Jump to content

Индикатор за охлаждащата течност


natla

Recommended Posts

Здравейте, мислех че термостата ми е развален и реших да пусна климатроника градусите на 51 канал там колата след 10 минути

загрява до 90 градуса и си остава там но стрелката на таблото не помръдва сега зимата.През лятото на градско ми заковаваше на 90 а на извън градско падаше на 70 градуса.Не е от термостата може ли да е някакъв датчик разбрах че имало датчик за температурата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност е от термостата. Можеш да го провериш сутрин след като запалиш колата и хванеш с ръка дебелия маркуч излизащ от блока на двигателя и влизащ в долната част на радиатора. Ако малко след запалване усетиш че се загрява, значи термостата е заминал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От термостата е, и аз мислех като теб че не е , но след 2 месеца чудене реших да го сменя и сега стрелката заспива на 90, 51 и на при мен беше на 90.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията. При условие ,че за две, три минути вече почва да ми духа топло от парното и 51 канал ми показва покачване

на температурата, а стрелката на таблото не отчита нищо не трябвали да си мисля, че датчика за температурата на водата е заминал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

>

Колега смени си термостата и нещата ще си дойдат на мястото!!!Хората по горе ти казаха!

1-во Не си прочел в упътването за сервизния режим на климатроника ,че ако има някакъв проблем със зададеният датчик,самия канал на климатроника може да показва зададената стойност а не реланата температура в момента : например като на таблото показва 70 и на климатроника да показва толкова.

2-ро Видя ли че има един канал за температурен датчик на охладителната течност, при който дава грешка 11.... нещо си беше не си спомням ,което значи че е постоянно отворен.Точно за това става дума.ТЕРМОСТАТ.(постоянно отворен > течността се върти постоянно в големия кръг,термостата не затваря и колата неможе да загрее.

Гарантирам ти аз лично не на 100% ами на 1100% че това е термостат.Моето Audi е на няма и месец ,като го взех при мен беше същото на таблото неможе да мине на повече от 70 а на климатроника на 51с показва 90.Така че тичай за термостат ,примерно в Ауто+ оригинален ,който го дават по PorscheBG в кутийка на Skoda е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пук на всички препоръки, аз сложих неоригинален BEER за 25 лв. и също нямам никакви проблеми със загряването и поддържането на температура от 90 гр. Купих го от "Ауто хелп"!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък мога със сигурност да кажа от личен опит че,симптомите на развален термостат и развален температурен датчик са почти едни и същи.Сменял съм ги и двете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , но ако просто пипнеш с ръка маркуча след термостата при студен двигател веднага ще разбереш дали работи или не !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , но ако просто пипнеш с ръка маркуча след термостата при студен двигател веднага ще разбереш дали работи или не !

е тва е най сигурното!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз също като те не мислех че е термостат, 5 месеца си карам така,цяла зима на 70м,лятото на 80 и бях решил че е нормално, накрая си купих термостат BEHR от ауто+ за 18.30лв , смениха ми го за 15лв и работата заспа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
Със сигурност е от термостата. Можеш да го провериш сутрин след като запалиш колата и хванеш с ръка дебелия маркуч излизащ от блока на двигателя и влизащ в долната част на радиатора. Ако малко след запалване усетиш че се загрява, значи термостата е заминал.

да питам:смених термостат(оригинален от Порше 68лв),сега температурата на място след 12 мин. започва да се отделя от 60 градуса и се повишава (на таблото) на 15-тата мин. до 88-89градуса и там заспива,независимо градско или извънградско!от самото палене пипам и маркучите-горния дебел загрява след известно време,а долния дебел чак на 35 мин.(на място работи колата!).не са ли множко чак 35 минути?и ...един глупав въпрос:как е посоката на движение:

1. двигател>долен дебел маркуч>радиатор>горен дебел маркуч>двигател , или

2.двигател>горен дебел маркуч>радиатор>долен дебел маркуч>двигател

п.с.не съм гледал на климатроника кво отчита никога...а е хубаво май...не че е меродавно винаги...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък залагам на температурнен датчик.При мен се оправи варианта 70 извън й 90 градско, след смяната на въпросния :)

По какво е разбирал температурния датчик, че си на извънградско? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По какво е разбирал температурния датчик, че си на извънградско? :hilezh:

По това, че в интервала 76-105 (ако не се лъжа такъв беше) градуса температура на антифриза , показанието на таблото е 90 градуса. В градски условия, както се досещаме двигателя е под по-голямо натоварване, съответно и температурата на антифриза (респ. на двигателя) е по-висока- може да достигне до 100гр. (в зависимост от темп. граници на термостата). Извънградско обаче нещата стоят по различен начин- 5 и гаааз :hilezh: Тогава "мотора" се охлажда допълнително и от въздушната струя,т.е може и въобще да не стигне до това да отвори термостата (особено пък зимата). Така при един неработещ правилно температурен датчик кво се получава, ако темп. на "мотора" да речем е 76градуса?!?

-Показва точно толкова и на таблото или дори по-малко :rotcol:

Това си го измислих току що, но май има логика,а?

Редактирано от tox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По това, че в интервала 76-105 (ако не се лъжа такъв беше) градуса температура на антифриза , показанието на таблото е 90 градуса. В градски условия, както се досещаме двигателя е под по-голямо натоварване, съответно и температурата на антифриза (респ. на двигателя) е по-висока- може да достигне до 100гр. (в зависимост от темп. граници на термостата). Извънградско обаче нещата стоят по различен начин- 5 и гаааз :bia: Тогава "мотора" се охлажда допълнително и от въздушната струя,т.е може и въобще да не стигне до това да отвори термостата (особено пък зимата). Така при един неработещ правилно температурен датчик кво се получава, ако темп. на "мотора" да речем е 76градуса?!?

-Показва точно толкова и на таблото или дори по-малко :respekt:

Това си го измислих току що, но май има логика,а?

При един правилно работещ термостат температурата на течността е 85-90гр. - не 76-100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......и аз подкрепям колегите .Имах същия проблем и го реших със смяна на термостат.Сега стрелката стои като нарисувана на 90 гр. независимо градско или извънградско

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При един правилно работещ термостат температурата на течността е 85-90гр. - не 76-100

Колега явно четеш между редовете :bia: Опита ми беше да ти обясня, че при температура на антифриза в интервала 76-105градуса на уреда на таблото показва точно 90, ако е изправно всичко !!! Явно обаче съм уцелил греда. Незнам къде видя въобще да споменавам ТЕРМОСТАТ. :bia:

А, че проблема на колегата може да е и в термостата (да си провери маркучите и да каже какво се случва, за да не се вайкаме тука :hilezh: ) няма спор, но пак казвам аз съм за синия темп. датчик, който е на фланеца хванат към главата. Струва 20-25лв., сменя се за 5мин. и се пробва. Ако не е от него, тогава се отива за термостат и се почва търсене на майстор.Смяната му ще струва доста повечко пари. Колегата не губи кой знае колко при една проба, освен евентуално оправяне на проблема :lol:

Редактирано от tox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега явно четеш между редовете :bia: Опита ми беше да ти обясня, че при температура на антифриза в интервала 76-105градуса на уреда на таблото показва точно 90, ако е изправно всичко !!! Явно обаче съм уцелил греда. Незнам къде видя въобще да споменавам ТЕРМОСТАТ. :hilezh:

А, че проблема на колегата може да е и в термостата (да си провери маркучите и да каже какво се случва, за да не се вайкаме тука :hilezh: ) няма спор, но пак казвам аз съм за синия темп. датчик, който е на фланеца хванат към главата. Струва 20-25лв., сменя се за 5мин. и се пробва. Ако не е от него, тогава се отива за термостат и се почва търсене на майстор.Смяната му ще струва доста повечко пари. Колегата не губи кой знае колко при една проба, освен евентуално оправяне на проблема :D

tox извини ме, но не разбирам някои от изреченията ти:

"Така при един неработещ правилно температурен датчик кво се получава, ако темп. на "мотора" да речем е 76градуса?!?

-Показва точно толкова и на таблото или дори по-малко "

"при температура на антифриза в интервала 76-105градуса на уреда на таблото показва точно 90, ако е изправно всичко !!!"

Според мен при правилно работеща охладителна система/радиатор,вентилатори,термостат/, температурата на течността на

влязал в режим двигател не трябва да варира в такива големи граници, а трябва да е 85-90гр.

А на температурния датчик работата му е не да показва 90гр., а истинската температура на системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tox извини ме, но не разбирам някои от изреченията ти:

....................

Според мен при правилно работеща охладителна система/радиатор,вентилатори,термостат/, температурата на течността на

влязал в режим двигател не трябва да варира в такива големи граници, а трябва да е 85-90гр.

А на температурния датчик работата му е не да показва 90гр., а истинската температура на системата.

Ами честно казано не съм сигурен, че зимата като се пуснеш на магистралата със 120-130 на пета, а навън е -4градуса, че температурата на двигателя ще варира 85-90гр.

А всъщност, може аз да съм хванал грешния път в живота и да си праа некви филми :hilezh:

Аре' некое трето лице да се намеси де :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

колеги , вие сте добре- смених дат4ици и термостати и ефекта е един и същ-в движение добре -90, на място близо 100 и се пуска перката и вече почвам да се 4удя какво да сменям, а забравих да спомена когато показва 100-климатроника ми изписва 4е температурата е 75 градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...