, или е повреден захвата/леглото на датчика, или има СветА Сила намесена. И ти трябва Водосвет, или Екзорсизъм. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted July 1 Report Share Posted July 1 Чичо NIKO е прав в случая. Всъщност Преди 11 часа, NIKO написа: таа пластмасова уйня, в която се монтирВа датчика, играе ролята на предложената по-горе резбова втулка с гладък вътрешен отвор. Действително при нова такава "пластмасова уйня", нов датчик и нов О-пръстен проблем не би следвало да има. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted July 2 Report Share Posted July 2 Ш, аути, бърже бЕги въф фънннната тема, барабар с фтулките. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chitatelia Posted July 2 Report Share Posted July 2 А скобата която държи датчика слагаш ли я? Иначе най-вероятно е заминало това на което слагаш датчика както каза НИКО. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted July 2 Report Share Posted July 2 Някой има ли предположение защо този датчик не е на резба? Когато съм виждал датчици по охладителната уредба, винаги са били на резба, включително на модели преди повече от половин век и ми се струва оптималното решение от конструктивна гледна точка. А в случая "пластмасова уйня", О-пръстен, силикон, скоба за закрепване на датчика и пак проблем. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chitatelia Posted July 2 Report Share Posted July 2 Тук е имало намеса на мърляч. Не е проблема в конструкцията. На 80ката ми бяха същата конструкция. Беше изкарала почти 30години. Преполагам, че още държи. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted July 3 Report Share Posted July 3 Добре, но това все още не обяснява защо този датчик не е на резба. Дори да е сполучливо решение, от конструктивна гледна точка едва ли е оптималното. Датчика на резба просто го завиваш и толкова. А тук, нека повторя, освен самия датчик имаме "пластмасова уйня", О-пръстен, скоба за закрепване, понякога силикон и т.н. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TStanim Posted July 3 Report Share Posted July 3 (edited) Притежател съм на Audi 80 и не толкова удачната им или оптимална конструкция не е правила проблем колко вече - >35 години? Досега не е измислена достатъчно добра конструкция, която да е попречила на... "поразяващата ръка". При мен имаше други наследени от миналото проблеми, също толкова "забавни" като въпросния. Off Topic И това, без да броим че съм възстановявал цялата вакуумна система, включително за двете такива функции на карбуратора, управлението на входящия въздух в зависимост от температурата, даже кабелите на електроклапаните бяха махнати. В някакъв сервиз в миналото са решили че просто всичко това е излишно. Година откачах докато разбера защо въпросните датчици работиха некоректно (и доста смених такива, продължаващи зумер аларми за ниско налягане на маслото на 2200об/мин, периодична индикация за прегряване - сигурно още пазя видеото), докато не разглобих всичко и не започнах по ел. схемата да проверявам целият път на кабел по кабел от уредите та чак до датчиците през релетата (ако има - примерно релето с проста аналогова логика за индикация на основа на оборотите на двигателя и данните от двата датчика за налягане на маслото ниско и високо - и да, и там имаше повреда, която нямаше как да се обясни да се е получила от само себе си) и открих че просто кабелите им са разменени и не просто разменени, но и разбъркани с такива на други датчици - в случая поне на датчика за високо налягане на маслото и единия датчик за температурата. Отделно кабелните връзки бяха... просто няма да коментирам. И дори не съм проверявал за повече грешки и просто смених целия кабелен кърпен ужас с изцяло нови кабели и тогава всичко естествено работи перфектно. Запис от 2018г. - периодично появяващата се индикация за прегряване... Edited July 3 by TStanim Link to comment Share on other sites More sharing options...
icaka09 Posted July 4 Author Report Share Posted July 4 Колеги, поръчах и смених датчика, пръстена и "фибата", но пак го избива. Някаква идея от какво може да е ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted July 4 Report Share Posted July 4 А фланеца не смени ли? Link to comment Share on other sites More sharing options...
icaka09 Posted July 4 Author Report Share Posted July 4 Всичко, което е в комплекта включително и фланеца. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted July 4 Report Share Posted July 4 Така, за кой точно "фланец" говорим, на снимката на датчика дето си я постнал по-горе, кое е фланец? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chitatelia Posted July 5 Report Share Posted July 5 (edited) И това ли смени? Защото фланеца на твоята снимки изгледжда много смачкан. Снимката е примерна Edited July 5 by Chitatelia Link to comment Share on other sites More sharing options...
icaka09 Posted July 5 Author Report Share Posted July 5 Да, и това смених. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted July 5 Report Share Posted July 5 Новия и той ли е така счупен? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gaucho1@abv.bg Posted July 16 Report Share Posted July 16 Колеги извинявам се, че разводнявам темата, но незнам къде и как да питам... Та дайте съвет, как да разбера кой от двата маркуча е моя: Колата е ауди А4 Б5 АЕВ 1995г. Винаги съм се ориентирал в частите, но сега ми е Индия коя от двете е Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now