Jump to content

Смяна на радиаторче на парното на Ауди 100/С4


VBI

Recommended Posts

Вентилатора се намира само 2-ра ръка ако говорим за този под таблото за температурния датчик. Ако става въпрос за основния вентилатор на парното - тогава смяна на втулки и четки оправят нещата, нов едва ли ще се намери.

 

Иначе това с "количката" може да е заради проблем със самото управление на климатроника или замърсен датчик за запрашеност на въздуха (ако изобщо има такъв в платформата С4), който би трябвало да е монтиран отвън на входа на парното. Все пак е хубаво да се видят грешките на 01с и с VAG-COM.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 331
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

18 minutes ago, VBI said:

Иначе това с "количката" може да е заради проблем със самото управление на климатроника или замърсен датчик за запрашеност на въздуха (ако изобщо има такъв в платформата С4), който би трябвало да е монтиран отвън на входа на парното. Все пак е хубаво да се видят грешките на 01с и с VAG-COM.

Дадох колата на брат ми за уикенда и белята е станала по път,в балкана.Успял е да "байпасне" радиаторчето и се прибра.Снощи на работещ двигател и изгасено парно изписваше 00.0 на 01 канал.

Иначе може и да си прав за управлението на климатроника.

От известно време и показателите на вентилатора(чертичките,които се увеличават със загряването на колата) се увеличават "странно".

След втората чертичка светва четвъртата,а третата остава празна.:nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би е "тръгнало" управлението, може да опиташ да го отвориш и да му презапоиш спойките около дисплея и бутоните. Имаше и някакъв лентов кабел по спомен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свиренето е точно от вентилатора. Вентилатора се продава отделно, аз си взех Thermotec 80-90лв беше, но пак се вади тялото на парното(хубавото е, че не се сваля таблото на тия коли). Количката е символа за рециркулация на въздуха, клапата се управлява с вакуум и най-вероятно не работи, тъй като им се чупи едно ухо. 

Мисля че живеем на 200 метра един от друг, ако те притеснява нещо по смяната, драсни един-два реда да се разберем, може да го сменим в гаража. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,но вече започнах  да разглобявам в купето.Утре продължавам,но след като взема найлон,за да постеля върху мокета като залягам под волана и жабката-всичко е напоено с охладителна течност😂.

При пускане на парното,то стартира с иконката "рециркулация"на дисплея.Лекувам го като натисна бутона за рециркулация,за да изчезне иконката .

Но тогава се стартира компресора.Натискам му бутона,за да го изключа и да остане само на парно...и те така.

Може наистина да се бъгва управлението.

Вярно,че вентилатори излизат и като отделна част  https://www.avtochastionline24.bg/audi/a6-4a-c4/4638/10449/ventilatoer_edinichni_chasti

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава (нисенс, бер примерно) за да не се налага да го сваляш пак. Разликата в теглото между читава марка и менте е осезателна, а още по-осезателна е в топленето. При ментетата на ниски обороти изстива радиаторчето и почва да духа по-хладен въздух - т.е. има сравнително хубаво парно само при по-високи обороти. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих нисенс, като се наложи бая да стисна маркучите, заради малко по-малкия диаметър на щуцерите. Нямам теч, но ако го сменям пак, бих потърсил с 20-21мм щуцери. Като топлоотдаване съм много доволен и нямам проблеми с изтиване. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледах в нет-а-има Нисенс  с вход/изход и на 18мм, и на 20мм.Първите струваха към 20лв,а вторите към 80лв.Но прочетох и доста отрицателни коментари по други форуми.

Ще търся Hella/Behr.И ги дават да са дебели 40мм,т.е. няма да се налага да се уплътнява,а и ще тежи повече:hilezh:.  Е-струват 135лв,но вчера прах мокета и не искам да си го причинявам отново това с ваденето му:steinigung:🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Немските инженери изядоха много псувни тези дни от мен.Почвам полека-лека да събирам,след като днес пристигнаха и радиаторчето,и вентилатора:D

"Оригиналът" си върви с "екстри"-уплътненията ,а ето и старата"лейка":hilezh:

 

mahle.jpg

oldR.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремонт парно пълна програма.
Радиатор Hella, Вентилатор Thermotech, уплътнение между купето и парното 431819225.

1832600906_parno1.thumb.jpg.e6cc4a63440c1deaf0b902a8789ed74c.jpg
Преди да сваля парното махам корите и чистачките и играе прахосмукачката и водоструйката да изгоним всички мизерии да не падат в купето

918945203_parno4.thumb.jpg.34381d93009755aca983b1cb83eaefe8.jpg


Новото уплътнение седи доста свежо и като всяка оригинална част си пасва отлично
1962586023_parno2.thumb.jpg.27d9bd166de4462445eb4def89b0fc4d.jpg

765061798_parno3.thumb.jpg.a383991f4432f27ebe0b8ab71546bd43.jpg

 

Стария радиатор излиза в пенсия

2147231825_parno5.thumb.jpg.cbada5558d19d514bbd6303706569662.jpg

 

Новия поема щафетата
2086198537_parno6.thumb.jpg.873d2b8bffaea222738f4fdc5c258853.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A ето и изглед отвътре с новия радиатор и вентилатор. Самия вентилатор се държи на една зегерка и 3 тампона на 120 градуса разположени около мотора. Попадал съм на всякакви изгъзици от кутията срязана и радиаторчето извадено без да се отвори, до вентилатора сменен, ама при вкарването съборили единия гумен тампон той се озовал зад мотора и от напъване да сложазегерката сцепили кутията.
133949105_Parno7.thumb.jpg.917cbfb00fcd40614fdcc3a9d651dc6c.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, radi_nrj said:

 Самия вентилатор се държи на една зегерка 

Току що, тази зегерка ми разказа играта-иска доста усилие да натиснеш гуменото уплътнение и шайбата под зегерката,за да се покаже канала на зегерката в основата на вентилатора.

Смятам да мина и да купя уплътнения за дограма(дунапренените, със залепящо от едната страна),че всички стари такива уплътнения между въздухопроводите и тялото на парното се скъсаха и изрониха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатор Hella 8FH 351 311-621 - намерил съм изостанали количества в един склад на 160лв, някой ако иска мога да взема. Иначе цена клиент вече мина 230, налични са 8бр:
https://www.autopower.bg/радиатор-за-парно-hella-audi-a6-avant-4a-c4-2.5-tdi-quattro-8fh351311-621-g1073c40-i25636600.html

Вентилатор THERMOTEC DDA001TT - слагал съм на няколко коли и работят добре. Сега може да го взема на окло 70лв, иначе цена клинет е толкоз:
https://www.autopower.bg/вентилатор-за-парно-thermotec-audi-a6-avant-4a-c4-2.5-tdi-quattro-dda001tt-g1073c42-i24341740.html

Уплътнение 431819225 ОЕМ от Порше Запад - 14лв

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

От миналата седмица и аз съм вече в движение :D

Ново радиаторче,нов вентилатор за парното,ново уплътнение,обслужване на приводните механизми,оправих и пружината на клапата за рециркулация,нов филтър за купето,пране на "мокета"..

Абе доста играчка,но сега всичко е екстра.

Благодаря на всички колеги за съветите:zustimm:

п.п.Старият вентилатор се подарява.Свиреше като щурче от време на време,но така и така отворих тялото на парното,та го смених.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колата започна да губи антифриз и прави локвичка под ДВГ. Гледах, не можах да видя теч някъде. Въпроса ми е, има ли как да проверя радиатора на парното, без цялото това разглобяваме 🤔

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

15 minutes ago, Генади Маджаров said:

. Въпроса ми е, има ли как да проверя радиатора на парното, без цялото това разглобяваме 🤔

Потят ли се стъклата?Огледай зад педалите,а също и от страната на пасажера.

 

 

15 minutes ago, Генади Маджаров said:

Колеги, колата започна да губи антифриз и прави локвичка под ДВГ. Гледах, не можах да видя теч някъде.

Щом не виждаш теч над локвичката,може да тече от някой маркуч,да капе на друг и да се стича по  другия.

Вдигни кората под чистачките и огледай  и щуцерите на самото радиаторче.те се показват извън тялото на парното.Възможно е да тече там от някой маркуч/клапан,а от там да се изтича през дренажните отвори на купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предният прозорец се запотява само от страната на шофьора. Ще погледна. Благодаря! 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Наскоро ми докараха една кола за смяна на радиаторче, оказа се, че вакуумния клапан дето спира циркулацията през радиаторчето се е сцепил на две и тече оттам. Но както каза колегата Dafil, вдигни кората под чистачките и огледай добре там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се беше счОпило ухото за закачане на пружината на рец. клапа. Така клапата си седеше постоянно на вътрешен въздух и се потяха джамовете като се качим 3-ма или 4-ма. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 11/25/2020 at 8:21 AM, SPiTFiRE_ said:

При мен се беше счОпило ухото за закачане на пружината на рец. клапа. 

 

Като на 90% от всички C4-ки :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз пробих двете съседни ребра и навих винт и гайка меджу тях. Пружината я скъсих наполовина, че нямаше как да пробия близо до оригиналния захват. Вече месец работи без проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...