Jump to content

"Автомобилни газови двигатели"


Recommended Posts

На който му се чете - да заповяда, има и принципни схеми и обяснения на някои изпарители, които се ползват и днес B)

http://bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=9559&AlbumId=34377

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • 2 years later...
  • 3 weeks later...
  • 2 years later...
Калкулатор гориво

Въведете разхода на бензин км/л

Въведете разстоянието, което изминавате за година

 

http://landi.bg/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Идеалната запалителна система за двигател работещ на газови горива с различно и вариращо от зареждане на зареждане октаново число . Изобретена е в СААБ още през 1991 и се прилага серийно през1994 но се ползва и в някой модели на Дженерал Мотърс като Опел в Европа  и Сарурн в САЩ, също на някой модели БМВ М5 .

Казва се Трионик( има три генерации 5,7и 8 и настройва ъгъла на изпреварване на запалване като ползва свещите за сензори след момента на подаване на искрата .Подава постоянно напрежение от 80 до 200 Волта на електродите на свеща( след подаването на високото напрежение за искрообразуването) и се измерва йонизационния ток ( проводимостта  на искровата междина зависи от налягането и температурата в горивната камера) .След като съпостави тази информация с   

ъгъла на завъртане на коляновия вал  решава дали да измести подаването на искрата напред или назад . Перфектният ъгъл при който трябва да се постига максимално налягане в цилиндъра ( при изгаряне на сместа)зависи от геометрията на коляно мотвилковият механизъм на конкретния двигател но в общия случай е някъде между 12 и 15 градуса след ГМТ.

 

https://www.eeuroparts.com/blog/5436/tech-corner-saab-trionic-and-ionization-sensing/

и в Уикипедия също може да погледнете за който се интерисува.

Вчера си получих Украинския Тайминг Адванс Процесор и като се прибера в България ще го монтирам но в перспектива мисля да адаптирам подобна система за запалване към моя двигател.

Това е най обективният познат метод за оптимизиране на ъгъла на изпреварване по обратна връзка .

Малко  е капризен към свещите и Опелджиите и Саабаджиите имат проблеми с тези запалителни касети но иначе когато работи няма по-добър,точен и евтин метод за постигане на перфектен авансов ъгъл и абсолютно адаптивен по отношение вариациите на октановото число на горивото!

С други думи по ъгъла който изчислява системата в определен режим на работа на двигателя може да познаете какво е октановото число на горивото или в случая на ПБ отношението между двата компонента .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 minutes ago, Тонев said:

 

На малък лаптоп първото, на което попаднах, е това:

Quote

The knock sensor cannot tell what cylinder is knocking.

и повече не си губих времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кнок сензорите съвместно с датчика за положение на коляновия вал и датчика за положение на разпределителния вал определя много точно в кой цилиндър е детонацията но Трионика въобще не се нуждае от кнок сензор , определя дали има детонация по начина по който вече обясних . Също не се нуждае от датчик за положението на разпределителния вал. Датчика за положение на коляновия вал е задължителен.

Има и варианти в които и качеството на сместа се определя по подобен начин и не е нужен ламбда сензор.

Редактирано от Тонев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...