verter Публикувано 13 Февруари 2009 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2009 Предполагам няма запален автоманиак, който да не е фен на тази легендарна марка. Всеки поне малко си е мечтал да кара Порше. В тази тема ще прочете историята на раждането на една легенда, както и за необятните възможности на човешкия гений. Успял съм да събера подробна хронология на моделите, която е по пълна и от сайта на Порше Надявам се да я оцените. Приятно четене.THE LITTLE BASTARDПетък, 30 септември 1955 година.Часът е шест без петнайсет.Калифорнийската магистрала 41 се е изопнала под лъчите на клонящото към заник слънце.Водачът на сребристосивото Porsche 550 spyder със състезателни номера 130 и надпис "THE LITTLE BASTARD" върху задния капак не отпуска педала на газта.Стрелката на скоростомера трепти около делението 160.Наближава кръстовището с шосе 466.Отсреща се движи черно-бял Ford Tudor ,чийто водач очевидно не забелязва летящия сребърен болид и рязко завива на ляво.После решава да спре, но Porsche-товече няма шанс да го избегне.Бронята на Ford-а се врязва в предния ляв калник на спортнияавтомобил и го подхвърля във въздуха.Пътникът в Spyder-а е откъснат от седалката, за да се приземи до платното далеч напред.Ролф Вютерих, германският механик на холивудския гараж Competition Motors оцелява.Оцелява и собственикът на Ford-а.Ездачът зад волана на Porsche-то остава прикован на седалката.Главата му е отметната неестествено върху облегалката, а широко отворените очи се взират безжизнено в небето...Джеймс Дийн умира няколко часа по-късно, на път към болницата в Пасо Робле."Бунтарят без кауза" не стига до Салинас- градът, в които няколко години по-рано е направил снимките в "На изток от рая".Не успява да спечели състезанието на първи октомври, осуетени са надеждите му да демонстрира превъзходството на закупения само девет дни по-рано 550 Spyder.По-късно Хънфри Богард ще каже-"Той загина толкова млад, че около личността му просто неможеше да се роди легенда.Ако бе живял по-дълго, все някога щеше да разочарова почитателите си и накрая щеше да се превърне в най-обикновена холивудска звезда.Като всички нас.И тойщеше да се "опитоми" .Все някога..."Приживе Дийн казва друго-"Мечтай така, сякаш ще живееш вечно, ЖИВЕЙ ТАКА, СЯКАШ ЩЕ УМРЕШ ДНЕС"Много подходяща мисъл, хвърляйки поглед върху историята на прочутата марка.Колкото повече човек се вглежда в пътя, по който се ражда легендата на марката Porsche, толкова повече севъзхищава от поразителния контраст между смелите мечти и прагматично мислене.Разбира се, зад цялата мистерия стои едноименния гений на д-р Фердинанд Порше - човек-институция в световното автомобилостроене, без който днешния свят нямаше да бъде същия.Вчерашния - също.В периодът между 1930 и 1948г Порше натрупва опит в Austro-Daimler и Steyr, след коетоосновава собствено конструкторско бюро в Щутгарт и края на Втората световна война, е достатъчно плодотворна почва за извличане на изводи, които в пълна степен илюстрират мощтана една уникална мисъл.Ликът на Фердинанд Порше стои зад най-забележителните германски инженерни постижения по онова време, а неприятното (не зависещо от него) обстоятелство, ченационалистите са на власт, ни най-малко не умаловажава значимостта на неговия труд.Човекът,единствен притежаващ привилегията да нарича Фюрера "Г-н Хитлер" (Хитлер се е обръщал към него с "Драги Професоре") на практика се превръща в своеобразен мозъчен тръст на немската индустрия , който се занимава с почти всичко - от реализацията на свръхпроекта Volkswagen, до създаването на състезателни легенди като Auto Union V16 P-wagen (Audi) и военни машини като Tiger - основния танк на немската армия.ПРОЕКТЪТ 356започва да придобива реални очертания в главата на доктора след неговото освобождаване от затвора през август 1947г. "Затвор" е доста неточно понятие за отрязъка от време между 1945г., когато американските окупационни войски арестуват Порше в Щутгарт и го предават на френските си съюзници, и споменатата вече дата две години по-късно, когато професорът е пуснат на свобода от....италианците.Последните откупват гениалния инженер от французите за сумата от 1 млн. франка и му възлагат конструирането на състезателната Cisitaliaизмъквайки го от работата върху проектите, с които французите го натоварват веднага след като попада в ръцете им.И до ден днешен лукавите гали съжаляват, че са приели крупната сума за онези години сума....Но както и да е.веднага след освобождаването си, Порше се оттегля далеч от полезрението на жадните за гениални мозъци победители и основава малко предприятие (Porsche Konstruktionen GmbH)в австрийския Гмюнд-Кернтен, където през май 1948г. се ражда първото истинско Porsche -двуместният открит спортен автомобил, базиран почти изцяло върху Volkswagen и наречен Typ 356.Спортната версия на "бръмбара"(VW Kafer)притежава познатия двигател с обем 1131 см3, форсиран до 40 к.с. при 4000 об/мин посредством леко изменена всмукателна система, ръчно изработена аеродинамична алуминиева понтонна каросерия и тежи 770 кг.Окачването е почти идентично с това на "бръмбара" , но настройката е коренно различна и гарантира стабилно поведение на пътя дори и при максималната скорост от впечатляващите за онова време 140 км/ч.Значителенпринос в това отношение безпорно има и почти идеалното разпределение на теглото между предната и задната ос - 356 носи 44% от масата отпред и 56% отзад.Първият прототип веднага е купен от богат швейцарец, а серийното производство започва през август същата година.На официалната премиера на 356а Женевското изложение през 1949г. обаче е показан автомобил с двигател, чиято кубатура е намалена до 1086 см3.Това въобще не повлиява на експлозивния старт на марката.Скоро става ясно, че работилницата в Гмюнд (където са произведени първите 50 екземпляра) е крайно недостатъчна и Порше решава да се върне в Щутгарт.През 1950г. американците напускат столицата на Швабия и дават възможност за този ход.По това време Порше има 150 работника и произвежда по 300 автомобила годишно.През март 1951г. от новата фабрика излиза 500-ното Porsche, а през юни 356 се класира на 20-та позиция в "24-те часа на Льо Ман"- едно състезание, което Porsche по-късно печелят почти толкова пъти, колкото пъти се появяватна пистата в Сарт.Фердинанд Порше умира от сърдечен удар през януари 1952г., но фирмата вече има наследник в лицето на неговия син - "Фери" Порше е вече достатъчно "навътре" в бизнеса и към датата, когато почива гениалния му баща е водеща фигура в конструктoрския отдел.356 продължава да се развива и през следващите години, напускайки напълно гнездото на "бръмбарът"Гамата нараства чувствително, мощността на автомобилите излиза далеч извън рамките на общоприетото, тиражите растат.Завладяването на пазара в САЩ е една от причините 10 000-нотоPorsche да излезе от завода само девет години след основаването на фирмата, а към края на 50-те годишното производство вече достига 8 000 коли годишно.Идва време за промяна и на сцената излиза911Моделът, представен през 1963г. като 901, дебютира на пазара през следващата година като 911поради споровете с Peugeot (французите притежават запазени права над всички трицифрени обозначения с нула в средата).Бъдещата легенда е с дизайн на Александър "Бутци" Порше - "черната овца" на фамилията, който не желае да се занимава с инженерство и притежава странно влечение към изкуствата.Очевидно обаче това влечение не е било лишено от типичното за клана Порше сериозно количество гениалност - формата на 911 остава практически непроменена и до днес, а фирмата на "Бутци" Porsche Design е не по-малко известна от автомобилната марка.Първото 911 притежава боксерен двигател с кубатура 1991 см3, който остава основа за развитие на цялата династия боксери с въздушно охлаждане, разпростряла се в продължение на десетилетия През годините работния обем и мощността растат с плавни, но сигурни стъпки, през 1975г. се появява сензационното Turbo, а 911 вече е олицетворение на СПОРТНИЯТ автомобил.Какъвто си остава и до днес.КРИЗИТЕзапочват в средата на 70-те заедно с отрезвяването на първото наистина сериозно покачване на цените на горивата.Тогава се взима решение за тотално преразглеждане на гамата и към 911 се прибавят първоначално 924, а по-късно и 928, когото мнозина дори посочват за наследник на 911 Независимо от факта, че "хардлайнерите" сред почитателите на марката "силно недолюбват" моделите с преден двигател и водно охлаждане, историята добре помни, че именно версиите на 924 и последвалия по-късно 944 измъкват Porsche от финансов колапс.Докато не идва следващия.....В края на 80-те следва вторият удар върху Цуфенхаузен, който едва не изпраща фирмата в ръцете на някой от големите в бранша.Повсеместната рецесия силно свива покупателната способност и Porsche започва да брои клиентите си на пръсти.Компромисният 968, който заменя 944 през 1991г. се оказава временно и неособено сполучливо решение и скоро става ясно, че марката може да се спаси само от твърда ръка, която изцяло да обнови стратегията.Човекът с такава ръка се нарича Венделин Видекинг - младият мениджър, който не се поколеба да вземе радикалното решение за задраскване на платформата с предни двигатели от гамата и за завръщането на Porsche изцяло към корените.Острият завой в политиката роди "спасителя" - през 1996г. на пазара излезе Boxster - първото Porsche с централноразположен двигател след неуспешната кооперация с VW под формата на 914 през 1969г. през 1969г. и истинското завръщане към класическия принципм, използван от стария професор в продължение на десетилетия в Auto Union.Малкият модел подейства като пеницилин на туберколозен - от появата му насам, щутгартската фирма изпотроши всички рекорди по ефективност и доходност на производството и днес е толкова дачеч от верочтността за поглъщане, колкото никога досега.Гамата е блестящо подредена и неимоверно печеливша, касите са пълни до пръсване, а с имиджа на марката могат да се сравняват само отбрани образци от автомобилния елит.ЛЕГЕНДАТАНа какво се дължи тя? Има един въпрос, който може би донякъде хвърля светлина върху мистерията."Знаете ли какъв е най-големия проблем на Porsche? - Че не е Ferrari..."Но обратното е не по-малко вярно.Факт е, че всеки един автомобил, разработен във Вейсах и слязъл от конвейра в Цуфенхаузен, е натоварен с исторически "багаж", с какъвто никой друг не разполага.Когато си купувате возилото с герба на Щтутгарт върху предния капак, чие влизате във владение на митологични имена като Тарга Флорио, Миле Миля, Дейтона, Себринг и Льо Ман.Това е много важно.Особено в днешно време, когато и най-неукия и забутан автомобилен производител се научи да прави свестни коли, да копира къдърното и да печели от компромиси.Изборът на автомобил в днешно време се води и ограничава от два безумно глупави и едновременно с това безумно разумни критерия - цена и вкус.Или поне що се отнася за критериите при избора на автомобил за возене между точка А и Б.При автомобилите като Porsche нещата изглеждат малко по-инак.Истината е, че не си купуват Porsche защото им трябва.Те го купуват защото го искат!Което е достатъчно мощен аргумент.Помислете! - всички искат картини на Пикасо, обувки Gucci,породисти домашни любимци, швейцарски часовници, Ferrari-та и други такива неща, след като много добре знаят, че простата таратайка, простият часовник, помиярът и елемнтарните гуменки ще им вършат същата работа.Същата работа, обаче не и същото усещане...И като споменахме Ferrari, нека се върнем в началото - защо Porsche не е Ferrari? Ами поради същата причина, поради която германецът не е италианец..Porsche-тата са повече и са по-евтини - те произлизат от най-масовия автомобил за всички времена и днес продължават да следват тази философия.Ferrari е друго - това е нещо, което е създадено, за да бъде изключително и се храни от тази философия.Ето защо, собствениците на Porsche са повече и "по-невидими" от тези на Ferrari.А са "невидими". защото се пропуска нещо много важно - от чисто инженерна гледна точка Porsche е нещо далеч по-изпипано от италианския му конкурент.Погледнете спортната слава - 15-те победи на Льо Ман не са нещо невидимо.И забележете Porsche винаги е бил смешният претендент, който джафка около големите Ferrari и Jaguar с антикварните си малки по кубатура боксерни "прахосмукачки".В момента, в който автомобилът от Цуфенхаусен получи по-голям двигател обаче, конкуренцията бива "издухвана" и спокойно може да не се появява с години на състезанията, в които участват "смешните" германци.Един пример - последната еволюция 30 на прототипа 917 (който и днес си остава най-мощният спортен автомобил за всички времена) на практика закри шампионата Can-Am поради простата причина, че конкуренцията се омете от серията.От страх....=========================================================================КОРЕНИТЕ НА УСПЕХА1939 - Прототипът "Берлин-Рим""Пра-Porsche-то" с шаси на "бръмбъра" така и не участва в състезания.Автомобилът има централно разположен четирицилиндров боксер с мощност 40 к.с. и развива макс.ск.от 140км/ч.1948 - Roadster 356Първото истинско Porsche, произведено в Австрия в един екземпляр.Базата отново е "бръмбър", каросерията е от алуминий, четири цилиндровият боксер с мощност 35 к.с. е разположен централно,макс.ск. достига 135 км/ч.1950 - 356 Coupe и CabrioletПървите серийни модели, произведени в Щутгарт.Стоманената каросерия е дело на фирмата Reutter,предлагат се двигатели с обем 1100, 1300 и 1500 см3 и мощност от 40 до 70 к.с.1955 - 356 АКупетата и кабриолетите от сериите (А, B и C) стават основа за първите успехи на Porsche.Двигателите са четирицилиндрови боксери с обем от 1300 до 1600 и мощност от 40 до 74 к.с1955 - 356 А SpeedsterСпартанската версия на кабриолета се отличава със скъсеното челно стъкло и по-мощните си двигатели - от 60 до 115 к.с1956 - 550 SpyderСуперлека спортна версия (530 кг) с 1,5 - литров боксер мотор с мощност 110 к.с и макс.ск от 238 км/ч.1958 - Porsche 356 A 1500 GS Carrera GTМощността е 110 к.с.1958 - 718 RSK1959 - Carrera 1600 GS-GTДвигателят е 1,6 с 115 к.с.Lux версия с 105 к.с.1959 - 356 BФормата на купето е изпипана до съвършенство.По-мощни двигатели- 1,6 90 к.с - Porsche 356 Super 90. Версия и с 110 к.с.1961 - Abarth Carreraалуминиево купе върху 356 В шаси. Произведени са само 21 бройки.1962 - 356 CДискови спирачки на всички модели.Двигател 1,6 с 95 к.с1962 - 356 Carrera 2"Апогеят" на серията 356.Моделът разполага с двулитров боксер с мощност 130 к.с., четири разпределителни вала, задвижвани с ангренажен вал и дискови спирачки на всички колела1963 - 901 (911)На изложението IAA е представен първият 911 с дизайн на Фердинанд Александър "Бутци" Порше.Обозначението 901 бива променено след протест на Peugeot.1963 - 904 Carrera GTSС мощност 157 к.с. и тегло от 650кг, болида печели множество състезания през средата на 60-те.1965 - 912"Евтиното" 911 се предлага с четирицилиндровия мотор с 90 к.с.на 356.Формата на каросерията е същата като на 911, но макс.ск. е 185 вместо 205 км/ч.1966 - 911 SС помощта на модифицирани карбуратори и разпределителни валове, шестцилиндровият двулитров двигател достига мощност от 160 к.с., а максималната скорост нараства до 225 км/ч.1967 - 911 S TargaМоделът, кръстен на легендарното състезание Targa Florio, дава началото на един нов автомобилен клас - "полукабриолетите" с малък твърд покрив, който може да се сваля.Първоначално задното стъкло може да се сгъва, но от 1968г. Targa е с неподвижен стъклен прозорец.1969 - 914/6Ражда се идеята за народното Porsche.Разработва се заедно с VW, двигателят е 1,7 (по-късно 1,8 и през 1975 г.2,0 - 95 к.с.) и е средно разположен.Невероятно стабилен автомобил за времето си.1970 - 917 КСтрашилището на 70-те.5.0 - литров 12 цилиндров боксер с ужасяваща слава по състезателните писти1971 - 916/8Усъвършенстваната версия на 914.Двигателят е с обем 2,3 , 190 к.с.По-късно се появява юбилейният болид (60 години от раждането на Фери Порше) с 3.0 осемцилиндров двигател развиващ мощност от 260 и 300 к.с.1972 - Carrera RSПървото Porsche със заден спойлер тип "пача опашка".Първият RS и до днес се счита за 911 в най-чистия му спортен вид.Двигателят е 2,7 - литров с 210 к.с., а макс.ск. достига до над 240 км/ч.Малка серия и с 2,8 двигател и 300 к.с.1973 - Carrera RSRСуперспортен вариант с 3,0 - литров двигател и мощност 330 к.с.1974 - Първото 911 TurboТопмоделът на серията бива оборудван с трилитров шестцилиндров боксер, който с помощта на принудителното пълнене достига мощност от 260 к.с и позволява ускорение от 0-100км/ч за 5 секунди и макс.ск. от 250 км/ч.1975 - 935 "Moby Dick""Чудовището" е на базата на 911 Turbo и е състезателната версия.Отличава се със солидната заливка от спойлери.Би турбо двигател. Мощността е 850 к.с!1975 - 911 2.4Нов двигател за 911 с 165 к.с.Леки промени по окачването.1976 - 924Първото Porsche с предно разположен двигател.Вторият опит за съвместна работа с VW този път доста по успешен.Двигателя е 2.0 - литров и разполага 125 к.с.Проектът евтино Porsche е завършен.1977 - 928"Отличникът" се различава коренно от серията 924/944.Качеството е превъзходно.Мнозина смятат, че вече се е родил достойния заместник на 911.Двигателят е V8 4,5 предно разположен.Мощността е 240 к.с.През 1978г. 928 печели призванието "Автомобил на годината"1978 - 911 SC"Омекотена" SC (Sport Club) версия с повишена до три литра кубатура на двигателя, мощност от 188 к.с., макс.ск. от 230 км/ч. и пригодена за ежедневно ползване настройка на окачването.1978 - 911 Турбо 3.3Супертурбото, отличаващо се с огромен спойлер над радиатора на междинния охладител е с увеличен до 3,3 литра работен обем, достига мощност от 300 к.с. и развива над 260 км/ч.1979 - 924 TurboДвигателят е с мощност 170 к.с.1980 - 924 Turbo GTПодобрена версия с 210 к.с.1980 - 928 SПодобреното изпълнението притежава вече 4,7 - литров агрегат с 300 к.с.1981 - 911 Тurbo 3.3 CabrioletПървото изцяло открито Porsche след спирането на 356.Версията получава подвижен покрив.Двигателят остава същият като при купе версията - 3,3 литра.1982 - 944"Напомпаната" версия не само като дизайн ,но и като двигатели затвърдява позициите на Porsche след кризата.Нов двигател с обем 2,5 литра и мощност 163 к.с.1982 - 956Още един от зверовете1983 - 911 SC CabrioletАвтомобилът с перфектен механизъм на сгъваемия покрив струва с 6000 DM по-скъпо от купе версията.1983 - 911 CarreraАвтомобилът разполага с 3,2 литров "шестак" боксер с мощност 231 к.с. ( с инсталирания по-късно катализатор - 217 к.с.) и може да се поръча с заден спойлер, подобен на Turbo версията.1984 - 959"Лабораторията на колела" е като излязла от научнофантастичен филм.Турбодвигателят е 2,9 литра и е с чудовишната мощност от 450 к.с. със смесено въздушно-водно охлаждане, по четири клапана на цилиндър, предаването е двойно, Ускорението до 100км/ч е едва 3 сек,а макс.ск. достига 315 км/ч.1984 - TAG Turbo Porsche F11984 - 911 Carrera "Paris-Dakar1985 - 944 TurboИ 2,5 двигателя на 944 получава турбо и вече мощността е 220 к.с.Излиза и 924 S с 150 к.с.1986 - 928 S4Топ версията на 928.Двигателят е 5.0 V8 с 320 к.с. по-късно 330 к.с.Окачването е забележително.1987 - 944 TurboМощността вече е 250 к.с.1987 - 930 Flat NoseКолата се ражда като на шега по клиентски проект, който впоследствие Порше одобряват.Основата е 911 Турбо1988 - 944 S2Двигателът е с четириклапанова технология и 3.0 обем.Мощността е 211 к.с.1988 - 911 Carrera 2/4 (964)С обновяването на гамата идва и моделът с двойно предаване Carrera 4.Мощността на 3,6 - литровия мотор е 250 к.с, катализаторът вече е сериен.1989 - 911 SpeedsterСпартанската версия на кабриолета се оличава с късото челно стъкло и гърбиците върху капака за сгъваемия покрив.1990 - 911 Turbo 3.3Новата турбоверсия, базирана на Carrera 2 е с 3,3 - литров двигател и мощност 320 к.с.През 1993г. работния обем е увеличен на 3,6 литра, а мощността скача на 360 к.с.1991 - 944 S2 CabrioletПредлага се и версия - 944 S2 Cabriolet.Двигателят е пак 3.0, но вече с 240 к.с.1992 - 968 TurboЗаместникът на моделното семейство 924/944.Версии - CS и Cabriolet. 1993 - Carrera 2 SpeedsterВторото издание на Speedster е с подобрен механизъм на сгъваемия механизъм и 17 - цолови джанти.Тиражът на този модел е извънредно малък.1993 - Carrera 993Последният 911 с въздушно охлаждане.Предлага се с 3,6 - литров мотор, първо с 272 к.с, а после и с 285 к.с. (с добавянето на системата за променливо газоразпределение Varioram)Външността е изцяло обновена, окачването е перфектно.1995 - Carrera 993 Targa От първоначалната концепция остава само името.Целия покрив на автомобила е стъклен и в отворено положение се плъзга върху задния прозорец.1995 - Carrera 993 Turbo Върхът на въздушноохлажданият боксер - 408 к.с, двойно предаване, максимална скорост 290 км/ч.(Произведени са и малка серия с мощност от 440 к.с - едно от най-бързите Porsche-та произвеждано някога)1996 - BoxsterМоделът, с който Porsche окончателно излиза от кризата.Двигателят е средно разположен 2,5 литров 204 к.с.Система Variocam. 1997 - Carrera 996Атмосферен двигател 3,4 литра с 300 к.с.Дизайна е доста променен1997 - Carrera 4S996 получава пълноприводна система.1997 - GT2Porsche изкарват на пазара и градска версия на спортния автомобил.430 к.с.Ускорение 0-100км/ч за 4,4 с.Впоследствие с 462к.с. и 4,1 сек.1998 - GT1Състезателна версия с над 600 коня и изключително стабилност на пистата.1998 - GT33.4 литров атмосферен двигател с 382к.с.1999 - 9622000 - 996 TurboАбсолютната перфектност.Двигателя е 3,6 - литров, боксер, шестцилиндров с водно охлаждане и мощност от 420 к.с.Автомобилът разполага с уникална спирачна система.2001 - 911 GT2462 к.с.. Керамична спирачна система2001 - 911 Carrera2002 - Carrera GTСерийно производтво .5.7 V10. 612 к.с. 0-100км/ч за 3,9 сек. 330км/ч.Перфектния спортен автомобил.2002 - Cayene SUV2003 - 911 GT32003 - 911 GT3 RS2003 - 911 Turbo Cabriolet2003 - 911 Carrera 4 S2004 - Boxster2005 - Cayene S2006 - Cayene Turbo.......... 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fory Публикувано 13 Февруари 2009 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2009 2009Porsche Panamera Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cocteau Публикувано 13 Февруари 2009 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2009 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ИСО Публикувано 14 Февруари 2009 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2009 А да споменете нещо за Cayenne!?Най-бързия SUV!?Powered by an earth-shaking twin turbo 4.8-litre V8 petrol engine, the new model destroys the zero to 100km/h sprint, taking just 4.8 seconds, and has a top speed of 280km/h (174mph). Not bad for a vehicle that weighs more than 2.3 tonnesIt may be an SUV, but Porsche has equipped it with racing technology.Sitting on oversized 21-inch alloy wheels, the new range-topping Cayenne can be ordered with massive ceramic composite brakes that measure 410mm and 370mm in diameter front and rear, clamped by 6- and 4-piston calipers respectivelyDriven by Andreas Hodel on a high-speed oval in Northern Germany, the Cayenne Turbo SP600M reached an unprecedented speed of 308.435 km/h, beating the previous record of 282 km/h held by a KLEEMANN Mercedes ML55K since 2003.The Swiss-made sport-utility vehicle SP600M by Sportec, a Porsche Cayenne developed in cooperation with Toyo Tires and Shell, has broken the off-roader speed record at the RKP test track in Papenburg, Germany. It clocked speeds in excess of 191 mph, smashing the existing world record of 175.2 mph.The Sportec SP600M is powered by a 700-horsepower V8 engine capable of propelling the two-and-a-half-ton SUV from 0 to 60 mph in just under 4.2 seconds. The standard engine was significantly modified with twin turbochargers, sport exhaust and a new air filter.(горните редове всеки може да си ги преведе )Или сега за Порше Дизел!? ТУК има интерсесно систематизирано инфо също!Цъкайте по линковете!Или имаше и един Бедуин Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts