Jump to content

Една история за арматурно табло, борд компютър и една ръчка


Данаил Петров

Recommended Posts

Такаааааа,

с малко предистория от тази тема. Тъй като колегата звучеше убеден (не го упреквам, моя си беше вината, че не проверих по обстойно преди това, но това е друга тема) за ръчката, и че само тя е необходима за извеждането на информацията от бордовия компютър (моментен разход, вода в казанчето и други простотии) аз си поръчах тази ръчка от ebay (за съжаление преди да прочета поста на колегата @Mu) . Ръчката дойде, чисто нова в кутийка на Audi (всичко ми излезна около 140лв с транспортните разходи и т.н.) и днес отидох при мой приятел (който е собственик и управител в голям сервиз и човек на когото имам доверие относно електрониките по автомобилите) с молбата "просто" да сменим ръчката. Той разбира се, ми се хвана на акъла и започнахме да разглобяваме волана (за тези които незнаят, сваля се волана, айрбега и още една джаджа в която има една лента за airbag-а). Сменихме ръчката, даваме на контакт и се почна едно натискане по всичките 3 копчета на тази ръчка аз, той и още двама човека :-) :jump::) След като всички пробвахме, разбрахме, че все пак няма да стане работата, и започнахме да събираме всичко както си беше със старата ръчка. Сглобихме всичко, и запалих колата с "коледно" настроение! Всички лампи по таблото светиха като коледна елха. То не беше ESP, то не беше AirBag, то не беше АBS .... чудо ви казвам. Айде сега колата в BOX-а, закачай VAG-COM-a с идеята, че компютъра е отчел грешка за липстващ ABS и сензор за движението на волана когато сме дали на контакт за да проверим дали ръчката работи. Да ама не! VAG-COM-а даде грешка, че сензора/датчика за движението на волана бил изгорял!!! (или че по-точно нямал ток) ами сега? Закачихме софтуер-а на БОШ. Той ни каза, че волана не бил настроен, и че трябвало да се позиционира. Започнахме да следваме постъпково направлението за настройката на волана. Там веднага стана ясно, че датчика си работи, тъй като отчиташе всяко едно движение. Позиционирахме, разместихме го с по 10-15 градуса във всяка посока, и БОШ-а си записа промените. Хубаво, ама оная грешка за изгорелия датчик стои, и не може да се изтрие!!! След 3 часа ровене по софтуери и четене напред назад, стана ясно, че колата трябвало да се покара няколко метра със скорост до 20км. С изчерпано търпение и много недоверие, решихме все пак да покараме колата за да видим какво ще стане.О чудо, ESP-то огасна!!!! Грешката изчезна, и всичко си дойде на мястото. С две думи, загубихме си повече от 5 часа с абсолютни простотии! Видяхме се в чудо!!!! (Освен БОШ и VAG-COM, ползвахме още един софтуер, на който забравих името, но той имаше най user friendly интерфейс. До колкото разбрах, е някакъв италиански. Нещо с B... беше)

От цялата тази ситуация, си извадих поука за вбъдеще, и тя е, че повече с глупости няма да се занимавам (или да занимавам хората покрай мен ;))

Съветвам всички колеги, които си мислят, че по тези "новите" коли нещата стават по простия начин, да проучат всичко подробно преди да се захванат с каквото и да е било! Ето, от смяната на една нищо и никаква ръчка за чистачките (модул който може да се счупи във всеки един момент) си отворихме такава кушия, че просто не е истина! Недай си боже да го правиш пред блока в неделя по обяд :):jump::)

Та така! Радвам се, че все пак всичко завърши благополучно. Това поне ще остане във форума за такива ентусиасти като мен.

Между другото, някъде бях чул, че тези табла ги препрограмирали, и чак тогава можело да извежда разхода. Вярно ли е това? ;)

П.п. Продавам ръчка за чистачките с управление за бордови компютър на B6. Чисто нова, в кутиика.Неупотребявана!!!! ;) ;) :multi:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че ще мога да ти помогна, но ми трябва номера на лоста който си купил, коя година ти е количката (за предпочитане погледни 10-тия символ на рамата) и номер на двигателя.

Редактирано от stilko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааааа,

с малко предистория от тази тема. Тъй като колегата звучеше убеден ...

Не зная какво точно искаш да кажеш с тази тема, но тъй като има вероятност да визираш мен, да ти кажа че не само съм убеден, а съм 154780,65 % убеден, защото аз направих тази процедура на моята кола / в смисъл не аз, а човек който си разбира от работата, а не е пишман майстор/. Сега съществува вариант таблото ти да е различно /не мога да си го представя, но е възможно/, но според мен по-скоро нещо сте объркали. Тази цялата процедура се извършва за 15 минути /в това време се включва и лъженето на датчика за водата в казанчето за чистачки. :wall: Цялото удоволствие ми струваше 30 лв за труд, лостчето си го бях купил отделно.

Изключително голяма грешка която се допуска, много често е че такава проста на вид, но всъщност деликатна работа се извършва от хора които никога не са го правили. Болезнено очевидно е че сигурно има врътка, както всяка подобна работа и е хубаво винаги да се проверява дали "майстора" наистина е правил такова нещо или просто е чувал за него. А лично аз ти писах в онази другата тема, защото, както ти казах на моята кола го направиха точно така.

И цялата тази работа доказва че не всеки с Ваг-ком може да прави диагностика. То програмата си е програма но винаги човешкия фактор е най-важен.

Редактирано от audi A3 1.8T
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная какво точно искаш да кажеш с тази тема, но тъй като има вероятност да визираш мен, да ти кажа че не само съм убеден, а съм 154780,65 % убеден, защото аз направих тази процедура на моята кола / в смисъл не аз, а човек който си разбира от работата, а не е пишман майстор/. Сега съществува вариант таблото ти да е различно /не мога да си го представя, но е възможно/, но според мен по-скоро нещо сте объркали. Тази цялата процедура се извършва за 15 минути /в това време се включва и лъженето на датчика за водата в казанчето за чистачки. :wall: Цялото удоволствие ми струваше 30 лв за труд, лостчето си го бях купил отделно.

Изключително голяма грешка която се допуска, много често е че такава проста на вид, но всъщност деликатна работа се извършва от хора които никога не са го правили. Болезнено очевидно е че сигурно има врътка, както всяка подобна работа и е хубаво винаги да се проверява дали "майстора" наистина е правил такова нещо или просто е чувал за него. А лично аз ти писах в онази другата тема, защото, както ти казах на моята кола го направиха точно така.

И цялата тази работа доказва че не всеки с Ваг-ком може да прави диагностика. То програмата си е програма но винаги човешкия фактор е най-важен.

Колега,

струва ми се, че ме разбра погрешно, и прие нещата лично/присърце. Не обвинявам никого, просто споменах това което знаех за лостчето, и да от твоят пост реших, че наистина става. Сега, човекът при който ходих, не е правил такива неща. Той се занимава със съвсем други работи, а тези ако мога да ги нарека несвойствени неща изобщо не са му приоритет.Той го направи просто заради мен, и както казах да ми "одиса на акъла". Аз отидох при него, и му казах, че всичко което трябва да направим, е просто да демонтираме старото и монтираме новото лостче. Е, направихме го...

Както и да е. Колега, ако си ме разбрал погрешно или ако си счел постът ми за упрек, то те уверявам, че си в грешка. Съжалявам ако е прозвучало така.

4E0 953 503 B -> Това ми е номера на лостчето. Има ли начин да се напасне?

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са ви гршките:

1. Не сте откачили акумулатора => след като сте откачили датчика за завой и Airbag-а на волана се е регистрилала грешка и ти е светнало ESP, ABS и AIRBAG

2. Не сте направили настройките на таблото за да "разбере", че сте му сменили лоста с нов с управление на FIS-a.

Този номер на лост го дават за А4 след 04/2003, но това не е проблем тъй като шината и пиновете са еднакви за коли с и без FIS.

Не се отчайвай, а се обърни към добър еладжия. Лоста ще го сложиш пак и само трябва да отидеш да ти се направят настройките.

За таблото не се притеснявай за B6 се предлагат само два вида табла и на двата има FIS.

КАКВОТО И ДА СЕ СВАЛЯ ПО КОЛАТА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ ОТКАЧА АКУМУЛАТОРА ЗА ДА НЕ СЕ РЕГИСТРИРА КАТО ГРЕШКА! АКУМУЛАТОРА СЕ ЗАКАЧА КОГАТО ВСИЧКО Е СГЛОБЕНО!

По късно ще ти кача инструкции по подмяната на лоста.

Ето инструкциите и малко схеми:

http://stilko.data.bg/CAR/AUDI/A4%20(B6)/a4_002.pdf

http://stilko.data.bg/CAR/AUDI/A4%20(B6)/a4_003.pdf

http://stilko.data.bg/CAR/AUDI/A4%20(B6)/a4_004.pdf

http://stilko.data.bg/CAR/AUDI/A4%20(B6)/a4_005.pdf

http://stilko.data.bg/CAR/AUDI/A4%20(B6)/a4_006.pdf

Редактирано от stilko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега можеш ли да ми опишеш как стигна до лентата за аербега,че моята е прекъсната и искам да разглобя волана за да я сменя.

1.от къде се сваля аербега и

2и къде точно се намира лентата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са ви гршките:1. Не сте откачили акумулатора => след като сте откачили датчика за завой и Airbag-а на волана се е регистрилала грешка и ти е светнало ESP, ABS и AIRBAG2. Не сте направили настройките на таблото за да "разбере", че сте му сменили лоста с нов с управление на FIS-a.Не се отчайвай, а се обърни към добър еладжия. Лоста ще го сложиш пак и само трябва да отидеш да ти се направят настройките.За таблото не се притеснявай за B6 се предлагат само два вида табла и на двата има FIS.

Колега,благодаря ти много за предоставената информация! Имам няколко въпроса.

1. Как се "обучава" таблото, да разбере, че има такова лостче?

2. Кой може да ми го направи?

3. Има ли риск, да се повреди таблото в процеса на обучение/настройване?

Колега можеш ли да ми опишеш как стигна до лентата за аербега,че моята е прекъсната и искам да разглобя волана за да я сменя.1.от къде се сваля аербега и 2и къде точно се намира лентата

Колега,

погледни информацията прикачена към пост-а на stilko. Там ще видиш какт точно се сваля airbag-а, а лентата се намира в елемент посочен с номер "1" в тази документация.Поздрави,Данаил Петров

Редактирано от Данаил Петров
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави се прекодиране на таблото с VAG-COM! Принципно всеки който има кабел и VAG-COM би трябвало да ти свърши работа. Преди това обаче си сложи лоста и провери дали останалите му функции работят коректно. Според мен за смяната на лоста няма нужда да ходиш в сервиз, а внимателно следвай указанията и си го смени сам. И незабравяй да откачиш акумулатора и да непроменяш(завърташ) датчика за завой. Провери дали работи лоста както трябва, но след като си сглобил всичко и после ще помагаме за прекодирането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави се прекодиране на таблото с VAG-COM! Принципно всеки който има кабел и VAG-COM би трябвало да ти свърши работа. Преди това обаче си сложи лоста и провери дали останалите му функции работят коректно. Според мен за смяната на лоста няма нужда да ходиш в сервиз, а внимателно следвай указанията и си го смени сам. И незабравяй да откачиш акумулатора и да непроменяш(завърташ) датчика за завой. Провери дали работи лоста както трябва, но след като си сглобил всичко и после ще помагаме за прекодирането.

Колега,

честно да си призная, не ми се иска аз да си пипам всички тези неща! Бих предпочел да платя на някого, но да знам, че ще свършим работата!

Затова, ако считаш, че можеш да ми помогнеш срещу определено заплащане - казвай цената! Наистина доста се наплаших покрай тези "направи си сам" мероприатия.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам си в София защо не се свържеш с колегата audi A3 1.8T да те насочи направо при неговия майстор, както спомена той е и само 30лв!

Редактирано от stilko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави се прекодиране на таблото с VAG-COM! Принципно всеки който има кабел и VAG-COM би трябвало да ти свърши работа. Преди това обаче си сложи лоста и провери дали останалите му функции работят коректно. Според мен за смяната на лоста няма нужда да ходиш в сервиз, а внимателно следвай указанията и си го смени сам. И незабравяй да откачиш акумулатора и да непроменяш(завърташ) датчика за завой. Провери дали работи лоста както трябва, но след като си сглобил всичко и после ще помагаме за прекодирането.

Колега,

какво точно се настройва с VAG-COM-а, за да се обучи таблото? Имаш ли някаква документация или по-детайлна информация за това?

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...
Отговора се крие ето ТУК

Истината сигурно е някъде там, но би ли бил по-конкретен (аз лично не успях да намеря това което ми трябва)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Аз се справих единствено и само по писаното от @Mu http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=4413...mp;#entry581991 за което много му благодаря :respekt:

Само единствената разлика беше че монтирах и датчика за течноста на чистачките, което удължи процедурата поне с час... но никакви други проблеми не е имало, следвах неговите инструкции :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се справих единствено и само по писаното от @Mu http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=4413...mp;#entry581991 за което много му благодаря :flipoff:

Само единствената разлика беше че монтирах и датчика за течноста на чистачките, което удължи процедурата поне с час... но никакви други проблеми не е имало, следвах неговите инструкции :hilezh:

А, браво! Още един колега се upgrade-нал!

Колега, този датчик от къде го взе, и как са монтира? Можеш ли да приложиш няколко снимчици? Имаше ли изведени кабели до там? Показва ли коректно сега? Колко струва? :hilezh:

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

здравейте и от мен.

монтирах  съответното лостче с копчетата за борд, както е описал колегата @Mu за има няма 10-15 минути, след това с ваг ком следвахме неговите стъпки и сега си показва нужните неща, остава само датчика за казанчето, което показва че няма, по напред ще монтираме и него...благодарности на колегата @Mu

 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Здр колеги,днес монтирах и аз лостчето обаче са като влезна в менюто на бора ми изписва компютър 1 и компютър 2 .!

Излизаме от тук и отиваме в блок 17 [instrument] след това [Adaptation-10] [chanel Number] и с 
бутон [up] избираме 19 канал и прекодираме X??XX
X?XXX : Board computer
0 = Only level 2 (long time memory)
1 = level 1 and 2 
XX?XX : Driver information system (DIS)
0 = DIS 1
1 = Highline without DIS
2 = DIS 2

 

аз съм го направил 31200 а доколкото четох 2ката трябва да ми е 1ца обаче неискааше да се запамети и го направих 2.та мисалта ми е как да го оправя това да неми показва компютър 1 и 2 .!  Колата е ауди а4 б7 предполагам че настроиките са като на б6 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

получи се мерси :) а разхода за 2.0тди + чип градско 10-12 на 100 нормален ли е :Д  май сгреших с борда ,че го сложих взимам да се плаша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се че е станало.

Ми ако си карал градско 20мин и е нямло по-дълго карне с пост скорост-да. Лично аз тоя рзход на 1 го гледм на дълъг път от време на времв:)

Какви са ти впечатленията от чипа, да не е мн агресивен?

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около половин час да съм карал градско а до колкото чипа нее агресивен .Аз казах да ми я направят така че да ми свали разхода.В БЛАГОЕВГРАД ми го направиха а иначе тия дни ще тръгна на на по дълго  разстояние и се надявам да паадне :Д  .А знаеш ли как мога да махна  иконката за течноста на чистачките ,че яко ме дразни..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...