Jump to content

Porsche


verter

Recommended Posts

Предполагам няма запален автоманиак, който да не е фен на тази легендарна марка. Всеки поне малко си е мечтал да кара Порше. В тази тема ще прочете историята на раждането на една легенда, както и за необятните възможности на човешкия гений. Успял съм да събера подробна хронология на моделите, която е по пълна и от сайта на Порше :bia:

Надявам се да я оцените. Приятно четене.

logo_foto.gif

THE LITTLE BASTARD

Петък, 30 септември 1955 година.Часът е шест без петнайсет.Калифорнийската магистрала 41 се е

изопнала под лъчите на клонящото към заник слънце.Водачът на сребристосивото Porsche

550 spyder със състезателни номера 130 и надпис "THE LITTLE BASTARD" върху задния капак

не отпуска педала на газта.Стрелката на скоростомера трепти около делението 160.Наближава

кръстовището с шосе 466.Отсреща се движи черно-бял Ford Tudor ,чийто водач очевидно не

забелязва летящия сребърен болид и рязко завива на ляво.После решава да спре, но Porsche-то

вече няма шанс да го избегне.Бронята на Ford-а се врязва в предния ляв калник на спортния

автомобил и го подхвърля във въздуха.Пътникът в Spyder-а е откъснат от седалката, за

да се приземи до платното далеч напред.Ролф Вютерих, германският механик на холивудския

гараж Competition Motors оцелява.Оцелява и собственикът на Ford-а.

Ездачът зад волана на Porsche-то остава прикован на седалката.Главата му е отметната

неестествено върху облегалката, а широко отворените очи се взират безжизнено в небето...

Джеймс Дийн умира няколко часа по-късно, на път към болницата в Пасо Робле."Бунтарят без

кауза" не стига до Салинас- градът, в които няколко години по-рано е направил снимките в

"На изток от рая".Не успява да спечели състезанието на първи октомври, осуетени са

надеждите му да демонстрира превъзходството на закупения само девет дни по-рано 550 Spyder.

010548063.jpg

По-късно Хънфри Богард ще каже-"Той загина толкова млад, че около личността му просто не

можеше да се роди легенда.Ако бе живял по-дълго, все някога щеше да разочарова почитателите

си и накрая щеше да се превърне в най-обикновена холивудска звезда.Като всички нас.И той

щеше да се "опитоми" .Все някога..."

010548064-big.jpg

Приживе Дийн казва друго-"Мечтай така, сякаш ще живееш вечно, ЖИВЕЙ ТАКА, СЯКАШ ЩЕ УМРЕШ ДНЕС"

010548062.jpg

Много подходяща мисъл, хвърляйки поглед върху историята на прочутата марка.Колкото повече

човек се вглежда в пътя, по който се ражда легендата на марката Porsche, толкова повече се

възхищава от поразителния контраст между смелите мечти и прагматично мислене.

Разбира се, зад цялата мистерия стои едноименния гений на д-р Фердинанд Порше -

човек-институция в световното автомобилостроене, без който днешния свят нямаше да бъде същия.

Вчерашния - също.

В периодът между 1930 и 1948г Порше натрупва опит в Austro-Daimler и Steyr, след което

основава собствено конструкторско бюро в Щутгарт и края на Втората световна война,

е достатъчно плодотворна почва за извличане на изводи, които в пълна степен илюстрират мощта

на една уникална мисъл.Ликът на Фердинанд Порше стои зад най-забележителните германски

инженерни постижения по онова време, а неприятното (не зависещо от него) обстоятелство, че

националистите са на власт, ни най-малко не умаловажава значимостта на неговия труд.

010548061.jpg

Човекът,единствен притежаващ привилегията да нарича Фюрера "Г-н Хитлер" (Хитлер се е обръщал към

него с "Драги Професоре") на практика се превръща в своеобразен мозъчен тръст на немската

индустрия , който се занимава с почти всичко - от реализацията на свръхпроекта Volkswagen

, до създаването на състезателни легенди като Auto Union V16 P-wagen (Audi) и военни машини

като Tiger - основния танк на немската армия.

010548168.jpg

010548166.jpg

ПРОЕКТЪТ 356

започва да придобива реални очертания в главата на доктора след неговото освобождаване от

затвора през август 1947г. "Затвор" е доста неточно понятие за отрязъка от време между 1945г.

, когато американските окупационни войски арестуват Порше в Щутгарт и го предават на френските си

съюзници, и споменатата вече дата две години по-късно, когато професорът е пуснат на свобода

от....италианците.Последните откупват гениалния инженер от французите за сумата от 1 млн.

франка и му възлагат конструирането на състезателната Cisitalia

010550706.jpg

измъквайки го от работата върху проектите, с които французите го натоварват веднага след като попада в ръцете им.И до ден

днешен лукавите гали съжаляват, че са приели крупната сума за онези години сума....

Но както и да е.веднага след освобождаването си, Порше се оттегля далеч от полезрението

на жадните за гениални мозъци победители и основава малко предприятие (Porsche Konstruktionen GmbH)

в австрийския Гмюнд-Кернтен, където през май 1948г. се ражда първото истинско Porsche -

двуместният открит спортен автомобил, базиран почти изцяло върху Volkswagen и наречен Typ 356.

010548167.jpg

Спортната версия на "бръмбара"(VW Kafer)притежава познатия двигател с обем 1131 см3,

форсиран до 40 к.с. при 4000 об/мин посредством леко изменена всмукателна система, ръчно

изработена аеродинамична алуминиева понтонна каросерия и тежи 770 кг.Окачването е почти идентично с

това на "бръмбара" , но настройката е коренно различна и гарантира стабилно поведение на

пътя дори и при максималната скорост от впечатляващите за онова време 140 км/ч.Значителен

принос в това отношение безпорно има и почти идеалното разпределение на теглото между предната

и задната ос - 356 носи 44% от масата отпред и 56% отзад.

010548067.jpg

Първият прототип веднага е купен от богат швейцарец, а серийното производство започва през август същата година.На официалната

премиера на 356а Женевското изложение през 1949г. обаче е показан автомобил с двигател, чиято

кубатура е намалена до 1086 см3.Това въобще не повлиява на експлозивния старт на марката.

Скоро става ясно, че работилницата в Гмюнд (където са произведени първите 50 екземпляра)

е крайно недостатъчна и Порше решава да се върне в Щутгарт.През 1950г. американците

напускат столицата на Швабия и дават възможност за този ход.По това време Порше има

150 работника и произвежда по 300 автомобила годишно.През март 1951г. от новата фабрика

излиза 500-ното Porsche, а през юни 356 се класира на 20-та позиция в "24-те часа на Льо Ман"

- едно състезание, което Porsche по-късно печелят почти толкова пъти, колкото пъти се появяват

на пистата в Сарт.

010548276.jpg

010548274.jpg

Фердинанд Порше умира от сърдечен удар през януари 1952г., но фирмата вече има наследник в

лицето на неговия син - "Фери" Порше е вече достатъчно "навътре" в бизнеса и към датата, когато

почива гениалния му баща е водеща фигура в конструктoрския отдел.

356 продължава да се развива и през следващите години, напускайки напълно гнездото на "бръмбарът"

Гамата нараства чувствително, мощността на автомобилите излиза далеч извън рамките на

общоприетото, тиражите растат.

010548273.jpg

Завладяването на пазара в САЩ е една от причините 10 000-ното

Porsche да излезе от завода само девет години след основаването на фирмата, а към края на 50-те

годишното производство вече достига 8 000 коли годишно.

Идва време за промяна и на сцената излиза

911

Моделът, представен през 1963г. като 901, дебютира на пазара през следващата година като 911

поради споровете с Peugeot (французите притежават запазени права над всички трицифрени

обозначения с нула в средата).Бъдещата легенда е с дизайн на Александър "Бутци" Порше -

"черната овца" на фамилията, който не желае да се занимава с инженерство и притежава странно

влечение към изкуствата.Очевидно обаче това влечение не е било лишено от типичното за клана Порше

сериозно количество гениалност - формата на 911 остава практически непроменена и до днес, а

фирмата на "Бутци" Porsche Design е не по-малко известна от автомобилната марка.

010548383.jpg

Първото 911 притежава боксерен двигател с кубатура 1991 см3, който остава основа за развитие

на цялата династия боксери с въздушно охлаждане, разпростряла се в продължение на десетилетия

През годините работния обем и мощността растат с плавни, но сигурни стъпки, през 1975г. се

появява сензационното Turbo, а 911 вече е олицетворение на СПОРТНИЯТ автомобил.Какъвто си

остава и до днес.

КРИЗИТЕ

започват в средата на 70-те заедно с отрезвяването на първото наистина сериозно покачване на

цените на горивата.Тогава се взима решение за тотално преразглеждане на гамата и към 911 се

прибавят първоначално 924, а по-късно и 928, когото мнозина дори посочват за наследник на 911

Независимо от факта, че "хардлайнерите" сред почитателите на марката "силно недолюбват"

моделите с преден двигател и водно охлаждане, историята добре помни, че именно версиите на

924 и последвалия по-късно 944 измъкват Porsche от финансов колапс.

Докато не идва следващия.....В края на 80-те следва вторият удар върху Цуфенхаузен, който

едва не изпраща фирмата в ръцете на някой от големите в бранша.Повсеместната рецесия силно

свива покупателната способност и Porsche започва да брои клиентите си на пръсти.Компромисният

968, който заменя 944 през 1991г. се оказава временно и неособено сполучливо решение и скоро

става ясно, че марката може да се спаси само от твърда ръка, която изцяло да обнови стратегията.

Човекът с такава ръка се нарича Венделин Видекинг - младият мениджър, който не се поколеба да

вземе радикалното решение за задраскване на платформата с предни двигатели от гамата и за

завръщането на Porsche изцяло към корените.Острият завой в политиката роди "спасителя" - през 1996

г. на пазара излезе Boxster - първото Porsche с централноразположен двигател след неуспешната

кооперация с VW под формата на 914 през 1969г. през 1969г. и истинското завръщане към

класическия принципм, използван от стария професор в продължение на десетилетия в Auto Union.

Малкият модел подейства като пеницилин на туберколозен - от появата му насам, щутгартската

фирма изпотроши всички рекорди по ефективност и доходност на производството и днес е толкова

дачеч от верочтността за поглъщане, колкото никога досега.Гамата е блестящо подредена и неимоверно

печеливша, касите са пълни до пръсване, а с имиджа на марката могат да се сравняват само

отбрани образци от автомобилния елит.

ЛЕГЕНДАТА

На какво се дължи тя? Има един въпрос, който може би донякъде хвърля светлина върху мистерията.

"Знаете ли какъв е най-големия проблем на Porsche? - Че не е Ferrari..."Но обратното е не

по-малко вярно.Факт е, че всеки един автомобил, разработен във Вейсах и слязъл от конвейра в

Цуфенхаузен, е натоварен с исторически "багаж", с какъвто никой друг не разполага.

Когато си купувате возилото с герба на Щтутгарт върху предния капак, чие влизате във

владение на митологични имена като Тарга Флорио, Миле Миля, Дейтона, Себринг и Льо Ман.

Това е много важно.Особено в днешно време, когато и най-неукия и забутан автомобилен производител

се научи да прави свестни коли, да копира къдърното и да печели от компромиси.Изборът на

автомобил в днешно време се води и ограничава от два безумно глупави и едновременно с това

безумно разумни критерия - цена и вкус.Или поне що се отнася за критериите при избора

на автомобил за возене между точка А и Б.При автомобилите като Porsche нещата изглеждат малко

по-инак.Истината е, че не си купуват Porsche защото им трябва.Те го купуват защото го искат!

Което е достатъчно мощен аргумент.Помислете! - всички искат картини на Пикасо, обувки Gucci,

породисти домашни любимци, швейцарски часовници, Ferrari-та и други такива неща, след

като много добре знаят, че простата таратайка, простият часовник, помиярът и елемнтарните

гуменки ще им вършат същата работа.Същата работа, обаче не и същото усещане...

И като споменахме Ferrari, нека се върнем в началото - защо Porsche не е Ferrari? Ами поради

същата причина, поради която германецът не е италианец..Porsche-тата са повече и са по-евтини -

те произлизат от най-масовия автомобил за всички времена и днес продължават да следват тази

философия.Ferrari е друго - това е нещо, което е създадено, за да бъде изключително и се храни

от тази философия.Ето защо, собствениците на Porsche са повече и "по-невидими" от тези на

Ferrari.А са "невидими". защото се пропуска нещо много важно - от чисто инженерна гледна точка

Porsche е нещо далеч по-изпипано от италианския му конкурент.

Погледнете спортната слава - 15-те победи на Льо Ман не са нещо невидимо.И забележете Porsche

винаги е бил смешният претендент, който джафка около големите Ferrari и Jaguar с

антикварните си малки по кубатура боксерни "прахосмукачки".В момента, в който автомобилът от

Цуфенхаусен получи по-голям двигател обаче, конкуренцията бива "издухвана" и спокойно може да не

се появява с години на състезанията, в които участват "смешните" германци.Един пример -

последната еволюция 30 на прототипа 917 (който и днес си остава най-мощният спортен автомобил за

всички времена) на практика закри шампионата Can-Am поради простата причина, че конкуренцията

се омете от серията.

От страх....

010550462.jpg

=========================================================================

010548537.jpg

КОРЕНИТЕ НА УСПЕХА

1939 - Прототипът "Берлин-Рим"

010549453.jpg

"Пра-Porsche-то" с шаси на "бръмбъра" така и не участва в състезания.Автомобилът има

централно разположен четирицилиндров боксер с мощност 40 к.с. и развива макс.ск.от 140км/ч.

1948 - Roadster 356

010548565.jpg

Първото истинско Porsche, произведено в Австрия в един екземпляр.Базата отново е "бръмбър",

каросерията е от алуминий, четири цилиндровият боксер с мощност 35 к.с. е разположен централно,

макс.ск. достига 135 км/ч.

1950 - 356 Coupe и Cabriolet

010548535.jpg

Първите серийни модели, произведени в Щутгарт.Стоманената каросерия е дело на фирмата Reutter,

предлагат се двигатели с обем 1100, 1300 и 1500 см3 и мощност от 40 до 70 к.с.

1955 - 356 А

010549451.jpg

Купетата и кабриолетите от сериите (А, B и C) стават основа за първите успехи на Porsche.Двигателите

са четирицилиндрови боксери с обем от 1300 до 1600 и мощност от 40 до 74 к.с

1955 - 356 А Speedster

010550140.jpg

Спартанската версия на кабриолета се отличава със скъсеното челно стъкло и по-мощните

си двигатели - от 60 до 115 к.с

1956 - 550 Spyder

010549452.jpg

Суперлека спортна версия (530 кг) с 1,5 - литров боксер мотор с мощност 110 к.с и макс.ск от 238 км/ч.

1958 - Porsche 356 A 1500 GS Carrera GT

010550464.jpg

Мощността е 110 к.с.

1958 - 718 RSK

010549447.jpg

1959 - Carrera 1600 GS-GT

010549444.jpg

Двигателят е 1,6 с 115 к.с.Lux версия с 105 к.с.

1959 - 356 B

010548533.jpg

Формата на купето е изпипана до съвършенство.По-мощни двигатели- 1,6 90 к.с - Porsche 356 Super 90.

Версия и с 110 к.с.

1961 - Abarth Carrera

010577268.jpg

алуминиево купе върху 356 В шаси. Произведени са само 21 бройки.

1962 - 356 C

010549445.jpg

Дискови спирачки на всички модели.

Двигател 1,6 с 95 к.с

1962 - 356 Carrera 2

010577264.jpg

"Апогеят" на серията 356.Моделът разполага с двулитров боксер с мощност 130 к.с., четири

разпределителни вала, задвижвани с ангренажен вал и дискови спирачки на всички колела

1963 - 901 (911)

010548544.jpg

На изложението IAA е представен първият 911 с дизайн на Фердинанд Александър "Бутци" Порше.

Обозначението 901 бива променено след протест на Peugeot.

1963 - 904 Carrera GTS

010577259.jpg

С мощност 157 к.с. и тегло от 650кг, болида печели множество състезания през средата на 60-те.

1965 - 912

010549450.jpg

"Евтиното" 911 се предлага с четирицилиндровия мотор с 90 к.с.на 356.Формата на каросерията

е същата като на 911, но макс.ск. е 185 вместо 205 км/ч.

1966 - 911 S

010549448.jpg

С помощта на модифицирани карбуратори и разпределителни валове, шестцилиндровият

двулитров двигател достига мощност от 160 к.с., а максималната скорост нараства до 225 км/ч.

1967 - 911 S Targa

010549449.jpg

Моделът, кръстен на легендарното състезание Targa Florio, дава началото на един нов

автомобилен клас - "полукабриолетите" с малък твърд покрив, който може да се сваля.

Първоначално задното стъкло може да се сгъва, но от 1968г. Targa е с неподвижен

стъклен прозорец.

1969 - 914/6

010577261.jpg

Ражда се идеята за народното Porsche.Разработва се заедно с VW, двигателят е

1,7 (по-късно 1,8 и през 1975 г.2,0 - 95 к.с.) и е средно разположен.Невероятно стабилен автомобил за времето си.

1970 - 917 К

010549584.jpg

Страшилището на 70-те.5.0 - литров 12 цилиндров боксер с ужасяваща слава по състезателните писти

1971 - 916/8

010549580.jpg

Усъвършенстваната версия на 914.Двигателят е с обем 2,3 , 190 к.с.

По-късно се появява юбилейният болид (60 години от раждането на Фери Порше) с

3.0 осемцилиндров двигател развиващ мощност от 260 и 300 к.с.

1972 - Carrera RS

010548557.jpg

Първото Porsche със заден спойлер тип "пача опашка".Първият RS и до днес се счита за

911 в най-чистия му спортен вид.Двигателят е 2,7 - литров с 210 к.с., а макс.ск. достига д

о над 240 км/ч.Малка серия и с 2,8 двигател и 300 к.с.

1973 - Carrera RSR

010549575.jpg

Суперспортен вариант с 3,0 - литров двигател и мощност 330 к.с.

1974 - Първото 911 Turbo

010548553.jpg

Топмоделът на серията бива оборудван с трилитров шестцилиндров боксер, който с помощта на

принудителното пълнене достига мощност от 260 к.с и позволява ускорение от 0-100км/ч за

5 секунди и макс.ск. от 250 км/ч.

1975 - 935 "Moby Dick"

010550463.jpg

"Чудовището" е на базата на 911 Turbo и е състезателната версия.Отличава се със солидната

заливка от спойлери.Би турбо двигател. Мощността е 850 к.с!

1975 - 911 2.4

010549576.jpg

Нов двигател за 911 с 165 к.с.Леки промени по окачването.

1976 - 924

010548566.jpg

Първото Porsche с предно разположен двигател.Вторият опит за съвместна работа с VW

този път доста по успешен.Двигателя е 2.0 - литров и разполага 125 к.с.

Проектът евтино Porsche е завършен.

1977 - 928

010548562.jpg

"Отличникът" се различава коренно от серията 924/944.Качеството е превъзходно.

Мнозина смятат, че вече се е родил достойния заместник на 911.

Двигателят е V8 4,5 предно разположен.Мощността е 240 к.с.

През 1978г. 928 печели призванието "Автомобил на годината"

1978 - 911 SC

010549577.jpg

"Омекотена" SC (Sport Club) версия с повишена до три литра кубатура на двигателя, мощност от

188 к.с., макс.ск. от 230 км/ч. и пригодена за ежедневно ползване настройка на окачването.

1978 - 911 Турбо 3.3

010549579.jpg

Супертурбото, отличаващо се с огромен спойлер над радиатора на междинния охладител е с

увеличен до 3,3 литра работен обем, достига мощност от 300 к.с. и развива над 260 км/ч.

1979 - 924 Turbo

010549581.jpg

Двигателят е с мощност 170 к.с.

1980 - 924 Turbo GT

010549582.jpg

Подобрена версия с 210 к.с.

1980 - 928 S

010549583.jpg

Подобреното изпълнението притежава вече 4,7 - литров агрегат с 300 к.с.

1981 - 911 Тurbo 3.3 Cabriolet

010577267.jpg

Първото изцяло открито Porsche след спирането на 356.Версията получава подвижен покрив.

Двигателят остава същият като при купе версията - 3,3 литра.

1982 - 944

010548593.jpg

"Напомпаната" версия не само като дизайн ,но и като двигатели затвърдява позициите на Porsche

след кризата.Нов двигател с обем 2,5 литра и мощност 163 к.с.

1982 - 956

010550153.jpg

Още един от зверовете

1983 - 911 SC Cabriolet

010577265.jpg

Автомобилът с перфектен механизъм на

сгъваемия покрив струва с 6000 DM по-скъпо от купе версията.

1983 - 911 Carrera

010549934.jpg

Автомобилът разполага с 3,2 литров "шестак" боксер с мощност 231 к.с. ( с инсталирания

по-късно катализатор - 217 к.с.) и може да се поръча с заден спойлер, подобен на Turbo версията.

1984 - 959

010548594.jpg

"Лабораторията на колела" е като излязла от научнофантастичен филм.Турбодвигателят е 2,9 литра и е с

чудовишната мощност от 450 к.с. със смесено въздушно-водно охлаждане, по

четири клапана на цилиндър, предаването е двойно, Ускорението до 100км/ч е едва 3 сек,

а макс.ск. достига 315 км/ч.

1984 - TAG Turbo Porsche F1

010548579.jpg

1984 - 911 Carrera "Paris-Dakar

010548567.jpg

1985 - 944 Turbo

010549929.jpg

И 2,5 двигателя на 944 получава турбо и вече мощността е 220 к.с.

Излиза и 924 S с 150 к.с.

1986 - 928 S4

010549931.jpg

Топ версията на 928.Двигателят е 5.0 V8 с 320 к.с. по-късно 330 к.с.Окачването е забележително.

1987 - 944 Turbo

010549932.jpg

Мощността вече е 250 к.с.

1987 - 930 Flat Nose

010577266.jpg

Колата се ражда като на шега по клиентски проект, който впоследствие Порше одобряват.

Основата е 911 Турбо

1988 - 944 S2

010549933.jpg

Двигателът е с четириклапанова технология и 3.0 обем.Мощността е 211 к.с.

1988 - 911 Carrera 2/4 (964)

010548592.jpg

С обновяването на гамата идва и моделът с двойно предаване Carrera 4.Мощността на 3,6 - литровия мотор е 250 к.с,

катализаторът вече е сериен.

1989 - 911 Speedster

010549930.jpg

Спартанската версия на кабриолета се оличава с късото челно стъкло и гърбиците върху

капака за сгъваемия покрив.

1990 - 911 Turbo 3.3

010550979.jpg

Новата турбоверсия, базирана на Carrera 2 е с 3,3 - литров двигател и мощност 320 к.с.

През 1993г. работния обем е увеличен на 3,6 литра, а мощността скача на 360 к.с.

1991 - 944 S2 Cabriolet

010550142.jpg

Предлага се и версия - 944 S2 Cabriolet.Двигателят е пак 3.0, но вече с 240 к.с.

1992 - 968 Turbo

010550145.jpg

Заместникът на моделното семейство 924/944.Версии - CS и Cabriolet.

1993 - Carrera 2 Speedster

010550146.jpg

Второто издание на Speedster е с подобрен механизъм на сгъваемия механизъм и 17 -

цолови джанти.Тиражът на този модел е извънредно малък.

1993 - Carrera 993

010550148.jpg

Последният 911 с въздушно охлаждане.Предлага се с 3,6 - литров мотор, първо с 272 к.с,

а после и с 285 к.с. (с добавянето на системата за променливо газоразпределение Varioram)

Външността е изцяло обновена, окачването е перфектно.

1995 - Carrera 993 Targa

010550460.jpg

От първоначалната концепция остава само името.Целия покрив на автомобила е стъклен и в

отворено положение се плъзга върху задния прозорец.

1995 - Carrera 993 Turbo

010577260.jpg

Върхът на въздушноохлажданият боксер - 408 к.с, двойно предаване, максимална скорост 290 км/ч.

(Произведени са и малка серия с мощност от 440 к.с - едно от най-бързите Porsche-та

произвеждано някога)

1996 - Boxster

010548596.jpg

Моделът, с който Porsche окончателно излиза от кризата.Двигателят е средно разположен

2,5 литров 204 к.с.Система Variocam.

1997 - Carrera 996

010550141.jpg

Атмосферен двигател 3,4 литра с 300 к.с.Дизайна е доста променен

1997 - Carrera 4S

010550147.jpg

996 получава пълноприводна система.

1997 - GT2

010550151.jpg

Porsche изкарват на пазара и градска версия на спортния автомобил.430 к.с.Ускорение 0-100км/ч за 4,4 с.Впоследствие с 462к.с. и 4,1 сек.

1998 - GT1

010550150.jpg

Състезателна версия с над 600 коня и изключително стабилност на пистата.

1998 - GT3

010550152.jpg

3.4 литров атмосферен двигател с 382к.с.

1999 - 962

010550143.jpg

2000 - 996 Turbo

010550144.jpg

Абсолютната перфектност.Двигателя е 3,6 - литров, боксер, шестцилиндров с водно охлаждане и

мощност от 420 к.с.Автомобилът разполага с уникална спирачна система.

2001 - 911 GT2

010550841.jpg

462 к.с.. Керамична спирачна система

2001 - 911 Carrera

010621013.jpg

2002 - Carrera GT

010550149.jpg

Серийно производтво .5.7 V10. 612 к.с. 0-100км/ч за 3,9 сек. 330км/ч.Перфектния спортен автомобил.

2002 - Cayene SUV

010550836.jpg

2003 - 911 GT3

010550842.jpg

2003 - 911 GT3 RS

010550843.jpg

2003 - 911 Turbo Cabriolet

010550844.jpg

2003 - 911 Carrera 4 S

010550838.jpg

2004 - Boxster

010550837.jpg

2005 - Cayene S

010550839.jpg

2006 - Cayene Turbo

010550840.jpg

..........

010548541-big.jpg

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да споменете нещо за Cayenne!?Най-бързия SUV!?

sportecsuvrekord6.jpg

Powered by an earth-shaking twin turbo 4.8-litre V8 petrol engine, the new model destroys the zero to 100km/h sprint, taking just 4.8 seconds, and has a top speed of 280km/h (174mph).

Not bad for a vehicle that weighs more than 2.3 tonnes

It may be an SUV, but Porsche has equipped it with racing technology.

Sitting on oversized 21-inch alloy wheels, the new range-topping Cayenne can be ordered with massive ceramic composite brakes that measure 410mm and 370mm in diameter front and rear, clamped by 6- and 4-piston calipers respectively

Driven by Andreas Hodel on a high-speed oval in Northern Germany, the Cayenne Turbo SP600M reached an unprecedented speed of 308.435 km/h, beating the previous record of 282 km/h held by a KLEEMANN Mercedes ML55K since 2003.

The Swiss-made sport-utility vehicle SP600M by Sportec, a Porsche Cayenne developed in cooperation with Toyo Tires and Shell, has broken the off-roader speed record at the RKP test track in Papenburg, Germany. It clocked speeds in excess of 191 mph, smashing the existing world record of 175.2 mph.

The Sportec SP600M is powered by a 700-horsepower V8 engine capable of propelling the two-and-a-half-ton SUV from 0 to 60 mph in just under 4.2 seconds. The standard engine was significantly modified with twin turbochargers, sport exhaust and a new air filter.

(горните редове всеки може да си ги преведе :) )

08_Porsche_Cayenne_OB_11_(544x408).jpg

2008-porsche-cayenne.jpg

porsche_cayenne_turbo_2008_dashboard_dashboard_640x480.jpg

techart_porsche_cayenne_magnum_7.jpg

Или сега за Порше Дизел!? :)

ТУК има интерсесно систематизирано инфо също!Цъкайте по линковете!

Или имаше и един Бедуин

Rinspeed-Porsche_Bedouin_996_Turbo_2003_800x600_wallpaper_09.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...