vaskoto1 Публикувано 5 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 5 Юли 2007 тва ми изби баланса една неделя и си протрих епидермиса по пръстите за наш'те диваци-та викам и при вас да го пусна-може да се окаже полезно за някой... такаааа. смятам вече за абсолютно наложително наличието на подобни разяснения защото въпросите вече почнаха да преливат а отговорите не за всички са смислени и свързани. въпрос 1: как всъщност работи бензиновото впръскване? отговор 1: за да се постигне максимално КПД на изразходваното гориво то трябва да бъде запалено в максимално добро съотношение с кислород (подпомагащ горенето). такова съотношение е 14.7 части въздух към 1 част гориво или иначе наричано точка ламбда (оттам и името на сондата-ламбда сонда но за това малко по натам). за да може да се постигне това съотношение механизма е следния: измерва се количеството входящ в мотора въздух (при мултиточковите инжекциони това се прави от дебитомера а при моното от TPSa (тротъл позишънинг сензор или потенциометър който казва на компира колко точно е натиснат педала на газта и в какво положение се намира дроселклапата на въздуха) дебитомерите са няколко вида но това е лирично отклонение... тука роля играе и температурата на входящия въздух поради простата причина че когато е студен той е свит и обема кислород в него е увеличен-респективно обратното на топло. толкова за въздуха-сега горивото. горивната система генерално се приема от компира за даденост-не се следи налягането в нея-то е константа. не се следи и работата на помпата. компира само знае колко е отвора на дюзата и колко е налягането в системата-на база на което може лесно да се сметне колко време да я държи отворена за да покрия теоритично количеството горив необходимо за постигане на точката ламбда. знаейки вече състоянието на мотора в момента (инфото от всички датчици), колко въздух и с каква температура е влезъл в мотора на компира му е лесно да сметне кога и за колко време да цъкне дюзата/те за да постигне грубо точката ламбда. сместа се прави, влиза в цилиндъра и изгаря. ОК. хубуу. да де ама какво всъщност е изгоряло може само да гадаеме. тука идва на помощ едно малко керамично елементче което има работна температура от около 350 градуса и при достигане на тая температура и наличие на малко кислород генерира от самосебеси напрежение в рамките на 1 волт което варира спрямо количеството на кислорода. при изгаряне на сместа далеч не всичкия наличен кислород участва в реакцията-голяма част от него си остава. и точно той бива засечен от ламбда сондата и инфото е върнато на компира като коректив с колко да се поправи образуването на сместа. понеже няма как да се повлияе на входящия въздух-влияе се на постъпващото гориво-компира играе с времето на отваряне на дюзата/ите. всичко това дотук се променя много динамично в различните режими на работа на двигателя които са толкова много че може да се приемат за почти безкрайна стойност. сега за газта. тука ситуацията коренно се променя. обикновената газова уредба дава един постоянен поток газ. без оглед на режими на мотор или каквото и да е. нейната настройка се прави на празен ход поради невъзможност да се симулира натоварване на мотора (форсирането на място не е точно натоварване в тоя смисъл). в следствие на което освен на празен ход сместа никога не е коректна и в точката ламбда-тя е или богата (повече гориво) или бедна (повече кислород) при различните режими на натоварване. оттам усилията на ламбда сондата да покаже качеството на сместа са напразни защото компира няма никакъв контрол върху количеството газ постъпващо в мотора. оттам компира почва да приема показанията на сондата за неверни, регистрира грешка в тоя датчуик и влиза в авариен режим но не преди да е опитал с всички сили да оправи работата, вследствие на което колата почва да се държи странно да мени обороти да киха и кашля и може да гръмне дори (защото обема който нормално е пълен с въздух между плочката и клапаните на цилиндрите сега е пълен с газ и една провряла се искрица от опитите на компира да коригира нещата пали всичко и кутията на възд. филтър цъфти като розичка). грешката сама по себе си не е фатална. има ламбда емулатори. те заместват истинския сигнал от сондата с фалшиво спокоен и компира си казва че всичко е ОК и не се опитва да коригира нищо. всичко това е успокоително. но идват многото минуси...: ламбдата при високи обороти на мотора се нагрява повече от 350 градуса. това не й пречи никак. пречи и кислорода от обеднената смес която е резултат от газта (не може да се регулира в режим на натоварвания-нали?) и бавно но сигурно сондата прегаря-физически. резултата е или спукана керамика или липса на керамика но и в 2та случая няма отя важен 1 волт за който говорих по горе... ако сондата не е съвсем убита-известно време работа на бензин ще я съживи-но само докато не се обърне пак колата на газ... другия сценарий е богата смес и в резултат от това сажди които покриват керамиката и й пречат да отчита кислорода. оправя се с обгаряне но само докато не се натрупат пак... тука някой ще каже-какво ми пука-аз имам емулатор/симулатор. да, така е. и докато е на газ колата работи прилично горе долу. даже дава добър разход на извънградско щото сместа е бедна. няма динамика, но пък не бърка в джоба. няма динамика точно заради некоректната смес! а в момента в който ти свърши газта и обърнеш на бензин-колата почва да магарува ама яко! И СЕ ЧУДИШ ОТКЪДЕ ТИ Е ДОШЛО... а то точно от ламбда сондата която току що си върнал в употреба ама тя все още не знае къде се намира. дава индикации за бедна смес и компира блъска гориво докато не я засажди ама хубаво и тогава почва веселбата наистина... добреее. някои казват-ми едно реленце за ресет на копира и готовоооо... да де ама не точно... колата има 2 горивни карти. едната е стартова и се ползва само при палене а другата е работна или горивна и се ползва при работа на мотора. данните за тия карти се пазят в ром (епром или еепром зависи) от който компира на колата "буутва" всеки път след като му е отнето захранването. необходими са му към 10тина мин. работа в авариен режим за да се осъзнае и да събере цялото инфо на ново и да почне да прави всичко както трябва! това става като се откачи акумулатора. или се сложи реленце за ресет на компира (то се слага на постоянното му захранване). в резултат дори да запалиш колата за 5 мин. за да я преместиш-компира таман почва да се осъзнава и ти го плясваш отново и той с времето почва да се шашка яко. без да има грешки, без видима причина-просто откача... най добрия начин е да се коригира постъпващата газ в мотора-по почина на бензина... това се вика ламбда конторл. да де ама не трябва тоя контрол да прекъсва сондата и да емулира някви сигнали а трябва да е в паралел към нея и да се стреми да й угажда постоянно! е тука е истината с обикновените газови! слагах ламбда контроли на някои колеги но ми направи впечатление че сондата се прекъсва и емулира-това за мене НЕ Е ефикасен контрол... газовия инжекцион например работи така: бензиновия компир взима всичкото инфо, прави всички сметки и дава време на дюзите. това време се вкарва в газовия компир, умножава се по коефициент за да се постигне максимум резултат и се праща на газовата дюза която изпълнява работата на бензиновата дето не свири в момента. всички корекции си остават прерогатив на бензиновия компир и цялата система е динамична и колата не губи нито от показатели и динамика, нито от работа на основното си гориво за което е проектирана! единственото зло е че ако искаш да върви колата-трябва да се примириш с леко завишения разход (газта е доста по слабо калорична от бензина-трябва повечко просто). та така-подминал съм много аспекти но целта ми беше да го напиша така че всеки да може да добие представа и да реши каква система да си монтира-или да разбере каква му е монтирана. да се преценят плюсове и минуси на тия неща... дано съм успял да го напиша разбираемо-вие ще кажете... 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KYPO Публикувано 5 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 5 Юли 2007 Повече от ясно, евалата пич. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 5 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 5 Юли 2007 (Редактирано) А няма ли обикновенни газови с "ламбда - контрол" които да взимат сигнал от ламбдата за да променят състава на сместта а с емулатор да лъжат компа и той да си кюта и да мисли че всичко е наред?Такава система би била много близка на газов инжекцион ми се струва. Ще си влоши работата в някои режими на двигателя но ще пази ламбдата и съответно мощността. Редактирано 21 Февруари 2008 от vladi_di Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MadFan Публикувано 5 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 5 Юли 2007 Респект за безкрайно изчерпателния и полезен пост! Сега един въпрос... На теория газовият инжекцион не създава предпоставки да се прецака ламбда сондата или да възникне детонация нейде по веригата. Като се абстрахираме от това, че при изгарянето на газта в цилиндрите се отделя конденз, има ли нещо друго, което на практика има негативен ефект върху двигателя - закъснение в работата на газовите инжектори, специфичен ъгъл на впръскване, липса на синхрон (ако са на обща рейка)? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KYPO Публикувано 5 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 5 Юли 2007 (Редактирано) Не е в цилиндъра, а след него, в изпускателния колектор е. В самата камера при тези температури е абсурд да има конденз. Редактирано 21 Февруари 2008 от vladi_di Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vaskoto1 Публикувано 6 Юли 2007 Автор Доклад Share Публикувано 6 Юли 2007 (Редактирано) Като се абстрахираме от това, че при изгарянето на газта в цилиндрите се отделя кондензконденз не се отделя-тва е влагата във въздуха която я има и про горене на газ и при горене на бензин-едно и също е. ако колата се кара на бенз на къси дистанции-пак капе яко вода от гърнето. това няма негативен ефект върху мотора а върху кюнците както е отбелязал колегата по горе.иначе всичкото предварение и всичко си се управлява от бензиновия компир което изключва проблеми по веригата. детонационния датчик си бачка коректно и на практика влияе чрез бензиновия компир.понеже количеството газ е съобразено с бензина като калоричност-не се налага предварение на запалването за получаване на мощност-няма пробс... засега всичко изглежда перфектно на теория...на практика-тестовете текат вече 3 месец... хммм... сещам се за един негатив на газта-много сериозен!газта е с много високо октаново число. което я прави устойчива на самозапалване. при бензина винаги се разчита на малка порция детонация (самозапалване) което да ускори процеса на изгарянето на сместа и затова при него температурата в цилиндрите не достига критични нива.при каране на газ дълго време в лютеницата, на заварка или както там се означава червенкото на оборотомера двигателя почва осезаемо да загрява! и става лошо...така че-с газта-да се внимава с оборотите за продължителен период. Редактирано 6 Юли 2007 от vaskoto1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 6 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 6 Юли 2007 по веригата. детонационния датчик си бачка коректно и на практика влияе чрез бензиновия компир.понеже количеството газ е съобразено с бензина като калоричност-не се налага предварение на запалването за получаване на мощност-няма пробс... ..газта е с много високо октаново число. което я прави устойчива на самозапалване. ..Нещо тук не ми се връзва. Теорията на високооктановите горива казва че горят по-бавно. Т.е. все пак трябва корекция на аванса на газ в посока изпреварване. Или поне така съм чувал.От друга страна въпреки че не съм запознат с химията на горене на газ (лесно може да се провери) горенето изглежда така:Гориво -> какво да е CxHy съединение (където x,y са много при течни горива и малко при газ).Окислител -> Кислород от въздуха (О2)Горене:Сх + О2 = СОСО + О2 = СО2До тук добре. Обаче:Ну + О2 = Н20Т.е. получава се вода при горенето. А не е влагата в горивото само.АКо водородните атоми са повече от въглеродните при газта ще се получи повече вода.Ама на кой ли му пука? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIST Публикувано 16 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2007 (Редактирано) обикновената газова уредба дава един постоянен поток газ. без оглед на режими на мотор или каквото и да е. Не съм напълно съгласен с горното твърдение... вакуумната газова се контролира от вакумен маркуч, а тия дето са с един маркуч (с електрическия клапан) се контролират през самия маркуч дето е към смесителя. Т.е ако там няма вакуум не пускат нищо. Това, че не за всички оборотни режими може да се нправи абсолютно СТЕХИОМЕТРИЧНА СМЕС си прав... така е за съжаление. Но ако ми покажеш чист карбуратор работещ на бензин който да може да потготви такава смес, пак ще съм най щастливия човек. Тоза това са измислени инжекционите. Но за да се реши частично проблема тряба просто да направиш сместа малко по богата. Пак ще гори поносимо и ще върви префектно. Прекаленото преобогатяване на сместа също не е добра идея, а обедняването е най-опасно. А дори и да имаш ламбда контрол при газово което не е инжекцион, пак не можеш да решиш проблема с ускорителната помпа при карбураторите или с подаването на обогатена смес при педала до дупка при инжекционите. Ламбда котрола е създаден не поради проблеми с сместа... хората са я обогатявали достатъчно и колите са вървели на бенз. ЛАМБДА КОНТРОЛА Е СЪЗДАДЕН ЗА ДА ПАЗИ СКЪПОСТРУВАЩИТЕ КАТАЛИЗАТОРИ.....Понеже на богата смес колите вървят превектно, дори температурата на двигателя пада малко, но катализатора не понася бензин, трябва да е изгорял всичкия.С ламбда контрол можеш да намалиш разхода с 10% примерно, но ако човек до момента е карал с бедни смеси може да му се види като покачване на разхода. При цена на ламбда контол около 200лв. Това са 200 литра газ , оратно пресметнати при 10% понижение значи за кола която гори 11/100 градско. Трябва да стане 10/100 и съответно ще се изплати след 20000км. Ако някой даде гаранция че ламбда контрола ще работи поне 50К без да пипам нищо, значи може и да стигнем до изплащането му.Но ако и ламбда сондата ти е скапана , значи инвестицията стана 400лв следователно 40000км. А ако новата я монтират в тръба а не в катализатор който да забави скоростта на газовете, ще бъде отвята след 10К километра. Е това вече става малко неоправдано с изключение на екологията. Но на газ така или иначе си поне 30% по-екологичен от бензина....Ламбда контрола не винаги е оправдано решение, не че е лошо. Редактирано 16 Юли 2007 от AUDIST Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 17 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 17 Юли 2007 На автора на темата - браво, много верни са нещата само дето тук Бай Ганьо ич не се интересува, па и не разбира, па като му кажеш истината - не вярва. Лично аз съм слагал газ само на карбураторен двигател-там си работи най-добре. Газ на моноижекция - там вече почват проблемите. Трябва да има реглажен болт около местото където ти се закача жилото на педала на газта на карбуратора. Ако вдигнеш на газ обаче ще ти се вдигнат и на бензин. Предполагам си с обикновен карбуратор Тук грешите - при карбураторния двигател оборотите се регулират само от тройника на газта или от изпарителя - карбуратора не играе никаква роля при работа на газ, даже ако се демонтира и се сложи само една тръба за газта и една за въздуха в смукателния колектор ще е най-добре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zorba Публикувано 24 Април 2008 Доклад Share Публикувано 24 Април 2008 Има газови уредби при които газта се впръсква в цилиндъра в течно състояние.Тогава има ли нужда от втори комп или ще е като при бензина? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Djendo Публикувано 28 Май 2008 Доклад Share Публикувано 28 Май 2008 Една лична констатация : Сложиш ли газова уредба , ламбда сонда винаги дава грешка . Намерих му чалъма. След като откача емулатора , преинсталирам борд компютъра на ауди ( важи за модел до А6 ) след което закачам , правя фиксинга за газта ( ако не е инжекцион , ако е газов инжекцион откачате сондата) , палиш , и след това сондата във буксата и не ми прави повече грешки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
penmark Публикувано 23 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 23 Юни 2009 (Редактирано) Евала на колегата за темата Вече знам от къде ми е проблема и няма да ровя стъпкови моторчета и датчици. Благодаря още веднъж за темата. Редактирано 23 Юни 2009 от penmark Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 26 Април 2010 Доклад Share Публикувано 26 Април 2010 Но ако и ламбда сондата ти е скапана , значи инвестицията стана 400лв следователно 40000км. А ако новата я монтират в тръба а не в катализатор който да забави скоростта на газовете, ще бъде отвята след 10К километра. значи при издънено катализаторно гърне сондата си отива ? защо? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 28 Май 2010 Доклад Share Публикувано 28 Май 2010 значи при издънено катализаторно гърне сондата си отива ? защо?И аз чакам отговор на въпроса, защото при мен е точно така-ламбда в гърнето с изтърбушен катализатор Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A4Fena Публикувано 19 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 19 Януари 2011 <!--quoteo(post=1193060:date=Apr 26 2010, 12:49:name=krasi85_)--><div class='quotetop'>Цитат(krasi85_ @ Apr 26 2010, 12:49) <a href="index.php?act=findpost&pid=1193060"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->значи при издънено катализаторно гърне сондата си отива ? защо?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->И аз чакам отговор на въпроса, защото при мен е точно така-ламбда в гърнето с изтърбушен катализаторОтказах се от газова уредба Благодаря за инфото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 19 Януари 2011 Доклад Share Публикувано 19 Януари 2011 Цитат(krasi85_ @ Apr 26 2010, 12:49) значи при издънено катализаторно гърне сондата си отива ? защо?И аз чакам отговор на въпроса, защото при мен е точно така-ламбда в гърнето с изтърбушен катализаторЗащото ламбдата е изчислена да работи при определен обем, скорост и температура на газовете около нея. Като се изтърбуши катализатора, махаш една сериозна преграда пред отработените газове и те почват да обдухват сондата с по-висока скорост и температура, тя се "препича" и сбогом сонда .... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 20 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 20 Февруари 2011 отвява я друг път,имах над почти 10 години каране на кола с 2 сонди ,новия и собственик сега я кара като я направих аз 2000 год,смених едната сонда с такава от А4 същия мотор,катализатори нямаше и когато я купих,....Кой археолог изкопа това нещо,много верни неща ,ама отвявания на сонди ,вода през аспуха от въздуха......и др чудеса Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
viksan90 Публикувано 6 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2011 Колеги незнам дали трябва да питам точно тука ама ще питам.Та имам проблем с газовата оредба на 80-та дет я зех снощи на студен двигател работи прекрасно как загре малко започва да прекъсва и да глахне.Колата е 1.8 карборатор 87г.изпарителя е ловато както и всички клапани .Ако някои е имал текав проблем моля нека ми каже как даго реша.Мерси предварително!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GSI90 Публикувано 6 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2011 Смени си кабелите на свещите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2011 ...Вероятно трябва да регулираш сместа на изпарителя на АГУ-то. Щом студена работи добре значи е богата сместа и като загрее почва да се дави. Закарай я на газаджиии да я регулират. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
napstar80 Публикувано 24 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 24 Юни 2012 Смени си кабелите на свещите. и свещите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thekiller Публикувано 31 Юли 2014 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2014 (Редактирано) колеги не съм с газов инжекцион , но да кажа моя проблем и решението му . с обикновена газова съм , която ползва емулатор за дюзите , а колата е Ауди А4 1,8 125к. 98-ма без турбо. тази газова преди това ползвах на Форд Ескорт 1,6 90 коня 94-та година двувалка , пълна инжекция . Докато газовата беше на Форда не е гръмнала нито един път. Когато сложихме газовата на Аудито имаже чести гърмежи през няколко дни макс 7 до 10 дни. Проблемите които открих , дефектен дебитомер - даваше грешка на четене с комп *(сменен с нов марка Pierburg Germany) , задръстена дроселова клапа- оправи се с почистване , лоши кабели на свещи и свещи които не са за този модел кола *(сменени с нови кабели BERU и свещи NGK по каталог), скъсан и неработещ вакуум на вакуум клапите и счупено лостче за клапите *(ремонтирани). След като оправих всички проблеми , харченето на автомобила влезе в нормите , регулирахме газта , и вече няма гърмежи. Колата има ряз и смея да кажа че работи много добре на газ , както и на бензин. Това което разбрах със сигурност е , че газовата гърми когато нещо не е наред по работата на двигателя , дори да сте с газов инжекцион , ако има нещо което не е наред пак ще има гърмежи , просто няма да са толкова силни. Жена ми от скоро има Ауди А3 което купихме с газов инжекцион монтиран на него марка Фобос и от скоро прави леки гърмежи , което значи че и при нея се е появил проблем за отстраняване. Редактирано 31 Юли 2014 от thekiller Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване