Jump to content

Как да избера какви гуми да си купя?


Recommended Posts

Мда, много е вероятно да е в мен проблема, че гумите се хлъзгат. А не защото са  боклуци. Както написах, съвсем нормално гумите да са боклуци като се има предвид колко струват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, lodestr said:

Не знам къде гледаш цени, но аз намирам Nexen N8000 за 160лв, а унироял-а е 230...

N8000 пък изобщо не искам да ги коментирам.....това нещо по какъв критерий е "среден клас" :)

 

Цени гледам при големи вносители, за гуми на склад, които мога да видя преди покупка. В случая Диана.

Ще те изпреваря да напиша за Кумхо-то (понеже при проверка в Диана излиза на много изгодна цена), конкретно модел hs51.

Тихи, комфортни, здрави. Прилично сцепление на сухо и опасни (за шофьора и околните) на мокро. Това за нови гуми, карани от колега с куатро. Това лято ще им е второ и ще видим как са. Хубавото е, че се изтриват бързо и няма да имат време да остареят много:hilezh:

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.03.2021 г. at 0:03, fifipaldi написа:

Единственото вярно нещо от целия пост е, че наистина тази зима и на мен едната ми направи балон, а даже и не знам кога е станало :).

Другите неща са ташак, или не можеш да караш, или колата ти не е достатъчно смислена ;).

Goodyear f1 направи балон без да е целена в дупка никога. Nokia съм карал летни и зимни, не бих повторил. От тогава карам nexen-и и не съм имал проблеми. Ако и стане нещо, поне е на полвин цена от другите, пък никак не са лоши като поведение. Сега ще слагам 20-ки, но няма nexen, пак щях да ги сложа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Става интересна дискусия за гумите, та реших и аз да се включа. Какви гуми бихте си взели, ако карате по около 8к километра на година, както е в моя случай? Премиум или среден клас?

Винаги съм карал с Мишелин или Континентал, но на третия сезон и около 15к километра на гума (имайки предвид, че се сменят редовно според сезона) дори и тези марки рязко губят свойствата си.

Та в този ред на мисли съм се чудил дали не е по-добре тогава да се купуват гуми среден клас и просто да се сменят през година, щом и уж премиум марките "дават фира"?

 

П.С. Говоря за спокойно и нормално шофиране без улични гонки, високоскоростно каране по магистрала, извънредни метеорологични условия и т.н., при които премиум гумите са почти задължителни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото чудене го имах преди години и от тогава карам само с Nexen.

Porsche Macan (и не само) излиза с такива 19-ки от завода, да не му се подигравате ако видите някъде ;).

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дълги години съм карал само най-скъпите марки, Michelin, Continental, Goodyear, след 3 сезона макс са за боклука. Не мисля да давам излишни пари за тях. Среден клас взимаш, караш две години и нови купуваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такова беше и моето питане, понеже и аз въртя подобни км и карам доста спокойно. Каквито и гуми да се вземат според мен след 3тия сезон (при положение че се въртят 10-15к км на сезон) трябва да се сменят, дори и да са ултра топ премиум марка и модел. Моите наблюдения са, че на 3тата година стават на камък и вече дори не се износват, просто си караш, но все едно си със ски. За това мисля да заложа на нещо от средния клас и според пробега да сменям след 2 или 3 години...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така правя. Някои продават гуми на 3-5 години уж с много грайфер, michelin, топ, запазени, гаражни...10 години държали, а те на пластмаса вече. Nexen-a влиза във всички класации сред премиум марките.

Редактирано от Dan4ote
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Michelin имат модел Energy и PS. Не знам как успяхте да ги сложите на един пиедестал.....

Конти имат Еко и Спорт. Дънлоп ......

Такива генерализации са смешни.

 

Конкретно по последното питане - 40лв е разликата в размер 245/45/18 между Нексен и Униройал рейнспорт. Налични в Диана.

 

 

 

И на мен последния Континентал спортконтакт ми направи балон без дупка.....с малка подробност, че се случи след прехвърляне на други джанти :)

От 15 години винаги имам едни спортконтакт гуми на някоя кола. Как пък при мен веднъж не загубиха "свойства" и не станаха на пластмаса....както и на някой друг около мен.

Не е никакво геройство да се направи тежка гума с много метална оплетка.....по този критерий руските Простор също са "среден клас".

....а пък РолсРойс излизат с гуми Avon....по някаква логика това трябва да се някакви супер гуми....но просто са само  супер смешни.

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баце, смешно е да повярвам на тебе, че караш със спортконтакт и е супер гума, пред това, че Порше са се доверили да сложат Nexen (дори и след заплащане), нали се сещаш?

Ако втория довод е глупост, то първия даже не знам с каква дума да го нарека ;).

И докато това го написах по-скоро за ташак и SportContact е доказано читава гума, но тази пръдня Uniroyal не знам защо я намесваш въобще., като цена/качество е много далече от Nexen, камо ли пък от топ марките.

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм с такива / continental extremecontact sport dws - всесезонни обаче/ и не мога да кажа нищо лошо . Така я купих колата и сега трябва да ги сменям . Тук такива не продават и се чудя дали да са Континентал , Бриджстон  или Мишелин 255/35/19 .  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цена/качество не помага на спирачния път. 

Като цяло това е едно измислено маркетинг понятие, което служи за оправдание при покупка на евтинки неща.

Като стана дума за измислени неща - не виждам защо да вярвам на порше повече, отколкото на РолсРойс :)

 

Също се съмнявам Порше да са заложили на N8000.....или на Континтентал ЕкоКонтакт.

Кое не стана ясно, от това, че Мишлен Енерджи няма общо с ПилотСпорт ?

И че обобщението "мишлен не става" или "нексен са супер" е просто липса на връзка с реалността.....или просто много четене на форуми и рекламни брошури.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти почна да демагогстваш за моделите, преди това тук си говорихме за марки и се плюеше по Нексен като марка, а не по N8000 като модел на тая марка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, liverpoolfan said:

Здравейте, колеги!

Става интересна дискусия за гумите, та реших и аз да се включа. Какви гуми бихте си взели, ако карате по около 8к километра на година, както е в моя случай? Премиум или среден клас?

Винаги съм карал с Мишелин или Континентал, но на третия сезон и около 15к километра на гума (имайки предвид, че се сменят редовно според сезона) дори и тези марки рязко губят свойствата си.

Та в този ред на мисли съм се чудил дали не е по-добре тогава да се купуват гуми среден клас и просто да се сменят през година, щом и уж премиум марките "дават фира"?

 

П.С. Говоря за спокойно и нормално шофиране без улични гонки, високоскоростно каране по магистрала, извънредни метеорологични условия и т.н., при които премиум гумите са почти задължителни.

Още по-изгодно излизат гумитв втора употреба, и за тях може да си намерите оправдание.

7 hours ago, fifipaldi said:

Същото чудене го имах преди години и от тогава карам само с Nexen.

Porsche Macan (и не само) излиза с такива 19-ки от завода, да не му се подигравате ако видите някъде ;).

И ауди излизаше с кастрол, сега с лукойл. За какво е мерило това освн, че от ауди пестят.

19 minutes ago, fifipaldi said:

Ти почна да демагогстваш за моделите, преди това тук си говорихме за марки и се плюеше по Нексен като марка, а не по N8000 като модел на тая марка.

Нексен са боклуци, само марките с имена на животни са по-зле. Оправдания цяла нощ може да си измисляте, няма да промените фактите.

3 hours ago, vle4ugoto said:

Аз също съм с такива / continental extremecontact sport dws - всесезонни обаче/ и не мога да кажа нищо лошо . Така я купих колата и сега трябва да ги сменям . Тук такива не продават и се чудя дали да са Континентал , Бриджстон  или Мишелин 255/35/19 .  

За летни ли се чудиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кастрол ако си намериш истински няма да имаш никакви проблеми с него, па не знам.

Същото е и с Нексен, не са топ, но вършат доста добра работа, явно трябва да добавят в рекламата, че не стават за ялави шофери :P.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 38 минути, robobug написа:

Цена/качество не помага на спирачния път. 

Каква е разликата в спирачния път при Nexen N8000 и някой топ модел на премиум марка? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е че си има гуми за всичко и всекиго. Аргументите на всички са доста релевантни, но всичко според мен е някак относително. Няма спор, че Континентал и Мишелин имат някои по-бюджетни модели, но от друга страна имат и топ премиум клас, работата е там, че не на всеки му трябва второто.

Давам ви пример: Първата ми кола беше Голф 4ка с 1.6 бензин 101 коня и 16 цола джанти. Съответно Контитентал и Мишелин за този размер нямат Пилот спорт, Пилот супер спорт, Спорт контакт и т.н.

За този размер се предлага предимно Примаси или Екоконтакт, защото явно някъде някой е сметнал, че на този размер няма накакви свръх бегачки.

Сигурно ще се намерят 16 цолови премиум модели на гуми с повечко търсене, но не е в това според мен есенцията.

Не всички караме RS-ки, дори може да не караме само Аудита, затова не виждам особен смисъл да се плюе и изключва всичко останало извън групата на Мишелин, Континентал, Дънлоп и т.н. Важното е да стане една хубава дискусия, защото в спора се ражда истината и всеки може да научи по нещо ново, а за марките и модели гуми никога не е излишно, защото всички тестове са доста субективни, това трябва да е ясно на всички ни (не че форумните оценки не са, но това е друга тема :D ). Все пак се радвам, че Спортконтакт и Суперспорт не губят толкова от качествата си, и определено ще го имам предвид при следващия ми избор на гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, fifipaldi написа:

Кастрол ако си намериш истински няма да имаш никакви проблеми с него, па не знам.

Същото е и с Нексен, не са топ, но вършат доста добра работа, явно трябва да добавят в рекламата, че не стават за ялави шофери :P.

 

Какъвто и да е кастрола е кур ташак ако ще и лично да си го налееш от кранчето в завода ... ама това не фокуса на тази тема.

Това, че Порше (което леко ме съмнява да е валидно за всичките им модели) са заложили на Нексен е решение базирано на ексел.

Отделно няма никаква гаранция, че нексените с които обуват поршетата са същите които се продават на свободния пазар и т.н.

 

@vle4ugoto Добави и GoodYear F1 SuperSport, останалите модели са: Конти Sport Contact 6, Мишелин Pilot Sport 4S и Bridgestone Potenza Sport

Ся кои са баш топ гумите :nixweiss:

 

Аз лично заложих на GoodYear ... времето ще покаже дали съм направил добър избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очаквах по-рано да се включиш, ти за Кастрол-а и някой друг за това за Нексен-ите, но ти с 1 пост ги опатка и 2-те ;).

EDIT: За Макан са доставчик, не за всички Порше-та, писах го по-горе, преди това доставяха и за Кайен.

Дали е ексел или не няма никакво значение за мен, топ марка не би си рискувала реномето с боклук.

И сравнението с Кастрол, което направи колегата по-горе си беше глупаво изначално, но както и да е.

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, lodestr said:

Каква е разликата в спирачния път при Nexen N8000 и някой топ модел на премиум марка? 

на мокро може да е 10+ метра от 100км

 

Стига с тази "премиум марка", има успешни и неуспешни модели. Примерно сред Бриджстоун гумите (включва и Файерстоун) съм попаднал само на един модел, който не се е пързалял зверски на мокро. Първите Мишлен праймаси бяха абсолютни кънки на мокро.

Аз не ходя на писта, не карам по завоите със светещ ЕСП, с над 200 не съм карал от няколко години...горе-долу когато позатегнаха контрола в Сърбия....общо взето търся от гумите комфорт (т.е. да са тихи и да могат да се карат без пренапомване ...като xl-ите) и добър спирачен път на мокро. На сухо трудно в нормални условия човек може да стигне лимита на почти всяка гума. Разликите идват на мокро.

Бонус ми е по-дългия живот на гумата, където Континентал не са еталон.

Типичен пример ми е познат, който се удари заради гуми при движение с под 40км/ч.....точно едни 20см го деляха от безопасното спиране и потрошена предница. Колата беше старо Ауди, без АБС......но от тогава (над 10 години) не съм го чул да коментира евтини гуми.

В Русия, която е с по-нисък стандарт от повечето европейски държави, има голям интерес и съответно доста тестове на евтини гуми.

 

@Фифи - руснаците са източили фабричното масло от една нова Шкода и са го дали за тест. Маслото си е Кастрол и не е по-добро от това по магазините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@robobug Само за протокола, гумите са били 245/40/18, ти прецени дали са били Еко или Енерджи и дали не са били топ модела, а ти карал ли си с nexen или четеш само по интернет, защото за разлика от теб съм сменим от всичките.

И за втория протокол, никъде не казвам, че са лоши гуми, много са хубави, но преподпочитвам да карам само с чисто нови гуми. Да, на 3 сезона са за боклука топ марките, вие си карайте втора ръка на 5-10 години с много грайфер.

Редактирано от Dan4ote
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, liverpoolfan said:

Истината е че си има гуми за всичко и всекиго. Аргументите на всички са доста релевантни, но всичко според мен е някак относително. Няма спор, че Континентал и Мишелин имат някои по-бюджетни модели, но от друга страна имат и топ премиум клас, работата е там, че не на всеки му трябва второто.

Давам ви пример: Първата ми кола беше Голф 4ка с 1.6 бензин 101 коня и 16 цола джанти. Съответно Контитентал и Мишелин за този размер нямат Пилот спорт, Пилот супер спорт, Спорт контакт и т.н.

За този размер се предлага предимно Примаси или Екоконтакт, защото явно някъде някой е сметнал, че на този размер няма накакви свръх бегачки.

Сигурно ще се намерят 16 цолови премиум модели на гуми с повечко търсене, но не е в това според мен есенцията.

Не всички караме RS-ки, дори може да не караме само Аудита, затова не виждам особен смисъл да се плюе и изключва всичко останало извън групата на Мишелин, Континентал, Дънлоп и т.н. Важното е да стане една хубава дискусия, защото в спора се ражда истината и всеки може да научи по нещо ново, а за марките и модели гуми никога не е излишно, защото всички тестове са доста субективни, това трябва да е ясно на всички ни (не че форумните оценки не са, но това е друга тема :D ). Все пак се радвам, че Спортконтакт и Суперспорт не губят толкова от качествата си, и определено ще го имам предвид при следващия ми избор на гуми.

В ауди форума сме, не коментираме голфчета за 1000 лева. Смешно е да се пестят 400-500 лева за 2-3 години, на Фифи колата беше б9 и  примерно 50000-60000 лева.

Независимо дали караш рс-ка с всяка кола се налага да спираш.

11 minutes ago, Dan4ote said:

@robobug Само за протокола, гумите са били 245/40/18, ти прецени дали са били Еко или Енерджи и дали не са били топ модела, а ти карал ли си с nexen или четеш само по интернет, защото за разлика от теб съм сменим от всичките

Карали сме с нексен и караме в момемнта. Не си само ти пробвал боклуци.

6 hours ago, fifipaldi said:

Очаквах по-рано да се включиш, ти за Кастрол-а и някой друг за това за Нексен-ите, но ти с 1 пост ги опатка и 2-те ;).

EDIT: За Макан са доставчик, не за всички Порше-та, писах го по-горе, преди това доставяха и за Кайен.

Дали е ексел или не няма никакво значение за мен, топ марка не би си рискувала реномето с боклук.

И сравнението с Кастрол, което направи колегата по-горе си беше глупаво изначално, но както и да е.

Не хич не би рискувала топ марка, както ауди например слагаше кастрол, а сега слага лукойл. Всеки се опитва да спести където успее да мине номера.

Редактирано от MachineSpirit
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е тайна каква ми е колата, написано е под аватара, нарочно се включих в темата с точно тази кола, трябва да генерираме някаква драма все пак, че е скука :hilezh:.

@робо руснаците какво са източили ми е по-малко меродавно и от това какъв е твоя опит братчед ;).

А презитента на Танзания (който за жалост почина) беше тествал растения за ковид и бяха излезли положителни :(.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...