Jump to content

Audi S3 2.0 TFSI


Recommended Posts

Колко добро е най малкото спортно ауди?

Инженерите от Инголщат с последното поколение S3 показват своето превъзходтво в най популярния автомобилен клас - компакт, или така наречения "голфов клас"

Всички сме чували за Audi А3, след несполуката си, ауди да наложи модела А2 на пазара, абривиетурата А3 остана на най-ниското стъпало в производствената гама на немския производител. Един сравнително, евтин и непретенциозен автомобил, предлагаш приемлив мимимум във всяко едно отношение и пригоден за ежедневността,предпочитан главно от млади хора, благодарение на спортното подразделение на ауди "Quattro GmbH" е превърнат в малка "ракета" с големи възможности.

Избрах за сравнение именно този клас, в който почти всички масови автомобилостроителни фирми имат свой представител с жаргонното название "резачка".

Другата причина е "уникалните" характеристики, които предлага най-новата версия на S3.

В по-долните редове ще си позволя сравнение на различните марки, по свой критерий, като се опитвам да бъда максимално безпристрастен и да отдам заслуженото на всеки един модел.Не желая темата да става обект на спорове, не това е целта.Забележки може да има, за което се извинявам предварително.

Та да си дойдеме на думата :rolleyes:

1.Започвам с една велика марка и пряк конкурент на ауди, да си го кажеме направо "кръвния враг" в добрия смисъл на думата, става въпрос за БМВ.

Баварските моторни заводи, са едни от еталоните за автомобили със спортен дух. Безупречния производител на двигатели, обиращ ежегодно всевъзможни награди, уникалното разпределение на тежестта характеризиращо спортните модели на марката, зареждащото с адреналин задно предаване, звука, удоволствието от шофирането са традициите на немската марка. За "М" сериите няма да става въпрос, всички знаеме на какво са способни. Обект на темата ще е един нов клас, в който баварците се опитват да пробият, новото БМВ 1 серия, която в спортния си вариант носи названието:

BMW 130i

Двигателят е 3-литров,атмосферен, редови шестак с 24 клапана, равиващ максимална мощност от 265к.с. постигани при 6600об/мин

Максималния въртящ момент е 315Нм при 2500об/мин.Теглото на "бавареца" е 1450 кг.

Благодарение на това, колата се изтрелва за завидните 6,1 секунди до 100км/ч.

Средният разход на гориво е повече от приемлив за 3-литров бензинов двигател - 9,2 литра!

Гумите са с размери 205/50 R17.Задвижването е задно.Цената е малко над 32 000 Евро

2.Вторият участник е представител на източната школа и е -MAZDA 3 MPS. Японската фирма има наистина доста опит в подобен тип автомобили

и винаги е представяла страхотни модели с впечатляващи характеристики и възможности. Достатъчно е да споменеме за Ванкеловите двигатели и за бестселъри като Mazda MX5 и RX7.

В последно време, освен изпипаният дизайн, перфектните интериори и завидната си безпроблемност доказала се в редица тестове, от Мазда демонстрират и завидни възможности.

В новата мускулеста Mazda 3 MPS се залага на:

2,3 литров Турбо мотор, разполагащ с цели 260 к.с. при 5500 оборота и върхов пик на въртящия момент от цели 330Нм достигани при 3000об/мин.

Маздата тежи 1408 кг и това всичко допринася за минималните 6,1 секунди необходими стрелката на скоростомера да достигне цифрата 100.

Гумите са 205/50 17, разхода на гориво е 9,7литра средно на 100км пробег.Задвижващ е предния мост.

3. Третият спортист е "братът" на Ауди - VW Golf V R32.

Този звяр на фирмата гигант Volkswagen, достоен наследник на легендарните модели на фирмата, носещи страховитото название "GTI" е напълно достоен участник в това сравнение.

Голф става все по-потентен, добър и най-вече бърз! Все още държи първо място по продажби и радва феновете на марката.

Под капака на "народния автомобил", в случая незнам какво му е народното се крие 3,2 литров атмосферен V6, мотор, като това е най-големият обем от сравняваните модели.

Слаган още и в Ауди TT и А3, този агрегат разполага с 247 коня и перфектните за атмосферен двигател 320 НМ, които се набират още при 2500 оборота.

Високото тегло на двигателя се отразява и в общата маса на автомобила - 1590 кг, въпреки това силата му е достатъчна да изтреля Голфа за 6,2 секунди до 100км/ч.

За оптимално сцепление с пътя, R32 залага на 18 цолови гуми с размер 225/40.

4.OPEL ASTRA OPC е "кръвният" враг на Голф. Прогреса на Рюселхаймската марка е очеваден, гниещите модели са отдавна изхвърлени

в историята, достъпните цени, модерната линия и интериори и традиционно добрите двигатели са основните козове на Опел. С последния си модел Астра наистина застрашава Голф в продажбите.Опел Перформънс Център (OPC) са решили да напомнят за "кралските" възможности на предшествениците си, отвявали с лекота повечето си претенденти в миналото.В случая залагат на познатия от Opel Astra GTC 2.0 литров, ТУРБО двигател, който е разпилен в OPC версията до 240 к.с/5600 об/мин и 320Нм при едва 2400 об/мин, автомобила е сравнително лек със своите 1390 кг, което му дава възможност да даде 9,2 литра на 100км среден разход и да се изтрелва до 100 за 6,4 секунди.Предаването е предно, гумите са 225/40 R18.

5.Италия никога не е стояла безучастно в такива надпревари, може определено да се каже, че точно тук са в свои води. Убийствения дизайн не е единственото качество характеризиращо моделите на Alfa-Romeo. Темперантните италианци многократно са доказвали качествата на своите двигатели и окачване. Идеологията на Alfa-Romeo е най-близка до тази на BMW. Всички двигатели на марката са със спортен нрав и показват зъби. Звъкът излизащ от ауспусите също е запомнящ се.Въпреки проблемите съпътстващи фирмата, нейните инжинери продължават да радват верните си почитатели с бързи и красиви коли. Alfa-Romeo 147 GTA е поредното доказателство за това. Макар и малко поостарял все още е достоен за трона боец.

С обем точно като този на VW Golf от 3,2 литра в V-образна конфигурация и с 24 клапанова технология, Алфа 147 GTA разполага с 250к.с. при 6200об/мин и 300Нм/4800об/мин.

Теглото на италианската стрела е едва 1360кг, секундите до 100 са 6,3. Средния разхода е висок -12,1л, но в случая едва ли притеснява някой. 17-цоловите джанти носят гуми с размер 225/45.

6.Друга фирма с традиции при компактните спортисти, безспорно е тази с името FORD. Колите на марката винаги са били на достъпни цени, като са предлагали в замяна на това максимален комфорт и оборудване.Това важи и за спортните модели, веднага се сещам за XR-генерацията, както и за последвалата я RS. Традициите винаги са добре дошли в разработването на нов модел, FORD FOCUS ST не прави изключение в това отношение, на прилична цена, човек получава бърз, модерен и надежден автомобил със ясно изразени спортни наклонности и излъчване. Двигателят на който е възложена задачата да се бори с конкуренцията е 2,5 литров, 20V с Турбо компресор, развиващ 225 к.с. при 6000об/мин. Максималния въртящ момент е 320Нм свален още при невероятните 1600 об/мин, нещо наистина впечатляващо.Теглото също е сравнително ниско - 1392 кг., разхода е 9,3 средно литри на 100км.

Ускорението да 100 става за 6,8 секунди.Цената е 25 000 Е.

7.Като споменеме името на една френска компания, RENAULT веднага разбираме, че нещата могат да бъдат наистина сериозни. Френската марка, освен традиции в финния дизайн, добрата возия, излъчването на финес и не на последно място достъпните си цени, е доказвала многократно, че има високи претенции и в спорта, безценен е и опита натрупан в най-високо технологичното състезание - F1. Макар, класа който разглеждам, да не е точно специалитета на Рено, а именно класа "мини", където със своя брутален модел Клио V6, буквално размазват каквато и да било конкуренция , фрацузите са се отсрамили предоволно с RENAULT MEGANE. Дизайнът на колата е агресивен и благодарение на техниката под капака си не остава длъжен на повечето конкуренти. Френското "сърце" е с обем 2 литра, в конфигурация от 4-цилиндура с по 4-ри клапана, с принудително пълнене, конете са 224 при 5500об/мин, Нютон метрите са 300/3000об/мин.Килограмите на френския атлет са едва 1305, ускоренито до стотака е за 6,5 секунди, разхода е на приличните 9,3 литра средно на 100.Гуми 225/40 R18.

8.Хонда, японския опонент на колоса БМВ в двигателите, ежегодния печеливш награди и слава. Мисля, че е абсолютно излишно да се спори в това дали Хондите са бързи коли - да бързи са! Специалитета на фирмата са двигателите до 2.0 кубика, като благодарение на системата V-TEC демонстрират недостижими за другите марки, характеристики на своите двигатели.Мисля рекорда за литрова мощност за масов автомобил още се държи от Хонда - 2.0 литра, атмосферен двигател с 250 коня!!!

Легендарните CRX и Civic са доказвали японското майсторство в класа много пъти. HONDA CIVIC TYPE-R VTEC е боеца, носещ славата на предците си последния отговор на нацията от острова. 2.0 литровият мотор е отново на ход, този път "само" с 201 к.с. при впечатляващите за лек автомобил 7800 оборота в минута, нещо стандартно при Хонда. Въртящия момент от 193 НМ/6500об/мин е по-малък от броя на конските сили, нещо нетипично за другите производители, нестандартните характеристики не пречат на японеца да се изтрелва до 100км/ч за едва 6,5 секунди, това естестено и благодарение на най-ниското собствено тегно на разглежданите автомобили - едва 1267 кг.Гумите са 225/45 R18

0-100км/ч - 6.6 секунди, предно предаване.

9. SEAT LEON CUPRA поредния представител на VAG. Испанеца с немска кръв винаги е стресирал конкуренцията с абривиетура CUPRA ,която коренно се различава по възможности и потенциал от наглед невзрачните и обикновени модели на фирмата. Подобреното качество налагано от VW прави Сеат конкурентен на пазара, благодарение и на ниската си цена , фирмата държи своя скромен но стабилен дял от продажбите на концерна. Новият LEON е наистина с иновационен дизайн, който определено ще се запомни, LEON CUPRA е черешката на фирмената торта. Двигателя е добре познатия от VW и Audi 2.0 Turbo двигател със системата за директно впръскване FSI. Тук той е форсиран до 240 к.с./5700об/мин, въртящия момент удря цифрата 300 при скромните 2200 оборота.Теглото е 1375кг. Разхода благодарение на споменатата технология FSI е приличните 8,6 литра средно на 100км.

Ускорението става за 6,4 секунди,225/40 R18 предно предаване.

10. Toyota e фирмата не спираща да гони съвършенството, световния лидер участва с TOYOTA COROLLA TS. Качествата на японската марка са безспорни, претенциите също.

Тойота е една от малкото фирми продаваща успешно своите модели на четири континента, безупречното качество на автомобилите с тази марка се доказва непрестанно в редица тестове.

Модерния дизайн, високопродуктивните и ниско емисионни двигатели, безупречното качество на салоните, конкурентните цени правят Тойота лидер, какъвто винаги е била. Легендарните модели Celica,Supra, MR2 и неповторимата Corolla AE 86, дават нужното самочувствие на фирмата. Последният модел Corolla TS не прави изключение.

Двигателят е едва 1.8 литров със ситемата VVTL-i и с помоща на компресор, колата развива 235 коня при 5800 оборота и въртящ момент от максималните 250НМ при 4200об/мин. Ускорението става за 7,1 секунди, гумите са 215/45 R17.

11.Шведите също участват с новияSAAB 9-2 X. Известната скандинавска самолетна фирма, винаги е представяла високопродуктивни модели, за които "спорт" е думата заместваща "добър ден". Нетрадиционния дизайн, безупречното качество, турбинираните двигатели, солидността на изработката и максималната безопастност винаги са отличавали SAAB от останалите. Агресивния дизайн налаган винаги от "летците" се е развихрил напълно в новото Volvo 9-2 X. Задвижването е 4X4, двигателя е 2.0 16V Turbo с 230 коня/6000 и 294Нм при 400об/мин.Теглото е 1445кг.Ускорението става за едва 8 секунди авно системата за перманентно задвижване натежава на шведа.Разхода е 9,5 литра средно.215/45 R17

12. Друг италианец е FIAT STILO ABARTH, марка отново с традиции, но в по ниския клас. С цена от 21 000 Евро Фиат е конкурентен, стила на колата отново е модерен, изпълнението е добро, подобренията са много.Двигателя е 2.4, 20V с 170 коня/6000 и 221Nm/3500, 1320 кг.0-100км/ч - 8,5с, 9,8 литра на 100, 205/55 16

13.CITROEN C4 VTS е евтиния модел на френската фирма всред спортистите. Освен на ниската цена Ситроен залага и на своята естравагантност и комфорт. Уличния гамен и по скромен от батко си в Рали шампионата. Двиагтеля е 2.0 16V със 180 коня/7000 и 202Нм/4750, 1337кг е теглото след спортната "диета", 8,3 секунди са необходими до 100, 8,4 литра пък за 100км гориво.205/50 17

14. Тежката артилерия на Volvo се казва VOLVO C30 . Най-сигурния автомобилостроител, не остава по-назад. Колата е с 2.5,20V и залага на 5-цилиндров редови двигател.Също като Ауди, инженерите от шведската фирма знаят как могат да изтискат най-доброто от един "петак".Мощността е 220 коня/5000, 320Нм/1500-4800об/мин.

1347кг са малко тегло за тази мощ. 6,7 секунди до 100 и 8,6 литра за 100км

15. MERCEDES B 200 TURBO. Това не е класа специалитет на великите майстори от Щутгарт. Чудовищните агрегати на поделението AMG биха се справили с всяка конкуренция, но тук не става въпрос за тяхно творение. Б-класата е луксозна и качествена, но не е на този етап достатъчно конкурентна на останалите.Въпреки това се представя прилично.2.0 литра 8 клапана, 193 коня/5000, 280Нм/1800. 1305 кг. 0-100км/ч - 8 сек, 7,9литра е направо смешен разход за такъв спортист.195/55 16

Не успях да открия подобни автомобили на марките: Nissan, Mitsubishi, Lancia и други, Пежо имат единствено 307 CC, но то по скоро е роудстър, затова не съм го включил, но то използва същия мотор като на Ситроен С4 VTS.Не съм включил и MINI RS, защото е мини. ROVER имат някакъв спортист, но так и не успях да събера надеждна информация

Стигнахме до кулминацията, AUDI S3

Инголщадци се развихрят, благодарение на въведената дизайнерска линия от Валтер Да Силва, Ауди S3 е с убийствен дизайн. Салонът е за пореден път изпипан и не би имал конкуренция от никой друг, както е доказвано многократно. Задвижването е специалитета на фирмата Quattro, което по никакъв начин не спъва колата, ами напротив, допринася за оптимално ускорение и сигурно поведение на пътя, освен това предостявя възможност на собственика си да получава непрестанно удоволствие независимо от пътната настилка, асфалт, чакъл, трева, вода, сняг, лед.......

Двигателят е с невероятни характеристики.Кубатурата е едва 2.0 литра, с принудително пълнене (TURBO) със системата FSI, развива невероятните 265 к.с. при 6000об/мин. Въртящият момент е от колосалните 350Нм, свалени при 2800об/мин. Привидно високото собствено тегло от 1455 кг, въобще не пречи, S3 да се катапултира до 100км/ч само за 5,7 секунди. Разхода е един от най-ниските с своите 9,1 литра среден на 100км. Гумите са 225/40 R 18.

Единствения минус е цената от 35 000 Е, но за тези пари получваш най-доброто!

Ами това е, според мен Ауди са направили S3 изключителен автомобил!!!!!!

Редактирано от tsvet40
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...