Jump to content

Смяна на радиаторче на парното на Ауди 100/С4


VBI

Recommended Posts

Здравейте колеги,

да споделя и аз за моите мъки и неволи . От както застудя забелязах, че парното ми не духа топло. След като прегледах възможните причини стигнах до извода, че ми е запушено радиаторчето за парното. Двигателя си загрява нормално 90С за около 7-8 мин., но въпреки всичко парното не работи. Проверих си клапите, но всичко е ОК. Преди 2 седмици свалих предната кора, проверих дали е добре обезвъздушено радиаторчето на парното и се оказа, че при напълно загрял двигател входящия маркуч е горещ (88С на показанията на климатроника), а изходящи е леден. Отвих пробката за обезвъздушаване – едва църцори антифриз. Взех 2 литра бира, откачих маркучите на радиаторчето, закачих на тяхно място един къс със фуния и един дълъг за източване на мизериите и почнах почистването. Надух единия маркуч – зле едва минава въздух през радиаторчето. Викам си на прав път съм. Първо промих само с вода (под налягане от чешмата). След това сипах вътре в радиаторчето бира и го оставих за 30 мин. Източих бирата, промих отново с вода (какви гадости излезнаха не е истина) и пак повторих процедурата. Седя си до колата аз пия бира, тя пие бира :) , въобще идилия. Така 4-5 пъти докато свърши и моята и нейната бирата. След това включих обратно маркучите, запалих двигателя, след като загря обезвъздуших парното и о чудо – почна да духа топло от вътре. Спокоен се прибрах доволен от свършената работа. За съжаление обаче радостта не продължи дълго . Когато паднаха температурите под 5-6 градуса се оказа, че не успява да отопли купето. Духа топло, но не достатъчно. Забелязах, че почнаха да ми се потят и стъклата. Замислих се за втора промивка – предполагам, че колата ми не хареса бирата, която купих. Няма да казвам марката . По-обиколих магазините за по-силен препарат, но това което се продава изисква да се кара колата 50-60км. и след това да се смени антифриза. За оцет и мравчени киселини и други такива не посмях – радиаторчето е старо и може да протече след такава интервенция. Взех кардинално решение, проверих колко струва ново (39лв) и направо купих – за тези пари по-добре да го сменя. И така купих го в петък и след работа (имам гараж) към 8 вечерта го почнах. Казах си за 2-3 часа съм го сменил, все пак намира се извън купето и няма да е нужно да разглобявам всичко отвътре. Почнах го и такова чудо не бях очаквал – бях готов в чак 5.30 сутринта! За съжаление имах излизане към 10 часа сутринта и след като почнах нямаше вече алтернатива да спра. Цялото удоволствие ми отне 9 часа и половина и една безсънна нощ :hilezh: . Сега след като го смених мисля, че можех да съкратя времето с 2-3 часа ако знаех къде точно се държи парното. Затова след тези дълги лирични отклонения ще опиша какво е необходимо за да се смени радиаторчето на парното:

1.Маха се кората, която предпазва парното и климатика

2.Свалят се рамената на чистачките

3.Маха се решетката на предния прозорец (отвън)

4.Маха се кората, която държи решетката

5.Сваля се целия механизъм на чистачките с моторчето

6.Откачат се всички вакуми и куплунзи по тялото на парното (тялото на климатика не пречи и затова не се пипа)

7.Откача се приводния механизъм на клапата за свеж въздух – монтирана е на тялото на кутията на климатика.

8.Маха се гумения маншон, който свързва парното с кутията на климатика.

9.Вече освободената клапа за свеж въздух на ръка се затваря за да не пречи на при изваждането на парното

10.Отвива се и се маха металната скоба, която държи кутията на парното фиксирана към купето.

11.Откачат се маркучите на парното и се сваля вакуумното кранче на парното заедно с обезвъздушителната муфа. Не е лошо да се затапят с коркови тапи (от вино например) маркучите за да не изтича антифриз.

МНОГО ВАЖНО!

12.Откачат се от купето вътре въздуховодите за обдухването на краката. Те се държат на по едно винтче 5мм към тялото на парното.

13.Откачат се пак там две колена (отляво и отдясно), които свързват корпуса на парното с въздуховодите на купето. Просто се издърпват и излизат

14.Сваля се блока на климатроника и през неговата дупка се откачат два куплунга син и червен, монтирани челно на корпуса на парното. Малко трудно се виждат, защото се намират навътре и нагоре.

Точно тези 3 стъпки бяха причина да изгубя 3 часа в дърпане и п......е на немски, теглене на корпуса на парното и чудене защо не излиза след като се движи свободно.

15.След това с издърпване нагоре цялото парно излиза навън :musik:

Имайте в предвид, че уплътнението на купето е лепкаво и затова след свалянето на скобата е необходимо дърпане за да се отлепи корпуса на парното от уплътнението на купето. Ако след свалянето се отлепи уплътнението някъде, може да се фиксира с моментно лепило към купето.

След като вече парното е навън (за щастие и часът е около 1 през нощта :hilezh: ) следва същинската смяна на радиаторчето. За нещастие обаче няма капак, който да фиксира само радиаторчето, а е необходимо да се раздели на две цялото парно. Тук при цялото ми уважение към германците :owned: – могло е да има капак отстрани и да се вади само радиаторчето. Както и да е. Тук процедурата също не е безболезнена:

1.Вади се приводния механизъм на централната клапа

2.Под него има зегерка с кече, която държи оста на клапата – също се маха

3.Откачат се приводните механизми на клапите за краката. Те са на един общ блок със син и червен куплунг (същите които откачихме през отвора на блока на климатроника по-рано). Самия блок се държи на два черни винта отстрани и щипка в средата, а рамената за захванати с по един бял винт към клапите.

4.Изважда се отстрани до моторчето на парното една пластмасова кутия (предполагам акумулатор на вакуум) в която влизат през клапанче един дебел и един тънък маркуч. Самата кутия се държи на винт отстрани. Важно е да се махне защото мисля, че под нея има винт който държи двете половини на кутията на парното

5.От същата страна на парното, от която е и централната клапа се откачат зегерките и на другите клапи.

6.Махат се всички щипки, които фиксират двете половини на тялото на парното. Има ги на доста места, хубаво оглеждайте някои не се виждат добре.

7.Развиват се всички винтове, които държат двете половини, като има два винта на терсене място – намират се много навътре и е необходима дълга отверка звезда с магнит за развиването им. Има един винт също зад моторчето на парното.

8.Най-накрая се отваря на две половини кутията на парното (при което се разместват всички клапи вътре и после е необходимо много търпение за се нагласят отново)

9.Сваля се старото радиаторче на парното. Самото радиаторче е фиксирано с някаква мека гадост, която го държи от страната на тръбичките.

Монтира се новото радиаторче. За да се уплътни вътре в кутията е необходимо отгоре и отдолу да се постави пореста гума. Най добре става със сцепен по дължина предпазен шлаух за PVC водопровод. Изпитано. Проблема е, че на новото ми радиаторче нямаше от тази мека гадост залепена отгоре и отдолу фабрично и затова ако се постави директно мърда вътре в кутията.

Самото сглобяване става по обратния ред, като трябва да се нагласят всички клапи да влезнат в отворите си така, че след затварянето да могат да лагеруват свободно. Самите клапи са направени от някаква специална гума, така че няма начин да се износят и не нужно да им се прави някаква профилактика

След поставянето на парното обърнете внимание на свързването на:

- синия и червения куплунг на приводния механизъм долу (през дупката на климатроника)

- свързването на гофрирания гумен маншон долу, който осигурява въздух към задната част на купето. Монтира се сравнително лесно има две уши за издърпване от двете страни.

- поставянето на двете колена (отляво и отдясно долу), които свързват корпуса на парното с въздуховодите на купето.

- свързването на въздуховодите за краката и завиването им с винтове.

Преди да включите парното е небходимо да се убедите, че всички куплунзи, приводни механизми и вакууми са закачени надлежно. Всяка грешка ще води до съответен запис за грешка в климатроника и после ще е необходимо посредством VAG-COM програмата да се трият :clown:

В крайна сметка ако всичко е закачено и монтирано както трябва (и е 5.30 сутринта :heiss: ) доливате антифриз палите двигателя и след като загрее обезвъздушавате системата.

Самата операция по смяна на радиаторчето е много трудоемка и бавна процедура, затова ако имате жокер „обади се на приятел“ е по-добре да се прави от 2 души. Все пак 4 очи виждат повече и вероятността да се забрави нещо е по-малка. Хубаво е всички неща, които се свалят да се слагат на едно място, за да може накрая след сглобяването да се види какво остава :dance:

В крайна сметка най-сетне имам отлично парно и вече не ми се потят стъклата :irre: ! Остава само болката в ръцете и кръста :fight:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 331
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Като по поръчка. Тъкмо се чудех проблемите, които описваш, на какво се дължат. Лошото е, че нямам материална база, за да седна и да извърша процедурата сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля.Браво на колегата VBI. Както винаги доста изчерпателен. Нека продължава все така.

P.S. Между другото колега VBI да те питам защо и на мен ми се потят стъклата като пусна парното на автомобила? Градусите играят ли роля за температурата на духане? И къде се намира това винче за обезвъздушаване на охл. с-ма, защото имах (имам) и аз такива проблеми подобни на твоите. Благодаря предварително.

Редактирано от sre4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти си извършил направо подвиг,как са ти издържали нервите незнам...Много ценна тема според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля.Браво на колегата VBI. Както винаги доста изчерпателен. Нека продължава все така.

P.S. Между другото колега VBI да те питам защо и на мен ми се потят стъклата като пусна парното на автомобила? Градусите играят ли роля за температурата на духане? И къде се намира това винче за обезвъздушаване на охл. с-ма, защото имах (имам) и аз такива проблеми подобни на твоите. Благодаря предварително.

Здравей sre4ko,

Като махнеш предпазната кора, там където влиза горния маркуч към радиаторчето на парното първо има вакуумен кран за спиране на притока на топла вода, който се командва от климатика и веднага след него има едно късо маркуче (между крана и извода на радиаторчето) на което отгоре се намира пробката за обезвъздушаване. При мен тази пробка беше пластмасова и при опита да я отвия се скъса пластмасовия винт и затова се наложи да го сменя. За всеки случай си приготви едно късо маркуче около 5см да го смениш ако случайно скъсаш обезвъздушителния болт. Опитай без да напъваш много и ако видиш, че не се развива, отхлаби едната от скобите, които държат маркучето докато не потече вода. Така също ще се обезвъздуши. Тази процедура предполагам знаеш, се прави на напълно загрял работещ двигател. Отвиваш и като потече антифриз (без въздух) стягаш обратно. Дано да е въздух в системата, че иначе не ми се мисли. Колкото до изпотяването на стъклата причините може да са две - или не духа достатъчно топло или имаш много лек пропуск на антифриз от радиаторчето и затова се изпотява. Между другото за да не се потят стъклата парното трябва да взима въздух отвън. Ако си включил опцията да ти върти само вътре въздуха ще се запотяват, защото въздуха става прекалено влажен, а вече е студено и не се пуска климатика да подсуши стъклото.

Поздрави,

Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравявам те за търпението, колега, но знам че въпреки дългата нощ крайният резултат е положителен и ти носи удовлетвореност :lol: Само заради това си е струвало усилията... Благодаря за подробното описание на всичко, което си направил, че знае ли човек... :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баце да беше ме викнал да снимам, да е с картинки.

Иначе евала за темата, заслужава да е в златен фонд.

Като видях какъв чанч е ми идваше да се гръмна :birthday: . Прав си, че със снимки щеше да е по-добре, но нали знаеш поговорката "да имам акъла на българина дето му идва после" :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Благодаря VBI за темата. Помогна ми страшно много днес.

Справих се за около 5 часа благодарение на теб.

Само ще добавя, че за да се откачат колената на въздуховодите и да се отвият болтчетата за въздуховодите за краката, за по-лесно се смъква жабката и кората под волана.

За да се откачат червения и синият куплунг - по-лесно става ако се извади и касетофона - ако има такъв.

Още веднъж благодаря, да се надяваме, че вече няма да губя антифриз :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
Браво Вальо! :rolleyes:

Вальо, нямало е досега мой проблем с колата, чието решение ти да не си улеснил!

Колеги, Вальо е институция в АКБ!!! :)

Редактирано от monz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ти пък :stupid: ... Каквото мога помагам - все пак форума е затова.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега виждам темата на колегата и мога да кажа само :) , радвам се че има такива хора в този форум :bia::dance: . Има нещо много важно обаче, не на празно се препоръчва тези коли да се карат с по скъпичкия синтетичен антифриз. Няма гаранция, че след време пак няма да се стигне до този ужас :hilezh: но все пак се предполага че периода на експлоатация ще е по дълъг.

За втората част след като вече парното е свалено, е няма такава простотия :bia: . С един приятел сваляхме на неговото бмв е34 абсолютно същата работа пълен ужас, добре че му беше за продаване та си позволихме да го изпочупим малко защото ни трябваха само моторчетата :bia:. И тогава си казах дано да не е по същия начин на аудито, че ако стане нещо ще си е........ мамата, но уви явно немските инженери за това време са ползвали един тертип на работа :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях слагал някъде малко снимки, ето как изглежда колата разглобена:

o633899407352601250.jpg

o633899407657132500.jpg

o633899406022757500.jpg

А това е кожуха на парното. До него е и клапана, който се пука често и е препоръчително да го смените (80лв е оригиналния), а не ка то мен, 1000км след смяната да ви се спука и да сменяте антифриз наново и да псувате хамалски :hilezh:

o633899415032132500.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Хаха Иво, не плаши хората :hilezh: . Разглобява се само отпред - отвътре се сваля само блока на климатроника общо взето за да могат да се откачат куплунзите за приводните механизми (синия и червения), но не и цялата арматура. Твоята яко си я разглобил, но предполагам, че си правил и нещо друго - не е само заради парното :respekt: Тялото на парното излиза през предния капак.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахаха, мале край! Ако си видя колата така, ритуално ще се самоубия с кедрова клонка!

Има нещо много важно обаче, не на празно се препоръчва тези коли да се карат с по скъпичкия синтетичен антифриз...

С един приятел сваляхме на неговото бмв е34...

Не знам кое е по-тъпо е34 или Ц4, за смяна филтъра на купето при едната се свалят чистачките, а при другата - жабката и централната конзола...

Казваш с Г12 да се кара... ми и двамата собственика на колата преди мен ги познавам лично, знам как са я поддържали веднага след вноса от Италия (знам и че километрите са и реални), на всеки сезон системата е била промивана и наливан чисто нов червен антифриз от първия собственик, който между другото е сменял масло на 8000 км., а втория също е слагал само червен антифриз... А не е истина колко мизерии ми направи тази охладителна система! Според мене не е от антифриза това, а просто живота на частите си е толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споменавам ли, че и при мен охладителната система ми докара параноя- гледам стрелката на температурата по- често от огледалата <_<

Не бях сменял водния радиатор и датчика му, бях решил и тях, но майсторите ми набедиха само семеринга на датчика на радиатора и го натегнахме.

Е, от миналата семдица съм и с нов воден радиатор и датчик :respekt:

Преди това клапана, през който минава антифриза и движи клапите на климатроника според температурата, по преди това- радиаторче на парното, разширителен съд и капачка, преди това пък водна помпа, преди това при предишния собственик ремонт на единия от Т- образните маркучи с метален тройник. И всички датчици по системата :)

На 80- ката ми беше същата работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе човек ти не си човек :respekt:

п.с ако имах поне 30% от твоя ентусиазъм които вкарваш в колата щях да съм пре-доволен!

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахаха, мале край! Ако си видя колата така, ритуално ще се самоубия с кедрова клонка!

Не знам кое е по-тъпо е34 или Ц4, за смяна филтъра на купето при едната се свалят чистачките, а при другата - жабката и централната конзола...

Казваш с Г12 да се кара... ми и двамата собственика на колата преди мен ги познавам лично, знам как са я поддържали веднага след вноса от Италия (знам и че километрите са и реални), на всеки сезон системата е била промивана и наливан чисто нов червен антифриз от първия собственик, който между другото е сменял масло на 8000 км., а втория също е слагал само червен антифриз... А не е истина колко мизерии ми направи тази охладителна система! Според мене не е от антифриза това, а просто живота на частите си е толкова.

Точно за това съм писал, че няма гаранция кога ще стане някаква мизерия. Но определено има значение с какъв антифриз се кара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гледам стрелката на температурата по-често от огледалата :)

Тва е "привилегията" да караме аудита. На Опел Кадет радиатора на парното се сменя за 15 минути макс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че бях срещал тема, в която описваха, че можело да се смени радиаторчето и без да се сваля цялото табло. Сваляли се само някои неща, за да се бръкне и се вадел отпред.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е темата - аз го сменях отпред без да разглобявам арматурата вътре. В началото на темата е описано как става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и без да се сваля цялото табло, но е по- неудобно за работа, а и използвахме момента да пребандажираме и подредим кабелите по инсталацията, които бяха поразровичкани и разплетени :respekt: от незнайни БГ- майстори, както е видно от снимката.

Ваското1 се справи перфектно, както винаги :hilezh::respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

ДА Е ЖИВ И ЗДРАВ КОЛЕГАТА VBI.

ЧЕТАХ ПО ГОРЕ ЗА ПРОБЛЕМА С ИЗПОТЯВАНЕ НА ПР. СТЪКЛО.

ПРИ МЕН СЕ РЕШИ С РЕМОНТ НА КЛАПАТА ПОД ЖАПКАТА - ЗА ЦИРКУЛАЦИЯ НА ВЪЗДУХА В КУПЕТО.

БЕШЕ СЕ СКЪСАЛА ПРУЖИНАТА ОТ КУПЕТО И Я ХВАНАХ С ЕДНА СВИНСКА ОПАШКА.

ПИША ГО ЗА ВСЕКИ СЛУЧАЙ АКО НЯКОЙ СТРАДА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:respekt: това с пружината на клапата за рециркулация явно често се случва. Направи една снимка къде си я вързал ако можеш - ще е полезно и за други колеги.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...