Jump to content

Как да избера какви гуми да си купя?


Recommended Posts

Преди да започна все пак и да си го кажа: написаното по-долу си е чисто лично мнение изградено по един или друг начин. Просто го намирам за верно, полезно и се възползвам от функциите си на модератор за да закача темата на видно място. От друга страна пък тази тема бива сериозно разисквана поне два пъти в годината - за зимни и летни гуми, та не е лошо да се вижда от високо.

Защо не мога да разчитам на мнението за зимна/лятна гума произволен размер, но конкретна марка и модел?

За съжаление всичко е прекалено индивидуално. Хората, които са се заглеждали по разни тестове за гуми може да са обърнали вече внимание на факта, че много често гума от даден производител и конкретен модел в размер Х е в челната тройка на класацията, а същата с размер У е едва класирал се успешно. Това ще рече, че е изключително важно да се консултирате за гуми, които конкретно пасват на вашия размер!

Добре де, защо да гледаме тестове на гуми като Гошо ми каза, че "онези" са били трепач?

Защото тук нещата са още по-относителни! Как можете да сте сигурни, че Гошо е еталон за добър шофьор, който има достатъчно километри зад гърба си, попадал е в стотици ситуации от където е могъл да извлече извод за способностите на гумите? Дори и така да е пак има проблем: какъв автомобил кара той и какъв вие? Пример: на един и същи заснежен наклон в рамките на два дена отивам с приятел собственик на А4 (В5) Авант quattro и А6 (С5) Авант quattro. А4-та безгрижно се изкатери, а на следващия ден качихме директно гумите с джантите на А6-та и положението беше трагично. Извода ми от случката е, че колата има огромно значение! Ако теоретично имаме А4ка, то не можем да приемем съвет от човек, който има А8ца или от човек с А2ка.

От къде тогава да си взимаме изводи коя гума е по-добра от друга?

Четем реномирана (чуждестрана) преса, на хартия или в нета. Защото само те тестват при еднакви условия (шофьори, коли, изпитания, условия) и също така на драго сърце биха критикували, а между нас едва ли ще се намери кой да каже "Баси, дадох 800лв за чисто нови гуми и не стават за нищо!", а такива гуми със сигурност има!

Още нещо?

Ами да....

1во и НАЙ-важното: гумите да са НОВИ. Гума по-стара от 2 години отпада автоматично. Гумата старее и губи свойствата си!

2ро: гледам по възможност да е някоя по-известна марка, защото това увеличава вероятността инжинерчетата да са си свършили качествено работата в пресмятането на гумата и избор на материали в нея

3то: в крайна сметка избирам модел който ми е по джоба, което в повечето случаи така или иначе автоматично ме води до някой конкретен вариант и всичките приказки, които сме писали тук, всичките тестове, които сме чели и слушали, всичките оферти на "разбирачите" спират да имат значение.

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно подкрепям написаното и споделям личният си опит в това отношение.

През зимата на 2004г., реших да купя зимни гуми за Б4-та. Отидох в първият по-голям магазин за гуми и си купих FULDA Kristall Montero 195/65 R15 picture_fuldatyredetail_kristallmontero2_small_tcm270-3494.jpg за скромната сума от близо 700лв. Приятелите казаха, че FULDA е много добра марак, шарката и беше "модерна" и по всичко изглеждаше, че съм взел добри гуми.

Оказа се, че няма толкова лоши гуми. Дори на отъпкан сняг се държаха като сликове - ужас. Направо не можех да повярвам и започнах да търся тестове на гуми. В adac.de бяха тествали точно този размер и модел, като резултатите от тестовете потвърдиха моите впечетления.

Една година по-късно, FILDA пуснаха FULDA Kristall Montero 2, която изглежда по абсолютно същия начин, но предполагам, че са променили смеските, защото и те са се усетили, че нещо не е наред.

Тази година дойде ред да купувам гуми и за А4-та. За моя радост в adac.de имаше тест на 205/55 R16 от който си избрах силно препоръчителните DUNLOP SP Winter Sport 3D 205/55 R16 SPWinterSport3D.jpg . При все тестовете, които прегледах, гумите продължават да ме изненадват с доброто си сцепление и чак се плаша да не повишат самочувствието ми над законите на физиката.

Редактирано от Cocteau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...
  • 1 year later...

Нови етикети за автомобилните гуми от 2012г.

От 2012 година в европейския съюз влиза в сила нов закон за търговците на автомобилни гуми за леки и товарни автомобили. Всяка гума трябва да бъде обозначена с нов етикет, който ще показва до каква степен допринася продукта за икономия на горивото и опазване на околната среда, какви са резултатите от проведените тестове и нивото на шум което се отделя по време на движение.

Всичко това ще допринесе за по-голяма информативност от страна на клиентите, които сами ще могат да се ориентират за качествата на гумата която ще сложат на своя автомобил.

1427474T.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ето как в общи линии се променя поведението на гумата при различните и размери...

Широки или тесни гуми?, Как различните размери, променят поведението на автомобила.ЦЪК ТУК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Нови етикети за автомобилните гуми от 2012г.

От 2012 година в европейския съюз влиза в сила нов закон за търговците на автомобилни гуми за леки и товарни автомобили. Всяка гума трябва да бъде обозначена с нов етикет, който ще показва до каква степен допринася продукта за икономия на горивото и опазване на околната среда, какви са резултатите от проведените тестове и нивото на шум което се отделя по време на движение.

Всичко това ще допринесе за по-голяма информативност от страна на клиентите, които сами ще могат да се ориентират за качествата на гумата която ще сложат на своя автомобил.

1427474T.jpg

Това се отнася за гумите произведени след 1 Юли 2012 година. Сега масово върви кампания по залепването на какви да е етикети на гумите произведени преди тази дата в някои сервизи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Защото гумата старее, може да е нова, но да е стояла на склад - да е произведена преди 2-3 години примерно. После като я покараш 1-2 години може да се нацепи от стареенето на материала. Затова е хубаво новата гума да е възможно с "най-пресен" дот :).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 1 year later...
  • 4 months later...

Здравейте,

Съвсем нов съм във форума и реших да пиша за първи път. 

Преди няколко месеца си купих AUDI A3 TDI 2.0 140 HP (2005г.). Сега дойде момента за купуване на зимни гуми. По принцип, почти нищо (да не кажа нищо) не разбирам от коли. Аз съм от онези шофьори, които ги наричат "пишман", т.е. само шофират и нищо повече. Иначе, от може би 20 години за мен мотото за колите е: АУДИ и всички останали. Малко се отплеснах, но да се върна на темата за зимните гуми. Четох разни статии какво трябва да се гледа при гумите - обозначения, от коя година са и останалите неща. До скоро гледах реклама на GOODYEAR с AUDI, та бях решил да е тази  марка гуми. Обаче гледах и MICHELIN. И сякаш MICHELIN ми се струват най-добрите, както и ме посъветва един приятел, който работи във вулканизатор от 10 години. Ето линковете към двете марки гуми, които гледах:

1. http://www.michelin.bg/tyres/car-tyres#type=type_2&brand=audi&range=a3&model=a3&engine=2.0%20tdi%20140&year=2003%20-%202008&selectedFitment=225-45-17-94-V&selectedFilter=winter&fronthighwaypressure=2.7&frontnormalpressure=2.5&rearhighwaypressure=2.7&rearnormalpressure=2.3&retainFitment=225-45-17-94-V&selectedIndexOption=2&usage=2

2. http://www.goodyear.eu/bg_bg/tires/passenger/ultragrip-9/?from=browse

Ако може да дадете някакви мнения, че се чудя коя от двете марки. Michelin-a струва 230лв/гума и съм решил да ги дам парите. 

 

П.С. Ако поста ми не е за тази тема, моля да ме извините и да се премести в подходящата такава.

П.С. Забравих да добавя, че сегашните ми летни гуми са: Michelin Pilot Sport 3 - 225/45 ZR 17 94 W

Редактирано от Merkanto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Здравейте колеги,имам audi a6 4f и съм си харедал джанти размер 5х112 ет35 които са сложени на гуми 225/45/17 интересува ме еазмера дали ще ми стане или ми трябват по-голям размер?Благодаря ви предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки че се съмнявам добрият тон в темата да се задържи много дълго, ще си споделя и аз мнението... Гуми избирам по следните показатели с приоритет в посочения ред:

1. сцепление на мокро - ако е над B - отпада

2. икономия на гориво - ако е над C - отпада

3. шум - под 70 dB

4. да ми допада шарката поне малко

 

Летни гуми си взех - Michelin Energy Saver+ ; 205/55/R16; 91V - много съм доволен - тихи, добро сцепление, не е е пускал ABS-a. Като цяло съм по-спокоен шофор и за щастие не съм я пробвал в по-екстремни ситуации.

 

Зимните ми гуми са същия размер, 91H - Dunlop Winter Sport 5 - тихи са, на заден ход на лед никакви ги няма (което не знам дали е показателно), но нещото, което много ме дразни, е че събират къде що има камъче по пътя. Предните гуми ги хвърлят по калниците, а задните си ги пазят в грайфера и сътветно се чува. Вчера ги смених и събрах буквално 1 голяма шепа мозайка, която съм насъбрал от настилката на паркинга ни. Може би положителното е, че няма как да сгрешиш в маркирането на предни/задни за другата зима :) Иначе гумите са си супер. Въпреки това следващите ми 100% ще са Michelin.

 

Искам да обърна внимание на показателя за икономия на гориви, които явно много пренебрегват и купуват по евтини гуми, които в последствие им излизат според мен по-скъпи:

http://www.goodyear.eu/bg_bg/goodyear-quality/eu-tire-label/

http://info.promogumi.bg/Useful-Information/Euro-Label/

Редактирано от kup0nq
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, boldzer0 написа:

Здравейте колеги,имам audi a6 4f и съм си харедал джанти размер 5х112 ет35 които са сложени на гуми 225/45/17 интересува ме еазмера дали ще ми стане или ми трябват по-голям размер?Благодаря ви предварително

Стандартния размер за 17-ка при теб е 225/50. Ще са ниски тези гуми които си набелязал. Разликата е над допустимите граници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, kup0nq написа:

...

Искам да обърна внимание на показателя за икономия на гориви, които явно много пренебрегват и купуват по евтини гуми, които в последствие им излизат според мен по-скъпи:

http://www.goodyear.eu/bg_bg/goodyear-quality/eu-tire-label/

http://info.promogumi.bg/Useful-Information/Euro-Label/

Аз пък бих ти обърнал внимание че няма как гума да има перфектно сцепление и да е енергийно ефективна. По-добре си купи гуми с лош енергиен показател за да не се чудиш защо не спират после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив! Не трябва да се бъркат съпротивлението при въртене със сцеплението с асфалта. По твоята логика гума с клас А за мокра настилка и клас Б за икономия например трябва да спира по-зле от гума с клас А за мокро и клас Ф за икономия... Тези неща са си ги измерили и преценили хората, спорачните пътища са описани в метри и т.н. и т.н. Не случайно в ЕС на няколко стъпки ограничават и ще ограничават производството и предлагането на нови гуми с висок индекс на съпротивление при въртене. Следващата такава стъпка влиза в сила от 1.11.2016.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едното просто спиране в права линия на мокро не е показател за сцеплението на една гума. Ако само тва ти е критерии за поведението на една гума вземай там по етикет и си мисли че си взел най-доброто.

Щот има пластмарници с Б на мокро които са пълен леш. Същевременно гуми с С са класи отгоре.

За това е много по меродавно да се гледат тестове на големите медии. Защото там се тества доста по обстойно. 

 

Дали нещо е с Ф за икономия може да е по две причини - евтини материали и лош дизай(евтини гуми) или жертване на икономия за перфектно поведение на гумите(скъпи гуми)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дадох го като пример просто... но като цяло съм взел от най-доброто, да. Със сигурност, обаче, отразявам разликата между сцепление и съпротивление при въртене. Каквато и да е причината на Ф-а, скоро няма да се предлага, а жертвите от икономия с цел перфектно поведение има смисъл да се правят при F1 или, разбира се, при БНВ расерски автомобил като Е36, а не при средностатистически автомобили.

Редактирано от kup0nq
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решил съм да си взимам нови летни гуми ... спрял съм се на Vredestein Sportrac 5 205/60/15 за A4 B5 1.8 Quattro Avant. Не че са ми по джоба но просто сегашните усещам че поизпускат и се налага смяната им. Джантите са си оригиналните ЕТ 35 ли се води не знам. Чувал съм че гумите им са добри но до там ... леко по агресивно ми е карането. А и возя малко дете ( тогава е кротко ) но и в 2-та случая искам да имам стабилност и на мокро и на сухо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са гуми с много мек борд. Ще са комфортни, но за агресивно каране с такава висока гума не мисля че са вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, SAKI said:

Решил съм да си взимам нови летни гуми ... спрял съм се на Vredestein Sportrac 5 205/60/15 за A4 B5 1.8 Quattro Avant. Не че са ми по джоба но просто сегашните усещам че поизпускат и се налага смяната им. Джантите са си оригиналните ЕТ 35 ли се води не знам. Чувал съм че гумите им са добри но до там ... леко по агресивно ми е карането. А и возя малко дете ( тогава е кротко ) но и в 2-та случая искам да имам стабилност и на мокро и на сухо :)

 

Аз си взех Спортива тоя размер, не са нещо велико, ама поне са мекички, не са някаква пластмасови. За спокойно каране мисля, че стават. 84лв с отстъпката на клубната карта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...