Jump to content

Как се кара TDI?


HELLBOY

Recommended Posts

rusurs6 :D;):bia:;):flehan: :flehan: ... думите са излишни.

Абсолютно ДА! Ако знаех, че и с бавно каране може да се пътува приятно... Вчера като идвах към София, реших да пробвам тия съвети. Резултата беше - разход между 4.5 и 5 на 100, а времето което ми отне пътя Видин-София бе 3 часа(демек не съм се забавил, с бързо каране (ама наистина бързо) до 2ч 15 мин съм стигал макс). Другото нещо което усетих, беше, че ми падна и разхода на нерви, умора от пътя нямаше никаква и най-важното - нито една кука не фана 20те лв от мене, само се смеех на лошия късмет който имаха други пътуващи около мен състезатели. Незнам до кога ще мога да карам така, но бих се постарал да е по-дълго. Само 1 е мноооого важно - винаги да пътувате с някой в колата, защото обикновено скоростта идва от това, че няма с кой да си приказва човек докато пътува, а телефона нали е забранен... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 230
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако всички бяха като теб щеше да се пътува много по-спокойно.

На запад е така. Който не е карал там не може да си представи какво е спокойно и безопасно каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, друго си е мацката с големите цайси и С класата отзад да ти ръкомаха ядосано и пренебрежително защо толкова бавно потегляш, нищо че светофарът 300м по-надолу тамън е светнал червено :lol:

Понякога съжалявам, че имам филтър за твърди частици, когато е достатъчно широко, за да няма смисъл да спреш пред нервака, да си пуснеш аварийните, да си отвориш капака, а той/тя през това време да си стоииии за теб, поне можеш да го задушиш в пушеци, докато го правиш точка ;):D:hilezh:

Иначе на запад, хората карат бързо където могат, дори доста бързо по немските магистрали, но всичко става плавно, няма агресия и безумни маневри през аварийните ленти, имащи за цел да ти покажат какво нищо си ти на пътя, защото си културен...

На мен вече ми е писнало от такива кретенчета и им го връщам тъпкано след като направят великата маневра за изпреварване, макар с това и аз да ставам агресивен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз па стигам до извода,че кат я карам много нежно намалява вървежа,увеличава пушека и вдига разхода.Затуй си я карам стабилно с натискане(до разрешената скорост).Само,че спазвам правила като бавно каране кат е студена,чакане да охлади турбо и т.н. преди паркиране и хубаво масло :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По моему чакане от 1-2 мин. преди потегляне е много полезно. След това известно врме галене, но след 3-тия км. вече е хубаво да се понастъпи лекинко, за да дозагрее бързо. Но палене и яка ръчка е най-голямата грешка. :hilezh:

Иначе стилът на ТДИ-то ми до голяма степен го определя кутията. Вече като мина на ръчен и нещата стават други. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз изчаквам-2-3 мин след като я запаля, но не за да загрее, което няма как да стане на място или поне не за по малко от 30 мин - 1час! Аз чакам да паднат оборотите до 900 или иначе казано да се изключи смукача. След това, каране до 2000 - 2300 оборота докато загрее пък после може и по яко ръчкане! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки да кара както си иска все пак ремонтите и по-големия разход са за сметка на собственика.Никой не може да кара така че колата му да е в идеалната динамика и икономия.Пък има ситуации при които трябва да спреш от 140км/h до нула или пък от 50km/h да ускориш до 130км/h за няколко секунди за да избегнеш удар или ПТП.И пак ли ще е лошо на двигателя че не е загрял.Еми тогава по добре да турим един нагревател на двигателя и да го топли до 90градуса та да го настъпваме.Двигател се износва при всички режими на работа дори и на 4 при 2000 оборота където сме имали икономия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, съм си много доволен от колицата, вече три години от как я карам и нямам никакви проблеми с моторЯ, като изключим разбира се , запеклата геометрия и свръхнадува на турбината :)

Когато я паля и времето е студено, просто изчаквам ,минута две да се развърти маслото и тогава тръгвам.

Общо взето режима ми на каране е ,около 2те хиляди оборота, рядко нагоре.

Максимална скорост ,не повече от 140км и те така.

Дано само нещо да не се избуши, че в тая криза ремонти не ми се правят, ще има паркинг ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми тогава по добре да турим един нагревател на двигателя и да го топли до 90градуса та да го настъпваме.Двигател се износва при всички режими на работа дори и на 4 при 2000 оборота където сме имали икономия.

Ами то има такива "нагреватели" като например Webasto standheizung което може например да се програмира да ти подгрее водата в малкия кръг сутрин за около 30 мин. (на цената на 0.2 - 0.3л нафта) и по този начин се качваш и газ до дупка. Да не говорим, че решава проблема с студеното купе и замръзналите стъкла (поне отчасти) сутрин щото включва и климатроника и сгрява купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно карането на А4,B6 1,9TDI AVF-мотор,мултитроник 2004 г.

При градско каране оборотите са между 1500 и 2000,повече от 2000 много рядко,ако не я резна на някой светофар,което предполагам има риск за натрупване на нагари заради ниските обороти на експлоатация.Някаква препоръка от каращите мултитроници,да я изпържвам ли от време на време на ръчен режим на скоростната кутия,или по някакъв друг начин,извънградско почти некарам?

Другия ми въпрос е за разхода,нормален ли е разход около 10л/100км градско ,даже и отгоре,но не по-малко от 10,топло,студено,все си е толкова,и третия ми въпрос е може ли някой да обясни принципа на работа на климатроника или да даде линк да се прочете,основно ме интересува дали наистина работи компресора дори когато духа топло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Ами то има такива "нагреватели" като например Webasto standheizung което може например да се програмира да ти подгрее водата в малкия кръг сутрин за около 30 мин. (на цената на 0.2 - 0.3л нафта) и по този начин се качваш и газ до дупка. Да не говорим, че решава проблема с студеното купе и замръзналите стъкла (поне отчасти) сутрин щото включва и климатроника и сгрява купето.

Аз съм с такава печка и съм много доволен при външна температура 2 градуса,печката за 15-20 мин. загравя колата до 90 градуса.

Размразява стъклата и стопля купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такава печка и съм много доволен при външна температура 2 градуса,печката за 15-20 мин. загравя колата до 90 градуса.

Размразява стъклата и стопля купето.

В смисъл за 15-20 мин преди да се качиш или след това :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да се качиш колега, и аз съм с такава печка, но аз като я програмирам и давам около 30 мин. работа преди да тръгна. Лошото е, че двигателя ти е топъл а маслото в скоростите е на грес и пак трябва да се кара по-полека 1-2 мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам ,мойтЪ печкЪ влиза до към 4000 оборота на 1 и 2.

3,4 и 5 ,повече от 3200 оборота не ще.

Дали изпушва като сменявам скоростите, не знам ,не мога да видя, некой требе да

кара зад мене та да ми каже.

Има едно нещо обаче което много ме дразни, електронния педал, предпочитам да си беше жило.

колега незнам от къде си но в едно село до ловеч, но не помня кое е ,но мога да попитам един фен има стен за горивни помпи турбо компресори и тем подобни. само с турбо мотори се занима и преполагам вече по- новите ПД и разновидностите му

та преди години имах подобен проблем с форд ескорт ТДИ и ходих там направи го да хвърка незнам ко ми прави и малко пари ми зе (в смисъл че не е скъпчия). ще се поразровя да видя за кординати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Знам едно-че най големия враг на двигателя са ниските температури.Никоге не пришпорвам колата преди да е загряла.Доказано е,че двигателите,които се карат почти нон стор минават най много километри.Примерно-такситата,защото не им дават да истине мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз през зимата я оставям 1-2 минути да загрее и после по нежно.А вечер даже ако е много студено(тук в Бургас под -10 -15 не пада) тя милата почва да вдига градус чак като я прибирам(10ина км.=10ина минутки).Иначе от двигатяля съм мн доволен-карам Пасат В5.5 АВФ 1,9 ТДИ 130 коня,6 скорости.Градско при нормално каране без ръчки и избягване на час пик,светофари и задръствания ми дава средно 6/100.Ако влияние окажат горните фактори или е много стдено(студен старт) или горещо(климатик) да ми го вдигне най-много на 7/100.Извънградско ми пада под 5 ако карам с 100-120 и съм сам в колата.С още 2-3 души/багаж или при каране 150-160 пак да качи на 5.5-6/100 най-много.Зависи и от много други фактори:гориво(само ЕКО и ОМВ спринт , иначе от туби ако падне на тънка лайсна е най добре) , масло(Кастрол) , добавки (Редекс,Кастрол ТДА,Лики Моли) и най вече стил на каране.Не я ръгам мойта много щот си я жаля.В града карам обикновенно 1200-1600 оборота,сменям на 1800-2000 и при изпреварване да дигна до 2500-3000 но това е рядко.Който много бърза. . . . да е тръгнал по-рано-ще чака! :hilezh: 6те скорости наистина са по скоро за магистрала отколкото за градско защото при мен 1ва и 2ра са все едно само 1ва при тези с 5 скорости и техническо погледнато ако съм 1ва кола на сфетофар и пред мен е права отсечка с ограничение 80км/час (околовръстното към М.Рудник) докато тръгна и вече съм на 6та-включвам я на около 70-80 а това става за около 8-9 секунди(9.9сек 0-100км по книга).Иначе на магистрала 6та си казва думата-наистина много еластична и икономична(живи и здрави да са инжинерите).Та това е от мен-надявам се да съм бил обективен.Карайте си дизелчетата със здраве и не забравяйте , че те са предимно за икономично и кротко каране.Който е състезател да си зима БМВ 318 да му слага газово,кюнци и китайски ксенони и да бега да играй :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В смисъл за 15-20 мин преди да се качиш или след това :bia:

Преди да се кача..дистанционното държи от 200 метра.

Има и апаратче вътре в колата от където можеш да си го настроиш да се включи в определен от теб час.

Сутринта е голяма благинка това.

Например,ако трябва в 7:30 да тръгвам го нагласям да се пусне в 7:00 и до 7;30 всичко вече е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сякаш аз съм го казал,само че за 1z :nixweiss:

Колега ако това е хвалба за вас нямам думи.

Тея обороти на студен мотор му скасявате живота на полвина,карането на дизел седно караш бензин ми защо караш "дизел".

Ама все пак вие си знаете но според мен дизел не се кара така.... :icon_cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако това е хвалба за вас нямам думи.

Тея обороти на студен мотор му скасявате живота на полвина,карането на дизел седно караш бензин ми защо караш "дизел".

Ама все пак вие си знаете но според мен дизел не се кара така.... :2gunsfiring_v1:

Къде точно пише, че се кара така на незагрял мотор? И какъв точно е проблема на оборотите на дизела, когато е загрял?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такава печка и съм много доволен при външна температура 2 градуса,печката за 15-20 мин. загравя колата до 90 градуса.

Размразява стъклата и стопля купето.

Какво влияние оказва на акумулатора?Ако е слаб?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде точно пише, че се кара така на незагрял мотор? И какъв точно е проблема на оборотите на дизела, когато е загрял?

Някаде по на пред в темата се споменава че от първа на втора предавка се превключва след 4000 оборота.

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някаде по на пред в темата се споменава че от първа на втора предавка се превключва след 4000 оборота.

:)

Я пак прегледай цитатите, които си коментирал и малко по-внимателно с емотиконите. Обърни внимание и на правописа си.

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз я карам, като бензинова, даже по-скоро, като бензинова бегачка. :bia:

Който ме познава, знае. Почти непрекъснато 1ва и 2ра стигат 4500, не рядко и 3та.

От както взех тази кола не представа да ме удивлява с вървеж и малък разход и некапризност. :)

Безкрайно съм доволен от моя мотор АФН. :respekt:

Може би и това е една от прчините да не искам да сменям колицата, макар да е на годинки.

По-новите помпи дюзи върват повече, но не знам какво ще народят при подобно отношение от моя страна. :)

Ето разрових се.

Емотиконите са тук за да се исползват.

А дали ще си обращам внимание!! си е моя работа колега,придържаи се към темата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...