Jump to content

Всичко за таблото с уредите


Inkozi

Recommended Posts

ЧАСТ I - Демонтаж на таблото с уредите от корпуса на централното табло.

Демонтажа на таблото с уредите става по следния начин:

1. С отверка звезда се отвиват двата болта държащи горната част на кожуха на ключа на фаровете и мигачите, намиращ се зад волана.

008427400.jpg

-

008427398.jpg

2. Маха се освободения капак, като предната част се издърпва леко напред и после нагоре.

008427397.jpg

Внимава се да не се счупят задните крачета на капака, влизащи в корпуса на таблото

008427406.jpg

Червеното кабелче при мен е от диода на алармата. Ако имате такова, имайте го предвид.

3. С отверка звезда се освобождават двата винта пристягащи таблото към корпуса на централното табло.

008427407.jpg

4. Таблото внимателно се издърпва малко напред, за да се осигури достъп до конекторите в задната му страна.

008427409.jpg

-

008427411.jpg

5. Конектори имат предпазители срещу разкачване - лилавите щипки в средата на всеки куплунг.

Тези предпазители се освобождават, като се пъхне права отверка между тях и корпуса на конектора.

008427412.jpg

Анологично се освобождават всички конектори от задната част на таблото.

Очаквайте конекторите да са два - син и жълт. Ако имате допълнителна информационна система, като миничек или борд комп, ще се появи и още едни бял или черен конектор, в зависимост от модела на таблото. А така изглежда освободеното място зад таблото. /в моя случай конекторите са три/

008427415.jpg

И имаме вече освободено табло.

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 630
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не! Рано е още. Замисъла на темата е по-обширен!

Просто ще я попълвам на етапи.

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не! Рано е още. Замисъла на темата е по-обширен!

Просто ще я попълвам на етапи.

ЧАСТ II - Разглобяване на таблото. Уреди и детайли.

К О Л Е Г А Т И СИ З Л А Т Е Н !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Отдавна бях предложил подобна инициатива,но не срещнах съмишленици,въпреки че всеки който има снимков материал би възкликнал като мен.

Още веднъж ти благодаря лично от мое име и бих те помолил ако можеш да ми обясниш как мога да правя и аз такива сесии за форума,когато правя ремонти. Ако не е удобно да занимаваме всички(въпреки че и други може би да те последват) опиши стъпка по стъпка как се прави на пощата ми jivko_traikov@mail.bg. Какъв формат да са снимките,колко на колко пиксела и т.н. като на лаик.

Очаквам с нетърпение нови сесии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е момента да се Благодари за пореден път на колегата, отново хубава тема.

За тези, които ще се захващат с подобни интервенции ще споделя, че по-лесно за сваляне табло не бях виждал ... 4 болта ( както е показано ) въпроса е после при самото разглобяване да се пази платката, че е леко казано ужасно трошлива :gut:

Редактирано от vilik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е темата. Аз имам друг въпрос и реших да попитам тук, вместо да правя нова тема.

Моето табло е обикновенно, тоест няма борд комп/ където показва разхода. Та мога ли да го сменя с друго което има дисплея където показва разхода, голямо желание ми е :steinigung: Знам че трябва да е борд компютър и т.н., ама вчера като видях една 80ка 92ра година с такова табло и направо бях шах, как мойта дет е 97' няма.

Ауди Кабриолет 2,6 Б4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш, но не е само таблото- трябва ти помпичка с датчик за нивото на течността за чистачките, казанче с датчик за нивото на антифриза и да се вземе от ЕКУ- то сигнала за скоростта. Трябва ти и ново лостче за чистачките с двата бутона.

Това от обща култура ти го пиша, нека по- запознатите от мен да кажат, ако изпускам нещо :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабриолет 2,6 Б4

Може!

Само трябва да си намериш необходимите неща:

o633367117479533750.jpg

o633367117642033750.jpg

o633367117700627500.jpg

Редактирано от СЕКТОР
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а допълнителни жакове ще трябва ли да се извеждат отнякъде или само сменят тази част от таблото и става ? И вече нали лостчето с което се управлява борд компа. На какви пари се намират отделните части :? Или като цяло колко ще ми излезе?

Редактирано от dobrin90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а допълнителни жакове ще трябва ли да се извеждат отнякъде или само сменят тази част от таблото и става ? И вече нали лостчето с което се управлява борд компа. На какви пари се намират отделните части :? Или като цяло колко ще ми излезе?

Да не цапаме на колегата темата.

Поглетни ТУК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЧАСТ II - Разглобяване на таблото. Уреди и детайли.

След Част I имаме вече демонтирано табло с уредите.

Така изглежда то отпред и отзад

008614541.jpg,008614498.jpg

Предварително правя едно уточнение. Всички сиви кабелчета, които виждате да излизат от тук и от там, на вашите табла ги няма.

Това е окабеляването при мен на допълнителните подсветки под циферблатите и на стрелките. Просто не им обръшайте внимание.

В зависимост от модела на таблото ви, на задния панел виждате закачен модул, който съдържа или борд компютъра или мини-чек системата или и двете.

Във всеки случай той трябва да се демонтира преди да се демонтира основната платка с уредите.

Демонтирането става, като с отверка звезда се отвият всичките черни винтове. В този случай те са 4 броя /оградените с червено/

008614499.jpg,008614500.jpg

Следва вертикално издърпване нагоре, за да се освободят крачетата, с които този модул комуникира с основната платка на таблото

008614501.jpg,008614502.jpg

Следва развиване на всички винтове заградени със сини кръгчета

008614503.jpg

Обърнете внимание на двата винта посочени с червена стрелка и кръгче.

Този в кръгчето е винта, който притиска транзистора отговарящ за работата на горивомера и температурния датчик.

Този винт може и да има връзка с корпуса на таблото, но може и да няма. Тоест да трябва да се отвие или не. В моя случай няма и заради това не го развивам.

Принципно този винт трябва да е стегнат добре защото той притиска платката на транзистора към пистата на таблото.

008614506.jpg

На следващите снимки се виждат прословутите контактни гайки, които притискат към платката на таблото съответно:

уреда на термометъра

008614504.jpg

и

горивомерния уред

008614505.jpg

С червено е оградено местенцето от където посредством малка права отверка или подходящ шестограм може да се регулира позицията на стрелката на горивомера

Та .. Когато прочетете някъде .. пръснете с контактен спрей притискателните гайки .. да не се чудите за кои гайки иде реч.

Но, да се върнем към "неразвитите" все още винтове.

Достъп до винта посочен със стрелката се осигурява след демонтиране на потенциометърния блок на таблото.

008614507.jpg

След като се развият двете притискателни гайки, корпуса на потенциометъра свободно се изважда нагоре.

008614510.jpg

Потенциометъра се демонтира заедно с лостчето си за управление.

008614512.jpg,008614515.jpg

След като сме освободили всички необходими винтове пристъпваме към отделяне на платката с уредите от корпуса на таблото.

008614514.jpg

Платката се изважда внимателно, като се държи в близост до средната и част.

Понеже с едната ръка снимам то там, където би трябвало да е дясната ми ръка съм сложил стрелка.

Внимателно изваждаме уредите заедно с платката на която са закрепени.

Ето този участък, заграден с червено, има възможност да се счупи ако не се изважда равномерно цялата платка.

008614517.jpg

Всичко минава успешно, без да чупим нищо и имаме отделена платка с уредите от корпуса

008614520.jpg

Поглед върху отсека на светлините на мигачите

008614519.jpg

Принципно тук има две зелени, полупрозрачни пластинки, които правят така, че светлинките да изглеждат зелени. Ако не ви кефи зеленото винаги можете да сложите някакво друго светлинно филтърче. Ако не можете да намерите подходящата по цвят пластмаса можете да си направите сами. Трябва ви прозрачен безцветен плексиглас и самозалепващо се фолио в желания цвят. Изрязвате, облепяте с фолиото и после залепвате филтърчето към корпуса.

Аммм .. Никога не ползвайте секундно лепило!

То разяжда пластмасата или я нагъва, а там контакта с корпуса е много плътен при сглобяването обратно.

Още нещо което трябва да се направи .. Принципно подсветките на мигачите са с крушки с нажежаема жичка, а те дават жълтеникава светлина. За да имате чисто бяла светлина, която да филтрирате в желания цвят би трябвало на модифицирате ето тези фасунги, тоест да им монтирате по един бял диод вместо обикновенната крушка.

008614509.jpg

Ето така изглежда блока с контролните светлини

008614522.jpg

А това са му крушките.

008614508.jpg

Там където се осветява функция, която вие нямате в колата то там няма и крушка.

Аз например нямам гюрук, но много бих искал да имам крушка и там ... :hilezh::unsure:

Мястото на контролните светлини в корпуса на таблото.

008614524.jpg

Това е лостчето с което всъщност не можем да нагласим положението на стрелката на горивомера :D

008614525.jpg

На някои от снимките виждате ринговете, които се произвеждат от колегата g5gb.

Така ..

Две бързи снимки на самите уреди

Температурен датчик и оборотомер

008614527.jpg

Скоростомер и датчик за нивото на горивото

008614528.jpg

Вероятно цялата операция до тук ви се е налагала за да достигнете именно до някои от тях.

За всеки един поотделно, ще има по-подробно описание в следващите части на темата.

Заради това сега пристъпваме към сглобяване на таблото.

Принципно всичко се сглобява в обратен ред, но аз ще маркирам няколко важни момента.

1. Лостчето с което не можем да калибрираме горивомера, трябва да се зацепи със зъбното колеце на уреда

008614539.jpg

За тази цел, когато спускаме платката с уредите в корпуса, внимаваме какво се случва там и ако е необходимо наместваме лостчето от горната му страна от към платката

2. Внимаваме да не забравим блока за контролните лампи ... Аз го забравих и заради това пиша тази точка.

008614540.jpg

3. Никога не напъвайте със сила за да влезат уредите в корпуса.

Ако всичко е наред с тях, с ринговете /ако имате/, с лостчетата и с блока за контролните лапБи, то би трябвало платката с уредите и корпуса идеално точно да си паснат.

4. Можете да избършете праха от вътрешната част на таблото. Само внимавайте какви парцалчета ползвате за да не го напълните с още повече прах.

5. Не стягайте съединителните винтове до откат. Не е нужно.

В крайна сметка целта е да имаме работещо табло дори след нашата интервенция по него.

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инкози темата ти е връх!

Супер любопитно ми е да ти видя таблото,

кажи как да се доберем до снимките от

втората част, че не ме свърта вече :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа .. Разбрах.

Явно сайта на които хоствам снимките пак е сдал багажа.

Започнал съм да местя снимките на друг хост.

Само за снимките - погледнете тук моля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тва е! ЯКО

Инкози човече страхотно е.

А дали като свършиш с представянето на стандартните части на таблото

ще пуснеш и малко инфо за сивите кабелчета дето каза да не им

обръщаме внимание :-)

Разглеждам ти таблото с голем зуум като американец докопал се

до пишещата машина Енигма.

Аре, и благодаря за темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли възможност да се махне прозрачния плексиглас от черния пластмасов корпус?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли възможност да се махне прозрачния плексиглас от черния пластмасов корпус?

Мисля, че има ... Но не е разглобяем детайл със сигурност.

Под въпрос е дали при лепенето обратно няма да се получи "автогол" ..

Амм .. Защо ти е да отделяш едното от другото обаче ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези обръчи (сивите) които са сложени на уредите, как се поствят? Тоест трябва да направя цялата горна операция с разглобяването? Няма ли по-лесен начин ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мога ли да поставя малко храна за размисъл при мен се получи следния проблем жълтата букса се е разпоила а тя свурзва термодатчика ми и показателя за течност в разширителния съд и следствието е че маистора ми каза да не пробвам дори да махна плексигласа на тахометъра и тн защото ще го откалибрирам при залепяне и няма въобще да е точен. Та идеята ми беше дали някои се сеща как и с какво може да се запоят краченцата на буксата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жълтата букса принципно е под оборотомера. Ти на кое викаш тахометър?

Този майстор сигурно доста такива е откалибрирал ... Оборотомера се маха без никакви грижи.

Виж тази снимка ... Всичко на оборотомера е демонтирано без той да се "откалибрира".

В ляво се вижда, че има достатъчно място за достъп до крачетата на жълтата букса.

008614533.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...

тя е за там още като я е замислил. обаче може да си я допълни първо като напише и останалото :bia:

мн ме кефи как му свети таблото обаче не ми се рискува да свалям мойто защото няма начин да не шчупя нещо :bia::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че още не е готова.

За съжалени ужасно малко свободно време имам за да я допълвам.

Но и това ще стане. Радвам се, че ви помагам.

Само гледайте да не си потрошите таблата.

Аз имам само две на сметката си вече.

Никога не захранвайте отделните уреди самостоятелно, с каквото и да е напражение!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...