Jump to content

Blow off /cut off valve/ - монтаж ?


Recommended Posts

Пример

/Тази горната картинка от линка е примерна./

Въпроса ми е следния, как е правилно да се монтира клапана?

Дали налягането да идва отдолу на буталото или налягането да идва странично /перпендикулярно на малката тръбичка/ ;) .

Задавам въпроса защото за мен е по-логично /ма аз не вдЕвам грам ;) / налягането да идва отдолу, тъй като в обратния случай ако по някаква причина /проблем/ вакуума /малката тръбичка/ не успее да изтегли буталото и да отвори клапана, ще бъде затруднено разтоварването на турбо пътя, съответно на турбината при затваряне на дроселовата клапа.

В този случай /когато налягането идва отдолу, дет на мен ми е логично/ има резон да се говори за по-твърд клапан /пружина на клапана/, което пък се препоръчва от батките :hilezh::lol: при чипнати коли.

Въпроса го задавам защото обаче в ЕТКА-та е показано че за 1,8Т при А3 и А4 клапана се монтира така че налягането да идва перпендикулярно на оста на буталото. И ако това е правилният начин, то тогава един клапан с по-твърда пружина, би се отварял по-трудно /само от вакуума/ и това би влошило предпазването от сърдж. Но пък твърдостта тогава не би трябвало да е фактор ако колата е с чип, щот при отворена дросел клапа, този клапан ще бъде винаги затворен /налягането в турбо пътя няма как да го отвори, щот идва перпендикулярно на буталото/ и тогава приказките че на чипирана кола трябва да се сложи по-твърд cut off valve са си просто приказки.

Моля някой ако е наясно да даде мнение, защото ми предстои смяна на този клапан, а чувам мнения от хора дет уж разбират, които са в противоречие с ЕТКА-та. Един вид изпълва ме нЕква несигурност B) , а не е да не зная на кво са способни нашенските чипьори. :bia:

А този клапан си има предназначение и се притеснявам че неправилен монтаж ще натовари , съответно пре.бе турбото /при мен след чипа мах. буст е 1,15-1,2 бара и задържа 0,9-1 до към 5000 оборота/.

Благодаря предварително. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден монтирах един такъв клапан на моята кола, първо грешно, после правилно. Резултат: при грешното, колата върви, ама не като 180коня, а като 150.

Не съм компетентен, относно това откъде идва налягането, затова не пиша нищо. Нагледно мога да го покажа, но да го обясня - абсурд.

налягането е на перпендикулярния отвор на вакумчето

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана се активира (задвижва) от вакуума, а не от налягането в тръбите. Отваря се само когато затвориш клапата. Колкото е по-натегната пружината, толкова по-бавно отваря (по дълго задържа налягането).Ако го обърнеш, поради посоката на действие, въздухът го отваря. За това Вертер е бил на "сухо", поради грешката си.Обичайно, клапана има стрелка за пътя на потока.

Редактирано от RossN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана се активира (задвижва) от вакуума, а не от налягането в тръбите. Отваря се само когато затвориш клапата. Колкото е по-натегната пружината, толкова по-бавно отваря (по дълго задържа налягането).Ако го обърнеш, поради посоката на действие, въздухът го отваря. За това Вертер е бил на "сухо", поради грешката си.Обичайно, клапана има стрелка за пътя на потока.

Оригиналните нЕмат стрелка. :hilezh:

А кво се печели при по-късното отваряне /по-дългото задържане на налягането/ при по-натегнатата пружина? И защо на по яките мотори слагат с по-твърда пружина. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Печели се, че ако за кратко върнеш и след това отново натиснеш педала, не чакаш турбината да се развърти наново, за да създаде налягане.

А го слагат на по-мощните, точно защото са по-мощни. Всеки, който си купува/прави колата по-мощна, иска и да му се държи като такава, а не да чака по 10 сек за да се събуди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а какъв модел ти е клапана и двуботален ли е и каква е цената му

първо бях с оригиналния за 150 коня, който издържа след чипа точно две седмици, а беше чисто нов.

струва 96лв

сега съм пак с оригинален, но от Audi TT 1.8T 225 коня.

Благодаря на колегите, които ме открехнаха.

Странното е, че последния струва 59лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Печели се, че ако за кратко върнеш и след това отново натиснеш педала, не чакаш турбината да се развърти наново, за да създаде налягане.

А го слагат на по-мощните, точно защото са по-мощни. Всеки, който си купува/прави колата по-мощна, иска и да му се държи като такава, а не да чака по 10 сек за да се събуди.

Бат Росене, а кво ше кажеш за следното:

...blow-offите има съвсем друго предназначение и то в точно противоположно на това което си мислиш ти а именно клапана да не отваря а да стои постоянно затворен и с тази врътка се регулира твърдостта на пружината която е вътре в клапана. Това е така понеже колкото по мека е пружината толкова по динамичен е самия клапан и мноо по бързо реагира на връщането на газта и същевременно намаля back pressure удара в изпускателния тракт който при натегнат blow-off е доста по силен които намяля доста оборотите на турбината така че колкото по мека е пружината на blow-offа толкова по добре, но при големи надуви над 1.5 бара примерно повечето blow-offи започват да изтърват надув и ако са рециркулиращи да го връщат в смукателния тракт на турбото а ако са опън еър просто да изпускат в атомосферата.

А тва за нашите мега-вървящи коли се отнася с пълна сила, щот като че ли надува им не е над 1,5 бара. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бат Росене, а кво ше кажеш за следното:

А тва за нашите мега-вървящи коли се отнася с пълна сила, щот като че ли надува им не е над 1,5 бара. :hilezh:

Бат Иво, няма да коментирам мислите на други, още повече извадени от контекста на нещо. Аз ти казах какво мисля, останалото оставям за теб.

Само ще ти подскажа, че това е въздух, а не е течност, за какви удари говорим, при свиваем флуид. Осваен това, турбо-пътя образува и транспортно закъснение, така че "удар" е странна дума за случая.

От тук си ти, в крайна сметка си специалист в сферата на въздуховодите, сам ще си направиш изводите.

Виж, ако клапата закъснее със затварянето, губиш налягане вече непосредствено преди двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Роско ги Фаща нещата! Попрочел е! Аз искарах един уикенд ускорен курс при Док и литълредламер! От онфото което попих съм съгласен чичо Щърк!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Роско ги Фаща нещата! Попрочел е!

Абсолютно. :rolleyes:

И кат приказва има логика. Щот на какви ли не неща се наслушах, от знайни и незнайни батки, а трябва да има логика като правиш нещо.

Затова пуснах темата, щот някои неща не ми бяха ясни. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за "удара" да кажа! То така се вика, ами си е чисто допълнително напрежение, което влияе на новонабития въздух да се "вдуха" лесно в цилиндрите! То тоя от блоуоффа пак би трябвало да ходи в системата вместо да излиза, ама зависи къде е сложен клапана!

П.П. Док, виде как внимателно съм те слушал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тоя от блоуоффа пак би трябвало да ходи в системата вместо да излиза, ама зависи къде е сложен клапана!

Без лирични отклонения молИм. За такива, лични, непроверени теории и философстване си Отвори нова тема. :hilezh:

Тук говори тва дет са ти казали батките. Тва кво ти мислиш - в спамилнята. :hilezh::flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Виждам, че сте доста компетентни и малко ме е срам да поразпитам, но ми е любопитно. Искам да сложа blow-off клапан на 1.8Т двигател, като ефекта искам да е "съскане" и евентуално след ъпгрейд, "пъргавина" на турбината. За момента съм си със сток 150к.с., като май този клапан няма да има голям ефект при тези коне. Клапана от ТТ, ще ми свърши ли работа или да не се заблуждавам и да се подготвя за по-скъп клапан? Разхода вдига ли се на колата и какви са минусите?

P.S. Моля да се обърнете малко по-сериозно към темата и да не ме "храните" колко заблуден съм бил и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не уточняваш какъв точно ъпгрейд смяташ да правиш. Ако се ограничиш с надуване на стандартния инхалатор, клапана от 225 коньовото ТТ ще ти свърши работа... все пак той разтоварва К04 да не забравяме, демек няма да се затрудни и с побесняла К03 <_<

Съскащ ефект обаче с тоя клапан малко ме съмнява да постигнеш, или поне не сериозен... по-скоро ти трябва BOV, а не divert valve ако искаш да плашиш хората

Разтоварващия клапан по никакъв начин не спомага за "пъргавина" на турбината, той е по-скоро неизбежно подменяща се част при ъпгрейд на колата ти. За по-добър спуул на турбото имаш нужда от премахване на катализатор и смяна на генерацията с такава на 76 мм.

Разхода може евентуално да ти се вдигне (но може и да не се вдигне) ако двигателя ти не е с MAF сензор и му сложиш стандартен блоуоф клапан, а не хибриден такъв...

Това е в общи линии. Онзи ден писах малко по-подробно в една тема в раздел А3/А4, ако не те мързи я намери и прочети и там. Отделно има още много изписано из форума, ама трябва да се търси :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
все пак той разтоварва К04 да не забравяме, демек няма да се затрудни и с побесняла К03 :)

Съскащ ефект обаче с тоя клапан малко ме съмнява да постигнеш, или поне не сериозен... по-скоро ти трябва BOV, а не divert valve ако искаш да плашиш хората

Разтоварващия клапан по никакъв начин не спомага за "пъргавина" на турбината, той е по-скоро неизбежно подменяща се част при ъпгрейд на колата ти. За по-добър спуул на турбото имаш нужда от премахване на катализатор и смяна на генерацията с такава на 76 мм.

Разхода може евентуално да ти се вдигне (но може и да не се вдигне) ако двигателя ти не е с MAF сензор и му сложиш стандартен блоуоф клапан, а не хибриден такъв...

Това е в общи линии. Онзи ден писах малко по-подробно в една тема в раздел А3/А4, ако не те мързи я намери и прочети и там. Отделно има още много изписано из форума, ама трябва да се търси :lol:

Няма VAG автомобил с налягане над 1бар, следователно няма и ВАГ клапан разчетен за налягане над 1бар. Не знам клапанът от ТТ за колко бара е разчетен, но да се правят изводи за здравината му от това, че се слага с К04 е погрешно.

Клапанът наистина не подобрява спуул-а, но има влияние върху лага на турбината.

Генерация от 76мм за К03/К04 не би дала разлика с 63мм генерация (освен, че ще е по-шумна).

Ако искаме да се чува как разтоварва клапана - достатъчно е премахването на кутията на въздушния филтър и минаване към "спортен".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 13 years later...

Колега дали има някакви специалисти дето се занимават с тва за да може да се получи от първият път и ако има такъв драснете мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...