Jump to content

Quattro


jimi

Recommended Posts

Колега, карам същата кола, и уж всичко и е наред. Какво да ти кажа, оня ден една 5-та серия 320 и се видяха малко 7000 оборота. Но лично на мен ми се струва не както 150 коня. По нагоре друг колега беше писал нещо за катализатора, и може и да има нещо вярно. Един приятел със 320 Е36 се прероди след като го махна. Така че махай катализатора, слагай спортен филтър, сипвай нещо със 100 октана и няма начин да няма разлика.

Да ти кажа махнал съм го отдавна, обаче не усетих кой знае каква разлика, може би съвсем леко отпушване.

Oyama по твоя коментар и няколко други съдя, че разликата във вървежа при ускорение е минимална заради куатрото. Не съм карал 1,8Т на предно, но некак си очаквах повече от куатрото като вървене. Вярно, че по завой си е лудница и влизам с такива скорости с които на предно не съм си и помислял, обаче от ускорението не съм изкефен. (любим участък ми е Варна - Св. Влас и понеже пътувам натам не само през сезона си се кефя чат пат като няма движение...обаче с Мерцедеса го взимам по-бързо разтоянието, аудито беснее по завоя, но на баира угасва след това).

И така май да взема да направя тест с някой отзовал се, че след всичките постове май ще излезе, че не би трябвало да ми е толко зле колата, ами имам някъв проблемец :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колегата го написа по-горе, разликата е 0,5 сек при ускорението до 100км/ч, за а4 1.8Т е 8.1, за куатро е 8.6 сек. Макс. скорост на 1.8Т куатро е 219 км/ч, което не е зле. Аудито обаче има доста електроники, може наистина нещо да не ти е в ред, или ако си на газ, пробвал ли си макс. ти скорост и ускорението как са ? Още повече щом по-тежка кола (мерджаната ти) върви повече по баир със сигурност нещо не е в ред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам каталпжните дани Куатрото има предимство в ускорението при коли след 200 коня.Преди това го дават да ускорява малко по бавно в сравнение с предното но разликата е по малко от 5 стотни.Друго нещо което ми прави впечатление е че при Б5 платформата и 1.8 турбо разлика почти няма,а при по новите четворки има разлика дори 163-те кончета ускоряват по зле от 150 при Б5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя едно мое наблюдение с Вас.. Нямам куатро, но като изключа ЕСП-то и колата почва да върви невероятно добре , направо се чуди на къде да хване :hilezh: Колега, пробвай да си спреш ЕСП-то (ако имаш) ... Пак казвам това си е мое наблюдение на моя аутобоайл ;) (нямам проблеми, в перфектно техническо състояние е).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако имаш път към Пазарджик може да направим тест,аз карам съ6то А4 1.8 ТК 96г.с чип.Мисля че е в добро състояние колата.Имало е моменти и повече да върви ,но това маи е че смених сигорно 5-6 различни софта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още повече щом по-тежка кола (мерджаната ти) върви повече по баир със сигурност нещо не е в ред.

Абе айде сега глупости...мерцедеса може да е по-тежък, ама има в запас едно поне 100 Нм отгоре над 1.8Т Тръц.....и баш на баир това ще се разбере.

ПС: Ако вярно съм намерил данните разликата е даже 130Нм в полза на Мерца...

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш 1.8Тръц-а е повече от кеф как опиня по баирите, дори и сток, трябва да е яко зле да се мъчи по баири.

А това C220 CDI съм карал едно такова 2003 година, ша ма исвинявате да фърфи повече от тръца и на ускорение и на баир - ако ще и 800 НМ да има отгоре:) Колегата наистина да си прегледа добре колата.....Виж 270CDI вече е друга бира......

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толква постове чак забравих кой пусна темата... та до човека който пусна темата. Аз карам А3 TQ, не може да се каже че не вървеше ок сток, но коли с предно и същите коне доста зле ме оставяха назад... даже Астра 2.0 136 Екотек ме биеше на 400м .. но коммент. Колата беше изправна от всякъде, водих я на диагностики и разни дребни ремонтчета при тия дето ги смятам за най-добрите - еми добре е обективно, но имах същия проблем, не се усещаше толкова бърза и динамична.

После направих ремап, подчертавам - не съм сменял чипа, просто ремап, изцяло софтуерно. Разлика - от небето до земята. В момента 0-100 е 5.8сек. на 6-та от 120 до 220 не се спира, километража се пълни на 260.

От такъв ъпгрейд няма да ти стане нищо на колата, особено ако през повечето време си я караш нормално а само като искаш да върви натискаш. Някой казват че дори давала по-нисък разход, но аз това не го виждам много ... вдигна ми около 0.5 литра в града, извън града е същото като преди. Та ... съвета ми, ако те дразни това чуство на невървяща кола, ела до Варна, приготви си 500лв (или 600 ако си с ел. дросел) и ще си тръгнеш нов човек с нова кола. Сигурно и другаде има кой да ти направи колата, но аз мога да гарантирам за тоя човек от Варна. Сигурно го знаят доста хора, Тони се казва... И това е, ако си водил колата на места и са ти казали че е ок, най-вероятно е така, просто екстра тежестта от quattro-то си оказва влияние.

Живи здрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е зле и да провериш дали ти работи N75 соленоида. При мене не работеше и турбото надуваше на 0.3 вместо на 0.6 както трябва. А с чип ще ти надува на 1.0 -1.2 но ще натоварваш повечко турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде по-горе видях изказване за въртящия момент, че на мерца дизел бил по-голям с незнам си колко, омръзна ми да повтарям че колите ги дърпа мощността, която е обороти*въртящ момент, а не само върт. момент.

Проста математика (за 3-ти клас):

Примерен дизел:

300нМ * 3000 об/мин = 90 квт

Примерен бензинов двигател:

200нМ * 5000 об/мин = 100 квт

Това, че на дизеляците усещате повече въртящия момент е само защото той е неравномерен - има пикови стойности при определени обороти !

Направете опит на 1.8Т да дадете рязко газ, като по някое време пускате газта и пак я натискате - усеща се въртящия момент, а ?

P.S. Нищо лично, ама 1.8Т е мн. добър мотор, а дизелите не че ги мразя, ама дори с катализатор миришат мн. гадно.

Колега, като направиш сравнението с друга кола - пиши какво е станало :)

Редактирано от stef_nikolaev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде по-горе видях изказване за въртящия момент, че на мерца дизел бил по-голям с незнам си колко, омръзна ми да повтарям че колите ги дърпа мощността, която е обороти*въртящ момент, а не само върт. момент.

Проста математика (за 3-ти клас):

Примерен дизел:

300нМ * 3000 об/мин = 90 квт

Примерен бензинов двигател:

200нМ * 5000 об/мин = 100 квт

Това, че на дизеляците усещате повече въртящия момент е само защото той е неравномерен - има пикови стойности при определени обороти !

Направете опит на 1.8Т да дадете рязко газ, като по някое време пускате газта и пак я натискате - усеща се въртящия момент, а ?

P.S. Нищо лично, ама 1.8Т е мн. добър мотор, а дизелите не че ги мразя, ама дори с катализатор миришат мн. гадно.

Колега, като направиш сравнението с друга кола - пиши какво е станало :)

Колега, това с формулите малко не го разбрах... Защо за дизела взимаш точно 3000 об/мин? Какво има там? Ако визираш максимална мощност, то тя при TDI е налична при 4000 об/мин. и така въпросният примерен агрегат, който си дал, би станал 120кВ... Ако пък според при 3000 об/мин. е максималната стойност на въртящия момент - не е така, той започва още преди 2000 оборота и продължава така до към 4000.

А относно изказването за "неравномерния въртящ момент) - ами на моята кола макс. въртящ момент е 310 Нм, налични от 1500 до към 3500 об/мин., т.е. пиковата стойност представлява права линия, и точно така се усеща и при ускорение. Не се заяждам въобще, просто не разбрах логиката ти. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толква постове чак забравих кой пусна темата... та до човека който пусна темата. Аз карам А3 TQ, не може да се каже че не вървеше ок сток, но коли с предно и същите коне доста зле ме оставяха назад... даже Астра 2.0 136 Екотек ме биеше на 400м .. но коммент. Колата беше изправна от всякъде, водих я на диагностики и разни дребни ремонтчета при тия дето ги смятам за най-добрите - еми добре е обективно, но имах същия проблем, не се усещаше толкова бърза и динамична.

После направих ремап, подчертавам - не съм сменял чипа, просто ремап, изцяло софтуерно. Разлика - от небето до земята. В момента 0-100 е 5.8сек. на 6-та от 120 до 220 не се спира, километража се пълни на 260.

От такъв ъпгрейд няма да ти стане нищо на колата, особено ако през повечето време си я караш нормално а само като искаш да върви натискаш. Някой казват че дори давала по-нисък разход, но аз това не го виждам много ... вдигна ми около 0.5 литра в града, извън града е същото като преди. Та ... съвета ми, ако те дразни това чуство на невървяща кола, ела до Варна, приготви си 500лв (или 600 ако си с ел. дросел) и ще си тръгнеш нов човек с нова кола. Сигурно и другаде има кой да ти направи колата, но аз мога да гарантирам за тоя човек от Варна. Сигурно го знаят доста хора, Тони се казва... И това е, ако си водил колата на места и са ти казали че е ок, най-вероятно е така, просто екстра тежестта от quattro-то си оказва влияние.

Живи здрави.

Същото е положението и тука, коли на предно и с по-малко коне ме карат да потъвам в седалката от срам. :P Ако за Тони имаш предвид Тони Келеша, септември го засякох в една кръчма във Варна и се оказа, че се познават с един мой авер, ама ми се наложи малко предсрочно да се прибера в София и неможахме да я свършим тая работа с чипването. И може би догодина чак ще е, че не ми се очертава пътуване скоро :P

Не е зле и да провериш дали ти работи N75 соленоида. При мене не работеше и турбото надуваше на 0.3 вместо на 0.6 както трябва. А с чип ще ти надува на 1.0 -1.2 но ще натоварваш повечко турбината.

Брат и аз за него се хванах (N75), понеже си бях взел манометър от Топ Спиид и гледам нещо над 0,3 неще да надуе. Обаче ходих при Гената, викам дай да видиме ко става, той закачи некъв негов манометър и седна да я кара - гледаме надува си как си требе, разправя толко си може колата. Са освен па и неговия буустметър нещо да не е бил в час, ама не ми се верва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, от 5-6 месеца карам А4 B5 1,8TQ avant и незнам защо, но нещо все ме човърка че тая кола върви зле. Доста хора казват, че куатрото спъвало, та мисълта ми е реално колко по-тромава става тая кола заради него. Аз въобще не я усещам като 150 коня автомобил. Карам и Мерцедес w211 220cdi и тоя 150 коньов дизеляк, не стига, че е по-тежък и каталожните данни са му като да ускорява със секунда и половина по-бавно от аудито, а аз го усещам като по-добре вървящ. Преди време имах и Нисан Примера ГТ 150 коня - сравнение пък с нея аудито е пълен леш. Иво The Machine също сподели, че мойта нещо му се струва, че неускорява добре, сравнено с колата на Didoya примерно, ама айде, неговата е на предно май само. Обаче днеска един VW Touran TDI замалко да ме насере и тва вече преля чашата. :P

Дайте мнения как ви вървят колите, аз ли си фантазирам нещо кво става, технически уж никви проблеми няма колата, надува set16v потвърди че е ОК, обаче аз пак не съм изкефен - чувствам я полу жива тая кола нещо :)

Ако има желаниe някой с кола като мойта, за която е сигурен, че е читава да откликне за кръгче с мойта примерно, знам ли...

Мерси за отговорите предварително

Пич ,виж ссега. Едно аверче има такъм Мерц Ц-едка 220 CDI 2004 ако не се лъжа и с А4 2.6 предно го направих барлив и на старт и на дълго и кво се сетиш :P а ти ми говориш за 1.8Т дето го дават с близо секунда по бързо до 100 и като цяло по пъргаво от мойто ,че го бега Ц-едка :P нещо немога да ти повервам.Или колата ти не е наред или незнам кво да ти кажа.

П.П. Карл съм 1.8Т куатро сток в отлично здраве и знам как бега,след 3000 оборота все едно некой го рита. Мергела е пълен гроб пред 1.8Т ако е вред!

Редактирано от dak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич ,виж ссега. Едно аверче има такъм Мерц Ц-едка 220 CDI 2004 ако не се лъжа и с А4 2.6 предно го направих барлив и на старт и на дълго и кво се сетиш :P а ти ми говориш за 1.8Т дето го дават с близо секунда по бързо до 100 и като цяло по пъргаво от мойто ,че го бега Ц-едка :hilezh: нещо немога да ти повервам.Или колата ти не е наред или незнам кво да ти кажа.

П.П. Карл съм 1.8Т куатро сток в отлично здраве и знам как бега,след 3000 оборота все едно некой го рита. Мергела е пълен гроб пред 1.8Т ако е вред!

w211 e Е-класа, още по-зле че е и по-тежко от Ц-то :wub:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според данни на 400 метра няма разлика м/у А3 1.8Т и 1.8ТQ но на 1 км предното бие с почти секунда:

1.8T vs 1.8TQ (180Hp)

...обаче на старт знам каква разлика има...имах гонка с едно А3 1.8ТQ 2001-а, сток било според собственика...на старта направо се изстреля, дръпна ми две коли! Обаче след това го настигнах и задминах доста бързо, на 400 м разликата беше 3 коли в моя полза...при летящ старт би трябвало да го бия с 5 коли някъде, но все пак мойто си е пипнато тук там.

PS: Според мен куатрото е добра екстра, но когато избирах А3-ка, най-евтиното куатро беше 4 бона по-скъпо от мойто, а аз мойто го взех за 10, така че прецених че не си струва да давам още 4 бона отгоре за това...е, ако ще се тунингова колата над 200 коня предполагам си струва...

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Друго нещо което ми прави впечатление е че при Б5 платформата и 1.8 турбо разлика почти няма,а при по новите четворки има разлика дори 163-те кончета ускоряват по зле от 150 при Б5.

163к. версията се слага на В6, където имаш еНи 150-200кг повече. Другото което не се коментира /бих казал не се знае/ е че на В6 163к турбото вече не е ккк03, а ккк03s което развърта малко по-късно.

Така че старта е нормално В5 да го вземе. Нагоре обаче А4 163к. върви доста по-добре. С читав чип обаче на В6 нещата се изравняват от 0-100 спрямо В5 с чип. Но на по-високи скорости разликата и доста голяма в полза на А4 163к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то всъщност човека си е съвсем прав...на А3 Quattro няма....друга е системата там, поради напречно разположения двигател....Quattro се слага само на надлъжно разположен двигател. Друг е въпроса какво пише отзад на колата :gut: . Ако не бъркам при А3-ката е същото като при Голф 4motion....Haldex-съединител. Ето и кратка справка:

http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/innova...on/4motion.html

"При моделите с надлъжно вграден двигател /А4 например/, Torsen-диференциал се грижи за разпределението на задвижващите сили между предната и задната оси. При автомобили с напречно вграден двигател /A3 в случая/ се прилага Haldex-съединител."

И още малко за Халдекса:

"Starting from 1998, the Swedish Haldex Traction LSC unit replaced the viscous coupling. Haldex is used by Audi on the quattro versions of the Audi A3 and Audi S3, and the Audi TT. It is also used by Volkswagen in the 4motion versions of the Mk4 and Mk5 generations of Volkswagen Golf, Volkswagen Jetta, and the Golf R32, Volkswagen Sharan, 6th generation VW Passat (also based on the A-platform) and Transporter T5. On the Audi's, the trademark holds, and are still referred to as quattro, whereas the Volkswagens receive the 4motion name. The Škoda Octavia 4x4 and SEAT Léon 4 and SEAT Alhambra 4 also used Haldex LSC, being based on Volkswagen Group models. Curiously, the Bugatti Veyron also utilizes Haldex, though with separate transmission, PTU and front and rear axles.

What: Automatic four wheel drive (on demand).

Haldex Traction LSC multi-plate clutch with ECU electronic control, acting as a pseudo center differential.

Open rear differential, no EDL.

Open front differential, EDL.

How: Normally front-wheel drive vehicle. A Haldex Traction LSC unit may divert up to a maximum 100% of the torque to the rear axle as conditions warrant. Many people are confused with the torque distribution on Haldex Traction systems. Under normal operating conditions, the Haldex LSC clutch operates at 5% (divide 5% between front and rear, and 97.5% torque goes to the front, and 2.5% goes to the rear ). Under adverse conditions where both front wheels lose traction, the Haldex clutch can lock at 100% clamping force. This means, that since there is no torque tranferred to the front axle, all torque (minus losses) must be transferred to the rear axle. The torque split between left and right wheels is achieved with a conventional open differential. If one side of the driven axle loses grip, then the Electronic Differential Lock (EDL) controls this. EDL brakes a single spinning wheel, therefore torque gets transferred to the opposite wheel via the open differential. On all transverse engine cars with the Haldex Traction LSC four-wheel drive system, the EDL only controls front wheels, and not the rear.

Accompanied by EDL on front wheels, in on-road conditions the car will not move if both front and one rear wheels lose traction.

Again, due to limitations of Electronic Differential Lock in off-road conditions it is enough for one front and one rear wheel to lose traction and the car will not move.

The Haldex Traction system is more reactive than preventative, in that the front axle must lose traction and start to spin before the Haldex operates and sends torque to the rear axle. The Torsen's permanent 'full-time' even torque split under non-slipping conditions makes slipping less likely to start".

Та така....за колегите с А3-ки....да не си мислят, че карат Quattro....щот нема нищо общо :flehan:

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...