Jump to content

Колата придърпва, гасне на дълъг път, после пали и пак гасне


Kraeror

Recommended Posts

Здравейте колеги!
Прочетох доста теми с подобен проблем, но не видях никъде съвкупност от същите симптоми.
Колата е audi A3 8P1 2003г. BKD мотор.
Проблема е следния:

  • След като загрее (понякога доста време след това) придърпва за част от секундата и продължава да се движи сякаш нищо не е станало и този сценарий се повтаря многократно докато накрая не реши, че ще го направи за период от 2-3 секунди (сякаш се дави) и угасне.
  • След като е угаснала и се опитам да запаля, пали от раз и работи равномерно, но след 2 секунди гасне пак.
  • Изчаквам я 10 минути да изстине и си пали и върви сякаш нищо не е станало

Трима майстора обиколих (2-ма механици и 1 ел. техник) и никой не можа да открие проблема.
VCDS диагностика не отчита никакви грешки.
Казаха ми, че може да е датчика на Хол или проблем с горивната система, защото той не записвал грешки. Също споменаха, че може да е от горивната система проблема.
Моля за предложения за решение на проблема.


Благодаря предварително!

Link to comment
Share on other sites

На 22.12.2024 г. at 12:09, Kraeror написа:

Казаха ми, че може да е датчика на Хол или проблем с горивната система, защото той не записвал грешки

Датчик колянов вал , но той си записва грешка.  Проблем с горивната система  , филтър или някоя от помпите ще се хване след като проблема се задълбочи.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Просто не си улучил на Ел.техник. Датчик колянов вал и Датчик разпределителен вал могат лесно да се хванах на живи данни  или с осцилоскоп когато мотора е студен и после проверка на топъл, ако няма сигнал от някой от датчиците е пътник .От топлината вътре бобината се разширява и спира контакта на намотката и край ... Като изтине се сабира и пак започва да прави контак... 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Опитах се на живи данни да го хвана, минах близо 100 км, не направи проблем :D 
Днес пак ще се повозя с надежда да го направи и да го хвана на живи.
Какво трябва иначе да очаквам да даде като данни, просто да прекъсне и да не даде нищо или трябва да ми даде грешни стойности?
Стойностите как мога да разпозная дали са реално грешни? (Ако има такъв вариант)

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

директно прекъсва няма да покаже никакви обороти , примерно 0 обр/мин и дефактно няма да запали.

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Имах подобен проблем но 8L 2000 год. apf двг.Проблема беше в реле№30 , захранва компа и затова не дава грешка, не знам имали при теб такова реле , при Б4 ,А4 има,при моята се намираше при двг отпред в дясно.Презапоих крачета на релето. https://www.drive2.ru/l/679847281981137984/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Тъй като са празници, нямах възможност да ида на майстор, затова тествах колата пак на дълъг път, този път с включена диагностика и bandicam-а да снима.
Пуснах на живи данни датчик колянов вал G28, датчик разпределителен вал (Camshaft speed) и температурите- масло, охладителна и гориво.
Преминати са около 200 км. в посока. Тъй като минавах пр. Петрохан, забелязах придърпването да се случва точно на изкачване, когато автомобила се натоварва най- много. Наложи се да спра на няколко пъти, за да изстине колата за 10 минути (правих всеки път, когато я усетя да придърпа), за да не ми угасне точно в завой. Надолу по склоновете нямаше никакъв проблем, колата си изстина, тъй като беше доста студено и си вървеше супер.
От живите данни виждам, че постоянно си има връзка със сензорите на валовете, дават си точни стойности (дори в моментите когато придърпва не се губи връзка с тях). Температурите в тези моменти са следните: масло- 90-98 °C, горивна 73-80°C, охладителна около 90°C. Отклоненията на дюзите са не повече от 0.9-1.3 mg/str.
Моля ако някой има предложение за някой ел. техник в северозападна България!
Благодаря на всички отзовали се!

Забравих да спомена, че не оставих колата да изгасне напълно в нито една посока (не ми се рискуваше да чакам на студено :X).

Edited by Kraeror
Link to comment
Share on other sites

Чакай сега, нещо аз не чета хубаво или ти не ти не обесняваш  хубаво. В първият пост които си написал, пишеш че колата гасне сега в последният пишеш че само предърпва ? сякаш се дави .... кое то двете сега е вярно или и двете са на лице ? 

 

На 22.12.2024 г. at 12:09, Kraeror написа:

 

  • След като загрее (понякога доста време след това) придърпва за част от секундата и продължава да се движи сякаш нищо не е станало и този сценарий се повтаря многократно докато накрая не реши, че ще го направи за период от 2-3 секунди (сякаш се дави) и угасне.
  • След като е угаснала и се опитам да запаля, пали от раз и работи равномерно, но след 2 секунди гасне пак.
  • Изчаквам я 10 минути да изстине и си пали и върви сякаш нищо не е станало

 

Ако пали и гасне след 2 сек е иммо-то.

На 2.01.2025 г. at 0:53, Kraeror написа:

Температурите в тези моменти са следните: масло- 90-98 °C, горивна 73-80°C, охладителна около 90°C. Отклоненията на дюзите са не повече от 0.9-1.3 mg/str.

 Дюзите до колкото знам трябва да показват колкото се може повече към 0, колкото повече към 0 са те толкова е по добре .

Те се гледат всичките заедно 1,2,3,4 дюза на загрял мотор  без пуснати консуматори.

По моят малък опит с дизелите аз си ги разделям по този начин.

 

Зелено: -0.5 до 0,5 mg/str.
Жълто: -1.5 до 1,5 mg/str.

Червено: -1,5 до 1,5 mg/str и повече.

 

Също можете да проверите дебитомера на празен ход трябва да показва около 2.4-2.5 грама въздух. На 2ра после 3та предавка до макс колко може трябва да мине поне 120грама въздух.

Вижте Short and Long term fuel дали е богата или бедна сместа.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, iliqn_93 said:

Чакай сега, нещо аз не чета хубаво или ти не ти не обесняваш  хубаво. В първият пост които си написал, пишеш че колата гасне сега в последният пишеш че само предърпва ? сякаш се дави .... кое то двете сега е вярно или и двете са на лице ?

Значи първите няколко пъти я "оставих да изгасне", защото продължих да давам газ когато почна да придърпва. Сега понеже бях тръгнал на път и не исках да угасна и да я чакам да изстине, просто като усетя първия път да придърпа леко, веднага отбивам в дясно. Ако продължа да я натискам да изскачва, ще угасне. Преди няколко дни също я карах много време и изгасна, но после запали от раз и не угасна. Държи се много странно и затова не мога да хвана от какво е и затова и не са ми еднакви симптомите в поста (близки са).
Със сигурност когато я натискам и почне да придърпва, ако продължа да я натискам със същото темпо, със сигурност ще угасне.
Относно дюзите във VCDS-а пише, че допустимите стойности на отклонението е -2.8 до 2.8, а някъде четох, че било 2.0 mg/str.
Ще проверя дебитомера и сместа колко е богата, благодаря много за отделеното време!

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
On 1/5/2025 at 2:30 PM, iliqn_93 said:

Също можете да проверите дебитомера на празен ход трябва да показва около 2.4-2.5 грама въздух. На 2ра после 3та предавка до макс колко може трябва да мине поне 120грама въздух.

Вижте Short and Long term fuel дали е богата или бедна сместа.

Сместа е до максимум 68 mg/str дизел към 1275 mg/str въздух, което според този калкулатор: https://www.omnicalculator.com/chemistry/air-fuel-ratio-afr
не е най- доброто съотношение, излиза ми бедна (дава ми, че на 1275 мг въздух трябва при съотношение 14:6 трябва да ми е 87.3 грама дизел.
Това вярно ли е и има ли шанс това довежда до проблема?
Наистина благодаря на всички за отговорите и идеите!

Edited by Kraeror
Link to comment
Share on other sites

Клемореда   смени и датчика на маховика.

На задна гасне ли ,при загряла кола?

Ако да ,сменяй и двете неща и карай.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@buzzi  на задна няма как да проверя дали гасне. Тя гасне след като се задави, тоест когато почне да придърпва и аз продължа да ѝ давам газ или ако се задави по-усилено (явно когато не подаде почти никакво гориво). За да угасне трябва доста да я покарам и да я натискам (или да изкачвам много баири).
Относно датчика на маховика ми казаха, че ако имал проблем, на моята кола (моя модел) показвало грешка, а при мен няма никаква подобна грешка.
Все още ли се съмнявате в клемореда и датчика на маховика? 
Благодаря за отговора!

Искам да уточня и че дросела ми е изключен (само от буксата) и чакам нов да пристигне (казаха ми, че от това нямало как да прави този проблем).

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Как се дави дизел?

Тая барака не е чак толкова умна за да разчиташ на 100%,

При всичко написано ,от тандем помпа ,цедката на кошницата в резервоара,горивен филтър,дюзи и това което споменах всичко е възможно.

Защо караш с изключен дросел? 

 

По някаква причина не достига гориво .

Имаш ли катализатор?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Извинете, явно не използвах правилния термин, не се дави, описах какво прави.
"Тая барака не е чак толкова умна за да разчиташ на 100%," това изречение много не го разбрах, за кое да разчитам?
Благодаря за идеите, ще посетя сервиз.
Дросела ми го изключи електричарят защото бил изгорял перката, каза да си намеря някакъв втора ръка, но аз реших да си купя нов (не знам колко е умно това мое решение).
Катализатор имам.
Още веднъж благодаря за отделеното време и усилия ❤️

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Трудно е да се гадае по симптоми,които се случват произволно .

Имам в предвид , че е някои случаи  не записва грешка компа на колата ,защото проблема е твърде кратък.

В такива случаи карам и записвам лог-фйл и там обикновенно се вижда проблема .

Имал съм кола която ,когато си пожелае вдигаше 1300 оборота на място или сама си даваше газ. . Е един скапан температурен сензор след 40 Мин каране показа -30 за 2 сек. И грешки няма. Та затова казвам да не разчиташ много на диагностиката.

Съвременните бараки записват и като кихнеш,не е мн приятно.

Успех

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Така е, трудно се гадае по симптоми, които се случват произволно, затова исках да разбера как се подхожда в такива случаи, явно не съм бил далеч с живите данни.Но  аз понеже не бях разучил как се работи с този log file, правих малко по- тъпа диагностика с живите данни, няма да споделям да се смеете :D.
Явно с него се вижда по- лесно проблема, ще пробвам.
Иначе да, много кофти с тия проблеми на random време в random условия и понякога се менят даже самите симптоми.
Благодаря за отговорите отново, пожелавам Ви успешна година и всичко най!

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...