Jump to content

1100-1200 оборота на празен ход--А6--АСЕ


mirogabi

Recommended Posts

като е загряла колата работи нормално извесно време после оборотите отиват на 1100-1200 и трябва да загася и пак да запаля за да станат пак 900 и така 10 -ина мин и пак 1100-1200. Закачаме я на VAG и дава грешка 520--Air Mas Air Flov Senzor OPEN OR SHORT TO GROND-INTERMITTENT.---Това потенциометара на главата на инжекциона ли е?? и сменява ли се отделно или заедно с цялата глава??--Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е от него колега.Държи такива обороти ,защото влиза в авариен режим.Ако намериш някъде нов обади ми се за да си купя и аз,защото проблема е много неприятен.Не работи на бензин,трудно пали в студа (почти е невъзможно) и т.н.Сменя се само той,но в БГ съм търсел на всякъде и без успех.Втора употреба е много рисковано,защото живота на нов е около 8 години.Ако имаш някаква идея за нов пиши ми :rolleyes: .Недей да ходиш по майстори,защото само ще ти вземат парите и без резултат - нищо не може да се направи иска си смяна.Правих какво ли не за да го по-съвзема,но уви - резултат 0.Сега я паля и карам само на газ,но в тоя студ не си е работа.Мого мога да ти пиша за този потенциометър ,но няма смисъл.Търси друг.Успех и ще следя темата с интерес,пък дано някой да помогне.

Редактирано от marian990
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... 520--Air Mas Air Flov Senzor OPEN OR SHORT TO GROND-INTERMITTENT.---.

Това действително е грешка за потенциометъра, но при теб дава, че или е "на късо" или че му е лоша връзката (open) на куплунга. Все пак огледай първо куплунга и ако не е тогава е възможно да е износен. Преди да го смениш не е лошо да го регулираш - може да се е разместил :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е от него колега.Държи такива обороти ,защото влиза в авариен режим.Ако намериш някъде нов обади ми се за да си купя и аз,защото проблема е много неприятен.Не работи на бензин,трудно пали в студа (почти е невъзможно) и т.н.Сменя се само той,но в БГ съм търсел на всякъде и без успех.Втора употреба е много рисковано,защото живота на нов е около 8 години.Ако имаш някаква идея за нов пиши ми :bia: .Недей да ходиш по майстори,защото само ще ти вземат парите и без резултат - нищо не може да се направи иска си смяна.Правих какво ли не за да го по-съвзема,но уви - резултат 0.Сега я паля и карам само на газ,но в тоя студ не си е работа.Мого мога да ти пиша за този потенциометър ,но няма смисъл.Търси друг.Успех и ще следя темата с интерес,пък дано някой да помогне.
на мене ми работи нормално на бензин --аз нямам газ--ама тия 1200 оборота са много дразнещи.Кажи ми този потенциометар -от ляво на главата на инжекциона ли е като застанеш пред колата до десния калник??--заштото като го гледам няма болчета за сваляне.?-Аз мисла да рискувам с втора употреба ама не сам наясно как се сваля -ако знаеш пиши .--Благодаря предварително
Това действително е грешка за потенциометъра, но при теб дава, че или е "на късо" или че му е лоша връзката (open) на куплунга. Все пак огледай първо куплунга и ако не е тогава е възможно да е износен. Преди да го смениш не е лошо да го регулираш - може да се е разместил :rolleyes:
кажи ми как да го регулирам-ще се опитам преди да го сменя .куплунга си е видимо добре-незнам какви стойности трябва да идват дотам за да го премеря с мултицета.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж тук: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=25746&hl=

Но най-общо, на загрял 90С работещ двигател включваш мултицед на 2В обхват м/у 2-ро и 3-то краче на потенциометъра (средно и долно), както е закачен към ел. инсталацията на колата , разхлабваш 4-те болта, които го държат и го регулираш на ниски да е 0.5-0.7В. Ако не отварян никога ще се наложи първо да махнеш смолата с която са заляти болтовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж тук: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=25746&hl=

Но най-общо, на загрял 90С работещ двигател включваш мултицед на 2В обхват м/у 2-ро и 3-то краче на потенциометъра (средно и долно), както е закачен към ел. инсталацията на колата , разхлабваш 4-те болта, които го държат и го регулираш на ниски да е 0.5-0.7В. Ако не отварян никога ще се наложи първо да махнеш смолата с която са заляти болтовете.

да те питам по тази логика педи да отвартя болчетата ако закача мултицета и го премеря на 2 и 3 краче какви са допустимите стойности --от0.5-до 0.7 ли са ако е 0.9 ???И ако е в границите --според теб възможно ли е нешто друго да не е наред и от време на време да получава грешна информация или(стойности)и затова да се получава така.Не сам много наясно и затова те питам----Само да добавя че преди време малко играеха оборотите като сам в движение и изключа от скорост примерно и с едно момченце резнахме кабела от километража до компютара дето казва на компютара че колата се движи или че ена място--при което оборотите не играеха но не след дълго се получи това с 1100-1200 оборота и тази грешка.--Не знам дали има значение че е срязан този кабел.---Благодаря ти предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки кабел към ЕКУ-то трябва да си е на мястото - т.е. не е добре, че са разменяни или откачани :stupid:. Колкото до стойностите - трябва да са 0.5-0.7В при загрял двигател, когато работи на място. Ако не са, се разхлабва леко потенциометъра на дебитомера и се премества докато не станат в нормите. Въпроса е, че преди това трябва да се регулира клапата на дебитомера да е на съответното место (както е описано в темата) и след това да се регулира потенциометъра (ако е необходимо). Щом след известно време ти се качват ниските на 1100+ оборота означава, че ти записва грешка в ЕКУ-то и то спира да регулира ниските обороти. Причините може да са много, но една от тях е потенциометъра на дебитомера - нерегулиран или износен примерно. Просто трябва да погледнеш в какво състояние е при теб реглажа на клапата на дебитомера и на потенциометъра после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря ви за информацията.Незнам точно от каде ще почна и какво ще правя--много е студено навън .Интерестното е че понякога колата си работи нормално и даржи 900 оборота повече от половин час примерно и след това дига на 1100-1200.Гася паля и пак така.--Днес си мерих напрежението на 2 и 3 краче на потенциометара при работещ нормално двигател на 900 оборота и се оказа че е 1.3 волта без включени консуматори.явно е изван нормите---чакам малко по топло време и ще го отворя.---Имам чуството че докато карам в тези студове тези дни като не спирам много по светофарите работи нормално --температурата е малко под 90гр.----и като спра за повече време двигателя работи да речеме 5 -6 мин нормално температурата малко се качва -90гр. и тогава изведнъж дига оборотите на 1200----да не би нешто температурния датчик да ме ебава?????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и той да те бъзика - премери го, при 90С загрял двигател трябва да показва 220-250 ома. Относно реглажа на потенциометъра - определено ти е извън норми и трябва да се регулира, НО реглажа по възможност го прави докато са ти нормални (около 840) оборотите. Ако работи двигателя в момента на 1200+ оборота клапата на дебитомера ще е по-нагоре и съответно потенциометъра ще показва грешна (по-висока стойност). Ако единствения ти проблем е играенето на оборотите ти препоръчвам да си направиш това: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=35855&hl= . От както го направих нямам никакъв проблем с оборотите - стабилни и еднакви :hilezh: . Преди непрекъснато едното ми око беше в оборотомера. Имай в предвид, че за да имаш нормални ниски обороти на мех. инжекцион трябва: да са ти изправни дюзите, потенциометъра, л-сондата, т-датчик на ЕКУ-то, правилно регулиран дебитомера, ст. моторче и още сума други неща. Сещай се, че на нашите "нови" коли половината неща вече не са съвсем в нормата. Ако решиш да го направиш като хората ще трябва да смениш/рециклираш повечето от нещата, което си е цифра :gmorning:. Ако направиш схемата с двоен реглажен кран, ел. вентил (може да се ползва директно ст. моторче, но регулирано да затваря напълно, когато не е захранено) и т-датчик (да повдига оборотите докато е студен двигателя) ще забравиш всякакви проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и той да те бъзика - премери го, при 90С загрял двигател трябва да показва 220-250 ома. Относно реглажа на потенциометъра - определено ти е извън норми и трябва да се регулира, НО реглажа по възможност го прави докато са ти нормални (около 840) оборотите. Ако работи двигателя в момента на 1200+ оборота клапата на дебитомера ще е по-нагоре и съответно потенциометъра ще показва грешна (по-висока стойност). Ако единствения ти проблем е играенето на оборотите ти препоръчвам да си направиш това: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=35855&hl= . От както го направих нямам никакъв проблем с оборотите - стабилни и еднакви :respekt: . Преди непрекъснато едното ми око беше в оборотомера. Имай в предвид, че за да имаш нормални ниски обороти на мех. инжекцион трябва: да са ти изправни дюзите, потенциометъра, л-сондата, т-датчик на ЕКУ-то, правилно регулиран дебитомера, ст. моторче и още сума други неща. Сещай се, че на нашите "нови" коли половината неща вече не са съвсем в нормата. Ако решиш да го направиш като хората ще трябва да смениш/рециклираш повечето от нещата, което си е цифра ;). Ако направиш схемата с двоен реглажен кран, ел. вентил (може да се ползва директно ст. моторче, но регулирано да затваря напълно, когато не е захранено) и т-датчик (да повдига оборотите докато е студен двигателя) ще забравиш всякакви проблеми.
Благодаря ти.Харесва ми тази идея реглажния кран и винтила може би ще го направя .Засега нямам други проблеми с двигателя освен че оборотите се качват на 1100-1200 и то не винаги. Принципно мога и така да карам ако не се влошат нещата ---Но много ме дразни самия факт че незнам от какво се получава и затова се опитвам да отрия от каде идва това скачане на оборотите-и тази грешка 520.--Добре ако е нешто друго като я закача на vag coma няма ли да изпише и друга грешка ?? закачам я през ден и само тая ми дава --трия я и на другия ден пак така и....Според теб като не е в нормите потенциометара защо успява да работи нормално известно време мотора??
Може и той да те бъзика - премери го, при 90С загрял двигател трябва да показва 220-250 ома. Относно реглажа на потенциометъра - определено ти е извън норми и трябва да се регулира, НО реглажа по възможност го прави докато са ти нормални (около 840) оборотите. Ако работи двигателя в момента на 1200+ оборота клапата на дебитомера ще е по-нагоре и съответно потенциометъра ще показва грешна (по-висока стойност). Ако единствения ти проблем е играенето на оборотите ти препоръчвам да си направиш това: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=35855&hl= . От както го направих нямам никакъв проблем с оборотите - стабилни и еднакви ;) . Преди непрекъснато едното ми око беше в оборотомера. Имай в предвид, че за да имаш нормални ниски обороти на мех. инжекцион трябва: да са ти изправни дюзите, потенциометъра, л-сондата, т-датчик на ЕКУ-то, правилно регулиран дебитомера, ст. моторче и още сума други неща. Сещай се, че на нашите "нови" коли половината неща вече не са съвсем в нормата. Ако решиш да го направиш като хората ще трябва да смениш/рециклираш повечето от нещата, което си е цифра ;). Ако направиш схемата с двоен реглажен кран, ел. вентил (може да се ползва директно ст. моторче, но регулирано да затваря напълно, когато не е захранено) и т-датчик (да повдига оборотите докато е студен двигателя) ще забравиш всякакви проблеми.
Удобно ли е да ми дадеш някакви кординати -ако може да погледнеш и ти колата когато ти е удобно-ще почерпя .
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам много време и за съжаление няма да мога да ти я погледна. Иначе щом при закачането на VAG-COM винаги записва една и съща грешка проблема може да е и в лошия реглаж на потенциометъра. По-лош вариант е да е много износен или четките да не са в ред. Първоначално ти работи нормално на ниски обороти защото ЕКУ-то се опитва да се калибрира по стойностите на потенциометъра и съответно поддържа ниските обороти стабилни. В него обаче има брояч, който след определени опити записва грешка и минава в авариен режим и оборотите се вдигат ако си с метално ст. моторче или падат/гасне ако си с пластмасово черно ст. моторче. Все пак на колко оборота ще остане зависи от това колко е износено ст. моторче и какъв му е "просвета", когато не е захранено. Опитай да регулираш клапата на дебитомера и после самия потенциометър - може да се оправи. Огледай и самата клапа на дебитомера - да не би да е крива ако "гърмяла" във всмукателните колектори :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам много време и за съжаление няма да мога да ти я погледна. Иначе щом при закачането на VAG-COM винаги записва една и съща грешка проблема може да е и в лошия реглаж на потенциометъра. По-лош вариант е да е много износен или четките да не са в ред. Първоначално ти работи нормално на ниски обороти защото ЕКУ-то се опитва да се калибрира по стойностите на потенциометъра и съответно поддържа ниските обороти стабилни. В него обаче има брояч, който след определени опити записва грешка и минава в авариен режим и оборотите се вдигат ако си с метално ст. моторче или падат/гасне ако си с пластмасово черно ст. моторче. Все пак на колко оборота ще остане зависи от това колко е износено ст. моторче и какъв му е "просвета", когато не е захранено. Опитай да регулираш клапата на дебитомера и после самия потенциометър - може да се оправи. Огледай и самата клапа на дебитомера - да не би да е крива ако "гърмяла" във всмукателните колектори <_< .

Мисла да проверя всичко подред ако ти е удобно напиши--за потенциометара на дроселовата клапа как да го проверя--по принцип цъка като върна газта ама не знам примерно като не работи двигатела и сам дал пълна газ и сам откачил кабела трябва ли на някой от 3те крачета да има връзка --като го меря с мултицета .стъпковото ми е ново.два от температурните датчици --един син който е ниско долу на маркуча и един отзат който е на мотора(за петата дюза ) са в нормите.----друго какво трябва и мога да проверя???--благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам много време и за съжаление няма да мога да ти я погледна. Иначе щом при закачането на VAG-COM винаги записва една и съща грешка проблема може да е и в лошия реглаж на потенциометъра. По-лош вариант е да е много износен или четките да не са в ред. Първоначално ти работи нормално на ниски обороти защото ЕКУ-то се опитва да се калибрира по стойностите на потенциометъра и съответно поддържа ниските обороти стабилни. В него обаче има брояч, който след определени опити записва грешка и минава в авариен режим и оборотите се вдигат ако си с метално ст. моторче или падат/гасне ако си с пластмасово черно ст. моторче. Все пак на колко оборота ще остане зависи от това колко е износено ст. моторче и какъв му е "просвета", когато не е захранено. Опитай да регулираш клапата на дебитомера и после самия потенциометър - може да се оправи. Огледай и самата клапа на дебитомера - да не би да е крива ако "гърмяла" във всмукателните колектори :flipoff: .

клапата ми е видимо в идеално състояние откакто я карам аз колата никога не е гърмяла и никога не е слагано газ- така като я бутам надолу има около 3-4 мм ход и като я пусна си се връща движи се и нагоре--не закача никаде---само като закача мултицета на второ и трето краче на потенциометара -давам на контакт и ми показва 0.12 волта започвам да я дърпам с ръка и от 0.12 става първо 0.00 и после започва да качва до 4-5 волта ама ми се струва че отначало нешто не е съвсем като хората.0.00 после изведнъж около 1.00 волт и после почва плавно да качва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно има прекъсване на това място щом дава 0 волта :hilezh: Премери на запален двигател загрял на 90С на ниски обороти м/у 2-ро и 3-то краче (средно и долно) при ЗАКАЧЕН куплунг на потенциометъра колко волта дава. Трябва да е 0.5-0.7В.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не пускамнова тема. Прерових форума с търсачката, ама не намерих необходимото ми инфо. И аз имам подобен проблем. Понякога като изключа от скорост и оборотите ми падат до 450-500 след което се стабилизират на 700. Лошото е че 2-3 пъти дори ми изгасва. Понякога сутрин като я запаля веднага изгасва и се налага да подам малко газ за да задържи обороти. Датчика, който ми е на радиатора и който включва степените на вентилаторите се е прецакал и не включва първата, та доскоро понякога стрелката за температурата отиваше до 100 гр. От няколко дни стои основно на около 55-60, а на климатроника на 51-ви канал стига до 90 и си остава там. Не знам кое от кой датчик взима инфо и съвсем се обърках. Но ако някой има идея. На канал едно не ми показва никакви грешки. Някой ми подхвърли, че може би темп. датчик който подава инфо на стъпковото моторче вероятно не е съвсе наред. та да си кажа въпросите:

1. Стрелката на таблото и за 51-ви канал от един и същи датчик ли взимат инфо или от различни?

2. Къде се намира температурния датчик, от който взима информация стъпковото моторче?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че на 2.6 двигателите няма т-датчик за климатроника и затова като дадеш на контакт след 2-3 мин. показва 90С, което не е вярно. Вероятно ти е за смяна т-датчик или термостата ако действително ти поддържа само 60С. За да си сигурен е добре да я закачиш към VAG-COM и да видиш колко градуса показва. Реално показанията, които ще видиш от програмата ще са от т-датчик на ЕКУ-то. Сравни ги с тези на таблото и ще разбереш дали е повреден някой от т-датчиците (този на таблото или този на ЕКУ-то) или просто ти е заминал термостата (отворен) и затова двигателя не успява да загрее. Колкото до паленето и ниските обороти, виж темата на Ivo_Dinkov - при него се оказа, че проблема в в регулатора на налягането. След смяната му двигателя е започнал да "мърка" като коте и да пали от раз :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че на 2.6 двигателите няма т-датчик за климатроника и затова като дадеш на контакт след 2-3 мин. показва 90С, което не е вярно. Вероятно ти е за смяна т-датчик или термостата ако действително ти поддържа само 60С. За да си сигурен е добре да я закачиш към VAG-COM и да видиш колко градуса показва. Реално показанията, които ще видиш от програмата ще са от т-датчик на ЕКУ-то. Сравни ги с тези на таблото и ще разбереш дали е повреден някой от т-датчиците (този на таблото или този на ЕКУ-то) или просто ти е заминал термостата (отворен) и затова двигателя не успява да загрее. Колкото до паленето и ниските обороти, виж темата на Ivo_Dinkov - при него се оказа, че проблема в в регулатора на налягането. След смяната му двигателя е започнал да "мърка" като коте и да пали от раз :rolleyes:

Tермостатът работи, но датчика който е на радиатора се прецака и не включва първа степен на перките. Взех нов и в понеделник ще го сменя. Ако стъпковото моторче взима инфо за температурата от ЕКУ-то, предполагам че датчика, който отговаря за това ще се окаже виновник.

До колкото прочетох, проблемът при Ivo Dinkov е че не пали от първия път а при мен запалва ама понякога все едно се дави и се мъчи да изгасне. Абе не знам, след малко сипвам едно черно STP и V-Power Racing поне едно добро дело да свърша за милата ми каляска.

И вместо да гадя, в понеделник ще я бодна на VAG-COM.

Само да попитам относно липсата на т-датчик за климатроника. Вчера ми направи впечатление че на 51-ви канал при студен двигател беше 1 *C. Отскочих до един близък магазин и колата загря около 60 *C. Помотах се 5-10 мин и като излязох на 51-ви канал пишеше 56 *C, от които започна после да се покачва. Това инфо от ЕКУ-то ли го взима.

Редактирано от epuk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно да ти кажа не знам :hilezh: . Опитай сутрин преди запалиш двигателя да дадеш само на контакт. След това пусни климатроника на 51С и виж дали няма да почне да се "вдига" температурата сама. Остави я 2-3 минути на контакт и гледай какво ще показва климатроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно да ти кажа не знам :hilezh: . Опитай сутрин преди запалиш двигателя да дадеш само на контакт. След това пусни климатроника на 51С и виж дали няма да почне да се "вдига" температурата сама. Остави я 2-3 минути на контакт и гледай какво ще показва климатроника.

Ииии, верно бе. ей са как я е затрупало и след малко отивам да проверя. А инъче, вчера забелязах че като покарах повече, и колата започна да си се държи нормално. Посли изгасих, запалих и пак така, покарах я и пак се оправи. Кой знае кви грешки и колко ще има в ЕКУ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ииии, верно бе. ей са как я е затрупало и след малко отивам да проверя. А инъче, вчера забелязах че като покарах повече, и колата започна да си се държи нормално. Посли изгасих, запалих и пак така, покарах я и пак се оправи. Кой знае кви грешки и колко ще има в ЕКУ-то.

Пробвах. Наистина градусите се покачват без да е запалена колата. Странна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто при теб климатроника няма т-датчик, който да следи температурата на двигателя. Всеки климатроник от този тип, като му откачиш т-датчик почва автоматично да си "вдига" температурата - това е нещо като авариен режим в случай, че т-датчика откаже. Причината е за да може да регулира температурата в купето. Въпроса е, че на 2.6 двигателите не слагат т-датчик на климатроника (аз също до скоро не го знаех), който да следи температурата на антифриза. Така, че това, което гледаш на климатроника като температура на двигателя не е вярно. Затова или я закачи на VAG-COM и сравни показанията му с температурата, която показва уреда на таблото или просто замери т-датчика на ЕКУ-то с мултицед както ти писах по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имам подобен проблем колата на бензин държи високи(даже ситига 1500 на место) обороти и загрява до 100 градуса (градско) даже и повече. АУДИ 100 АСЕ мотор бензин/метан(от скоро) с климатроника ако има значение . изключих акумулатора за 15 мнин после колата като я запалих всичко ок за малко и после пак качи оборотите. Имам някви опасение че перките на радиятора не се включват навреме и ме навежда на температурен датчик(те май са няколко) как мислите (да се абстрахираме от потенциометъра за горивото и факта запушени дюзи карам го и на бензин периодично, за да не се запушат от метана).

Редактирано от xDR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забравих пали без проблем, но губи веднага обороти и гасне и така няколко пъти, ако подам гас веднага след запалване се дави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...