Jump to content

3.0 TDI V6


verter

Recommended Posts

Малко полезна информация за дизеловото чудо 3.0 TDI :flipoff:

010532605-big.jpg

010541036-big.jpg

3.0 TDI V6 влиза в производство през 2004 година. Това е и третият дизелов двигател на Ауди, който използва технологията Common-rail.

Монтиран за първи път на А8, мотора печели куп призвания, още със своя дебют:

Това е първият в света дизелов двигател с пиезо инжектори,роизводство на Bosch. Със своите 233к.с. и 450Нм въртящ момент, двигателя се превръща в Най-мощният в света ,серийно произвеждан V6 дизелов двигател, на пътнически автомобил за 2004 г.

През 2003 година на изложението във Франкфурт, Ауди представят своя прототип на иновационната технология за премахване на твърдите дизелови частици, а именно DPF (diesel particulatе filter) технологията. Благодарение на тази технология, 3.0TDI се превръща и в "Най-чистият дизелов двигател в света". Въпреки оборудването с перманентна система за двойно задвижване и автоматична скоростна кутия, двигателят е с толкова ниски емисии, че дори без DPF технологията, покрива нормите EU 4, факт с който инженерите от Ингощадт се гордеят изключително много.

В последствие, двигателя се монтира и върху платформата на новоизлязлото А6, но първоначално с 225к.с. Въртящия момент се запазва със стойност от 450Нм.

От следващата година от него се възползва и А4. Днес 3.0TDI задвижва А4,А5,А6,А8,Q5,Q7 и Allroad. Предстои появата на първото Porsche с дизелов двигател, задвижван отново от трилитровия V6.

3.0TDI е първият V6 двигател на ауди от новата генерация, с ъгъл между цилиндровите глави от 90 градуса, вместо досегашните 88. Това е било необходима за да се достигне 3 литровия работен обем. Благодарение на своя изключителен проектантски дизайн , мотора е екстремно къс и компактен. Той е само 444мм дълъг. За сравнение са шестцилиндровите двигатели на други фирми по това време, с размери достигащи 700мм.

Цилиндровите глави са с по два разпределителни вала (DOHC), които са обезшумени на ново ниво спрямо предшественика си 2.5TDI.

Блокът е отлят от графитно желязо. Този материал е два пъти по здрав от стандартното сиво желязо. Като още един плюс е и сниженото с 7 кг, тегло спрямо 2.5TDI. Ангренажният ремък, тук вече е заменен с вериги.

Напълно окомплектован, двигателя тежи само 220 кг.

010532583-big.jpg

010532584-big.jpg

010532585-big.jpg

3.0TDI използва трето поколение common rail ,горивна система с пиезо инжектори от BOSCH. Това е първият в света двигател, работещ с налягане от 1600 бара. Горивонагнетателната помпа се задвижва посредством зъбен ремък. Революционните пиезо инжектори са способни да направят до 5 инжекционни впъсквания за един горивен процес в цилиндъра, като при това имат възможност на забележително малка доза гориво. Инжекторите са основния принос за възможно най ниските вредни емисии и нисък шум.

Новият 3.0TDI е подсилен от турбина с променлива геометрия на лопатките. За първи път, лопатките на турбината биват задвижвани, посредством прецизен електромотор. Това позволява тяхната работа да бъде по акуратна. За да се избегне нежелателна загуба на топлина, колекторите и компенсаторите имат въздушно-пространствена изолация.

Комбинацията от променливите фази на лопатки на турбината и намалените загуби на изходяща топлина, осигуряват непосредствено усилване на турбо налягането с това съответно и въртящия момент на двигателя

010532586-big.jpg

010532587-big.jpg

010532588-big.jpg

Два въздушни интеркулера подпомагат мощността на двигателя. Инсталирани непосредствено под фаровете и на първа линия, позволяваща непосредствено обдухване. За предотвратяване на температурните загуби на нагнетения турбо въздух, двата интеркулера са подредени паралелно.

Голямото предизвикателство е било, влизането в EU4 нормите за отделяни вредни емисии, с луксозен автомобил от висок клас, оборудван с 6-степенна автоматична скоростна кутия и Quattro задвижване, без необходимост от DPF филтър. Това говори за себе си от една страна за напредналите дизелови технологии и от друга за специалното ноу-хау в термодинамиката на TDI двигателите.

3.0 TDI е първият двигател на ауди, използващ напълно подобрена 4-клапанна система. Познатия образен на тази 4-клапанната технология, е преработен, така че всеки разпределитен вал задвижва по два всмукателни и два изпускателни клапана. В тази връзка с контролирана въртяща се клапа, това позволява степента на завъртане да бъде удължена, с други думи минималните и максималнните градуси на завъртане са одалечени.

За първи път, контролната система от електронни въртящи се клапи, позволява да бъде избрано средно положение на позициониране.

Шестте клапи се позиционират на оптималните настройки в предната част на спираловидните входящи колектори, в съответствие със зададените от компютъра горивни фази. Това спомага за важен принос в поддържането на ниски емисии.

При ниска скорост и ниски нива на натоварване на двигателя, минималната емисионна клапа е затворена, така че градуса на завъртане е висок.

При ниска скорост, но високо натоварване на двигателя, средна позиция на клапата, допринася за ниски емисии.

При високи скорости, когато се постигат пиковите възможности на двигателя, въртящата се клапа е отворена напълно, градуса на завъртане следователно е малък.

010532589-big.jpg

010532590-big.jpg

010532591-big.jpg

Седем-отворна инжекциоона дюза е използвана в 3.0TDI. Благодарение на това, инжекторите са способни на образцово впръскване на гориво. Микроскопичните отвори допринасят за впръскването на гориво под високо налягане. В резулат на това, подготвената смес е по ефективна, изгарянето е крайно ефикасно и създава много малко вредни емисии.

За висок клас автомобили, е очевидна нуждата от обезшуменост. Благодарение на пиезо инжекторите и едно или двойния спомагателен инжекционен механизъм, горивния процес може да бъде екстремно плавен и спокоен. Шума от горивния процес е видимо по-нисък от който и да е друг дизелов двигател. Това е впечатляваща стъпка напред, в развитието на дизеловите двигатели, която клиентите оценяват, всеки път когато карат своя автомобил.

Доброто формиране на сместа и акустика, позволяват компресионното налягане да бъде сведено до 17:1, което е в полза и на мощността и на емисиите.

Максималното абсолютно турбо налягане е 2.3 бара.

Термодинамичния потенциал на 3.0TDI V6 двигателите, е доказан от тяхната мощностна характеристика, въртящ момент и ниски емисии.

Със своите 233к.с., шесцилидровия TDI налага нови стандарти в средния клас пътнически автомобили.

Максималният въртящ момент от 450 Нютон метри, се достига при скорост на двигателя едва от 1400 об/мин. и остава константен чак до достигането на 3250об/мин

И двете стойности, мощност и икономичност са отлични. Средният разход на 100км е 8.3 литра. Ускорението до 100км/ч е малко над 7 секунди. максималната скорост е над 240км/ч.

С новия 3.0TDI V6 двигател, ауди още веднъж демонстрира своята TDI способност, по възможно най-впечатляващия начин. Трилитровия двигател в допълнение на качеството си на спринтьор, има възхитителен акустичен финес и формира стандарт в неговия клас, който водачите ще имат възможност да оценяват ден след ден.

Технически характеристики на Audi A6 3.0TDI Quattro

Технически характеристики на Audi A6 3.0TDI Quattro с DPF

Технически характеристики на Audi A8 3.0TDI Quattro

Последната разработка на 3.0 TDI към 2008 г. (240к.с./ 500Нм)

010541049-big.jpg

010541032.jpg

010541031.jpg

010541040.jpg

010541420-big.jpg

Редактирано от Wizi
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...