Jump to content

съвет за смяна на накладки


ico74

Recommended Posts

колеги може ли някои да ми каже има ли няква тънкост при смяна на задни накладки на а4 1.8 защото днеска един маистор ми каза че наи вероятно няма да мога да си ги сменя сам защото цилиндърчетата се навивали със специален инструмент и не било проста работа а исках във неделя да си ги сменя сам .благодаря ви предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хем ти пожелавам успех, хем бих казал пак моята житейска философия, че е редно всеки да си се занимава с това, което може. Ако нещо оплескаш при смяната, пак до сервиз ще опреш и може и по-скъпо да ти излезне. Ако ти е мерак, пробвай де, поне от гледане съм установил, че не е сложно. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според номера на рамата накладките ти са 2 вида.

Ако искаш ми пусни на л.с. номера на рамата и ще ти разгадая с кои си! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе колеги страх ме е вече да ида на сервиз за квото и да било .напълнило се е с едни ученици по сервизите дето елементарни работи немогат да правят по теа коли а иначе си взимат и доста скъпо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ето ти малко материал за четене:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=44250&hl=ico22bg

Аз лично си ги смених сам. Но трябва да си сигурен в това което правиш защото работата е доста сръткава.

Задължително трябва да имаш и помощник.

Първо пробвах да върна цилиндърчето както спирачния апарат виси на спирачния маркуч и на жилото за ръчната, но не стана защото трябва да се натиска много яко и да се върти в същото време.

Накрая се нервирах, свалих целия спирачен апарат (махнах маркуча, жилото на ръчната) и хайде на менгемето. Аз натискам с един малък кози крак в средата на буталото, а баща ми върти.

Инструмента който ползвах за въртене беше ключ за смяна на диск за малък флекс. Пасва точно.

Ако накладките са ти износени докрай, при мен беше така, бая въртене си трябва, поне 5-6 пълни оборота.

После закачих всичко, обезвъздуших системата и готово.

Така че ако можеш свали целия апарат и някъде където имаш опора да натискаш буталцето.

Малко е сложно за жилото, ама ако имаш елементарни технически познания и действаш внимателно, ще се справиш.

Успех. Надявам се да съм помогнал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по-скоро не бих отишъл на сервиз заради това, а бих инвестирал в това инструментче. Вече така правя, само за големите тежки ремонти ходя на майстор, повече проблеми ми докарват отколкото ползи... :hilezh: Последно се опитаха да ме убедят че Мотул 4100 е маслото за моят мотор....пак така и познайте на кой майстор му се играе при смяна на задни накладки и дискове да ви разглоби механизмите и водачите, да ги почисти чинно и да смени ремонтното комплектче - един жокер - на никой. Или отиваш с някакъв теч на масло и те викат - карай, нищо и нема.....това са доверени мастори, не ми се мисли за някои случайни какви ще ги натворят.

Някой може ли да покаже снимка как изглежда това инструментче и евентуално да каже къде може да се намери то и/или негов заместител?

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съгласен съм с теб колега ако знаеш колко неща си правя сам ама сега за тоя инструмент кат не съм го видял кво представлява кво да правя ше ги мъча па квото стане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега по принцип става с клещи човки/ама не гарги ,а човки / леко се разтварят -колкото да влязат в жлебовете и натискаш и въртиш .а колкото до инструмента той се продава комплект с още няколко размера за мерцедес,бмв и т.н. и струва майка си и баща си.не знам дали си струва парите ,защото аз се занимавам с тези работи и досега нито едни задни накладки не са ми се опряли.Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де като успея да ги натисна евентуално остават ли си натиснати или постоянно се стреми да излезне цилиндъра и като се сложат новите има ли нужда от някъв реглаж или е като на другите коли.натискаш спирачките и всичко е ок

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де като успея да ги натисна евентуално остават ли си натиснати или постоянно се стреми да излезне цилиндъра и като се сложат новите има ли нужда от някъв реглаж или е като на другите коли.натискаш спирачките и всичко е ок

Не, не се връщат. Просто не става само с бутане, както е при предните спирачните апарати. Трябва освен да буташ и да въртиш.

Относно инструмента, както казах аз ползвах ключ за смяна на диск на малък ъглошлайш (флекс).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е инструмента.

Аз също ще пазаря такъв комплект, ако някой има мерак да си разделим транспорта на обща пратка от няколко такива кита да пише. Цената ще е около 50-60 лв без транспорта.

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си сменях сам накладките отзад.

"Инструмента" беше чук с дръжка, направена от квадратна тръба с размери 40х20х2, изпилена в края с ъглошлайф и оставени само две зъбчета, които влизат в жлебовете (така да се каже) на буталото на спирачния апарат. Това с натискането и въртенето, го направих съвсем сам и без дасвалям апарата от маркучите. Просто натискаш и завърташ по посока на часовниковата стрелка. Инструмента ми беше много удобен за работа, независимо от неугледната му форма. Най важното не струва 60 кинта и върши идеална работа.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, а транспорта колко се очаква да дойде?

Зависи колко от тях ще трябва да поръчам - до 10кг сме ОК, а и зависи продавача с кой куриер работи. Очаквам разходи за транспорт около $35-40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...
Зависи колко от тях ще трябва да поръчам - до 10кг сме ОК, а и зависи продавача с кой куриер работи. Очаквам разходи за транспорт около $35-40.

на моя приятел с пасат момчето като му сменяха предните накладки маистора извади един инструмент с следната форма- желязо тип шина около 10мм дебела с размери 100х 60 мм .точно по средата имаше дупка с резба сигурно за болт 10мм. Майстора сложи тва шинно желязо между ушите на супорта и буталцето и зе да навива болта към него. Просто за някви секунди се прибра буталжето-нема чукове нема отверки и такива историй... :respekt::lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата PRESLAV1980 точно това е инструмента аз си го направих като разликата е че в края на болта заварих едни зъбци който да влизат в жлебовете на буталото и по този начин да му придавам въртеливото движение и няма никакви грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...