Jump to content

Лингуатроник що е то ?


venko

Recommended Posts

Гледам една лудница в Авто Оказион А8 6.0 L W12 . . , сред екстрите срещнах и тази лингуатроник, която не зная какво значи :oops: :D please :D me

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пръв път го чувам, но ако трябва да предположа, става дума за управление чрез гласови команди :roll: :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм , да попитам и аз за една друга думичка - ДИСТРОНИК - що е то?!!!

За типтроник горе-долу знам нещо, макар, че и за него ако има кой да обясни - ще бъда много благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Linguatronic е действително командване на някои от опцийте чрез глас. Превключване между режимите на стереото (CD, radio, navi), гласово набиране от интегрирания GSM апарат и други.

Tiptronic е автоматична скоростна кутия, която има варянт ръчно водача да избира на коя предавка да е колата и респективно сам да сменя скоростите по собствено желание. Един "чист" автоматик, ако мога така да се изразя, взима сам решение кога да превключи предавка както нагоре, така и надолу.

Кола с типтроник ще има одтелен "слот" в който влоиза скоростния лост само с две опций : + и -. Обикновення автомат има само една ос по която се движи лоста.

Multitronic е ревулюционна скоростна кутия, която на практика няма предавки, gearless е термина на Англ. Не мога да ви го начертая как точно изглежда, въпреки голямото ми желание, защото е много интересно, но много сложно както за обяснение така и за чертане (поне от мен де).

Компютър оказва "виртуално" от къде до къде е първа, от къде до къде да е втора и тн. предавка. Шофьора има разбира се опция сам са сменя предавките, по същият начин както става при типтроник.

Ще разровя някъде чертеж и ще ви запозня като хората с тази екстра.

Distronic е екстра, която се предлага на доста новите автомобили, да речем от 2-3 години макс насам. В предната решетка е инсталиран радар, който след като се активира по желание на шофьора праща сигнал до колата, която се движи пред вас (да речем на магистралата) и компютър разбира на момента с каква скорост се движи този пред вас и реагира моментално ако предприеме ускорение или намали скорсота като корегира и вашата скорост по същият начин. Идеята е още по-мързеливо каране на дълъг път от crous control, където се подържа една константна скорост без да е нужно да сте нон-стоп на десния педал за да корегирате.

Имената на тези екстри са едни при Ауди и други при конкренцията. Например при БМВ типтроница е суитчтроник (switchtronic) etc. Понеже някои съкращения са се харесали повече как звучат от други, хората са свикнали да ги казват по default за всички марки..... Да, и аз си купих Филипс уокмен, Канон ксерокс и БОШ хилти :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше ми страшно интересно да науча всички тези неща за екстри, които никога нищо не са ми говорили, много ти благодаря! :D

Ако ми позволиш сега и една лека корекция:

...Понеже някои съкращения са се харесали повече как звучат от други' date=' хората са свикнали да ги казват по default за всички марки..... Да, и аз си купих Филипс уокмен, Канон ксерокс и БОШ хилти :D[/quote']

Това не е точно. Да се определя цяла продуктова група (със сходни или идентични характеристики) с името на само един от продуктите, или по-глобалното - определени продукти, произвеждани от различни компании под различни марки, да се наименоват по името само на единия бренд, не е случайно и не е въпрос на благозвучие. Става дума за първоначално доминиране на пазара на един определен бренд и то за дълго, и то при интродукция на съвсем нов, донякъде революционен продукт. Тогава марката му се асоциира и позиционира в съзнанието на потребителя като наименование на продуктова група, при което всички последвали имитации и подобрения на въпросния новаторски продукт, приемат (за ужас на създателите си) неговото име. По този начин се стига и до едно от правилата на брендинга - гледай винаги да си пръв, защото не печелиш сребро, а губиш злато! :D

Това да идентифицират всички конкуренти с твоята марка е своеобразна награда за производителя (марката) от страна на потребителя и, вервай ми, стотици милиони маркетингови долари се насочват ежегодно от големите марки със силни развойни звена, за да се постигне/задържи този благоприятен ефект.

В тази връзка, дай Боже някой ден на всички коли да казваме "Ауди"! 8)

Извинявам се за дългия оф-топик, просто исках да уточня. И, Wizi, рулираш, когато става въпрос да се знае нещо за нашата марка, човеко!!! Ашколсун!!! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wizi, Multitronic не е ли онова чудо с 2-та конуса и гъвкавия ремък ?

Само дето има недостатъка тоя ремък да издържа не повече от 350Нм.

доколкото си спомням.

аз бях шокиран от гениалната простота на тази (фрикционна предавка май и се викаше ама все пак ще погледна какво беше фрикционен в речника да не се излагам) скоростна кутия!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wizi' date=' Multitronic не е ли онова чудо с 2-та конуса и гъвкавия ремък ?

Само дето има недостатъка тоя ремък да издържа не повече от 350Нм.

доколкото си спомням.

аз бях шокиран от гениалната простота на тази (фрикционна предавка май и се викаше ама все пак ще погледна какво беше фрикционен в речника да не се излагам) скоростна кутия![/quote']

не само до 350Нм. ами и на quattro не се слага...

P.S. wizi много добре обясняваш! не забравяй DSG-то!!! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Magnus, съгласен съм с теб приятел. Благодаря за доуточнението! :)

Ngoro, да точно за тази скоростна кутия иде реч. Ще се опитам да ви го визуализирам....

Принципа е подобен на скоростите на един маутин байк - за да ти е по-лесно да въртиш педалите сваляш на по-малък венец отпред или качваш на по-голям отзад или и двете едновременно. Сега си представете следното: 4 конуса, два по два гледат с острото си един към друг и са разположени така, че една верига свързва двойките. Едните конуси са от страната на двигателя (краката на колоездача) а другата свързват по-натам система, която предава въртящия момент към колелата. Колгато колата тръгва предните конуси са се разделичили един от друг и така веригата е паднала максимално ниско и същевременно другите конуси са максимално събрани за да качат веригата максимално високо. Давате газ, колата тръгва и следва процес в койно предните конуси постепенно притискат вериката и тя неизбежно се качва нагоре, а задните постепенно се раздалечават и тя пада надолу....

Ако съм успял достатъчно добре да ви го обясня и сте го схванали се сещате предполагам в момента колко невероятно прецизно може във всеки един момент колата да реши коя е най-подходящата предавка за моментната ситуация. Теоритично колата има безброй много скорости, конусите се нагласят в съответна комбинация, която е преценена от компютър. Въпреки това както споменах в предния постинг има програмирани 6 предавки, все едно сте хванали предните конуси и сте отбелязали в началото ще стъпва тук веригата за първа скорост, после тук ще стъпва веригата за втора, трета и тн. - типтроник демек.

До тук с добрите новини. Първия проблем е тази лента, която си я представете точно като десетки супер тънки вериги от велосипеди съединени една до друга в едно. Проблема е тягата от двигателя, която ако е повече от 310Нм (сега го проверих точно в audi.co.uk) има опастност да се скъса и от там се отрязва голям диапазон от двигатели, главно дизели, на които би могло да се инсталира Мултитроника. В последствие се оказва, че самите конуси НЕ се са били направени достатъчно качествено и създава мизерий в сервизите на Ауди. За това и не след дълго Мултитроника си опетява името.

Ето още малко интересни факти:

Мултитроника ускорява с близо секунда по-бързо от ръчни предавки и е доса икономична като автомат.

Цялата концепция за такава скоростна кутия далеч не е дело на Ауди. Много-много години преди да се монтира при А4 и А6 е имало инжинери, които са правили същата далавера, но са били обречени на неуспех поради липса на технологий, които да им дадат такава верига между конусите и е била с такива размери, че не е имало много опций на какво МПС да се монтира.

Конкуренцията е спи и Мерцедес предлагат вече за новата си А-Класа CVT (Continual Variable Transmission) която е 1:1 с нашия Мултитроник. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В рубриката "Пожелахте да видите": DSG.

Ето първо малко чертежи, че иначе ще се узоря да ви го начертая имагинерно.

Фиг.1

DSG1.jpg

Фиг. 2

DSG2.jpg

Фиг. 3 Съединителя

DSG3.jpg

Моля първо внимателно да разгледате графиките, докато не ви светне поне малко как действа цялото нещо, иначе текста няма много да ви обясни...

Ето каква е играта: двоен съединител (фиг. 3), две оси: на едната са закачени предавателните зъбни колела за 2ра, 4та, 3та и 1ва и респективно на другата са качени останалите - задна, 6та и 5та. Целта на занятието е когато седнеш в колата и решиш да тръгнеш, забождаш първа предавка, но същевременно с това втора ос (оцветена в червено на фиг.1 и фиг.2) е закачила 2ра предавка, но съединителя на същата ос е на "нулева". Когато подадете команда за смяна към 2ра предавка първия съединител се отваря (влиза в "нулева" все едно), а втория се затваря. Едновременно с това първата ос (оцветена в зелено) е закачила 3та предавка и е в режим на изчакване както е била до момента другата ос. Даваш команда да се превключи на 3та - единия съединител отпуска, другия захапва и 4та скорост влиза автоматично в stand by mode.

Цялата игра продължава така и нагоре в предавките, не свършва при 4та скорост :) . Процеса на мигновенното превключване протича само в една посока - за редене надолу на предавки не е нужно толкова бърза реакция на кутията.

Какво се получава в крайна сметка: ускорение без никакво падане на оборотите; усещане за констатно ускорение без никакво "прекъсване"/пауза между превключване на предавките; повече от секунда по-бързо ускорение от ръчна скоростна кутия; около 1.1л по-нисък разход от обикновенна автоматична скоростна кутия.

За момента DSG не подържа голям въртящ момент. Колко точно нямам идея. Инсталира се за първи път на Голф 4 R32, след това на Ауди ТТ 3.2. По-късно следват и дизелови модели като 1.9 и 2.0 ТДИ при Фолксваген Тоуаран, Голф 5 и Ауди А3. Предлага се като опция и за А3 3.2.

Четох в един сайт, че DSG е използвана на времето в S1, но не мога да потвърдя тази информация от втори източник.

Очаква се новото Порше 911 Турбо да е първият автомобил с много сила и DSG.

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Такава скоростна кутия са проектирали Уйлямс, ако не се лъжа, във Формула 1, преди 6-7 години. Гледах даже едно видео, как болидът потегля и ускорява без превключване на скорости. Въртяха доста по-бързи обиколки и никой не спомена за проблем с въртящият момент. Разбирасе, въпросната скоростна кутия моментално била забранена от ФИА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повозих се на едно такова-чисто ново.Но после беше лошо,когато се качих на моето.Не върви,не спира,шумно.......страшна работа! :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...