Jump to content

ABK Придърпва


auubau

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Нов съм и отскоро съм с Б4 Авант и въпреки запазеният вид двигателя се оказа с доста проблеми.

Оказа се, че клапана(пластмасовия корпус) за тихити обороти не работи както трябва и го заместих за сега с кранче както беше описано в една тема и се отървах от големите скокове в оборотите. После забелязах, че на някои места TPS-a има проблеми. Свалих го почистих и сглобих макар че се води неремонтопригоден защото се износва. Показанията му се оправиха - справка правя в аутодатата.

1.единият проблем в момента е, че ми придърпва като карам с малко газ в нискитие обороти - 1500 - 2000. Ако обаче натисна газта повече - примерно да усетя, че втората клапа започва да се отваря спира да придърпва и ускорява добре. Ако подавам плавно газ при прехода в ниските по малко придърпва. Сложих газов инжекцион и естествено проблема се проявявя и там. В ниските обороти прекъсва единият цилиндър на газ заради леко просмукване на антифриз в едния цилиндър - дали придърпването е заради това :hilezh: . На бензин не прекъсва! Гарнитурата естествено ще бъде сменена в най-скоро време, както ще се направи ревизия и на главата.

2.Другия проблем е когато подам рязко газ на място от тихи обороти двигателя се разтриса и се изфорсирва мудно, но от 2000 оборота нагоре не е муден. Дебитомера е отварян от някой си, но ми се струва, че е в час, защото колата върви доста добре като се настъпва и въобще не е мудна като пъргавина, и на бензин и на газ почти няма разлика. Дали TPS-a вече е за смяна и от къде мога да го купя най-евтино. :blink: На диагностиката ми казаха че колата е добре, газовете били в нормата имало само стара грешка, че детонацинния датчик е сработвал.

3.И още един проблем ме дразни - двигателя придърпва на принудителен празен ход. Аз го отдавам на заместеният с кранче клапан за ниските обороти, но пък от друга страна и преди го правеше. :) Дали някоя дюза не сълзи?

Ламбда сондата работи макар и не в максимални граници. Чертае синусоида и реагира прилично бързо - софта на ГИ показва нейната работа и при настройките я гледахме.

Обясненито ми стана дълго, но сигурно е непълно. Въпреки това ако някой има идея къде е проблема ще съм му благодарен да сподели.

Ако има нещо, на което да обърна внимание и да допълня в обяснението моля кажете.

Само да допълня, че ровя нета и форума от месец и не мога да намеря решение на такъв проблем. Знам че най-лесно е като сменя всички неща, които изброих като съмнителни и така да си реша проблема по метода на изключването, но това са поне 1000 лв., които нямям и затова се допитвам до форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,колега auubau и добре дошъл във АКБ!Карам същия автомобил и ще се опитам да ти бъда полезен.На първо време трябва да си оправиш гарнитурата на главата,а и самата глава да се ревизира основно/шлайф,гумички на клапани,проверка клапани и водачи/.Не е лошо да си смениш свещите,кабелите и дистрибуторната капачка,ако се налага.По въпроса с принудителния празен ход и придърпването,което се получава при теб,причината е липсващото стъпково моторче на празния ход-взимай работещо втора ръка/в момента има поне 2 оферти от колеги на прилични цени/,че иначе е 230 лева.По-интересен е проблема ти по точка 2.При мен също има нещо подобно и не мога да го хвана,като повреда.Проявява се само след като колата е поседяла повечко непалена и след стартиране в първите няколко минути при рязко подаване на газ двигателя не се изфорсирва веднага,а придърпва,колата "забива муцуна" и чак тогава поема.Ако подавам газ плавно почти не се усеща и след като поработи малко проблема изчезва напълно и всичко си е наред.Причината за това не мога все още да установя,но мога веднага да ти кажа какво не е.Бензиновата ми помпа е чисто нова,дебитомера ми е нов в гаранция,стъпковото моторче работи нормално,дюзите са ми почистени и проверени,ламбда сондата работи напълно коректно.Единственото нещо,което не съм сменил е TPS,но отдавна му се каня,само че досега никой не го е набеждавал за виновник за проблема ми.Ще следя темата ти с интерес,да видим какво ще се окаже при теб.Не е лошо да дадеш и малко инфо за TPS-а и как да го измеря дали е здрав. :hilezh:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТПС няма кво да го измерваш - закачаш на ВАГ ком и то ще си покаже.

Това с кранчето е пълна измекярщина - поне за АБК. Купи си едно моторче (ако трябва на старо) и не се излагай.

След като си монтирал ГИ за 1300-1400 лева поне, глупаво е да не дадеш 50-60 за моторче на старо.

Редактирано от connor cane
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... след като колата е поседяла повечко непалена и след стартиране в първите няколко минути при рязко подаване на газ двигателя не се изфорсирва веднага,а придърпва,колата "забива муцуна" и чак тогава поема.Ако подавам газ плавно почти не се усеща и след като поработи малко проблема изчезва напълно .... Единственото нещо,което не съм сменил е TPS,но отдавна му се каня,само че досега никой не го е набеждавал за виновник за проблема ми....Не е лошо да дадеш и малко инфо за TPS-а и как да го измеря дали е здрав. :hilezh:

Благодаря за отговора колега! И при мен като е студена го прави и като загрее се оправя. Даже като беше по-топло времето почти не се усещаше.

ТПС няма кво да го измерваш - закачаш на ВАГ ком и то ще си покаже.

Това с кранчето е пълна измекярщина - поне за АБК. Купи си едно моторче (ако трябва на старо) и не се излагай.

След като си монтирал ГИ за 1300-1400 лева поне, глупаво е да не дадеш 50-60 за моторче на старо.

Понеже нямам ВАГ ком нито кабел за него нито лаптоп и не мога да направя диагностика сам. А не ми се дават много пъти по 15-20 лв за диагностика при разни 'мастори' и да ми казват нищо и няма. Затова в Аутодатата пише как се измерва TPS и какви стойности трябва да дава при определени положения.

За т.н. моторче, което не е моторче, а клапан знам, че е тъпо да го замествам с кран, но върши работа. Това 'моторче' го дирих във всичките 6 морги в моя град по-няколко пъти, питах за него тука във форума, но точно като него не намерих. То е от по-новият модел с пластмасов корпус. Ако някой е сигурен, че старият вариант с металният корпус и това мойто са напълно съвместими веднага отнасям едно 'моторче' :)

Първото нещо, което е най-належащо да се направи сега е смяна на гарнитурата на главата и пълна ревизия на същата.

Ето и начина за измерване на TPS. Картинките на датчика са илюстративни и не изглеждат посъщия начин както е на ABK понеже са обобщен вариант.

Измерва се с мултицет съпротивлението, което трябва плавно да се променя без скокове или падове. TPS-а при ABK не е ключе за отворено и затворено положение на клапата, а потенциометър с подходяща конструкция и на него нищо не може да му стане при измерванията с мултицет - както някой беше казал във форума. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,благодаря за схемата,щом ми остане време и ще тествам моя TPS!По въпроса със стъпковото моторче,според ЕТКА това металното на VDO е слагано на АБК моторите до 93 година,после са го заменили със черното пластмасово/то си е клапан/,което се слага и на мотор ADA.Моята кола е 94 година и бях с черното моторче,но то ми отказа и си взех втора ръка работещо от металните.Единствената разлика беше само в буксата,но я смених и в момента всичко си работи нормално,EKU го управлява коректно и не го записва,като грешка. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за поредният ти отговор колега jordanik! Определено ме зарадва, че мога да заменя пластмасовия клапан с по-стария метален вариант :flipoff: .Ще си го сменя тогава с такова.

Искам и да поясня, че силното придърпването в ниските обороти се проявява когато е загрял двигателя и с леко натиснат педал и малко натоварване - просто за поддържане на някаква малка скорост. Примерно на 2-ра с 25-30км/ч (това са между 1200-1700 об/мин) и леко съм натиснал педала колкото да държи тая скорост (минаване през бабуни или дупки) и колата се лашка напред-назад, подавам още малко газ да ускоря плавно след бабуната и почва още по-силно да се лашка, ядосвам се :blackey: и натискам газта да речем приблизително до половината, или повече и колата спира да лашка и веднага започва да ускорява много добре без никакви проблеми. Ето на това къде му е разковничето? :blackey:

Редактирано от auubau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за поредният ти отговор колега jordanik! Определено ме зарадва, че мога да заменя пластмасовия клапан с по-стария метален вариант :) .Ще си го сменя тогава с такова.

Искам и да поясня, че силното придърпването в ниските обороти се проявява когато е загрял двигателя и с леко натиснат педал и малко натоварване - просто за поддържане на някаква малка скорост. Примерно на 2-ра с 25-30км/ч (това са между 1200-1700 об/мин) и леко съм натиснал педала колкото да държи тая скорост (минаване през бабуни или дупки) и колата се лашка напред-назад, подавам още малко газ да ускоря плавно след бабуната и почва още по-силно да се лашка, ядосвам се :blink: и натискам газта да речем приблизително до половината, или повече и колата спира да лашка и веднага започва да ускорява много добре без никакви проблеми. Ето на това къде му е разковничето? :)

Здрасти колега. И моята еАБК и имах този досаден проблем.Оказасе че отляво под таблото има някакво реле което бъзика цялата работа.Аз ходих на диагностикка при Дунев и там ми решиха проблема.Неразбрах каква роля играе товареле но го сменихза 40лв и товае.Там ми казаха че не всички маистори го знаят това реле.Ходи там и търси Иван. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...отляво под таблото има някакво реле което бъзика цялата работа.... Дунев и там ми решиха проблема.Неразбрах каква роля играе товареле но го сменихза 40лв и товае.Там ми казаха че не всички маистори го знаят това реле.Ходи там и търси Иван. :hilezh:

Колега аз съм от Добрич и Дунев ми са далечко. До колкото знам са в София.

Ако някой знае за кое реле става въпрос моля да сподели - ще е полезно за доста колеги.

Има ли някой представа в допълнителният блок с релета, кое за какво служи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте!

Ремонта на двигателя е завършен: Нови гарнитури по главата, шлайф на глава, гумички, пасване на клапани, почистване на дроселова клапа и всичко около главата. Нови свещи. Почистих и изместих леко перцата на TPS-а така, че да се трият по незахабена част понеже показанията му бяха неправилни - за сега работи добре. Клапана за ниските обороти беше разглобен почистен и регулиран до колко може да се каже, защото преминаваше въздух през него при условие, че е затворен - сега вече не преминава. Махнах крана от газова уредба и сега всичко по мотора е както от завода. Смених всички ремъци и ангренажен, и ролка. Колата пали, работи добре и не прекъсва на бензин.

Като че ли вече не придърпва както преди.

Проблемите сега са следните:

1.Като подам леко газ оборотите се вдигат рязко сякаш от самосебеси и падат бавно, като сменям предавка се форсира сама, като изключа от скорост в движение оборотите падат бавно и ги държи високи. На място ги държи около 800 но не винаги, понякога почва да се форсира леко сама от 1000 до 1200 и обратно. Искам да питам това само от клапана за ниските обороти т.н. стъпково моторче ли е, или има и друг виновник за това.

За да не пускам друга тема имам и още един въпрос относно ГИ Фобос сложен преди има-няма 1000 км.

2.На празен ход на ГАЗ понякога прекъсва един цилиндър, който смятахме, че прекъсваше преди ремонта заради навлизането на антифриз в единият цилиндър и най-вероятно това имаше някакво отношение. Но сега след смяна на гарнитура пак леко прекъсва и двигателя се клати. Като леко бутна педала на газта спира да прекъсва после като пак го бутна започва пак да прекъсва. Този проблем на бензин напълно отсъства и смятам, че не е запалителната уредба. Дали проблема е в някой газов инжектор или ... не знам и аз?

Ако имате предположения, или знаете решението на тези проблеми колеги, моля споделете ги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

zdrveite kolegi.az sashto imam b4 abk motor.remonta na glavata go pravih.sega imam shoden problem.kolata kato zagree po niakoi pat pochva da meni oboroti.debitomera mi e s nova plochka.namerih edin plovdivchanin koito pravi plochki i pone moita beshe iztarkana ia smenih.stapkovoto mot. mi e jelezno(audito e 92 god.)nego go pochistih.znachi po niakoi pat oborotite padat do 500 kachvat se do 1900 /2000,pak 400/500 do 1300 /1500. i tn.ako izgasia i izvada buksata na motorcheto i dokato kolata e na kontakt racna vatre vanka buksata i sled tova zapala vsichko stava ok.a dnes izvadih buksata ot debitomera i pak se opravi.molia za saveti.kak da razbera motorcheto rabotili kakto triabva?aa debitomera moga li da go ponastroia sam.kakvo e tps?blagodaria na vsichki predvaritelno :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Колега, пиши на кирлица, тук така е прието :P

По темата - ако ти мени обороти колата като "позагрее" (над 40г.) виж си ламбда сондата!

Ако е наред (в което се съмнявам) търси разковничето в дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

бролема с оборотите идва от вакума под кожуха на карбуратора има малко тънко маркуче махнете го от пласмасата на карбуратора и го забушете с винт или нещо друго и всичко щее ок аз така направих

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бролема с оборотите идва от вакума под кожуха на карбуратора има малко тънко маркуче махнете го от пласмасата на карбуратора и го забушете с винт или нещо друго и всичко щее ок аз така направих

:musik:B) B) B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за стъпково моторче провери в Стожер, Плачидол или във Врачанци. Предполагам че знаеш че и там има автоморги.Успех и ЧНГ. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЧНГ на всички!

Моторчето е отремонтирано. Разглобява се има даже винт за регулиране на натегнатостта на пружината. Основният проблем е в клапана и неговото легло. Самият ограничител на клапана се измества понеже е глупаво набит в пластмасата (става въпрос за черните пластмасови такива) и просто трябва да се върне на мястото му в положение на напълно затворено и да се регулира натегнатостта на пружината. Така, че за сега работи добре. Само трябва да се затвори добре херметически след разглобяването, за да не смуче въздух отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

auubau проблемите с оборотите оправиха ли се че и аз имам същите проблеми и много дразни

на диагностика ходих температурен датчик ми смениха и пак така не ми са ходи пак по "майстори" и секи да си измисля нещо

при мене като е студена няма пролем с оборотите като покарам и загрей пак е ок но като я спра и след 30 мин запаля оборотите играят като подам съвсем малко гас нагоре надолу

като пусна педала се стабилизират

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги

аз също съм горд собственик на Авант с АБК двигател 2,0 ----- макар и за мое щастие все още да ги нямам тези проблеми искам да уверя колегата с ГИ Фобос че и при мен на празен ход на газ тресе - много ме дразнеше и ходих няколко пъти при тях и не можаха да го оправят - на бензин работи прекрасно на празен ход а на газ тресе леко двигателя все едно е неравномерна работата - ако се бутне малко газта се оправя - все едно че зависи от оборотите които им трабват още някакви си 20-30 оборота ---- АБК то винаги като се запали трябва да се изчака 10 сек за да поработи иначе като тръгваш и забива муцуната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

auubau проблемите с оборотите оправиха ли се че и аз имам същите проблеми и много дразни

на диагностика ходих температурен датчик ми смениха и пак така не ми са ходи пак по "майстори" и секи да си измисля нещо

при мене като е студена няма пролем с оборотите като покарам и загрей пак е ок но като я спра и след 30 мин запаля оборотите играят като подам съвсем малко гас нагоре надолу

като пусна педала се стабилизират

При мен колега прекъсва почти винаги, но оборотите стоят стабилни. При теб играят обороти и причините там са други. Има писано доста за това във форума, но най-общо може да е моторче за празен ход, неправилна центровка на запалване или ТПС(това е мое наблюдение). На АВК ТПС-а е потенциометър, а не само ключе.

Здравейте колеги

аз също съм горд собственик на Авант с АБК двигател 2,0 ----- макар и за мое щастие все още да ги нямам тези проблеми искам да уверя колегата с ГИ Фобос че и при мен на празен ход на газ тресе - много ме дразнеше и ходих няколко пъти при тях и не можаха да го оправят - на бензин работи прекрасно на празен ход а на газ тресе леко двигателя все едно е неравномерна работата - ако се бутне малко газта се оправя - все едно че зависи от оборотите които им трабват още някакви си 20-30 оборота ---- АБК то винаги като се запали трябва да се изчака 10 сек за да поработи иначе като тръгваш и забива муцуната.

Пуснал съм тема в раздел газови ЦЪК ама още не е намерено решение.

При мен леко се подобри работата на празен ход като намалих разстоянието на свещите.

Но пак си прекъсва и то при някакви определени условия, и само 4-ти цилиндър!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
Здрасти колега. И моята еАБК и имах този досаден проблем.Оказасе че отляво под таблото има някакво реле което бъзика цялата работа.Аз ходих на диагностикка при Дунев и там ми решиха проблема.Неразбрах каква роля играе товареле но го сменихза 40лв и товае.Там ми казаха че не всички маистори го знаят това реле.Ходи там и търси Иван. :)

БЛАГОДАРИЯ за инфото ,при мен бяха спукани спойки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БЛАГОДАРИЯ за инфото ,при мен бяха спукани спойки.

Ето линк ТУК онагледяващ решаването на проблема с въпросното реле. :angry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето линк ТУК онагледяващ решаването на проблема с въпросното реле. :steinigung:

Мерси за линка, точно това реле е.Аз го презапоих и колата заспа работи перфекно.Благодаря!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Случайно някой да може съвсем лекичко по-подробно (че е вдясно и под таблото разбрах - как пък би могло да е под таблото и да е вляво...?) да опише къде точно се намира това реле, че така съм му набрал... Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето линк ТУК онагледяващ решаването на проблема с въпросното реле. :)

Току що свалих капака вляво под волана, но не го открих никъде това реле... :lol::)

post-1520-1251627579.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...