Jump to content

Смяна на радиаторче на парното на Ауди 100/С4


VBI

Recommended Posts

Значи аз четейки темата си помислих, че е много лесно да се смени радиаторчето...да - ама не! Хич не е лесно. Сблъсках се с проблем който не е описан. Откачих всички гадости които бяха на корубата и почнах да я дърпам да излиза, ама не става.Оказа се, че имам някакъв кабел който излиза и отива под някакъв датчик под пепелника. Разглобих всичко. Оказа се, че е кабел който захранва някакъв ел. радиатор, който се намира прилепен до самото радиаторче на парното. Никой не казва за това ел.радиаторче. Знаете ли как бачка? Явно се включва докато е студен двигателя. Ако някой има интерес мога да му пратя снимки от самото разкачане, сваляне, разглобяване на радиаторчето на парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 331
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Супер си го описал колега БРАВО :rolleyes:.Аз имам един странен проблем когато пусна парното духа си горещо но не толкова силно колкото трябва да е самия вентилатор явно нещо нее вред.На мах. духа едвам едвам и когато завия в движение наляво или на дясно започва да духа силно.Появявал ли се е на някой от вас такъв проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, попадали са доста хора на такъв проблем, трябва да се сменят четките на ел. мотора, но понеже роторът му ще е износен( там където търкат четките) и се почва едно подменяне на четки през 7-8 месеца, личен опит. За да се свали моторът, трябва да се свали цялата кутия на парното, т.е. все едно да сменяш радияторчето. Аз по снимки от американски форум си направих ревизия на кутията (отгоре под кората на чистачките), изрязва се финно отвор в пластмасата, който после се прави като капак и през него се вади моторът за нула време....почти. Аз в края на миналата зима сменях четки за втори път, сега пак гледам духа по- слабо, ще търся друга марка четки които да изкарват по-дълго, ако не, съм намерил нов мотор марка "VEMO" ЗА 170 лв. А почва да духа по- силно в десен завой защото мотора има аксиялен ход 1 мм и просто се накланя и четките контактуват повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Оказа се, че е кабел който захранва някакъв ел. радиатор, който се намира прилепен до самото радиаторче на парното....

Нямам такъв ел. радиатор и затова не съм го описал. Жалко, че не си го снимал да видя как изглежда - бих си сложил такава екстра, жена ми има на Мерца и почва да духа жега почти със запалването на двигателя.

Любо ти как си изряза капака за вентилаторчето - имаш ли шаблон? Моето от известно време като го пусна над 2/3 почва да вибрира и не върти толкова силно колкото трябва. Може би ще трябва да го свалям за да го обслужа, но не ми се почва като знам какъв чанч е :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази екстра и на мен ми стана интересна. Има ли код, който да индикира за нея, както за останалите екстри на лепенката отзад? Този проводник колега вижда ли се, без да се разглобява автомобила?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, попадали са доста хора на такъв проблем, трябва да се сменят четките на ел. мотора, но понеже роторът му ще е износен( там където търкат четките) и се почва едно подменяне на четки през 7-8 месеца, личен опит. За да се свали моторът, трябва да се свали цялата кутия на парното, т.е. все едно да сменяш радияторчето. Аз по снимки от американски форум си направих ревизия на кутията (отгоре под кората на чистачките), изрязва се финно отвор в пластмасата, който после се прави като капак и през него се вади моторът за нула време....почти. Аз в края на миналата зима сменях четки за втори път, сега пак гледам духа по- слабо, ще търся друга марка четки които да изкарват по-дълго, ако не, съм намерил нов мотор марка "VEMO" ЗА 170 лв. А почва да духа по- силно в десен завой защото мотора има аксиялен ход 1 мм и просто се накланя и четките контактуват повече.

Мерси колега .Сега поне знам от какво е и какъв к..р ме чака :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След разговор с предишния собственик на колата ми, четките на моя мотор на вентилатора са сменени в Шен Къмпани и все още се държат 3 години при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ето снимки на електрическия нагревател

http://bobigrig.snimka.bg/automobiles/radi...541709.21051857

Според мен радиаторчето е на 3 степени вижда се от снимките. 600 вата. Ама аз нещо не съм го усетил да бачка. Замерих го всичко си беше ОК, ама утре като запаля колата ще видя какво става. Иначе си е голям чанч тази смяна. Можеби трябваше да сменя мотора на вентилатора, ама за сега нямам проблеми с него. Дано да изкарам зимата с този ветнтилатор!

Сега проверих. Цената на ел. радиаторчето е 538 евро !!! Тея са луди!! :bia: Има го в и-бей за 55 евра втора ръчка.

Редактирано от BURKAN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любо ти как си изряза капака за вентилаторчето - имаш ли шаблон? Моето от известно време като го пусна над 2/3 почва да вибрира и не върти толкова силно колкото трябва. Може би ще трябва да го свалям за да го обслужа, но не ми се почва като знам какъв чанч е :hilezh: .

Ами аз правих ревизията по ето тези снимки- http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18665509 които Иво Динков беше постнал един път, първоначално много се смях като видях по какъв начин е разрешен проблема , но като се замислих от този по-лесен няма. Когато преди време сменях радияторчето, смених и четките, но и те се износиха, а трябва да съм луд за да свалям пак всичко. Шаблон няма, цялата работа е на око, аз импровизирах като на изрязаното парче залепих пвц кант 28 /2 мм.за мебели да стърчи от всички страни, така става като капак който после захванах през канта с много малки винтчета. Стана добре уплътнено и сега мога да свалям мотора когато ми скимне. Пластмасата я рязах с една машинка за финна обработка с малък диск за рязане. Лошото в метода е ако не улучиш от първия път размера на отвора....ама и това може да се измисли.

Редактирано от LiuboG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, че си го снимал - даже и каталожния номер се вижда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз правих ревизията по ето тези снимки- http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18665509 които Иво Динков беше постнал един път.

А кожуха как се сваля - този който е като охлюв, защото има едно винтче от долната страна. От снимката не ми става ясно нещо, прилича ми на изрязан. Иначе това си е много хубав метод.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това винтче е голям зор, иначе като се замисля и аз рязах част от охлюва, но това не пречи, защото остава вътре в кутията. Абе като се хване човек да го прави и всичко се изяснява кое как.....импровизация

Редактирано от LiuboG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Като гледам доста знания сте натрупали около вентилацията на колите ни.Можете ли да дадете един съвет за клапата за обдухване на предното стъкло.Въпроса ми е как мога да стигна до нея или по-точно до механизма който я отваря и затваря.Лятото работеше,а сега като започнаха дъждовете-разбира се спря и пред мен е мъгла.Днес си оправих клапата за вътрешния кръг на въздуха-беше се счупило крачето на вакум помпичката,което затваря външната клапа.Огледах се и за клапата за стъклото,но нищо не намерих.Сетих се за снимката на Иво Динков с разглобеното табло,прилоша ми и се отказах.Дайте някаква идея как мога да стигна до нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам 13.хх имаш грешка на 01с? Ако е така ремонта е доста труден. Единия вариант (аз го правих така, че не ми се сваляше цялото парно пак) е да разглобиш само барчето и да извадиш приводните механизми отвътре. Два са - син и червен. Този, който е откъм шофьора е за обдухването на предното стъкло и краката. Съветвам те да обслужиш и двата за да нямаш проблеми с другия после. На доста гадно място са поставени и излизат трудно - доколкото си спомням отляво се вадеше и една метална планка (потърси, бях писал някъде как се маха). Самите бутони от барчето не се махат, само основната кора отпред - трябва да мръднеш и задната половина на барчето (частта към ръчната) за да извадиш горната част. Честно казано ми отне няколко часа, много благословии и все си мисля, че ако бях извадил цялото парно отпред, откъм двигателя щях да го направя по-бързо :bia: . Иначе самото обслужване на приводните механизми е лесно и става за половин час.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го закачал на ВАГ-а,но утре вечер ще го направя.Надявах се тайничко,че има и по-лесен метод,но....явно няма.Според теб кое е по-добре-да вадя цялото парно(по указания от теб начин :bia: )или през таблото?ВАГ КОМ-а нещо ми забива на лаптопа(най-вероятно,защото е с Виста),пробвах и с виртуална машина,но няма резултат, та заради това не го използвам често.Настолния ми компютър е с ХР и на него си върви нормално,но съседите ще викнат специализираната линейка,ако го замъкна пред блока... :hilezh:

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по снимки от американски форум си направих ревизия на кутията (отгоре под кората на чистачките), изрязва се финно отвор в пластмасата, който после се прави като капак и през него се вади моторът за нула време....

Сигурно става въпрос за тази тема.

А

едно не лошо клипче.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клипчето е много добро :respekt:

@КМ5 - не е нужно да я свързваш към VAG-COM, климатроника си има собствени диагностични кодове, виж тук: http://audibg.com/forum/index.php?act=Atta...st&id=13512

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VBI още веднъж :respekt::flehan::);) ;)

Това не го знаех,още утре сутрин ще го проверя.Благодаря ти!!!

Гледах клипчето,наистина е полезно,а най-хубавото е че в канала има още полезни клипчета за Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,проверих какви кодове е дал климатроника-три са:

07.3-температурен датчик в духалката за свеж въздух,непостоянно отворен.

08.7-клапа за регулиране на температурата-непостоянно блокирала.

11.7-централна клапа-постоянно блокирала.

Първите две не ме притесняват,работят но са давали грешка.Клапата за регулиране не работеше една две сутрини.Като тръгна за работа и си пусна парното,трябваше да сменя температурата от min на max,няколко пъти и се оправи.Сега си работи.

Проблем е третата грешка.Тази клапа,не знам дали е на ел.мотор или на вакум,но имам съмнение ,че е на моторче,на което съм му извадил кабел.Преди време,когато си монтирах музиката, CD-то се закачи в някакъв кафяв кабел с клема и го откачи.От тогава този кабел си виси зад касетофона.Гледах от къде се е откъснал ,но така и не открих от къде е.А и всичко си ми работеше нормално,с изключение на тази клапа де.

VBI имаш ли спомен какво движи клапата,моторче или вакуум.Предполагам че пътя до клапата е същия,който ми описа в предния пост?

П.П. Изключително полезна е тази самодиагностика на климата,мерси че ме светна!

Редактирано от KM5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом грешката е 11.7 значи клапата е захранена, но е блокирала - не е откачена електрически. Това е приводния механизъм отдясно - "синята" букса. Тази клапа пренасочва въздуха към централната конзола (въздуховоди) или към стъклото и краката като цяло. Т.е. ако блокира в положение централни въздуховоди няма да духа в краката и на прозорците. Това обяснява проблема с обдухването на предното стъкло. Реално за да може клапата за стъклото и краката да работи (грешка 13.хх) трябва централната клапа да е пренасочила въздуха към нея. С една дума трябва да свалиш двата приводни механизма (на общо тяло са както ти писах преди) и да ги обслужиш.

Това, че клапата за регулиране на температурата е непостоянно блокирала (08.7) означава че вероятно ще спре и тя скоро. Тя е на лесно място - до моторчето за чистачките. Не е лошо да ги обслужиш и трите за да нямаш проблеми зимата.

Единствената с вакуум е клапата за свеж въздух/рециркулация (бутона с "количката") и тя не се следи от климатроника - ако откаже няма да имаш записана грешка. Тя няма потенциометър и има само две положения - отворено и затворено. Ако остане затворена, дори и да духа на стъклата пак ще се потят яко така, че няма начин да не забележиш че има проблем с нея. Обикновено и се чупи ухото на пружината и остава в едно от положенията.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите понеже ми стана интересно с тези грешки на климатика и реших да видя моя дали е вред.Е оказа се че не .Даде ми следните грешки:08.5-Клапа за регулиране на температурата-постоянно блокирала.15.5-клапа за въздушния дебит постоянно блокирала.Може ли няко да каже каде се намират тези клапи.Благодаря предварително :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,благодаря ти за информацията.Явно ще трябва да свалям парното и аз,защото така не става.За другите две грешки писах,че не ме притесняват,защото вече ги прегледах и оправих каквото имаше проблемно по тях.Тоя кафяв кабел ще продължи да ме дразни за какво е,надявах се да е за това,но както и да е.За клапата с бутон количка :D , забелязах че няма датчик,защото си беше счупена отвсякъде,а грешка за нея няма.

Още веднъж,благодаря ти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.

Здравеите понеже ми стана интересно с тези грешки на климатика и реших да видя моя дали е вред.Е оказа се че не .Даде ми следните грешки:08.5-Клапа за регулиране на температурата-постоянно блокирала.15.5-клапа за въздушния дебит постоянно блокирала.Може ли няко да каже каде се намират тези клапи.Благодаря предварително :)

Ами колега имаш късмет, моторчетата и на двете клапи са отвън под чистачките, т.е. не се налага махане на цялата кутия на парното за да се обслужат. Моторчето за клапата за темп. се намира от лявата страна на кутията на парното под един черен капак с няколко винта и от него излиза кабел с широка букса, точно над клапана за спиране на антифриза към радияторчето. Но за да можеш да го извадиш ще трябва да свалиш чистачките и тяхната кора, защото е на много навряно място (някъде из форума имаше снимки, потърси). Моторчето за клапа въздушен дебит и самата клапа, се намира на тръбата между кутията на изпарителя на климатика и кутията на парното, преди гумения маншон който ги свързва. Една черна правоъгълна кутия с червен надпис отгоре, вижда се защото е най- отгоре, от нея излиза кабел и вакум мъркуч. За профилактиката на моторчетата сигурно си чувал как става. ВСИЧКИ други моторчета за управление на останалите клапи са м...а си в това- онова и за да се стигне до тях се налага демонтаж на цялата кутия на парното.

Най- отгоре на раздел 100/А6 има тема всичко за модела, но линка към ремонта на моторчетата на клапите нещо не бачка... :unsure: там имаше и снимки....

Редактирано от LiuboG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любо, ти с какво изряза кожуха на парното за да имаш достъп до вентилатора? Моя вентилатор нещо вибрира на високи обороти и съм намислил да го сваля ползвайки твоя метод.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук има и малко снимки http://www.wikihow.com/Remove-and-Replace-...100/A6/-S4/S6-) .

VBI, на 13-та снимка(където е отворен корпуса на парното),коя от двете клапи се води централна и къде се намира моторчето и?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...