Jump to content

Как да избера какви гуми да си купя?


Recommended Posts

Беги па ти ве, Пусенце:hilezh:

Колко пъти ти се е налагало да спираш от сто ве ?

И не ми излизай с номера,че е достатъчно един път да се случи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 minutes ago, tonko2.0T said:

Вярно е.Но ако знаеш основно къде ще се карат,не ми се мисли.:steinigung:

Ако ще ги караш по лоши пътища, респективно с не толкова висока скорост защо не заложиш на някоя евтина марка. Едни от първите ми гуми бяха Корморан Импулсер 195/65/15 - за мен уникална гума за цената си. 4 сезона  и близо 85к.км., бордюри, копки и т.н. На мокро обаче имах едно на ум и се караха внимателно, особено последния сезон когато бяха останали с под 4 милиметра грайфер.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги никой ли няма мнение за споменатите вече от мен по-горе летни гуми Continental PREMIUMCONTACT 6 94Y FR  или Dunlop SPORT MAXX RT2 94Y с размер 17 цола?  Моля за съвет, предстои ми закупуване от "диана".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са аналогични на Контакт5 и RT, то Континентала ще е по-комфортната гума, леко лигава.....но тиха, Дънлопа ще е по-директна. 

В размер 225/50/17 има и СпортКонтакт5, със и без XL.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, ian peas написа:

Колеги никой ли няма мнение за споменатите вече от мен по-горе летни гуми Continental PREMIUMCONTACT 6 94Y FR  или Dunlop SPORT MAXX RT2 94Y с размер 17 цола?  Моля за съвет, предстои ми закупуване от "диана".

Миналото лято взех Dunlop SPORT MAXX RT2 205/50/17 и като цяло съм доволен от избора. Гумите си имаха борд, от към класове са доста добри, не са шумни. Няма да сбъркаш, ако ги вземеш! Цената обаче им е височка, но все пак взимаш DUNLOP ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СпортМакс и Спортмакс РТ след един сезон и 20-на хил. км започват да шумят.

ПремиумКонтакт и СпортКонтакт карам от първите им версии и са тихи до края. 6-ци още не съм карал де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 4/1/2018 at 8:33 PM, Passi said:

Да скъпите спират за 50м а по евтините за 65м ама като си го знаеш няма проблем

Не може да има такава голяма разлика .... погледни някое ревю да видиш, че разликите между най-бавно спиращата и най-бързо спиращата гума са в рамките на няколко метра. Ето ти пример:

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Auto-Bild-15-inch-Summer-Tyre-Test.htm

 

като цяло всички спират за около 35-38 м. Цената и бившата слава на марката, отдавна не трябва да ти бъдат критерии за покупката. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги b4avant и robobug за мненията.:flehan: Според мен е от значение степента на издавания шум от гумите. Много неприятно е да ти шуми силно от гуми, особено при по-дълги пътувания. Въпреки че шумът е за околните и се измерва извън купето, то когато е силен отвън се усилва и в купето(логично). За сега клоня към   Continental PREMIUMCONTACT 6, но всичко ще се реши на място според ДОТ-а, пък и  Dunlop SPORT MAXX RT2 никак не са зле и са по-безшумни, не знам само дали са издържливи на износване като  Continental.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, измерва се външен шум. Не е задължително по-шумната гума по този показател (външен шум) да вкарва повече шум в купето. Това зависи и от слоевете под протектора. Принципно би трябвало по-директната гума да предава повече вибрации от пътя. На практика една от тихите гуми е Континентал Спортконтакт5 :nixweiss:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Тъкмо да ти отговоря, и се сетих че боба го сварих и изядох още на обяд :hilezh:

Сега сериозно, какъв е ценовия диапазон и за какъв размер става на въпрос, за да може да ти се отговори конкретно. А най-добре разгледай актуалните тестове на Ауто Билд и ADAC за зимни гуми сезон 2018/2019 и ще получиш даже повече информация отколкото искаш :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди седмица поръчах гуми 195 65 15 от https://medina-med.com/ и мога да кажа, че нямат грешка, с пресен дот са и надминаха очакванията ми! Чакам снега да ги изпробвам :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто новите гуми винаги имат страхотно сцепление. Въпроса е как ще са след 1, 2, 3 сезона. Минала година като купих моите, на връщане от гумаджийницата направих един лонч. Даже и не превъртяха - говорим за кола 200 коня с предно! Сега обаче нещата изобщо не стоят така. Визирам тези: цък!

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пресна информация и от мене. Диана Пловдив в петък се опитаха да ми пробутат гуми  със стар дот.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите бяха дот 0417 или 0617 (не си спомянм точно) Vredestein 185 60 15.

Редактирано от kenwood2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли от по-предната седмица ДОТ-а си е жива измама, не им се връзвай ще са нацъфкани и няма да държат :hilezh: Само да питам, сега като ги вземеш с пресен ДОТ отпреди три дни, догодина ще ги изхвърлиш ли, щото нали вече ще са със стар ДОТ, на цяла година,  че и ще са карани и стояли навън .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да ги хвърли догодина, но ако реши да ги продаде цената ще е значително по-ниска. Гуми със стар DOT от почти 2 години се продават, но със солидно намаление.

 

Търговците много обичат да се възползват от това че по-голямата част от потребителите не са добре запознати с много неща. При гумите стар DOT и едногодишна гаранция са най-често срещаните злоупотреби.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти явно си най добре запознат, я ме светни как върви пазара втора употреба, щото аз обикновено моите си ги изкарвам средно за две-три години и ги хвърлям и ми е все тая. Който смята да си ги продава, вече да си прави тънки сметки.Баси гумите, то направо инвестиция ще дойдат деба и дота се явява яко пазарен инструмент.:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продават се по на един сезон и цената е по-ниска от новата. Не толкога защото са вече износени, а защото понякога се налага: например нова кола и тези гуми вече не стават. Също често има разпродажби на гуми със стар DOT, защото никой не ги иска на цената на нова гума. Но това е ОК, защото хората които ги купуват са съгласни да карат с по-стар DOT срещу по-ниска цена.

 

Проблема не е стария DOT, проблема е пробутването му на цената на нов DOT.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно, че ще е справедливо за гуми със стар ДОТ да има някаква отстъпка, особено ако са и модел спрян от производство. За производителя обаче стар ДОТ не е миналогодишен дот и ако са от актуален модел, едва ли ги разпродават по две за лев. Като цяло доста се спекулира и се надценява  този ДОТ и се насажда разбирането, че едва ли не гумите трябва да са произведени в месеца на покупката за да стават за нещо, а ако са на половин или една година край, нито пък е основание за рекламация. Всеки да си купува каквото прецени, мисълта ми беше, че е излишно да се драматиза и да се изпада в терзания за незначителни неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старият ДОТ сам по себе си не е проблем. Но понякога е признак за лоша партида.

Диана имаха едни Дънлопи със стар ДОТ, помолих да ми изнесат една гума .....ами аз такива гуми ги изхвърлям....а съм имал и 9-10 годишни карани гуми в по-добро състояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...